Forum > Tematy dowolne > Samochód do 20k

Strona 3 z 9 <<<1234567...9>>>
skocz

TonySoprano

Wysłane 2015-05-16 17:36 , Edytowane 2015-05-16 17:37

To co mają powiedzieć właściciele skrzyń 7, czy 8 biegowych :). Ja mam 7 stopniowy automat i co ?:angel: Jedyna opcja to wrzucić tryb SPORT, ale to obroty wzrastają nie wiele. 

Maveriq

Wysłane 2015-05-16 18:30 , Edytowane 2015-05-16 19:11

Przeczytałem pierwszą stronę.
Po pierwsze: zależy Ci na zupełnie bezproblemowej eksploatacji, to 407 odpada.
Samochód jest bardzo trwały, ale są pierdoły, które psują się w każdym egzemplarzu bez wyjątku.
Druga sprawa... powielana od kilku lat totalna brednia, że benzyna przy dieslu będzie mułem wzięta z dużeeeego uproszczenia, że przyspieszenie zależy od max. momentu obrotowego.
Do przyspieszania oprócz momentu są potrzebne obroty (czyli razem moc), a skrzynie biegów są tak zestopniowane, diesel przy tej samej prędkości zawsze będzie miał znacznie mniej obrotów, niż benzyna. Poza brakiem prędkości obrotowej silnika wychodzi jeszcze utrata mocy przenoszonej na koła przez samo przełożenie.

Lepsze przyspieszenie w starych dieslach było tylko odczuwalne, a nie realne, przez bardzo wąski zakres użytecznych obrotów. W przypadku nowoczesnego diesla vs. nowoczesna benzyna ten efekt się zaciera (i to wcale nie musi być turbo benzyna).

Z wymienionych przez Ciebie samochodów... chyba Focus II w bogatej wersji wyposażeniowej z 2-litrową benzyną albo dieslem 1.6/2.0. O ile nie odstraszy Cię bardzo przeciętna jakość wnętrza.
Albo Puga 307 RC + ewentualnie instalacja LPG.
Blisko tej kasy można też próbować szukać Laguny III z każdym silnikiem, który ma 2 litry pojemności.

Edit: Dwumasa... no kurde, bez przesady.
Dla auta segmentu D, które w dieslu pali średnio powiedzmy 6,5l ON na 100km, to wychodzi (licząc z górką 5zł/l) 32,5zł na  setkę. Jak komuś dwumas padnie jak w najbardziej nieudanych pod tym względem modelach (np. Mondeo II 2.0, czy Mazda 6, czy Nissan Kumkwat) po 50 tys km, a wymiana kompletu kosztuje w japończyku ze 4000zł (czyli w sumie najtragiczniejsza możliwa kombinacja), to daje dodatkowo koszt 8zł/100km. Nadal wychodzi taniej, niż jazda na benzynę autem tej samej wielkości. Zakładając, że wszystko odbywa się normalnie, czyli np. w przypadku takiego 407, to powinien dwumas ze 150 tys km wytrzymywać, a wymiana kompletu kosztuje około 1500zł i z tych 8zł robi się 1zł/100km.
Wniosek? Nie przejmować się dwumasem, wtryskami, DPFami i innymi ustrojstwami z piekła, tylko kupić takie auto, jakie nam odpowiada, a jak się coś zepsuje, to naprawić.

Osobiście nadal wybrałbym benzynę - przyjemność z jazdy przede wszystkim.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Gakudini

Wysłane 2015-05-17 16:45

2 litry, moment obrotowy, duże przyśpieszenie, turbo...:'(
A tu wchodzi nowy taryfikator mandatów, więc trzeba kupić max 1,4l i uczyć się toczyć z punktu A do B. :sleeping:

mrrowek

Wysłane 2015-05-17 20:16 , Edytowane 2015-05-17 20:16

w renuwki to ja bym się nie pchał toć to bibuła i lakier, oszczędzją na czym się da

AsRoock Extreme 3 gen3 Corsair 8GB, intel i3, seagate 500GB seasonic M520W FS P 17-2 to wszystko? abit IC7G, PIV, 2GB ram, seagate 160GB,saphire x800GT enermax 420W FS P19 to wszystko dziala

amd_ok

  • amd_ok
  • wiadomość Użytkownik

  • 624 wypowiedzi

Wysłane 2015-05-17 22:56

@ Maveriq

Tak z czystej ciekawości - dlaczego skreślasz Focusa 1,8 tdci?

