Forum > Tematy dowolne > Oddać ?

Strona 2 z 2 <<<12
skocz

TonySoprano

Wysłane 2014-11-20 21:38

@ cichy

Jakiś czas temu dziadek kupił wieżę u nich, która padła po 2 tyg i mimo jasnych i klarownych zasad odnośnie reklamacji to bujał się z tym procederem blisko 3 miesiące, a w samym sklepie go olewali. Więc jak poczujesz się z tym lepiej to zachowaj go sobie w ramach Twojej/mojej rekompensaty :-) 

krzyss

  • krzyss
  • wiadomość Użytkownik

  • 5742 wypowiedzi

Wysłane 2014-11-20 21:53

@Cichy, czy towar był skanowany i na podstawie tego sprzedany?

Intel i5 4460 + Fera 5,Gigabyte H81M-HD3,12GB DDR3,Gigabyte GTX1050ti 4GB,Be Quiet 400W,Patriot Burst 120GB SSD,WDCBlue 1TB,Seagate 1TB,SPC AR6 + Zephyr 12cm,Benq E900WA + Panasonic TX-L37G20E,Genius SW355 2.1,W10

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38337 wypowiedzi

Wysłane 2014-11-20 21:53

@spider_co
Ale co znaczy "zaistnienia odwrotnej sytuacji"? Tzn. jakbym sprzedał komuś coś za zaniżoną kwotę przez pomyłkę czy jechałbym do niego do domu wyrwać mu sprzęt? Albo czy zgłaszałbym próbę oszustwa/kradzieży? \"\olaboga\"
Ano nie...zrobiłbym tak jak straszny napisał bo w sumie nie miałbym innego wyboru tak naprawdę. A tutaj akurat cichy zna się na sprzęcie na tyle że stwierdził różnicę - a ile osób się nie zna? Ile osób nie tyle oleje co po prostu nie będzie nawet wiedziało że ma droższy sprzęt?

Kilka lat temu siostrzenica moja kupiła sobie lapka - jakiś tam zwykły Acer na i3 330M. Kupiła, ma, działa - spoko. Po jakimś czasie przyszła by jej do niego zajrzeć bo to a tamto. Patrzę a tam siedzi 350M - i co było z tym zrobić? Oddać do sklepu (jakiś Media czy podobny jak pamiętam)? Na pudełku było 330M napisane...

Ot Chińczyk źle zapakował i tyle. Mogą mieć całą partię takich egzemplarzy o których nikt nie wie bo są oznakowane jako WiFi only. I nikt na tym nie traci -  ot producent mniej zarobił.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

krymtON

Wysłane 2014-11-20 22:13

@spider_co - sprzedawca za swój błąd musi ponieść konsekwencje. Od dobrej woli kupującego zależy, czy wyciągnie dłoń ;)

Graty jak każde inne ;)

cichy

  • cichy
  • wiadomość Użytkownik

  • 3491 wypowiedzi

Wysłane 2014-11-20 22:38

Nie wiem czy towar był skanowany. Przynieśli go z magazynu a drukarka wypluła fakturę. Na fakturze widnieje nr seryjny tego urządzenia, które mam i cena 499 zł więc sądzę że mieli to po prostu błędnie wprowadzone na magazyn. Ale najlepsze jest to, że - dopiero dziś to zauważyłem - jest na pudełku z boku naklejka z ceną 699 zł :) Co ciekawe - Pan sprzedawca obracał pudełko dookoła bo chciałem się upewnić czy to napewno wersja czerwona i szukał napisu RED tak gorliwie, że nie zauważył tej ceny. Potem jeszcze zasugerował żeby otworzyć opakowanie czy nie ma uszkodzeń tak, że oględzny były dość dokładne. Sprzęt jest na Mikołaja więc mam jeszcze czas to spróbować załatwić - w sumie mogłyby być problemy z ewentualną gwarancją. Najbardziej boję się formalności i straty czasu bo kupiłem go razem z telefonem na raty 20 x 0 i teraz jak przyjdzie to wszystko odkręcać formalnie...

Prawdopodobnie to skrajny pogląd, ale nie będę się wykłócał.

spider_co

Wysłane 2014-11-20 22:44 , Edytowane 2014-11-20 22:53

@Cursed Nawet jeżeli jest takie prawo (chociaż nie jestem o tym w 100% przekonany), to dla mnie nie ma to większego znaczenia, bo jest jeszcze coś takiego, jak zwyczajna ludzka przyzwoitość. Niejeden raz zdarzyło mi się spytać w sklepie, czy aby cena przy towarze nie jest walnięta, i faktycznie czasami obsługa ją poprawiała.

