@Maveriq
Nie no..aż tak to nie przesadzajmy DS3 w fajnych barwach nawet mi się podoba. 1.6 THP 156 koników może dałoby się ciut podciągnąć w górę
Ja sobie wszystko przemyślę, bo nie chce kupować auta za sporą kasę, a potem żałować na kapcie. DS3 są wa fajnych cenach jak dla mnie. Alfa Giulietta też mi się bardzo podoba. Muszę się wybrać i zobaczyć jak się jeździ.
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 1 :)
Wysłane 2013-10-22 15:01 , Edytowane 2013-10-22 15:01
Wysłane 2013-10-22 19:55
Kurcze jak piszemy o samochodach sportowych, to te wszystkie dla mnie przy Porsche wyglądają jak zabawki . No może oprócz Peugeot 205 GTI, podoba mi się ten "maluch".
Wysłane 2013-10-22 20:28
@Frost
Nie podobają mi się za bardzo. Wybór będzie ciężki i tak naprawdę nie mam w ogóle ciśnienia aby zmieniać. Będę szukał we wszystkim. Od Type R po Alfę, a wybór pewnie padnie na konkretną sztukę. Jestem pedantem jeżeli chodzi o samochody, i oczekuję naprawdę fajnego stanu. Zastanawiam się tylko czy kupić pojazd tańszy, a narawdę fajnie go doposażyć ( audio,kapcie,cały układ wydechowy itp ), czy może droższe, ale wtedy już na ekstrawagancie nie starczy założonego budżetu.
Widziałem ostatni Type R z tym wydechem [LINK]
Wysłane 2013-10-22 21:09 , Edytowane 2013-10-22 21:13
@mysiauek Prawdziwe auto do motosportu to zupełnie inna para kaloszy. Bałbym się chyba wejść do czegoś takiego, i jeszcze z zawodowym kierowcą.
@TonySoprano Z tego co pisałeś kiedyś to masz całkiem fajne auto. Ja bym nie zmieniał. Jak nazbierasz na Porsche czy Ferrari to wtedy sobie zmienisz. Najwyżej będziesz mieszkał w kartonach .
Wysłane 2013-10-23 13:07
@TonySoprano
Przypominam, że chciałem Cię poznać (vide skionline.pl gdzie znamy się osobiście), zobaczyć Twoje łordkapy a także objrzeć zdjęcia Twojego BMW i ... no jakoś niestety nic z tego nie wyszło. Tak samo prosiłem żebyś nie pisał w moich tematach i nic ... grochem o ścianę.
Kończę więc żeby Ci nie zasmiecać tematu i cytując CI coś co przeczytałem kiedyś u jednego usera tego forum (ktorego pozdrawiam): "Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!". Twoje doświadczenie w każdej dziedzinie jest niepodważalnie na najwyższym poziomie.
Wysłane 2013-10-23 13:13 , Edytowane 2013-10-23 18:12
@mysiauek
Naprawdę nie chce mi się pisać
Proszę Mr. Strasznego o wyczyszczenie tematu
Jak masz jakiś problem to napisz na mejla, a nie pupę zawracasz na forum
I tak Ci powiem na boku kolego...Ci co chcieli zdjęcie to je otrzymali, a Ty dla mnie jesteś no w zasadzie nikim, abym musiał Ci zdjęcia robić BMW ( które nie jest moje notabene tylko firmowe i teraz ktoś inny nim jeździ, ale grochem o ścianę tłumaczyć ), nart itp. Będę wystawiał stare na allegro, tak jak i Fischery Race SC to w ogłoszeniach zobaczysz
Miałeś zmykać z tematu, więc zmykaj jak nie masz nic ciekawego do napisania, a jak masz to mejl jest na profilowym. I tak jak napisałem. Nie znasz mnie, a masz czelność przytaczać cytaty o idiocie.
Pozdrawiam i gratuluje klasy
END i Proszę Pana moderatora w wolnej chwili o zrobienie porządku.
Wysłane 2013-10-23 14:52 , Edytowane 2013-10-23 14:56
Tony, zawsze można pokusić się o dwa samochody, jeśli oczywiście Stać CIę na opłacanie ubezpieczenie, wielu znajomych tak robi.