Phenom II X4 965 @ 3,8 GHz; SilentiumPC Spartan; Asus M4A87TD; 2*4 GB GoodRam 1333MHz; Samsung 840EVO 120GB; Samsung 500GB F3; Barracuda 250GB; Gigabyte GTX460 768MB @ 825/2140; OCZ StealthXStream2 600W; CoolerMaster Elite 333+SilentiumPC Sigma EVO 120mm; win10; LG m228wa pozdro :)

krymtON

Wysłane 2015-05-17 23:38

@Fergus_Shadow - ja mam diesla z dwumasem, dpf i 6 biegami :-)

Co do 307 - ostatnio widzialem zakup kontrolowany, gdzie polecano w podobnej kwocie 308 jako mniej awaryjnego 307 - moze tu warto poszukac?

Graty jak każde inne ;)

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38362 wypowiedzi

Wysłane 2015-05-17 23:58

Wspominałeś na początku coś o Kijance - mam w rodzinie 1.6 CRDI 115KM, jeździ, robi po 50-70km dziennie, właściciel chwali.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

mrrowek

Wysłane 2015-05-18 08:52

@djluke
a blacharka nie leci w tej kijance?

AsRoock Extreme 3 gen3 Corsair 8GB, intel i3, seagate 500GB seasonic M520W FS P 17-2 to wszystko? abit IC7G, PIV, 2GB ram, seagate 160GB,saphire x800GT enermax 420W FS P19 to wszystko dziala

Maveriq

Wysłane 2015-05-18 11:21

2 litry, moment obrotowy, duże przyśpieszenie, turbo...
A tu wchodzi nowy taryfikator mandatów, więc trzeba kupić max 1,4l i uczyć się toczyć z punktu A do B.

Tym bardziej. Im słabszy silnik, tym bardziej szkoda zwalniać przed każdym ograniczeniem, żeby potem na nowo się rozpędzać.

w renuwki to ja bym się nie pchał toć to bibuła i lakier, oszczędzją na czym się da

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Według wielu najbezpieczeniejsze samochody zaraz po Volvo.


Tak z czystej ciekawości - dlaczego skreślasz Focusa 1,8 tdci?

Bo dziwne byłoby w dzisiejszych czasach skazywać się na męczarnie z silnikiem o kulturze pracy z lat 90-tych.

Co do 307 - ostatnio widzialem zakup kontrolowany, gdzie polecano w podobnej kwocie 308 jako mniej awaryjnego 307 - moze tu warto poszukac?

Co kto lubi. W zasadzie poza silnikami benzynowymi, 308 to to samo, co 307 po liftingu, tylko z lepszym wnętrzem i wyciszeniem... za to (i przez to) cięższy.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-05-18 18:06 , Edytowane 2015-05-18 18:07

@Maveriq
Powiem Ci, że pierdołki mogą się psuć bo mam świadomość, że nie ma aut niezniszczalnych. Ważne, żeby nie padały często rzeczy drogie w naprawie (koszty napraw>1k zł). Nie wiem właśnie czy główny użytek po mieście nie przysporzy problemów we współczesnym dieslu. 
Jeżeli chodzi o jazdę to niestety jeszcze nie miałem okazji jeździć benzyną większą niż 1.4. Ogólnie przy porównywalnej mocy przyjemniej jeździ mi się dieslem, ale wiem, że będzie droższy w utrzymaniu niż benzyna. Nie wiem też jak się ma sprawa LPG.
Wszystko fajne, sam już się gubię w tym czego szukać. Trzeba zdecydować czy brać diesla czy brać benzynę i ewentualnie dołożyć LPG.

@Luke
Kia fajna, ale podoba mi się ta poliftowa. Niestety to wydatek ponad 20k. A w tej kwocie chciałbym się zmieścić z wszystkim.

Fergus_Shadow

Wysłane 2015-05-18 18:53 , Edytowane 2015-05-18 19:05

@Frost 

Ogólnie przy porównywalnej mocy przyjemniej jeździ mi się dieslem, ale wiem, że będzie droższy w utrzymaniu niż benzyna.

ale przeciez kolega Maveriqu wyjasnil  jasno sprawe jak to benzyna rzekomo jest tańsza w utrzymaniu - w ogolnym zarysie to  ze rzekomo benzyna jest tansza w utrzymaniu  jest  bzdura  wyssana z palca (mowie o porownywalnych modelach bo nie porównujemy tu 1,2 benzyny do 1,9 DIESLA)

