@raptor Mi po prostu czepianie się tych felg przypomina niedawna dyskusję na temat 7-osobowej tesli przyspieszającej w 4,5s do setki - nie ważne, że auto jest gorsze pod innymi względami od np. BMW 5, wystarczy wziąć pod uwagę tylko dwa wybrane parametry w porównaniu samochodów i już konkretny model staje się najlepszy na świecie. W każdym samochodzie można taki parametr znaleźć :)
Ta paranoję można odwrócić w drugą stronę i stwierdzić, ze Golf jest bez sensu, bo w średniej wersji w standardzie nie ma nawet oświetlania podłoża z lusterek, co w Ceedzie jest standardem.
Co do Łady... nie LADA sztuka
Edit: A mówiąc o stylistyce... to nie zawsze jest kwestia gustu... np. nowa Mazda 6 podoba się wszystkim
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 1 :)
Wysłane 2013-03-12 10:33 , Edytowane 2013-03-12 10:37
Wysłane 2013-03-12 11:35 , Edytowane 2013-03-12 11:37
@Maveriq "nowa Mazda 6 podoba się wszystkim"
Nic z tego, mi za bardzo Oplem podjeżdża, zupełnie nie w moim guście.
Za to nowy Golf, to faktycznie najbardziej udana stylistycznie generacja tego modelu i mi się bardziej podoba, niż chociażby Civic. Nie zmienia to jednak faktu, że jest zwyczajnie za drogi, jak na oferowane możliwości.
Wysłane 2013-03-12 11:47
@spider_co Prawie wszystkim
Wysłane 2013-03-12 13:24
@raptorKlikam link do lady a tu reklama chevroleta
a swoja droga ciekawe czy tej pani nie kreci się w głowie jak się tak z ta lada obraca cały czas na tej platformie
@Maveriq Może i podstawowy golf wyjdzie drożej niż podstawowa kia ale top wersje maja podobne ceny. I chodzi mi o to że za cenę ceeda można kupić wiele innych aut. Ja osobiście jak już kupuje nowe auto to na kilka lat i wole dopłacić te kilka tysi i mieć fajnie wyposażone autko niż golasa. L-ka ma dość wysoką cenę i brakuje mi tam alusków. Np taki nowy Auris w prestiżu (środkowa wersja wyposażenia) + pakiet comfort z alusami za 990PLN daje nam auto o wyposażeniu bliższym Ceeda XL za cenę o 2 tysie wyższą od L-ki. U skody można Rapida model 2013 kupić z upustem 4700 (czyli tyle ile daje Kia na zeszłoroczny model) i jakimś pakietem też za 990PLN i wtedy podobnie (trochę słabiej wyposażona skoda) wychodzi również taniej od ceeda. Np w oplu na Astrę upusty są do 18 tysi a jeśli brać pod uwagę wyciszenie, zawieszenie/prowadzenie to opel wypada lepiej. Może i podstawowe wersje wychodzą taniej ale z cenami droższych wersji kia przesadziła, a najlepiej dowodzi tego ilość sztuk które możecie spotkać na naszych drogach. Nie ma ich dużo.
Prawie wszystkimMożesz mnie śmiało dopisać do tej grupy

Wysłane 2013-03-12 16:53
Ta Łada z przodu trochę nowego Lexusa GS przypomina.
Za ~80k zł można kupić różne auta, ja bym osobiście nie kupił kompaktu za takie pieniądze, wolałbym coś klasy średniej pozbawione paru bajerów.
Wysłane 2013-03-13 12:01
@beton No ja w okolicy już widzę nowego Ceeda znacznie częściej, niż Golfa VII, czy Aurisa.
Rapid to trochę nietrafione porównanie - inna klasa samochodu, jeśli chodzi o jakość materiałów.
W zasadzie Rapid też dobrze powinien się sprzedawać, bo właściwie nie ma konkurencji o zbliżonej renomie w swojej cenie, jeśli ktoś olewa z czego jest zrobione wnętrze i jakie jest wyciszenie, a zależy wyłącznie na praktyczności.
