@Maveriq
Peugeot sam chwali się minimalizmem na reklamie. Mnie nawet się podoba. Szczególnie kierownica. Wydaje się być dobrze wyprofilowana. Z zewnątrz też przypadł mi do gustu. Ciekawe jak będzie z ceną. Zawsze leciała szybko w dół
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 1 :)
Wysłane 2013-10-24 22:26
@TonySoprano Wystarczy spojrzeć na ceny poprzedniego 308, czy ciągle aktualnych 508 albo RCZ na rynku wtórnym - szybka utrata Peugeota na wartości to już przeszłość.
Poza tym firma stopniowo i powoli, ale konsekwentnie wychodzi z kryzysu. Jeszcze niedawno na PSA miał chrapkę GM... teraz już Francuzi mają te obawy za sobą, a z GM rozpoczynają współpracę.
To dobrze, ale szkoda, że to dzieje się kosztem wizerunku marki... może nie dla większości, ale w oczach jej fanów, między innymi moich. Przestają robić auta po swojemu.
Wysłane 2013-10-24 23:28 , Edytowane 2013-10-24 23:29
@TonySoprano Nowe są droższe o kilkanaście tys :)
508 zaczyna się od chyba 69 tys w salonie.
Wysłane 2013-10-25 10:40
A co daje obrotomierz działajacy w odwrotnym kierunku poza tym, ze sie trudniej przyzwyczacić ?
Panel dotykowy do sterowania czegokolwiek to moim zdaniem chory pomysł. Jak sie zepsuje ten panel to nie działa już nic. A jak sie zepsuje w starym aucie przysik od klimy to nie działa klima ale nawiewy, ogrzewanie szyby czy inne rzeczy nadal działają.
Do tego nie można właczyć niczego na wyczucie. Mając fizyczny przycisk pod palcem mozna z pamieci nie patrząc sie deske wcisnać to co sie chce, w czasie jazdy nie odrywajac wzroku co jest bardzo istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa.
Dla mnie deska wygląda trochę mdło. Z zewnątrz wygląda fajnie.
Wysłane 2013-10-25 11:44 , Edytowane 2013-10-25 11:59
@Maveriq Francuski golf. Mógłby być przynajmniej ładniejszy od niemca a niestety nie jest. Na + kompaktowe wymiary. Auto nie rozrosło się jak np astra i ma spory bagażnik (tzn trzeba to zweryfikować bo podają 420 litrów) tylko zakładam że to bez koła zapasowego. Ciekawe ile jest w tej normalnej/porządnej wersji z kołem Wnętrze z tym tabletem też mi się nie podoba (panel środkowy). Kierownica fajna. No i ten silnik 125hp. Czy taki oszczędny? Jest też test w AMSie. Nie czytałem jeszcze ale jak przejrzałem to spalanie mniejsze o 0,3l w porównaniu do Leona 1,4 140hp (z drugiej strony osiągi też minimalnie gorsze).
Mogli zostawić tą wersje 156kucy i niedoładowaną 120.
Wysłane 2013-10-25 12:28 , Edytowane 2013-10-25 12:34
@Yoshi_80 Akurat temat usterkowości panelu dotykowego do mnie nie przemawia. Dzięki niemu w konsoli jest ze 20x mniej rzeczy, które mogą się zepsuć.
Jest też dostępna standardowa konsola z przyciskami i pokrętłami, ale tylko z podstawowym silnikiem i w najbiedniejszej wersji Access. Też jakoś nie widzę obsługi klimatyzacji bez pokrętła.
@beton Ale niedoładowana 120KM chciała trochę więcej paliwka.
Masz jakiś test elastyczności tego Leona 1.4 tak z ciekawości?
Edit: Cieszy mnie to, że może bardziej spadną ceny pierwszej 308
Wysłane 2013-10-25 22:35 , Edytowane 2013-10-25 22:55
@Maveriq
Zdecydowałem się, że jednak poszukam czegoś w zamian za Civicka. Czegoś o podobnych "rozmiarach" lub ewentualnie ciut mniejsze. Znalazłem fajnego Type R, ale cena 70k jest o jakąś dyszkę za duża . No ale wszystko by zależało za ile bym sprzedał mojego.
