Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 1 :)

Strona 5 z 39 <<<123456789...39>>>
skocz

grizli

  • grizli
  • wiadomość Użytkownik

  • 2527 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-28 17:52 , Edytowane 2012-12-28 17:53

@maq
Tak, jestem koleszko z Malborka, jeżdżę variantem już 6 lat, bywam(ostatnio mało czasu) na vwgolf.pl a moją golfiną zaopiekował się znany na forach różnych, kolega Robert z Gdańska(Tune-UP \"\woha\").

Maveriq

Wysłane 2012-12-28 18:00

@grizli "Nikt tu nie jeździ na naszych ,,drogach" sportowo po 200+km/h aby były mu potrzebne takie osiągi."
Sportowe osiągi przydają się i przy 60km/h.

"Gwarantuję Ci, że na trasie powiedzmy Malbork-Kwidzyn (kto jechał to wie jakie serpentyny, górki i doły przez 50km) zdążę piwo na mecie wypić zanim on dojedzie."
Bardzo możliwe, tu różnica w przyspieszeniu jest zbyt duża, żeby zatrzeć ją zawieszeniem.

"jeśli chodzi o właściwości trakcyjne -dzięki właśnie sztywności i twardości doskonale spisują się na krętych drogach."
Znane są zawieszenia, które mimo, że bardziej miękkie i komfortowe lepiej zachowują się w zakrętach, niż wszelkie wynalazki VAGa.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

grizli

  • grizli
  • wiadomość Użytkownik

  • 2527 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-28 18:18 , Edytowane 2012-12-28 18:26

@Maveriq
Ale ja nie twierdzę, że skoro twarde to musi być najlepsze. Twierdzę tylko, że VW ma właśnie bardzo dobre zawieszenia jeśli chodzi o trakcję. I nie słyszałem nigdy nigdzie aby VW stosował ,,wynalazki" w przeciwieństwie do innych producentów. Ja wiem, że to nie wyrocznia ale w TOP GEAR widziałem wiele razy, jak autka z miękkim zawieszeniem nie radziły sobie kompletnie na zakrętach podczas przejazdu testowego. Wiele razy też słowa krytyki padały w innych testach i programach właśnie pod adresem miękkiego (aczkolwiek komfortowego)zawieszenia, które nie nadaje się do szybkiej jazdy. Miałem ostatnio okazję przejechać się najnowszym Golfem i powiem Tobie, ze byłem pod niesamowitym wrażeniem. Auto jeździ perfekcyjnie, jak przyklejone do drogi a do tego jeszcze komfort amortyzacji jest po prostu rewelacyjny. Torowiska tramwajowe, dziury w jezdni a nawet niższe krawężniki zawieszenie pomimo, że twardawe łyka bez najmniejszych stuków.
A i jeszcze, piszesz jak antyVAGOWIEC. Rozumiem, ja też nie przepadam za pewnymi markami ale: VAG to koncern a nie sam Volkswagen a sugerujesz tu, że AUDI S3, RS6 , Scirocco, Golf R, Lamborgini mają wynalazkowe i zdupione zawieszenia. Poprzyj to proszę czymś poważnym najlepiej z kilku źródeł, że taki to a taki model źle trzyma się drogi a z zakrętów to już sam wypada co jest winą kiepskiego zawieszenie producenta. Uściślając, VAG nie robi wynalazków, nie wymyśla zawieszeń. Ich typy stosują wszyscy producenci na całym świecie.

Maveriq

Wysłane 2012-12-28 19:26 , Edytowane 2012-12-28 19:27

Pisząc "wynalazek" nie miałem na myśli udziwnień, jak to zrozumiałeś, może użyłem złego słowa.

S3, czy RS6 nie istnieją w porównaniu do odpowiedników np. BMW, które są nieco bardziej miękkie. Scirocco nie prowadzi się rewelacyjnie mimo zawieszenia dość twardego (choć nie bardzo twardego), Golf R tak samo. Lamborgini to zupełnie inna para kaloszy, a i tak konkuruje jedynie z modelami z napędem RWD.

Nie piszę, ze te zawieszenia są złe... tylko mocno przeciętne jak na klasę samochodów, w których są montowane.

Poza tym piszesz ciągle o trakcji, a trakcja to tylko drobny ułamek tego, czego oczekuje się od zawieszenia w kwestii sportowej jazdy.

Edit: Tak, jestem hejterem VAGa.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

koradon

Wysłane 2012-12-28 20:03

@award oj tak, mi się również taka marzy. Albo 3000GT


Głównie za napęd 4x4 \"\crazy\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

Dante

  • Dante
  • wiadomość Użytkownik

  • 486 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-28 22:00

usunieto na prosbe autora

NuCore

  • NuCore
  • wiadomość Użytkownik

  • 2953 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-29 00:18

@Dante

Dziś przy destylacie 40% nawet rozmawialiśmy ze znajomym o niniejszyym wątku. Jako zwolennicy RWD nie pogardzilibyśmy FWD Megane II RS. Wszak jak na FWD to czołówka, a nie zadek.