Wysłane 2013-03-13 13:13
@MaveriqA nie nogolfów też nie widziałem dużo narazie. No ale golf jest w salonach chyba 2 miesiące (a może nawet nie) a ceed dużo dłużej. Natomiast civików nowych widzę całkiem sporo. Auris też chyba dopiero co w salonach się pojawił. Niby inna klasa itd ale jakby zrobić statystyki na koniec roku w stylu ilość aut sprzedanych za 60k za 65k to ceed nie mieściłby się w pierwszej dziesiątce żadnej z grup.
Wysłane 2013-03-13 14:50 , Edytowane 2013-03-13 15:09
@beton Według Samaru w lutym w Polsce KIA wypadła na 5tym miejscu ... myślisz, że jakim modelem, jak nie Ceed'em? Sprzedali 37% więcej samochodów, niż w lutym 2012.
Wysłane 2013-03-13 14:58 , Edytowane 2013-03-13 14:59
@beton No nie wiem na jakiej podstawie to wnioskujesz, analizy rynku mówią co innego:
Ogólna sprzedaż aut w Polsce w/g marek: [LINK]
Artykuł odnośnie Cee'da [LINK]: "Pojazd zajmuje wysoką, 8. pozycję w segmencie pod względem sprzedaży w Polsce."
Zestawiając samemu (na podstawie [LINK]), statystyki sprzedaży modeli z ostatnich 4 miesięcy wychodzi:
marka-model / miesiące od 11-2012 do 02-2013
Kia Cee'd 400 | 234 | 390 | 477
Citroen C4 240 | 164 | 225 | 238
Fiat Bravo 42 | 39 | 54 | 37 - ten to ma dopiero kosmiczną cenę
Mitsubishi Lancer 51 | 63 | 22 | 31
Honda Civic 396 | 277 | 369 | 308
Hyundai i30 240 | 355 | 329 | 361
Toyota Auris 244 | 395 | 394 | 424
VW Golf 536 | 428 | 534 | 502
Nissan Qashqai 711 | 484 | 699 | 496 - wrzuciłem dla porównania, bo jest popularny.
Jak widzisz, twoja teoria niezbyt pasuje do realiów. Po chwilowym tąpnięciu sprzedaży w grudniu, auto zanotowało spory wzrost sprzedaży w styczniu i lutym, doganiając niemal Golfa.
Jak już wcześniej wspominałem, kolega kupił niedawno nowego Cee'da 1.6 w wersji L. Za niecałe 63tys. zł nabył auto w srebrnym kolorze (według cennika - za dopłatą) z dodatkowym czujnikiem parkowania tyłem.
Wysłane 2013-03-13 15:13
@spider_co Ale co Ci w tych statsach nie pasuje do mojej teorii? Słabo się sprzedaje?
Wysłane 2013-03-13 16:07 , Edytowane 2013-03-13 16:14
@Maveriq Myślę że Spotrage'm. Niestety widzę tego brzydala co krok i zastanawiam się czy niewidomi zaczęli dostawać prawka jazdy
@spider_coIle z tych ceedow to nowe modele a ile wyprzedaże poprzedniej generacji?
Bravo jest od 46k. Oficjalnie tylko że w salonie możesz nawet 18k rabatu dostać. (Inna sprawa że Bravo powinno mieć już nową generację.) To podobnie jak w oplu ceny cennikowe wysokie ale przy gadce w salonie dużo wyższe upusty. W kii widzę że rabat z 5 k na 7,5 zwiększyli i poskutkowało tyle że spróbuj wynegocjować więcej. Może dywaniki dostaniesz.
Gratuluje twojemu koledze zakupu za taką cenę tej L-ki, fajne auto. W tej cenie tylko plus alusy chętnie bym komika przygarnął.
Wysłane 2013-03-13 16:19 , Edytowane 2013-03-13 16:23
@Maveriq Ale to nie było do ciebie
@beton Ta, od 46.tys, ale zobacz, na ile wycenili wersję ze 120 konnym 1.6 litrowym silnikiem - 73 tys. to jest dopiero odpał (niby po rabacie 65 tys. ale to i tak zdecydowanie za dużo, jak na tę markę, co wyraźnie pokazują wyniki sptrzedaży).
