Forum > Tematy dowolne > x-kom problemy z reklamacją

Strona 2 z 2 <<<12
skocz

kotin

Wysłane 2016-08-16 09:46

@-ADSO-

Nie rozumiem Twoich wywodów.

Wszystko co miałem logicznego do napisania, napisałem. Powtarzać nie bedę, więc tylko na koniec stwierdzę:
Chcieć to móc. Ja natomiast nie rozumiem uporu w torpedowaniu starań kolegi.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Macbook Air M3 15" 16 / 256 GB

zlotnik

Wysłane 2016-08-18 18:46

Po wielu telefonach kilku tematach na forach wpisów na facebooku w koncu dostalem nowego pada:)

Core i7 4790k4.4GHZ 1.1V+Arctic Liquid Freezer 240|Gigabyte GA-B85M-D3H|Geforce GIGABYTE GTX 1060 6GB|24GB 1600mhz|Asus XONAR DX|DELL G2410 LED|SSD PNY 480GB| HDD SEAGATE 2TB|be quiet! 500W|Fractal Design Define R5 |Corsair K55 RGB|Logitech g400|Nvidia shield tablet|LG G5

kruser

Wysłane 2016-08-18 19:41

Tak więc wybrana metoda nacisku okazała się skuteczna. Brawa dla ciebie\"\brawa\" Teraz wypada wszędzie tam gdzie informowałeś o problemie napisać o szczęśliwym zakończeniu. Będzie to wyjaśnienie sytuacji (x-kom nie jest taki \"\diabel\")  a dla czytających zachęta do nie odpuszczania w takich sytuacjach.

Byłoby cudownie gdyby dobór opinii polegał na racjonalnej analizie faktów i statystyk przy szerokim spojrzeniu i w oderwaniu od własnych uprzedzeń i błędów rozumowania. Z świadomością własnych ograniczeń, o których dobrze wiemy, że mogą wpływać na te opinie. Tylko, że przytłaczająca większość z nas postępuje dokładnie odwrotnie. SciFun

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7588 wypowiedzi

Wysłane 2016-08-19 01:20

@zlotnik
Gratulacje.

@-ADSO-

Co więcej, wymaga się od sklepu by dwukrotnie do zakupu Klienta dołożył - pierwszy przy samej sprzedaży i drugi teraz by wydać Klientowi nowy produkt.

Po co chrzanisz (a powinno się to nazwać po imieniu) takie głupoty?
Sklep niczego za darmo nie daje. Jeśli gratis ktoś dorzuca to producent i sklep nic od siebie nie dokłada a jeśli dokłada produkt B to taki że na produkcie A miał marżę taką że pokrywał koszt produktu B z nawiązką.

2 lub 3 razy zdarzyło mi się że coś reklamowałem i zapytano mnie czy życzę sobie wymianę czy zwrot gotówki. Nie jestem pewien jak to wygląda prawnie ale chyba to klient powinien mieć możliwość podjęcia decyzji.

Nie wiem czego nie rozumiesz w tym co pisał kotin?

Pamiętam tą promocję bo sam bym kupił gdybym nie miał już tabletu. I w innych sklepach tablet można było dostać taniej. Ale pad był w normalnej cenie i zestaw wychodził korzystniej w xkomie. Nic dziwnego że złotnik kupił tam gdzie sumarycznie wychodziło taniej.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38362 wypowiedzi

Wysłane 2016-08-19 01:54 , Edytowane 2016-08-19 01:55

@beton

Sklep niczego za darmo nie daje. Jeśli gratis ktoś dorzuca to producent i sklep nic od siebie nie dokłada a jeśli dokłada produkt B to taki że na produkcie A miał marżę taką że pokrywał koszt produktu B z nawiązką.

Niekoniecznie. A jeśli nawet pokrywa z marży to:
- nie ma takiego obowiązku
- bez gratisu marża nie musiałaby być niższa
Nie jestem pewien jak to wygląda prawnie ale chyba to klient powinien mieć możliwość podjęcia decyzji.