[ 2x 24' DELL U2414H + Xiaomi MI 2K 27' ]..[ i7 7700K + Tt Contac 29 BP ]..[ Asrock Z270 Gaming 4 ]..[ XPG 2x8Gb DDR4 ]..[ MSI RTX2070 8GB m ]..[3x SSD 250 Samsung 850EVO + 2x 2TB EVO 970 Plus NVMe ]..[ Be-Quiet DarkPower P7 750W ].. wmontowane w bude [ Modecom Oberon Pro ]- Windows 11 Pro. BOX

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-05-18 19:10

Porównuję teraz koszty utrzymania 2.0 Turbo Diesel vs 2.0 wolnossące Pb

Fergus_Shadow

Wysłane 2015-05-18 19:32 , Edytowane 2015-05-18 19:45

wystarczy jak porownasz sobie  koszt paliwa  tak jak to przedstawil Maveriqu 

z zalożenia mozna spokojnie wyjść  ze minimalnie  róznica w spalaniu   bedzie  2,5l /100km (6 dla DIESLA --- 8,5 dla Pb) (dla spalania w mieście bedzie znacznie wieksza rożnica) no ale dajemy fory benzynie i bierzemy  dla porownania min. uśrednioną ilośc spalania na 100km   

zakladając ze bedziesz  rocznie robił cos kolo 7000 km tj. niecałe 20 km dziennie 
po 1000km masz juz 25 litrów po 7000km masz juz 175litrów - więc dając  cene za ON=Pb= 5zl  wychodzi ze  po roku   do  DIESLa  wlejesz o  875zł mniej  (dla jazdy w mieści no po powiedzmy szczerze i otwarcie 20km dziennie to jazda wylacznie po mieście - roznica bedzie dwukrotnie wieksza czyli juz 1700zł)

a teraz finał
gdy na DIESLU zaoszczedziłes 1700zł  i te 1700zł masz juz w skarbonce  powiedzmy na pompe wtryskowa czy turbinę  :-D
to w przypadku benzyny na jakakolwiek usterkie musisz  zaciągnąc  ''kredyt'' bo skarbonka pusta :ermm:


zapewne zaraz odezwą się zagazowaniu kierowcy 8-) 

[ 2x 24' DELL U2414H + Xiaomi MI 2K 27' ]..[ i7 7700K + Tt Contac 29 BP ]..[ Asrock Z270 Gaming 4 ]..[ XPG 2x8Gb DDR4 ]..[ MSI RTX2070 8GB m ]..[3x SSD 250 Samsung 850EVO + 2x 2TB EVO 970 Plus NVMe ]..[ Be-Quiet DarkPower P7 750W ].. wmontowane w bude [ Modecom Oberon Pro ]- Windows 11 Pro. BOX

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-05-18 19:44 , Edytowane 2015-05-18 19:49

Rzeczywistość jest niestety inna. Mi padła pompa, dałem 4k zł i taniej wychodziłoby mi jeździć benzyną 3.0 niż dieslem. Nic nie wskazywało na to, że pompa padnie. Także tu nie ma zasady. Póki coś się nie psuje to jest dobrze. Czy to diesel czy to benzyna to pozostaje kwestia, że to dalej są używane auta, więc nigdy nie wejdzie się do środka. Poza tym auto stało 2 tygodnie u mechanika, takie rzeczy też są denerwujące bo nie ma czym jeździć do pracy. Od razu powiem, nie był to gniot, auto zadbane, a pompa robiona nie przez Janusza tylko w serwisie Boscha. Pech chciał i tyle.
Stąd moje obawy o ponowne kupno diesla. Z wcześniejszego Clio byłem bardzo zadowolony. Z tego też, poza tą kosztowną awarią :/

Fergus_Shadow

Wysłane 2015-05-18 19:49 , Edytowane 2015-05-18 19:56

tak jak piszesz...równie dobrze w benzynie  moze Ci tlok lewy wyjsc bokie a po roku prawy 
poza tym ja pisze o ''cywilizowanych autach'' a nie o BMW :-D i 4 tys. za pompe ;) gdzie wowczas wartośc samochodu jaka byla ?? 
jedz z obojetnie jakim autem do serwisu  to koszt bedzie zawsze wysoki 
ogolnie  nie naprawialbym pompy za 4 tys.  raczej  w tej cenie kupilbym nową  ;) 
poza tym sa wyspecjalizowany warsztaty z Panem Wiesiem na czele, ktore tylko i wylącznie zajmuja sie pompami  wtryskowymi a koszt naprawy takiej pompy jest znacznie nizszy
z pompa nie jedzie sie do mechaniki pojazdowej pana Kowalskiego  tylko do warstatu pana Wiesia ktory porzucil zone dla swojej roboty ;) 

[ 2x 24' DELL U2414H + Xiaomi MI 2K 27' ]..[ i7 7700K + Tt Contac 29 BP ]..[ Asrock Z270 Gaming 4 ]..[ XPG 2x8Gb DDR4 ]..[ MSI RTX2070 8GB m ]..[3x SSD 250 Samsung 850EVO + 2x 2TB EVO 970 Plus NVMe ]..[ Be-Quiet DarkPower P7 750W ].. wmontowane w bude [ Modecom Oberon Pro ]- Windows 11 Pro. BOX

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-05-18 19:50 , Edytowane 2015-05-18 20:10

To auto ma swoje uroki :P Jak jedziesz to czujesz, że jedziesz BMW, jak naprawiasz też czujesz markę premium.