Jeden samochód użytkowy do jazdy na co dzień (taki np, civic), a drugi jakiś starszy hothatch nawet za kilka tys. zł do "upalania" - jakieś Saxo/106, Clio RS, Corsa, Astra GSI, które po włożeniu pewnej sumy w przeróbki dają więcej frajdy z jazdy, niż 911, ale do jeżdżenia na codziennego użytki nadają się słabo.
Miałem okazję odczuć, co robi 106 z silnikiem zmodzonym do 160KM bez turbiny, czy 340-konny 306.
Ten pierwszy na zimowych KJSach po zakolcowaniu robił czasy lepsze od 4-łapnych Lancerów Evo.
Widziałem też w akcji (nie siedziałem w środku) Astrę I V6 o mocy ponad 200KM... te samochody po prostu zawstydzają młodszych kuzynów napełniając właściciela dumą, że przy okazji ma coś oryginalnego, czego nie mają inni.
Wysłane 2013-10-23 14:56 , Edytowane 2013-10-23 14:58
@Maveriq
Powiem Ci, że też myślałem nad takim rozwiązaniem. Mianowicie nad jakimś starym Peugeotem do zabawy. Potrafisz orientacyjnie napisać ile kosztowałoby doprowadzenie go do porządku ? Tarcze, klocki, konserwacja podwozia, nadwozia, silnik ? Oprócz osiągów, chciałbym aby auto było zadbane Tylko, że znów nie będę miał gdzie trzymać takiego pojazdu bo garaż cały full. Pewnie AC bym nie wykupywał ( w Civicku też nie mam od 3 lat ). Gdyby cena była ok, jestem skłonny kupić taki pojazd i rozebrać i złożyć go do kupy.
Wysłane 2013-10-23 14:58
@TonySoprano
No może być problem. 1.4 - 160 KM pewnie udałoby się capnąć, ale to raptem 20 KM więcej, jak mam teraz i wg mnie szkoda zachoduAle to inny silnik. Uturbiony. O ile przyśpieszenie do 100 może nie bezie zatrważająco lepsze o tyle elastyczność da się odczuć.
Porównaj wartości tego parametru dla 60-100 czy 80-120 na 4,5 czy 6stym biegu w porównywalnej mocy autach z turbo i bez i zobaczysz że różnica jest spora.
audio,kapcie,cały układ wydechowy
Widziałem ostatni Type R z tym wydechem [LINK]
Tu mnie trochę podłamałeś. O ile rozumiem dobre audio w sensu dobrego audio a nie jakiejś durnej tuby do bagażnika i umca umca oraz dobre gumy o tyle kolesia z takiego auta jak linkowałeś policja powinna zatrzymać i nie ukarać mandatem a spałować na warzywo.
Wysłane 2013-10-23 15:04
@beton
Nie, nie..nie jestem dresem Rozchodzi mi się raczej o dobrej klasy głośniki + system multimedialny. Żadnego bicia na światłach przy otwartych oknach
Ten układ wydechowy ma możliwość fajnej kalibracji. Też tak bardzo ryczącego nie chciałbym bo po prostu głowa boli. Ciut lepiej jak seryjne, ale nigdy w stylu starych BMW i wydechu o średnicy wiadra z tyłu
Nie no..pewnie że elastyczność jest większa. Natomiast to ma być autko dla frajdy, aniżeli wożenia wózka, czy dziecka. Lubię wysoko kręcić
Wysłane 2013-10-23 15:09
@TonySoprano Tutaj nie da się stwierdzić, ile potrzeba kasy.
Akurat w Pugach buda w zasadzie się nie starzeje, wiec kupujesz jakaś z mocniejszych wersji, wymieniasz rozrząd, płyny, usuwasz ewentualne usterki i jedziesz. Górnej granicy w kosztach nie ma, niektórzy kupili auto za 8 tys. zł i włożyli w nie kolejnych 25 tys, znam też przypadek sekwencyjnej skrzyni biegów za 14 tys. zł w Pugu 106 kupionym za mniej, niż dychę...