Czyli klasycznie - nie wiem ale się wypowiem. Otóż klient ma dostać towar wolny od wady lub zadośćuczynienie finansowe, ale to od sprzedawcy/gwaranta zależy sposób uznania reklamacji. Postępowanie na korzyść jest wynikiem jedynie dobrej woli sprzedawcy.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

kotin

Wysłane 2016-08-19 07:29 , Edytowane 2016-08-19 07:53

@djluke

Otóż klient ma dostać towar wolny od wady lub zadośćuczynienie finansowe, ale to od sprzedawcy/gwaranta zależy sposób uznania reklamacji. Postępowanie na korzyść jest wynikiem jedynie dobrej woli sprzedawcy.


Otóż to! Sklep ma wybór i dodam: Tu w tym wypadku dokonał wyboru na którym klient nie traci.
Muszę powiedzieć że takie nastawienie sklepu jest godne najwyższej pochwały.
Sklep X-KOM wyszedł z sytuacji z twarzą. Nie żałuję że jestem ich klientem i że często ich polecam. \"\spoko\"

@kruser  &  @beton
Dokładnie tak.


Przeniosłem EDITa niżej, bo się rozbudował.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Macbook Air M3 15" 16 / 256 GB

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2016-08-19 07:33 , Edytowane 2016-08-19 07:42

@Beton Sam sobie przeczysz. Sklep nie daje, tylko producent, ale promocja na pada była tylko w X-kom. Gdyby to była promocja nV to byłaby wszędzie - jak sam piszesz, nie było tak.

Ja też reklamowałem coś 2 lub 3 razy i decyzję o sposobie realizacji mi zostawił sklep. Reklamowałem też coś innego 7 lub 8 razy i o sposobie reklamacji decydował sklep. Obydwie sytuacje zgodne z prawem i ja jestem tego powiem. Ty nie jesteś pewien, ale lepiej napisać coś niż nie napisać nic, co? I to mi zarzucasz, że piszę głupoty.

Oczywiście, że to Klient powinien mieć możliwość podjęcia decyzji - prawo jednak takie nie jest, więc skoncentrujmy się na tym co jest, a nie co powinno być.

@Złotnik Mimo, że nie popieram takich działań - wywierania w internecie nacisku na sklep - w sprawach zasadniczo oczywistych to jednak podziwiam za upór i szczerze gratuluję, że udało Ci się osiągnąć zamierzony cel.

Edit:

@Kotin Tylko, że sprowadziliście sprawę do stanu "sklep musi", albo akcja w internecie. Według Ciebie naprawdę wszystko jest ok? X-kom nie wyszedł z twarzą tylko się ugiął pod naciskiem. Naprawdę chcesz żeby teraz wszystko się w taki sposób realizowało?

No tak, mnie to trzeba głowę odciąć i spalić, inaczej gęba się nie zamknie :-)

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

kotin

Wysłane 2016-08-19 07:45 , Edytowane 2016-08-19 07:49

@-ADSO-
Nie dość że marudny, to uparty. \"\lol\"

X-kom nie wyszedł z twarzą tylko się ugiął pod naciskiem.

Może jeszcze wiesz co im się śniło?

Według mnie to po prostu porządny sklep i handlowcy którzy czuja bluesa.
Sorrki, ale Ty byś wszystkich chciał upupić na raz - sklep, kolegę i może jeszcze kogoś, a tak się nie da.
Trzeba wierzyć w ludzi.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Macbook Air M3 15" 16 / 256 GB

Cursed

  • Cursed
  • wiadomość Użytkownik

  • 3043 wypowiedzi

Wysłane 2016-08-19 07:55


pad się zepsuł oddałem na gwarancję


Wybaczcie że mi się nie chce wertować kc ;p

https://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia#Uprawnienia_i_obowi.C4.85z...

