@Maveriq
Jeździliśmy DS5 też, bo podoba nam się z wyglądu ( dość oryginalna, ale w dobrym smaku zrobiona ). Natomiast porównując samą jazdę w stosunku do Lexusa to jakoś nie za bardzo nam podchodziło. W Lexusie mam wrażenie że układ kierowniczy działa dużo,dużo lepiej. Na zakrętach samochód też spisuje się zdecydowanie lepiej, a z drugiej strony dobrze tłumi drgania. No i automat..Naprawdę jest konkretny + sekwencja która daje sporo frajdy. No i bagażnik w hybrydzie jest za mały. A niestety autko musi dać się choć trochę zapakować. No i mam wrażenie ( może mylne ) ale wydaje mi się że wcześniejsze Peugeoty były bardziej komfortowe
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 1 :)
Wysłane 2013-08-19 13:48 , Edytowane 2013-08-19 13:58
Wysłane 2013-08-19 14:08
@TonySoprano Dobre masz wrażenie. Podobny stopień komfortu do starszych maszyn to jest w C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem (bo można go kupić też ze standardowym).
Wysłane 2013-08-19 14:10
@TonySoprano Przeczytałem chyba 3 zdania z tego testu (brak czasu) napisali że jest więcej miejsca w środku niż w poprzednich ISach, o ile pamiętam pisali że setkę robi w 7,8 a nie 8,1 jak podawał producent. Natomiast przyrównując spalanie z szybszym 2.0TFSI w A4 pali o litr więcej.
No sąsiada ten biały GS wygląda super. Szkoda że tylko w wersji z silnikiem 3,5l jest AWD.
DS5
moim zdaniem jedno z najładniejszych aut tylko strasznie drogie. Za taką kasę to można A4, BMW3 czy ISa szukać. Nie rozumiem polityki cenowej citroena. Auta cennikowo strasznie drogie a na koniec roku największe upusty.
Natomiast mnie najbardziej denerwuje dziwaczna sztywna konfiguracja tego modelu wymyślona przez jakichś kretynów z Citroena. 1,6 THP 155KM jest dostępny tylko z tym kiepskim, ślamazarnym automatem a nie można go kupić z manualną skrzynią. Natomiast w 1,6 THP 200KM nie ma automatu tylko manual. Co za bezsens. Jakbym kupował to auto to chciałbym wyłącznie 1,6 155KM z manualem!!
Wysłane 2013-08-19 14:30
@beton Hybryda droga. Za to za cenę THP 200KM już A4, czy BMW 3 nie kupisz :)
Do tego Citroen jest znany z tego, ze w salonach auta są dużo tańsze, niż w cenniku.
No z tym zawieszeniem to chyba ktoś się pomylił, ale i tak nie jest jeszcze źle. Ten model powinien mieć pneumatykę. C5 jest o niebo bardziej komfortowy, tylko że już dość pospolity.
Wysłane 2013-08-19 14:46 , Edytowane 2013-08-19 14:49
@Maveriq
Autko musi mieć jakąś nutkę "sportu" w sobie. Lexus w wersji F-Sport naprawdę prezentuje się super. Połączenie sportu i elegancji wg mnie. Nie ukrywam że być może montowalibyśmy jakiś fajny wydech do niego, choć i tak autko na wyższych obrotach brzmi fajnie. No ale to luźne rozmowy. Podoba nam się ogólny całokształt tej wersji. Fotele, czarna podsufitka, felgi, pakiet stylistyczny, ledy, no i sam zegar bazujący na LFA [LINK]
Poza takimi pierdołkami przemawia również za Lexusem gwarancja 3 letnia, silnik który powinien być bezawaryjny, no i wydaje mi się że takiego F-Sporta nie spotka się często na ulicy ( natomiast BMW 3, audi a4 widuję dość często )
Temat ma jeszcze dużo przed sobą, bo kwota nie jest mała ( wolelibyśmy wydać trochę mniej )
Wysłane 2013-08-19 14:50
@TonySoprano Noo... chyba dobry wybór.
A Infinity byłby jeszcze bardziej egzotyczny na polskich drogach :)
Wysłane 2013-08-19 14:54 , Edytowane 2013-08-19 15:00
@Maveriq
Infi będziemy oglądać sobie we wrześniu. Nie znam marki totalnie, więc wypowiadać się nie będę, ale czeka mnie lektura
Ogólnie CRV którą mamy spisuje się świetnie. Jest to bardzo dobry samochód, pakowny, a zarazem komfortowy. Kupując ją, dostaliśmy naprawdę solidny rabat ( ostatnie sztuki ) + masę dodatków. Sprzedając ją teraz ( w grudniu będzie 5 lat ) wcale nie stracilibyśmy tak dużo. To też jest jakieś wyjście.
Wysłane 2013-08-19 15:37
@Maveriq DS5 1,6THP 200 to 120k złotych A4 zaczyna się od 116k a za 140 masz ładnie wyposażone 170konne 1,8 turo (cena 1,8 turbo zaczyna się od 125k PLN) 5 koła przy tych kwotach to identyczne pieniądze. Jak mają promocje to czy koniec rocznika to tak ale tak na dziś dzień jakby wszedł do salonu to i tak poniżej 100k bym nie zszedł za tego DSa a na koniec roku pewnie za 90 będą.
Wysłane 2013-08-19 15:51 , Edytowane 2013-08-19 15:52
@beton No w sumie z ceną blisko... tylko takie A4 nie umywa się do DS5 pod żadnym względem.