Wysłane 2013-03-13 18:53 , Edytowane 2013-03-13 18:54
@spider_co Prawda że diesel jest za wysoko wyceniony, tak jak kia zresztą, jednak w salonie nawet na nowy rocznik można dostać spory rabat. U kii już będzie z tym gorzej. Jakby twój kolega chciał kupić model 2013 to może dostałby tysiaka upustu, lub nawet nie, tylko cennikową cenę. Problemem u fiata jest raczej wiek auta na tle konkurencji.
Wysłane 2013-03-17 02:08 , Edytowane 2013-03-17 02:22
@mol666
Pozwoliłem sobie powrócić do tematu wolnej chwili. Chciałem odpisać od razu ale prawdopodobnie miałbym bana . Nikt mi na odcisk nie nadepnął a Twoje spostrzeżenia, że pojawiam się zaraz jak ktoś coś na golfa napisze, są co najmniej błędne.
Mi zarzucasz, że nie potrafię czytać ze zrozumieniem. A czy Ty zrozumiałeś moją wypowiedź? Bo ja jakoś nie widzę nic wartościowego w radosnej twórczości -
golf jest po prostu paskudny i basta no offence.
Jestem na tym forum dość długo aby zauważyć, że ono zawsze miało swój poziom w przeciwieństwie do wielu innych. Może własnie dlatego, od tak dawna zaglądam właśnie tutaj. Wielu mądrych ludzi posiadających sporą wiedzę, radzi i pomaga innym. Pozwolę sobie zacytować wypowiedź Strasznego z 20 lutego :
Tworzymy Panowie pewną jakość, zarówno IN4 jest marką samą w sobie, jak i forum, jakoś tak żal byłoby to zmarnować, innych for są miliony.
Niestety ale czytając Twoje bardzo fachowe informacje mam nieodparte wrażenie, że czytam posty żywcem przeniesione z ONETU ! metodą kopiuj/wklej. Tam właśnie można odnaleźć tysiące wypowiedzi ,,fachowców" na wszelkie tematy w formie i treści delikatnie mówiąc - zabawnej. Użyj tekstu o podobnym zasobie merytorycznym na Elektrodzie, dostaniesz co najmniej ostrzeżenie jeśli nie bana nawet. Piszesz o samochodzie, że jest paskudny. Nie dla Ciebie ale stwierdzasz to jakbyś był fachowcem w dziedzinie. Dla mnie Golf nie jest ani ładny ani brzydki, nie kocham go ani nie lubię. Nie jestem fanem ani wrogiem niemieckich samochodów. Po prostu jestem zwykłym użytkownikiem. Miewałem różne samochody włącznie z polskimi i rosyjskimi ale dla mnie, to dalej narzędzie do przemieszczania się. Jeśli spełnia moje oczekiwania jest OK i tyle w temacie.
Cały temat czytam od początku (ładnie się rozwija) i mam wrażenie, że zadzieram z człowiekiem(Tobą), który o motoryzacji i samochodach wie wszystko.
Teraz trochę zmienię kierunek tematu.