E: Tej pompy nie naprawi żaden Miecio z garażu. No i to też nie było ASO. Takie koszty tej pompy :/
E2: To właśnie taki warsztat był. Specjalizujący się w tych pompach, posiadający certyfikat Boscha i cały sprzęt z KTSem. Temat mam obcykany. Koszt taki, bo za pierwszym razem się zapowietrzała pompa ze starości już pewnie, później padła cała elektronika na niej (po 1,5roku). Także wszystko na sam koniec było wymienione na nowe ori części.

Maveriq

Wysłane 2015-05-18 22:30

No to w 407 najbardziej standardowo powiem Ci tak...
...raz na 2 lata wymiana linek zmiany biegów za kilkaset zł, jak w mieście, to raz na 3-4 lata uzupełnienie płynu w FAPie za kilka stówek (jeśli HDI), jeśli 3-litrowa benzyna (swoją drogą najlepszy silnik w 407 i krótko był w sprzedaży), to przy LPG raz na dwa lata tysiak na cewkę zapłonową. Co roku po zimie kilka pierdół do przedniego zawieszenia za średnio 100zł.
Często przepalające się żarówki H7 w reflektorach (problem prawie znika, jeśli nie będzie się używać automatu do włączania świateł), dość upierdliwe w wymianie.
Elektryka lubi bez podstaw wchodzić w tryb oszczędzania energii (wtedy nie działa np. nawiew, czy sterowanie szybami).
Długi i niski przedni zwis, przez co często gubi się podkładkę pod zderzakiem.
Trzeba tankować po minimum 20 (chyba, może 15, nie pamiętam dokładnie) litrów, bo sterownik dozujący płyn do FAPa nie ogarnia mniejszej ilości przy tankowaniu i jak np. zalejesz 10 litrów, to poda go za dużo. Nie wpływa to na nic negatywnie poza tym, że płyn przedwcześnie się kończy.
Częste problemy z przewodami od sterowania geometrią turbiny (w najpopularniejszych 2.0 HDI), których większość warsztatów nie potrafi zdiagnozować i zanim na to wpadną wymienią Ci lambdę, przepływkę, zregenerują turbo i parę innych drogich rzeczy. Objaw to przechodzenie w tryb awaryjny po mocniejszym wciśnięciu gazu.

Do wad, można jeszcze zaliczyć baardzo długi promień skrętu jak na auto tej wielkości. Parametr zwykle pomijany, ale faktycznie odczuwa się to przy zwykłym parkowaniu.

Ja jestem niepoprawnym fanem Peugeota i bym nie kupił... wybrałbym w tej kwocie raczej niesławne 307. Ale co kto lubi.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-05-19 17:36

Nie ukrywam, że właśnie 407 SW jest "liderem" jeżeli chodzi o zakup, bo ani rdza go nie powinna zjeść, ani silników nie ma złych (HDI czy PB równie dobre). No i co tu zrobić w tym świecie? Ciężko cokolwiek wybrać ciekawego. Wiadomo, że nie wygląd jeździ.

Maveriq

Wysłane 2015-05-21 10:04

Przyjaciel niedługo będzie sprzedawał 407 HDI 140KM w dobrej wersji wyposażeniowej, z półskórą i oryginalnymi 17"alu.
Jeździ nim jak dobrze kojarzę już ze 5 lat albo lepiej i teraz chce wymienić na 508. Nie pytałem Go o przebieg, ale razej nie będzie niski, bo dużo jeździ.
Bardzo dba o samochód, nie oszczędza. Niał raz małą stłuczkę i naprawił w zaprzyjaźnionym ASO.
Mogę coś podpytać, ale to sedan.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-05-21 17:14

Szkoda, że sedan. Chciałbym mimo wszystko kombi bo miałem wcześniej e46 w sedanie i mimo, że świetne auto to bagażnik mało praktyczny.

Strona 3 z 9 <<<1234567...9>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 291 gości