Panowie, pomału przymierzam się do wymiany rozrządu z pompką w moim żabojadzie:
PEUGEOT 306 HATCHBACK 1.9D - 1868ccm, 69HP, 51kW, motor WJY
- najtańsze zestawiki z alledrogo: [LINK] [LINK]
- potem następny próg cenowy: [LINK]
- i na końcu zestawik Bosha: [LINK]
Któryś z powyższych? A może dacie namiary na inny komplecik wart ceny i uwagi?
Forum > Tematy dowolne > Motoryzacja - eksploatacja naszych bolidów
Wysłane 2013-10-10 10:47 , Edytowane 2013-10-10 10:48
Wysłane 2013-10-10 10:51 , Edytowane 2013-10-10 11:05
@Maveriq Da się na Goodyerach Vector 4Seasons. Osobiście przetestowałem i to jest przepaść między nimi a zimówkami. Oczywiście pod warunkiem wystarczająco głębokiego bieżnika, bo już w zeszłym roku potrafiły mi zatańczyć, dlatego w tym roku przód idzie do wymiany.
@Yesusik Ja bym zamontował Ruville ewentualnie Boscha, pozostałych nie znam. Ale w tym wypadku zdałbym się na opinię Maveriqa, w końcu jest Pugomaniakiem.
Wysłane 2013-10-10 11:08
@Maveriq Musiałem zmienić ze względu że zrobiłem swap hamulców z 330i.... Teraz miminum felga 17 tak więc ta zima to 225/45/17, jestem ciekaw jak będzie się jeździć
Ogólnie lubię korzystać w tej strony są testy opon i dużo opinii użytkowników [LINK]
Co do tej pirelli to opinie nie są złe [LINK] ale jak się samemu nie spróbuje to się człowiek nie dowie.
Blizzaki polecam jak najbardziej bo nawet w tylnionapędówce czułem się pewnie w każdych warunkach, kupił bym je 2 raz ale pirelli dostałem taniej tak więc nie będę wybrzydzał
Wysłane 2013-10-10 11:12
@spider_co
Właśnie doczytałem, że te Ruville, to niemiecka firma... z założenia, co niemieckie, to solidne? - tylko tam pompka jest już innej firmy, Contitech... szkoda, że to nie kompletny zestaw jednego producenta.
A ten zestawik "boszka" kusi cenowo... w DE cenią sobie go na 140~150€, 85% drożej!
Wysłane 2013-10-10 11:29
@Frost
No wiem, że to nie reguła, z tym "co niemieckie"... i to nie ja będę się bawić, tylko znajomy mechanik - ja dostarczam części, ona zajmuje się resztą. Wg cennika, Agena skasuje mnie za samą robociznę 250 zeta... znajomy tyle ode mnie na pewno nie weźmie. Chyba, że mam tylko do nich zadzwonić o poradę i pytać o zestawik... tylko po co, jak tu na forum kilka osób może doradzić.
Wysłane 2013-10-10 15:03 , Edytowane 2013-10-10 16:34
@Yesusik Zestaw Ruville/Contitech będzie bardzo dobry.
Sam we wszystkich samochodach w rodzinie mam paski Contitech (ewentualnie Gates). Ruville zaopatruje też Peugeota w fabrykach.
Edit:
nastąpił The Day - żonie pierwszy raz zepsuł się niezepsuwalny samochód - 20letni Civic V 1.6 Vtec - elektryka umarła. W związku z tym bardzo fajny silnik idzie na sprzedaż, a reszta na złom.
Wysłane 2013-10-10 16:25 , Edytowane 2013-10-10 20:42
@Maveriq
Znalazłem zestawik Ruville razem z ich pompką w niezłej cenie:
[LINK]
- chyba się zdecyduję, jeżeli ani Agena, ani mechanik mi tego nie odradzą.
Wysłane 2013-10-10 20:28 , Edytowane 2013-10-10 21:42
@grizli
Ten ostatni z poprzedniego posta, to też wydaje mi się że b.dobry i dlatego już innego nie szukam... wcześniej zastanawiałem się nad tańszymi zestawami z allegro, ale tam był mix części różnych producentów - dopiero po kilku godzinach szperania po necie, znalazłem ten z pompą Ruville.