I niżej

Gwarancja może zawierać mniej korzystne postanowienia dla kupującego niż rękojmia, gdyż gwarant (importer, dystrybutor, producent lub sprzedawca towaru) samodzielnie określa swoje obowiązki i uprawnienia kupującego w razie braku właściwości rzeczy określonych w oświadczeniu gwarancyjnym. 




i9-10850k + MSI rtx 2070 Armor + MPG z490 GAMING EDGE WIFI + 2x16GB IRDM PRO Goodram + 1TB PX500 gen2 Goodram + BeQuiet! Dark Power 850W + Meshify S2 + AOC AG325QZN/EU + Pioneer DVR-XD10T + SPC Gear Lix Plus + Imperator + Win10

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7588 wypowiedzi

Wysłane 2016-08-19 11:44

@djluke
Co cię ugryzło? Nasi nie zdobyli medali w pchnięciu kulą i rzucie oszczepem i się wkurzyłeś i musiałeś wyładować?

Niekoniecznie...

?
a czy piszę że ma? Działanie sklepu jest czysto marketingowe w celu przyciągnięcia większej ilości klientów, rozgłosu...suma summarum zwiększenia ruchu, obrotów, przychodu...
Ale nie daje za darmo.
Więc o co toczysz tu pianę?
Czyli klasycznie ...

Wyraźnie napisałem że nie jestem pewien - tak? Nie jak ADSO w formie stanowczego o twierdzącej formie, ale całkowicie mijającej się z rzeczywistością, stwierdzenia.
Pojawił się ciekawy temat z pytaniami na które warto znać odpowiedź więc napisałem to co napisałem bardziej w formie dywagacji czy zapytania z wyraźnym zaznaczeniem ze nie jestem pewien licząc że ktoś obeznany wyklaruje sytuację. Od tego chyba min jest forum? Co? Ale ty nie potrafisz normalnie się wypowiedzieć tylko musisz kogoś obrazić\"\brrr\"

@ADSO
Sam sobie przeczysz.

Gdzie? Czytaj uważnie i nie dopowiadaj sobie tego czego nie napisałem i nie twórz potem kolejnych teorii nie mających nic wspólnego z rzeczywistością\"\brrr\"
Sklep nie daje, tylko producent, ale promocja na pada była tylko w X-kom.

Nie. Promocja była też o ile pamiętam w innych sklepach. Sferisach i innych jak dobrze pamiętam. 
Dokładnie jak teraz Samsung (nie sklep) daje w przedsprzedaży gogle VR do Note'a 7. I jak się pojawi w połowie września w sklepach to pewnie jak to bywało jeszcze przez jakiś miesiąc gogle będą dodawane tym którzy Note'a zakupią. I jak pod koniec września zobaczysz zapewne w innych sklepach cena Note'a będzie niższa ale gogli nie będzie. Gogle będa dodawane w wielu sklepach nie jednym i w wielu innych nie.
Ty nie jesteś pewien, ale lepiej napisać coś niż nie napisać nic, co?

Jak już pisałem wyżej napisałem to bardziej w formie zapytania. Uzyskania odpowiedzi od kogoś zorientowanego a nie jak ty w formie twierdzącej wypisujesz swoje przypuszczenia czy imaginacje.

PS
Jak kupisz w xkomie kartę graficzna czy procek intela to jak pójdziesz go zareklamować to sprzedawca go od ciebie weźmie i pójdzie na zaplecze młotkiem go naprawiać?
Nie. Odeśle go do producenta (gwaranta) czy tez do serwisu. 

@Cursed
Czyli gdyby zlotnik nie oddał na gwarancję tylko zareklamował z tytułu rękojmi (zgłosił niezgodność produktu z ?? opisem) czy jaka jest prawidłowa terminologia to sklep musiałby wymienić na nowy lub naprawić?

Strona 2 z 2 <<<12
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 327 gości

seb71 ,