Ja doprawdy nie jestem w stanie pojąć, skąd w Polsce biorą się takie opinie, rozsiewane, powielane tysiąckrotnie, rosnące z czasem do wręcz apokaliptycznych scenariuszy. Wg takich relacji można wywnioskować, że wszystkie samochody z silnikami 1,4TSI oraz 2.0TDI to złomy, które psują się zaraz po opuszczeniu fabryki a w najlepszym przypadku po roku. Rozrząd pada po 50 tysiącach. Widuję codziennie tysiące samochodów z tymi silnikami, rozmawiałem z przynajmniej kilkunastoma osobami tu, w Niemczech na ten temat i zawsze moje pytanie o problem awaryjności było kwitowane wyrazem zdumienia lub wręcz zaprzeczeniem. Jak znam Niemców to są ludźmi, którzy 2x pomyślą zanim wydadzą 1euro. Jeśli Niemiec miałby samochód, który przynosi takie straty(tu naprawy są potwornie drogie) bez namysłu auto sprzedałby. Gdyby taka sytuacja miała miejsce faktycznie tak często, sprzedaż tak awaryjnych i niedopracowanych samochodów praktycznie spadłaby bardzo drastycznie a drogi i warsztaty zapchane były uszkodzonymi samochodami. Nic takiego jednak tu nie widać i o niczym takim się nie słyszy. Tu gdzie się nie spojrzy, widzi się 1.4 lub 2.0. Starsze 1.9, 1.8, 1.6 spotyka się lecz znacznie mniej. Podałem te, gdyż po po prostu samochodów VW,AUDI,SKODA,SEAT jeździ najwięcej- z 80%. Nie twierdzę też, że to wszystko jest wyssane z palca ale wszystkim producentom zdarzają się jakieś wpadki. Pierwszy silnik 2.0 TDI miał wadę , która została usunięta dość szybko. Tyle tylko, że wada ta pozostała do dzisiejszego dnia w świadomości polskich internautów, podsycana bardzo niezdrowymi emocjami i chęcią zabłyśnięcia autorów w sieci. Bardzo często, usterki wynikają z niefachowej obsługi samochodu. Bo nawet wymiana lub dolanie oleju, wydaje się banalne a tak nie jest. Tak jest z większością takich tematów. Upór niektórych internautów w Polsce w oczernianiu marki VW, często bardzo wulgarnie jest wręcz irytujący. Czy ludzie ci mają tak niską samoocenę, próbując dowartościować się pokazując swoje istnienie w sieci czy też po prostu duża część ludzi nie dojrzała jeszcze do takiego sposobu komunikacji.
Jest to koncern sprzedający najwięcej samochodów w Europie i pretenduje do 1 miejsca na świecie. Czyli po przemyśleniu większości ,,fachowych" opinii jakie krążą w polskiej sieci można stwierdzić, że ogromna część ludzi to dosłownie debile, skoro wydają własne pieniądze na coś najgorszego od czego wszystko inne jest lepsze, ładniejsze, doskonalsze. Skoro tak to dlaczego Polska nie jest liderem lub choć w czołówce gospodarek oraz nauki, skoro ma tylu mądrych ludzi którzy na wszystkim znają się najlepiej i mają najlepsze informacje

Aby zadość uczynić, na koniec napiszę w temacie. Odniose sie do bardzo wczesnej wypowiedzi kolegi Yoshiego
Ale masz racje, lag jest spory, wykres momentu jest idiotyczny bo na małych obrotach ledwo ciągnie później jest petarda a kawałek dalej później zadyszka (przynajmniej w dieslach).
Wg wykresu mojego autka, wolne obroty to 860/min. Przy 900/min jest 85Nm, przy 1000/min jest 120Nm,liniowo rośnie do 285Nm przy 2400/min aby od 2400/min łagodnie opadać aż do 4400/min -180Nm i dopiero wtedy spada aż do 100Nm przy 4700/min. Czy to jest tak gwałtownie i tak kawałek dalej zadyszka? Nie wiem, nie znam się dlatego pytam

Wysłane 2013-03-17 12:22 , Edytowane 2013-03-17 12:42
@grizli
To co wszystko napisałeś, to się nazywa 'polska mentalność'
A ja tam gdybym miał kupować nowy samochód, to Golf byłby na pierwszym miejscu na liście
Jeżdżę Golfem 5 już ponad 4 lata i bardzo sobie chwalę
Imho taki stereotyp o VW wziął się od tego, że 90% tych aut jeżdżących u nas to po prostu złomy, 'istne perełki z zagranicy'
Przecież się liczy wiek samochodu i ile ma na liczniku oraz czy nowo wygląda
Nieważne, że samochód był z każdej strony bity i na klej brany, a realny przebieg jest 3x większy
A do tego, że kosztują większe pieniądze (mniej osób na niego stać), to tym bardziej podsyca hejt
Ostatnio byłem świadkiem sprzedaży paroletniego Golfa, wyglądał cudnie, jak nówka, 150k przebiegu... realnie miał 500k wbite
Wysłane 2013-03-18 08:26
@grizli
"Tu gdzie się nie spojrzy, (w Niemczech) [...] VW,AUDI,SKODA,SEAT jeździ najwięcej- z 80%."