PS
Zna ktoś jakieś porządne linki z filmikami z Clio II V6? \"\obcy\"

Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy. Murphy

Dante

  • Dante
  • wiadomość Użytkownik

  • 486 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-29 11:12

usunieto na prosbe autora

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-29 13:26 , Edytowane 2012-12-29 13:27

@Maveriq
Jasne, że jest różnica jeśli mówimy o normalnych autach, ale w tym wątku toczysię dyskusja o wyżyłowanych seriach za grube pieniądze, które mało co się mają do podstawowych wersji. Jeśli na torze 'różnią się sekundą w tą czy wewte', to jaka niby ma być zauważalna różnica na typowej drodze? \"\upsa\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

grizli

  • grizli
  • wiadomość Użytkownik

  • 2527 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-29 19:54

@Dante
Może i nie jeździłem tymi wszystkimi autami, może i ty jesteś kierowcą rajdowym lub choć testowym, który zarabia na chleb testując maksymalne możliwości różnych rozwiązań, może i nawet pozjadałeś wszystkie rozumy w temacie motoryzacyjnym i znasz się na tym najlepiej. Podałeś jednak dla niewtajemniczonych współużytkowników forum paplaninę,której NICZYM nie poparłeś. Ja przynajmniej postarałem się poszukać czegokolwiek związanego z tematem, co może obrazować Twoje tezy a Ty w odpowiedzi postanowiłeś zarzucić mi podawanie nieaktualnych danych. Jeśli coś chcesz komuś udowodnić lub nauczyć to poprzyj to konkretną wiedzą lub dowodami. Jeśli tego nie robisz, nie umiem nazwać tego inaczej niż właśnie PAPLANINĄ. \"\hmmm\"

award

  • award
  • wiadomość Użytkownik

  • 854 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-29 21:47

@koradon3000gt, miałem przyjemność kiedyś oglądać na ulicy \"\ok\"
Japlandy produkowali piękne auta sportowe. Koradon twój przykład mitasubiszi, mój z nsx-patrząc ile kosztuje używka nsx'a można się za głowe złapać \"\jezor\"

Dołoże coś do pieca: jedno z najlepszych aut przednionapędowych

Phenom II 720 4 rdzenie, GA-MA770T-UD3P, 2x2GB DDR3 od Kingstona, Galaxy 9800GT LOW POWER, 19" NEC i 37" Full HD od Toshiby ^^,a to wszystko full stable na Logic'u 400W ;]

Dante

  • Dante
  • wiadomość Użytkownik

  • 486 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-29 22:47 , Edytowane 2012-12-29 22:48

usunieto na prosbe autora

NuCore

  • NuCore
  • wiadomość Użytkownik

  • 2953 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-07 15:04 , Edytowane 2013-01-07 15:08

W temacie zawieszeń, układów kierowniczych, szper itd. w mocnych hatchbackach polecam najnowsze wydanie tygodnika Motor -> [LINK]

Ford Focus ST, który ma większy o 0,25 L silnik (mocniejszy o 15 KM i z większym o 20 Nm momentem obrotowym) dostaje lanie od Alfy Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde, która ma m.in. mechaniczną szperę typu Torsen o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Generalnie dzięki szperze i odpowiednim nastawom zawieszenia oraz układu kierowniczego Alfa odjeżdża mocniejszemu Focusowi na prostej i w zakrętach, jest mniej nadsterowna i nie występuje w niej efekt buksowania kół przy ruszaniu czy wyjściu z zakrętu (przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia).

Gazeta kosztuje jedyne 1,99 zł, tak więc polecam, by każdy zainteresowany zapoznał się ze szczegółami ww. testu osobiście.

Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy. Murphy

Maveriq

Wysłane 2013-01-07 16:18 , Edytowane 2013-01-07 16:34

@NuCore Nie do końca się z tym zgodzę.
Z artykułu wynika, że testujący nie potrafi jeździć szybko w zakręcie.
No i odwrotnie do tego, co napisałeś, to Alfa jest podsterowna, tak wynika z artykułu w Motorze.
Edit: Faktycznie, napisałeś, ze mniej NADsterowna, mój błąd.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2013-01-07 17:06

@NuCore
Golf3 po chipie i tak je robi wszystkie. Co tam gazety, co tam tysiące km pokonanych przez testerów \"\jezor\"

JaśKiełbaska

Wysłane 2013-01-07 19:29

Jak dla mnie paliwa ropopochodne to przeżytek dlatego jak uzbieram $$$ zamawiam Tesle Model S i zapasowy aku \"\cfaniak\"
Wnętrze chyba już nie mogło byś bardziej cyfrowe panel klimy i całe sterowanie ogrzewaniem itd.



TonySoprano

Wysłane 2013-01-07 19:32

@JaśKiełbaska

Przeżytek to może i będzie ale za 50, albo więcej lat \"\ok\"

JaśKiełbaska

Wysłane 2013-01-07 19:51

O ile wcześniej nie wyczerpią się złoża ropy naftowej.

Dante

  • Dante
  • wiadomość Użytkownik

  • 486 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-07 21:04

usunieto na prosbe autora

Maveriq

Wysłane 2013-01-08 01:36

@Dante Jak wprowadzi do nich dopłaty, to będzie najlepszy moment na zakup samochodu z silnikiem na benzynę. Po spopularyzowaniu się samochodów na prąd dowalą taką akcyzę na prąd (i podatek drogowy), że tylko od święta będzie Cię stać na wyjazd samochodem do kościoła.

Wtedy też ekolodzy przypomną sobie, ze jazda na paliwa ropopochodne jest bardziej ekologiczna, niż produkcja i złomowanie akumulatorów.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.
Strona 5 z 39 <<<123456789...39>>>
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 161 gości

mee ,