[LINK]
Są oczywiście tańsze, jak np taki -> [LINK] no ale już z Niemiec etc
Wszelkiego rodzaju Corsy,Clio odrzucam bo są za małe. Źle się czuje w takim samochodzie.
Może okazać się, że z moich planów "super sportowego" samochodu nic nie zostanie, i kupię coś normalniejszego o lepszych osiągach jak Type S.
Wysłane 2013-10-26 09:32 , Edytowane 2013-10-26 09:48
@TonySoprano Szukałbym Megane RS, ale nie najnowszą, tylko coś poprzedniej generacji w kolekcjonerskim stanie za taki pieniądz. Tylko to mogą być dłuugie poszukiwania.
Tak na szybko bez sprawdzania cen: Focus RS/ST?
Edit: [LINK] ...jednak na RS za mało pieniążków.
Wysłane 2013-10-26 09:57
@Maveriq
Myślałem. Będę w Warszawie niedługo, więc umówię się na ten konkretny model. Na papierze wygląda ok. 6,8 do 100, 240km/h v-max. Zawieszenie też ok. W środku mnie trochę odrzuca, no ale wszystkiego mieć nie można. A jak tam z silnikiem? 2,5 lita i 225 KM. Na mega podkręconego nie wygląda. Orientujesz się jak z trwałością turbo itp ?
Wysłane 2013-10-26 10:09
@TonySoprano Bardzo dobry silnik, teraz wycofany z oferty, bo nie dało się go już wcisnąć do normy Euro 5.
Wysłane 2013-10-26 14:29
@Frost To nie jest moc, przy której dojrzały kierowca miałby jakikolwiek pożytek z RWD.
Gdyby to było 400KM, czy więcej...
Wysłane 2013-10-26 15:22 , Edytowane 2013-10-26 15:28
Napęd tylny...fajna rzecz. No ale wydaje mi się, że 225 koni na przód jest ok. Też nie będę robił z tym samochodem nie wiadomo czego. Tak jak napisałem. Lubię sobie jeździć 3-4 razy w miesiącu na plac i trenować swoje umiejętności. Trenować refleks, hamowanie, omijanie przeszkód. Zimą z kolei trenuje zachowanie się pojazdu na śniegu/lodzie. Czasami (jak to ujął szanowny kolega @Maveriq, czyli "niedzielne depnięcie") wyjeżdżam sobie w nocy na autostradę i trenuję szybką zmianę biegów. Z reguły w niedzielę, lub sobotę bo nie ma ruchu takiego. Popróbował bym swoich sił na drogach polnych, ale szkoda mi pojazdu.
Wysłane 2013-10-26 15:30 , Edytowane 2013-10-26 15:31
@TonySoprano
Na desce są komunikaty po polsku. Duży plus, gdyż jest większa szansa, że to nie trup z Niemiec.
Wysłane 2013-10-26 16:21
@Netman Trafna uwaga.
Wysłane 2013-11-04 10:20
A dajcie spokój z kupowaniem tego typu aut w naszym kraju Nawet nie chce mi się dużo pisać na ten temat, ale albo kręcone, albo puknięte były (oczywiście naprawione w ASO, ale niestety papierów nie ma bo zgubiły sie). Tak więc raczej "problem" zakupu takiego auta sam się rozwiązał. I teraz albo dołożę kasy i kupię coś bardziej sprawdzonego, albo zmienię preferencję zakupu, lub w ogóle nie będę zmieniał.
Wysłane 2013-11-04 12:24 , Edytowane 2013-11-04 12:25
@TonySoprano To chcesz jednak podtlenek do swojej Hondy?
Takie np 50KM i około 100NM w sprayu chyba załatwiłoby sprawę.
Kto jest online: 0 użytkowników, 184 gości