Analogiczna sytuacja: kasjerka wydaje ci o 200 zł więcej reszty, niż powinna. Czy w momencie, gdy się w tym zorientujesz, zwrócisz "bonusa" czy go zatrzymasz?
Wszyscy jesteśmy ludźmi, więc każdy może się pomylić. Testem uczciwości jest, jak w takim wypadku postąpi druga strona. :sleeping:


@djluke Zupełnie nie o to mi chodziło. Czy jeżeli po rozpakowaniu w domu sprzętu okazało by się, że w pudełku jest model o 200zł tańszy, niż ten za którego zapłaciłeś, to czy również olałbyś system? Rozumiem, że właśnie to sugerujesz... \"\lol\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

dzin-dzik

Wysłane 2014-11-20 23:49

ani producent, ani ten sprzedawca nie ucierpią jeśli tablet zatrzymasz; o ile w papierach jest porządek, a sprzęt wymienisz, to prawdopodobnie egzemplarz wzbogacony o modem wyląduje u pracownika. Dla spokoju sumienia możesz napisać mejla do działu handlowego/reklamacji(?) marketu.

okej, to ile chcesz za ten tablet? ;-)

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2014-11-21 01:12

@cichy: w ramach walki z korporacjami zostaw sobie go, serio. uczciwość to rzecz nieobecna w ich języku, a Ty się zastanawiasz? graj ich monetą stary, bo nas zeżrą z kopytami. ]:>

(.)

spider_co

Wysłane 2014-11-21 07:55

@dzin-dzik Tak, producent ani sprzedawca nie ucierpią, za to jeżeli w trakcie inwentaryzacji okaże się, że to głupi błąd pracownika wprowadzającego dane do systemu, to po d..ie dostanie ten ostatni... :unsure:

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

Fergus_Shadow

Wysłane 2014-11-21 08:18 , Edytowane 2014-11-21 08:37

@ cichy 
Skoro gryzie  Cię sumienie bądź jest to sprzeczne z Twoimi zasadami to:

po prostu poinformuj ich, idz do sklepu powiedz w czym rzecz  i niech sami postanowia co z tym zrobic,  niech sami zaproponują  jak rozstrzygnąc tą sprawę  - PROSTE,  NAD CZYM TU SIĘ ZASTANAWIAĆ ...oddac nie oddac   ........ większych problemow nie macie?


 nie Twoja wina, nieTwoj bląd,  to po co sobie glowę tym zwaracasz? Dla czystego sumienia poinformuj  sprzedawcę niech sie on martwi i zaproponuje rozwiązanie. Pytanie czy w ogole sie tym sprzedawca zmartwi? ...a jak tak to  wowczas w ramach  Twej uczciwości może sprzedajacy zapropnuje Ci jakis rabat  (jak mowia  koledzy wyzej ) badz  zostawi sprzet ujmując zaistnialy fakt jako promocja  czy  szczęśliwy zakup ;)

[ 2x 24' DELL U2414H + Xiaomi MI 2K 27' ]..[ i7 7700K + Tt Contac 29 BP ]..[ Asrock Z270 Gaming 4 ]..[ XPG 2x8Gb DDR4 ]..[ MSI RTX2070 8GB m ]..[3x SSD 250 Samsung 850EVO + 2x 2TB EVO 970 Plus NVMe ]..[ Be-Quiet DarkPower P7 750W ].. wmontowane w bude [ Modecom Oberon Pro ]- Windows 11 Pro. BOX

mysiauek

Wysłane 2014-11-21 11:16 , Edytowane 2014-11-21 11:18

Jeśli zeskanował numer i po tym wyszła mu cena to olać. Piepszyć korporacje :-D
Jeśli wbijał ręcznie cenę: oddać bo to może być jego błąd. Wyjdzie przy rozliczeniu stanu (najpóźniej na koniec roku). Mogą facetowi wrzucić dopłatę. Sam przeżyłem coś podobnego, gdy jako młodego kasjera posadzili mnie na kasie w banku... wpłata ponad 150.000k pln i brak backupu. Na rozliczeniu dziennym wieczorem wyszło 1500pln w plecy, co było moją 1,5 miesięczna pensją. Na szczęście można to było rozłożyć na 12 rat. Klient -stały- się nie przyznał... nigdy więcej nie przyszedł do tego oddziału. Ech, nic przyjemnego.

asiok

  • asiok
  • wiadomość Użytkownik

  • 856 wypowiedzi

Wysłane 2014-11-28 12:14 , Edytowane 2014-11-28 12:14

Powiadomić sklep. Jeśli poproszą o wymianę - wymienić, mieć to co się kupiło i mieć czyste sumienie. Jeśli nie - zostać z czystym sumieniem i lepszym sprzętem.

Gakudini

Wysłane 2014-11-28 13:23

Wyślij do nich maila z zapytaniem co z tym zrobić, niech inicjatywa będzie po ich stronie. Wtedy ktoś pewnie machnie na to ręką. Ty będzie3sz miał czyste sumienie i się nie nabiegasz ;-)

Strona 2 z 2 <<<12
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 212 gości