@Fergus_Shadow no tak, ale jest jeden mały szkopuł. Przeszłość tego auta znam bardzo dobrze dlatego go kupiłem i wiem że około 5 lat temu była robiona uszczelka pod głowicą u tego gościa do którego dzwoniłemi teraz pytanie czemu znowu szlag ją trafił? Coś źle zrobił czy sam załatwiłem silnik?
Forum > Tematy dowolne > Czy to uszkodzona uszczelka pod głowicą?
Wysłane 2013-01-15 19:17 , Edytowane 2013-01-15 19:21
@xoot
u mnie jak zagotowalem silnik to odkrecilo sie wielorowkowe kolo pasowe napedzajace pompe wody/plynu, kolo sie poluznilo i pompa juz nie chodzila tak jak powinna - a ja jechalem dalej bo nic mnie nie niepokoilo
o dziwo czujnik wskazywal mi temp. kolo 90stopni... i gdyby nie radio CB na ktorym uslyszalem ze para za mna leci to bym zajechal silnik
poki nie sparwdzisz ukladu chlodzenia /paski/pompa/ stan plynu/ to nie bedziesz wiedzial z jakiego powodu zagotowales silnik
5 lat to troche czasu ....robiles uszczelkie to i pasek(i) rozrzadu wymieniales...pasek(i) rozrzadu w Roverach wymienia sie co 100tys badz co 5 lat ( tak mowi producent) wiec moze pompa juz nie wytrzymala , a moze pasek ..??
poza tym jak wejdziesz na zapodane forum to sam sie przekonasz z wypowiedzi uzytkownikow ze benzynowe silniki Rovera dosc czesto uraczaja ich HGF'em...
Wysłane 2013-01-15 19:31 , Edytowane 2013-01-15 19:31
@xoot
cytuje: Może też naprawi mi ogrzewanie bo słabo grzeje
1 . wyciek-pompa wody
2 . zasyfiona nagrzewnica
Wysłane 2013-01-15 19:50
zobacz czy nie masz oleju zw zbiornkczku wyrownawczym od chlodnicy, jesli tam jest to jw.
Wysłane 2013-01-15 19:58 , Edytowane 2013-01-15 20:01
@xoot
zeby Ci szyby nie parowaly - albo szybko odparowaly to filtr kabinowy wymien, bo masz zasyfiony...poza tym ustaw cyrkulacje powietrza tak aby pobieralo z zewnatrz (wewnetrzny obiego powoduje parowanie szyb)
u mnie szyby nie paruja (znaczy sie jak w deszczowa pore wsiadasz do auto ta TAK, maja prawo zaparowac ale szybki nawiew i szyby odparowane, jeszcze lepiej radzi sobie z zaparowanymi szybami wlaczona klima ;)
Wysłane 2013-01-15 20:04 , Edytowane 2013-01-15 20:08
@xoot
no to masz tak samo jak ja..... szyby z tylu od drzwi (bo szyba od klapy ma swoje ogrzewanie) jak jest wilgotno to odparuja dopiero po nagrzaniu samochodu i ustawieniu cyrkulacji z obiegem zewnetrznym , bo szczerze mowiac wyloty nawiewu z Roverze sa skopane .....
przod ladnie i szybo odparowac mozna ale tyl czasami trasy nie wystarcza
a filtr to wszadz czemu go wywaliles..?
Wysłane 2013-01-15 20:13 , Edytowane 2013-01-15 20:16
@xoot
[LINK] poza tym pelno kurzu lapiesz
Wysłane 2013-01-15 20:44 , Edytowane 2013-01-15 20:47
@xoot
[LINK] - orientacyjnie mozesz sam sprawdzic
nie wiem jaki masz silnik dokladnie bo sa 1.4 i 1.4 masz line do katalogu FOTy [LINK] zobacz ile co orientacyjnie kosztuje , pompa wody, uszczelki, paski rozrzadu, itepe..itede... biedziesz mial zarys kosztów materialu przy remoncie silnika
Wysłane 2013-01-15 22:58 , Edytowane 2013-01-15 23:07
@max119 Silniki roverków są jednak inne niż oplowskie. Tutaj sam komplet uszczelek (bo nie wymienia się jednej) plus reszta klamotów (szpilki itepe) to ponad pięć stówek.
@xoot najlepiej popytaj na stronce roverki.pl
Silnik do pierwszej wymiany uszczelki wytrzymuje jakieś 150 tys. km, później dużo zależy od założonych części, stylu jazdy itede, niestety ale nie jest mocną stroną auta.
Wysłane 2013-01-15 23:52 , Edytowane 2013-01-16 00:31
Co wy robicie z tymi autami ? Kupuję stare rupiecie, tłukę tysiące kilometrów, oleju nie wymieniam, w życiu uszczelka mi nie poleciała.
@Fergus_Shadow
.pasek(i) rozrzadu w Roverach wymienia sie co 100tys badz co 5 lat ( tak mowi producent) wiec moze pompa juz nie wytrzymala , a moze pasek ..??
To jak w tych silnikach poleci pasek, to nie rozwala rozrządu ?
EDIT:Czyli pasek nie.

Wysłane 2013-01-16 00:23 , Edytowane 2013-01-16 00:26
@1084
rozwala..rozwala, to nie sa silniki bezkolizyjne, przynajmniej jezeli chodzi o silniki roverowskie, bo nie wiem jak z silnikami Hondy
@spider_co
w Roverach montowane sa silniki Rover, Honda ,a w wyzszych modelach typu 75 silniki BMW
Wysłane 2013-01-16 01:25 , Edytowane 2013-01-16 08:48
@1084
dobra dedukcja
.....
troche nie za dokladnie wyjasnilem .......chodzilo mi o pasek wielorowkowy napedzajacy pompe wody, klimy, alternator itepe.itede.. (w DIESLu na dolnym wale mam dwa kola: pasowe wielorowkowe i zębate rozrzadu, przy wymianie rozrzadu trzeba zdjac wielorowkowy - tak wiec przy wymianie rozrzadu w DIESLU trzeba wymienic 3 paski , w benzynie zapewne beda 2 paski :1 rozrzadu i 1 wielorowkowy - oba do wymiany) - jako ze kolega xoot wymienial uszczelki pod glowica 5 lat temu to i pasek rozrzadu z wielorowkowym musial wymieniac -- dlatego zasugierowałem ze to moze byc pasek
Wysłane 2013-01-16 07:11
@Fergus_Shadow tak, wiem, ale akurat opisany w temacie model miał silnik własnej konstrukcji i nie jest on zbyt udany, jeżeli chodzi o wytrzymałość.
@1084 tak to jest, jak się kupuje auto na wygląd
Wysłane 2013-01-16 08:58
@spider_co
tak masz racje....wystarczy wejsc na forum Roverów (dzial serii 200 i 25) i zarzucic w wyszukiwarkie HGF ...znacznie ponad polowa postów wyrzuconuch to HGF dla silnika 1,4
Kto jest online: 1 użytkowników, 244 gości
djluke ,