Wysłane 2013-08-19 16:00
Ja nie wiem jak tam jest z awaryjnością jednostek montowanych w audi i bmw ( a4 / seria 3 ) ale słyszałem że te dwulitrowe diesle to takie średnie są W rankingach też można zauważyć że bmw 3 blado wypada
Rozważamy też jakąś a5. Np taka -> [LINK] z tym że tutaj zaobserwowałem pewną rzecz. Wydaje mi się że to autko było wystawiane za 165 k kiedyś ( ktoś je kupił ) i teraz wystawia za blisko 200 k.
Wysłane 2013-08-19 16:03
@TonySoprano W Audi jak diesel, to raczej 3-litrowy... a przynajmniej opinię mają znacznie lepszą. A jak 4 drzwi, to już wolałbym chyba A6... po co auto udające coś, czym nie jest?
Wysłane 2013-08-19 16:27
@Maveriq Dlaczego twierdzisz że A4 nie umywa się do DS5? Owszem Citroen jest ładniejszy ale pod wieloma względami Audi będzie o wiele lepsze. NP jakość wykonaniu audi stoi na najwyższym poziomie. W DS5 może i będzie bardzo dobrze ale nie wiem czy dorówna audi. Zawieszenie to kolejny element gdzie pewnie audi wypadnie lepiej.
@TonySoprano No 3 litrowy diesel z BMW to jeden z lepszych silników. Ten 3.0 z Audi też niezły. 2.0 litry z adui taki se, ten 2 litrowy z BMW ponoć znacznie lepszy.
Wysłane 2013-08-19 22:06
@beton "ale nie wiem czy dorówna audi"
No to już wiem, że w nim nie siedziałeś. W DS5 wykończenie raczej na poziomie A6, nie A4.
"Zawieszenie to kolejny element gdzie pewnie audi wypadnie lepiej. "
Tu nie ma "pewnie" - wypada, albo nie, a można o tym poczytać w bezpośrednich porównaniach.
@raptor Jaguar ma jedną podstawową wadę - nie przypadnie do gustu miłośnikowi japońskich rozwiązań... żadnym sposobem, nie ma bata.
Wysłane 2013-08-19 22:15 , Edytowane 2013-08-19 22:19
@Maveriq
My jesteśmy otwarci na propozycje Mieliśmy już kilka marek, no ale ostatnio akurat tak się trafiało ( i wydaje mi się dość racjonalnie bo faktycznie te samochody są bardzo dobre ), że wybieraliśmy pojazdy marki honda ( civic,crv ). Nowego civicka ( czarnego z czarnymi szybami ) bym jeszcze kupił może, ale crv nowa nam w ogóle nie podchodzi i tutaj kończy się przygoda. Urzekł nas teraz Lexus, więc to on jest faworytem. Zależy nam na połączeniu sportu i elegancji z bardzo dobrym silnikiem i właściwościami jezdnymi. Jaguar nawet jest ładny z zewnątrz, i nawet z ciekawości można się przejechać nim
Z drugiej jednak strony lekko ponad 200k za lexusa to bardzo dużo. Bo można mieć równie fajne autko za 150-160k, a za resztę ( nooo musiałbym kapę dołożyć ) mieć już nowego civicka, jako drugie autko
Wysłane 2013-08-20 10:31 , Edytowane 2013-08-20 10:36
@TonySoprano Ja nie miałem na myśli braku otwartości. Chodziło mi raczej o to, że to zupełnie inny styl, inna filozofia, inne oczekiwania co do wozu. To tak, jakby ktoś był przyzwyczajony do chodzenia w dresie (nie dlatego, że należy do jakiejś subkultury, a po prostu bardzo mu tak wygodnie), a nagle w sklepie proponują mu garnitur do noszenia na co dzień.
A Acura TL? Jeszcze na żywo jej nie widziałem, proponuję raczej jako ciekawostkę.
Edit: Jaguara poleciłbym raczej komuś, kto szuka statecznego wozu, jak Saab, czy Volvo, ale nie może znieść ogromnej kierownicy.
Wysłane 2013-08-20 10:33 , Edytowane 2013-08-20 10:33
@raptor Zawsze fascynowały mnie auta marki Jaguar.
Niestety ze smutkiem muszę stwierdzić, że ostatnie ich dokonania są kiepskie - auta straciły swoje indywidualne cechy, dzięki którym tak bardzo wyróżniały się z tłumu.
Poza liniami typowo sportowymi, bo te są nadal nawiązują do swojej tradycji, szczególnie XKR, ewoluujący z XK8.
Ten nowy XF, muszę to przyznać, powala w środku, natomiast z zewnątrz tragedia. Gdy patrzę na to auto, to nie widzę Jaguara, tylko przychodzi mi na myśl takie skojarzenie - Seat wziął się za luksusowe auta.
Wysłane 2013-08-20 13:21
Małe co nieco do ogródka: wrocilem z Norwegii, gdzie spotkałem więcej Nissanów Leaf i tych śmiesznych małych Mitsubishi na prąd niż widziałem wczesniej przez całe życie. Większe miasta są opnowane przez Leafy, na parkingach stoją ładnie podłącozne do ładowania. Odpowiedź Norwegów na pytanie jak kradzą sobie z dluższymi trasami: komunikacja autobusowa, samoloty, rzadziej pociągi. Na wakacje kampery i głównie samoloty.
Natomiast trzeba przyznać, że ich komunikacja jest na poziomie najwyższym z możliwych.
Inny wymiar kultury: także drogowej. Dużo do pisania... bardzo polecam zobaczyć.
Kto jest online: 0 użytkowników, 233 gości