Opisałeś się sporo, ale zapomniałeś o jednym, jakże ważnym aspekcie. Wielokrotnie czytałem i widziałem badania niemieckich konsumentów (np.in. w stacji RTL). Najczęściej statystyczny Niemiec mając do wyboru dwa produkty o zbliżonej klasie, ale pochodzący z różnych krajów, wybierał produkt niemiecki, nawet jeżeli jego jakość był nieco gorsza od konkurencyjnego. Dotyczy to wszystkich segmentów rynku, nawet taniochy - dlatego marka Medion ma spore wzięcie, chociaż konkurencyjne produkty chińskich marek o porównywalnej cenie można nabyć o wiele lepszej jakości.
I żeby nie było niedomówień: akurat ta cech Niemców mi się podoba, bo Polacy działają zazwyczaj w drugą stronę: z góry uważają, że produkt naszego krajowego producenta musi być gorszy, niż zachodniej konkurencji, chociaż częstokroć jest odwrotnie.
Gdyby wykonać takie samo doświadczenie w Niemczech i w Polsce: postawić obok siebie dwa identyczne produkty, dać te same warunki gwarancji i serwisu z tym, że na jednym nakleić znaczek Bosch, a na drugim Amica, to można być niemal na 100% pewnym, że pod względem sprzedaży w obydwu krajach zwycięży właśnie Bosch. Różnica w mentalności jest kolosalna.
Wysłane 2013-03-18 11:20 , Edytowane 2013-03-18 11:20
@grizli
Przyczepiłeś się do mojego postu o wyglądzie i na jego podstawie oceniasz wszystkie inne moje wypowiedzi(jestem tutaj trochę dłużej od Ciebie).
Co do 1.4 TSI 122 VW sam przyznał się do wadliwego napinacza rozrządu,a 2.0 TDI PD są kiepskimi silnikami, CR to już są całkiem inna historia,ponadto nigdzie wcześniej nie napisałem niczego nieprawdziwego i hejterskiego odnośnie VW, chociaż na pewno nie jestem fanem tej marki.
Wysłane 2013-03-18 13:52
@spider_co Nie wiem czy do końca tak jest. Myślę że zmodyfikować twoją teorię w taki sposób:
Gdyby wykonać takie samo doświadczenie w Niemczech i w Polsce, ale dać polakom niemiecki zarobki, i wtedy: postawić obok siebie dwa identyczne produkty, dać te same warunki gwarancji i serwisu z tym, że na jednym nakleić znaczek Bosch, a na drugim Amica, to można być niemal na 100% pewnym, że pod względem sprzedaży Amica będzie miała co najmniej takie same rezultaty jak Bosch.
Wysłane 2013-03-18 21:32
@beton
Świetnie to ująłeś.
spider_co
Myślę, że w 70 % trafiłeś z ta mentalnością. Niemcy się zmieniają a weź też pod uwagę, że mieszka tu obecnie mnóstwo innych narodowości, głównie Turków, Rosjan, Polaków i oni też kupują głównie niemieckie samochody.
Do do Mediona, to marka raczej dość niszowa, bardzo mało go widuję -głównie w Aldikach jest go trochę. Nie widzę też aby jakoś ludzie go rozchwytywali pomimo, że jest naprawdę tani w porównaniu do renomowanych producentów. Jest całe stoisko i z dnia na dzień widziałem , jak nic nie ubywało a po jakimś czasie obniżyli ceny u sprzęt dalej leżakuje. Co do wyrobów chińskich, jest zatrzęsienie w dużych sklepach i ludzie naprawdę to biorą. Niemiec to nie Polak, który wyda ostatnie grosze aby się przed kimś popisać. Niemiec jak go nie stać, kupi sprzęt tańszy bo te markowe są tu raczej drogie.
A może też, ja to źle widzę i źle odbieram
Kto jest online: 0 użytkowników, 182 gości