Wysłane 2013-11-01 10:23 , Edytowane 2013-11-01 10:25
No i pojawił się u mnie problem... wczoraj mój żabojadzik nie odpalił! Dobrze, że stało się to w garażu mojej matuli i akurat był znajomy, który zerknął i od razu stwierdził - nie ma ładowania na aku. Podłączyliśmy przewodami do drugiego aku i samochodzik odpalił bez problemu. Naładować go z gniazdka nie będzie problem, bo prostownik się znajdzie. Pytanie teraz, dlaczego straciło się ładowanie?
I tu symptomy... kontrolka zapaliła się kilka tygodni temu - nie świadomy jej znaczenia, olałem ją i tak jeździłem sobie... no ale, że za kółkiem siedziałem nie więcej niż 2h tygodniowo, to problemu nie widziałem. Ale wszystko zaczęło się w tym samym czasie, gdy szlag trafił żarówkę w lewym reflektorze - gdy wymieniałem ją, to zauważyłem, że stara była strasznie okopcona, do tego stopnia, że plastikowa obudowa styków (kostka) była nadpalona... czy to może być zwarcie i powód odcięcia ładowania?
Mniej więcej w tym samym czasie zaczął się problem z migaczem, tj. gdy przełączę manetkę w dół, to słychać cykanie, ale kierunkowskazy nie migają... dociśnięcie/poruszanie rozwiązuję problem, ale czasami muszę tak zrobić kilkukrotnie - oczywiście jest to lewa strona, ta sama w której wymieniałem żarówkę świateł mijania (manetka w górę/kierunkowskazy prawe działają bez zarzutu). Czy może to tutaj jest jakieś zwarcie? Czy to wszystko jest jakoś ze sobą powiązane, czy to po prostu zbieg okoliczności?
Od czego zacząć? Szukać samemu, jako zielony w tematyce motoryzacji, czy oddać do mechanika? Mogę jutro poświęcić na to kilka godzinek i co nieco posprawdzać, ale w przyszłym tygodniu miałem kupować właśnie rozrząd i autko i tak ma trafić do znajomego, który miałby zająć się jego wymianą...
PS
Poszperałem trochę po necie, po forach peugota, itp. i oczywiście brak ładowania, to może być pełno powodów... od luźnych, zaśniedziałych kabli, przez problem z alternatorem, jego paskiem lub szczotkami, a skończywszy na samych bezpiecznikach.
Wysłane 2013-11-01 20:21 , Edytowane 2013-11-01 20:22
W moim przypadku ( Citroen ) dokładnie takie same objawy okazały się awarią alternatora - reaktywacja ( wymiana szczotek , jakieś tam łożysko czy cuś ) - chyba 150 zł zapłaciłem. Łatwo sprawdzić czy alternator działa - trzeba miernikiem sprawdzić napięcie na klemach. Bez alternatora będzie 12 a z działającym 14.
Wysłane 2013-11-02 08:45
@Yesusik
Zachciało Ci się peżota to masz, francuzy mają problemy z elektryką, o tutaj masz nawet napisane typowe problemy [LINK]
Wysłane 2013-11-02 10:00
@mircoch W tym linku, co podesłałeś, to miejscami takie bzdury wypisane, że szkoda gadać. Szczególnie jeśli chodzi o FAP, czy tylne zawieszenie. W 1.4 HDI nie przeciekają wtryskiwacze, tylko podkładki pod nimi. W 1.6 HDI turbosprężarki są bardzo dobre, problem polegał na parciejącym wężyku doprowadzającym do nich smarowanie. O wadach oprogramowania nikt w Peugeot nie słyszał. Co do czujnika otwarcia wlewu paliwa, to po prostu niektórzy nie potrafią przeczytać instrukcji, łącznie z mechanikami. No ale to Auto Świat w końcu :)
Jedyne, z czym się mogę zgodzić, to przednie zawieszenie, BSI i przełącznik zespolony.
A alternatory zużywają się w każdym samochodzie, czy to Peugeot, czy Tata, czy Porsche.
Wysłane 2013-11-02 10:11
A powiedz mi, czy jak nie mogłeś włączyć skutecznie kierunkowskazu, to pozostałe światłą działały normalnie?
Kto jest online: 0 użytkowników, 246 gości