Hamulce ogarniasz za około tysiaka, dodatkowo około 2 tys za obróbkę głowicy z wałkami, ze 1000-2000zł za kompletny wydech pod zamówienie, ze 2000zł za dobre amortyzatory, sprężyny i tuleje, przynajmniej rollbar, jak nie pełną klatkę i już jest dobra zabawka.
Później koszty eksploatacyjne też w takich samochodach dużo niższe, niż w jakimś kilkuletnim autku o większej mocy.
Tu masz ciekawego gotowca [LINK]
Zastanów się nad tym 205, który wstawiłem wyżej, chociaż on jest trochę hardkorowy.
Wysłane 2013-10-23 15:13 , Edytowane 2013-10-23 15:30
@beton O ile elastyczność w takich przyspieszeniach jest istotna z punktu widzenia wygodnej eksploatacji samochodu, o tyle w samochodzie, który ma przynosić frajdę jest zupełnie bezużyteczna, bo Tony 80-120 będzie przyspieszał na 2 i 3 biegu (albo i nawet na samym 2gim), a nie na 4, czy 5 :)
Edit: taki sam motor w tym 205: [LINK]
Wysłane 2013-10-23 15:43 , Edytowane 2013-10-23 15:45
@Maveriq
No...ten GTI 205 robi na mnie wrażenie A jak ze spalaniem ? ( czysta ciekawość bo to auto dla frajdy więc nie będzie wielkich przebiegów ). Mam dostęp do pustego wielkiego placu, dlatego swoich civickiem zawsze zimą, czy podczas złej pogody jeżdżę tam "trenować" bączki, czy slalomy między pachołkami i awaryjne hamowania. Szkoda mi tylko robić to Hondą
Taki Peugeocik myślę, że sprawdziłby się fajnie
Nie dziwota że Finowie to najlepsi kierowcy świata, skoro oni trenują i jeżdżą sobie dla frajdy kiedy tylko mogą
Takie treningi/szkolenia powinny być obowiązkowe w naszym kraju co jakiś czas
Fajnie jest podpatrzyć instruktorów np z takiej Szkoły Skody Auto, a potem samemu w pustym i bezpiecznym miejscu to trenować
- polecam każdemu
Wysłane 2013-10-23 16:02
Około 10-12 litrów trzeba liczyć przy jeździe w mieście.
Wysłane 2013-10-23 19:36 , Edytowane 2013-10-23 19:36
Nie wiem czy oglądacie "Fanów czterech kółek" na Discovery. Właśnie w jednym ze starszych odcinków remontowali taką 205-tkę. [LINK]
Wysłane 2013-10-24 17:24
Jest już dostępnych sporo testów modelu, więc można już mieć o nim jakieś wyobrażenie.
Mi mimo usilnych prób nie udało się jeszcze znaleźć czasu na jazdę testową.
Nowy Peugeot 308 [LINK]
Jest też w najnowszym numerze Motoru.
Samochód w zasadzie nie robi jakiegoś szału, wydaje się być po prostu dobry.
U mnie duża krecha za znowu typowo niemiecki wygląd francuskiego samochodu.
Jest za to kilka rzeczy, których póki co w innych kompaktach nie spotkamy, np. obrotomierz działający w odwrotnym kierunku, czy panel klimatyzacji, którego nie ma..., bo jest ona obsługiwana ekranem dotykalskim.
Jest to też pierwszy kompakt, który po mniejszych i nieco starszych modelach odziedziczył malutką kierownicę i zegary ponad nią.
Ciekawostką jest też nowy silnik THP o mocy 125KM. Znając dotychczasową paletę silników PSA można dojść do wniosku, że coś tu nie gra, bo do dobrze już znanego i udanego motoru 1.6 VTI dołożono turbinę i uzyskano jednie 5 dodatkowych koni. Wydaje się, że tutaj doładowanie zastosowano głównie z powodów ekologicznych, ponieważ spalanie w testach z nowym silnikiem wygląda bajecznie.
Kto jest online: 0 użytkowników, 162 gości