@Fergus_Shadow no tak, ale jest jeden mały szkopuł. Przeszłość tego auta znam bardzo dobrze dlatego go kupiłem i wiem że około 5 lat temu była robiona uszczelka pod głowicą u tego gościa do którego dzwoniłemi teraz pytanie czemu znowu szlag ją trafił? Coś źle zrobił czy sam załatwiłem silnik?
Forum > Tematy dowolne > Czy to uszkodzona uszczelka pod głowicą?
Wysłane 2013-01-15 19:17 , Edytowane 2013-01-15 19:21
@xoot
u mnie jak zagotowalem silnik to odkrecilo sie wielorowkowe kolo pasowe napedzajace pompe wody/plynu, kolo sie poluznilo i pompa juz nie chodzila tak jak powinna - a ja jechalem dalej bo nic mnie nie niepokoilo
o dziwo czujnik wskazywal mi temp. kolo 90stopni... i gdyby nie radio CB na ktorym uslyszalem ze para za mna leci to bym zajechal silnik
poki nie sparwdzisz ukladu chlodzenia /paski/pompa/ stan plynu/ to nie bedziesz wiedzial z jakiego powodu zagotowales silnik
5 lat to troche czasu ....robiles uszczelkie to i pasek(i) rozrzadu wymieniales...pasek(i) rozrzadu w Roverach wymienia sie co 100tys badz co 5 lat ( tak mowi producent) wiec moze pompa juz nie wytrzymala , a moze pasek ..??
poza tym jak wejdziesz na zapodane forum to sam sie przekonasz z wypowiedzi uzytkownikow ze benzynowe silniki Rovera dosc czesto uraczaja ich HGF'em...
Wysłane 2013-01-15 19:31 , Edytowane 2013-01-15 19:31
@xoot
cytuje: Może też naprawi mi ogrzewanie bo słabo grzeje
1 . wyciek-pompa wody
2 . zasyfiona nagrzewnica
Wysłane 2013-01-15 19:50
zobacz czy nie masz oleju zw zbiornkczku wyrownawczym od chlodnicy, jesli tam jest to jw.
Wysłane 2013-01-15 19:58 , Edytowane 2013-01-15 20:01
@xoot
zeby Ci szyby nie parowaly - albo szybko odparowaly to filtr kabinowy wymien, bo masz zasyfiony...poza tym ustaw cyrkulacje powietrza tak aby pobieralo z zewnatrz (wewnetrzny obiego powoduje parowanie szyb)
u mnie szyby nie paruja (znaczy sie jak w deszczowa pore wsiadasz do auto ta TAK, maja prawo zaparowac ale szybki nawiew i szyby odparowane, jeszcze lepiej radzi sobie z zaparowanymi szybami wlaczona klima ;)
Wysłane 2013-01-15 20:04 , Edytowane 2013-01-15 20:08
@xoot
no to masz tak samo jak ja..... szyby z tylu od drzwi (bo szyba od klapy ma swoje ogrzewanie) jak jest wilgotno to odparuja dopiero po nagrzaniu samochodu i ustawieniu cyrkulacji z obiegem zewnetrznym , bo szczerze mowiac wyloty nawiewu z Roverze sa skopane
.....
przod ladnie i szybo odparowac mozna ale tyl czasami trasy nie wystarcza ![]()
a filtr to wszadz czemu go wywaliles..?
Wysłane 2013-01-15 20:13 , Edytowane 2013-01-15 20:16
@xoot
[LINK]
poza tym pelno kurzu lapiesz ![]()
Wysłane 2013-01-15 20:44 , Edytowane 2013-01-15 20:47
@xoot
[LINK] - orientacyjnie mozesz sam sprawdzic
nie wiem jaki masz silnik dokladnie bo sa 1.4 i 1.4
masz line do katalogu FOTy [LINK] zobacz ile co orientacyjnie kosztuje , pompa wody, uszczelki, paski rozrzadu, itepe..itede... biedziesz mial zarys kosztów materialu przy remoncie silnika
Wysłane 2013-01-15 22:58 , Edytowane 2013-01-15 23:07
@max119 Silniki roverków są jednak inne niż oplowskie. Tutaj sam komplet uszczelek (bo nie wymienia się jednej) plus reszta klamotów (szpilki itepe) to ponad pięć stówek.
@xoot najlepiej popytaj na stronce roverki.pl ![]()
Silnik do pierwszej wymiany uszczelki wytrzymuje jakieś 150 tys. km, później dużo zależy od założonych części, stylu jazdy itede, niestety ale nie jest mocną stroną auta. ![]()
Wysłane 2013-01-15 23:52 , Edytowane 2013-01-16 00:31
Co wy robicie z tymi autami ?
Kupuję stare rupiecie, tłukę tysiące kilometrów, oleju nie wymieniam, w życiu uszczelka mi nie poleciała.
@Fergus_Shadow
.pasek(i) rozrzadu w Roverach wymienia sie co 100tys badz co 5 lat ( tak mowi producent) wiec moze pompa juz nie wytrzymala , a moze pasek ..??
To jak w tych silnikach poleci pasek, to nie rozwala rozrządu ?
EDIT:Czyli pasek nie.
Wysłane 2013-01-16 00:23 , Edytowane 2013-01-16 00:26
@1084
rozwala..rozwala, to nie sa silniki bezkolizyjne, przynajmniej jezeli chodzi o silniki roverowskie, bo nie wiem jak z silnikami Hondy
@spider_co
w Roverach montowane sa silniki Rover, Honda ,a w wyzszych modelach typu 75 silniki BMW
Wysłane 2013-01-16 01:25 , Edytowane 2013-01-16 08:48
@1084
dobra dedukcja
.....
troche nie za dokladnie wyjasnilem .......chodzilo mi o pasek wielorowkowy napedzajacy pompe wody, klimy, alternator itepe.itede.. (w DIESLu na dolnym wale mam dwa kola: pasowe wielorowkowe i zębate rozrzadu, przy wymianie rozrzadu trzeba zdjac wielorowkowy - tak wiec przy wymianie rozrzadu w DIESLU trzeba wymienic 3 paski , w benzynie zapewne beda 2 paski :1 rozrzadu i 1 wielorowkowy - oba do wymiany) - jako ze kolega xoot wymienial uszczelki pod glowica 5 lat temu to i pasek rozrzadu z wielorowkowym musial wymieniac -- dlatego zasugierowałem ze to moze byc pasek
Wysłane 2013-01-16 07:11
@Fergus_Shadow tak, wiem, ale akurat opisany w temacie model miał silnik własnej konstrukcji i nie jest on zbyt udany, jeżeli chodzi o wytrzymałość.
@1084 tak to jest, jak się kupuje auto na wygląd ![]()
Wysłane 2013-01-16 08:58
@spider_co
tak masz racje....wystarczy wejsc na forum Roverów (dzial serii 200 i 25) i zarzucic w wyszukiwarkie HGF ...znacznie ponad polowa postów wyrzuconuch to HGF dla silnika 1,4
![]()
Kto jest online: 0 użytkowników, 251 gości











