@maq
Tak, jestem koleszko z Malborka, jeżdżę variantem już 6 lat, bywam(ostatnio mało czasu) na vwgolf.pl a moją golfiną zaopiekował się znany na forach różnych, kolega Robert z Gdańska(Tune-UP ).
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 1 :)
Wysłane 2012-12-28 18:00
@grizli "Nikt tu nie jeździ na naszych ,,drogach" sportowo po 200+km/h aby były mu potrzebne takie osiągi."
Sportowe osiągi przydają się i przy 60km/h.
"Gwarantuję Ci, że na trasie powiedzmy Malbork-Kwidzyn (kto jechał to wie jakie serpentyny, górki i doły przez 50km) zdążę piwo na mecie wypić zanim on dojedzie."
Bardzo możliwe, tu różnica w przyspieszeniu jest zbyt duża, żeby zatrzeć ją zawieszeniem.
"jeśli chodzi o właściwości trakcyjne -dzięki właśnie sztywności i twardości doskonale spisują się na krętych drogach."
Znane są zawieszenia, które mimo, że bardziej miękkie i komfortowe lepiej zachowują się w zakrętach, niż wszelkie wynalazki VAGa.
Wysłane 2012-12-28 18:18 , Edytowane 2012-12-28 18:26
@Maveriq
Ale ja nie twierdzę, że skoro twarde to musi być najlepsze. Twierdzę tylko, że VW ma właśnie bardzo dobre zawieszenia jeśli chodzi o trakcję. I nie słyszałem nigdy nigdzie aby VW stosował ,,wynalazki" w przeciwieństwie do innych producentów. Ja wiem, że to nie wyrocznia ale w TOP GEAR widziałem wiele razy, jak autka z miękkim zawieszeniem nie radziły sobie kompletnie na zakrętach podczas przejazdu testowego. Wiele razy też słowa krytyki padały w innych testach i programach właśnie pod adresem miękkiego (aczkolwiek komfortowego)zawieszenia, które nie nadaje się do szybkiej jazdy. Miałem ostatnio okazję przejechać się najnowszym Golfem i powiem Tobie, ze byłem pod niesamowitym wrażeniem. Auto jeździ perfekcyjnie, jak przyklejone do drogi a do tego jeszcze komfort amortyzacji jest po prostu rewelacyjny. Torowiska tramwajowe, dziury w jezdni a nawet niższe krawężniki zawieszenie pomimo, że twardawe łyka bez najmniejszych stuków.
A i jeszcze, piszesz jak antyVAGOWIEC. Rozumiem, ja też nie przepadam za pewnymi markami ale: VAG to koncern a nie sam Volkswagen a sugerujesz tu, że AUDI S3, RS6 , Scirocco, Golf R, Lamborgini mają wynalazkowe i zdupione zawieszenia. Poprzyj to proszę czymś poważnym najlepiej z kilku źródeł, że taki to a taki model źle trzyma się drogi a z zakrętów to już sam wypada co jest winą kiepskiego zawieszenie producenta. Uściślając, VAG nie robi wynalazków, nie wymyśla zawieszeń. Ich typy stosują wszyscy producenci na całym świecie.
Wysłane 2012-12-28 19:26 , Edytowane 2012-12-28 19:27
Pisząc "wynalazek" nie miałem na myśli udziwnień, jak to zrozumiałeś, może użyłem złego słowa.
S3, czy RS6 nie istnieją w porównaniu do odpowiedników np. BMW, które są nieco bardziej miękkie. Scirocco nie prowadzi się rewelacyjnie mimo zawieszenia dość twardego (choć nie bardzo twardego), Golf R tak samo. Lamborgini to zupełnie inna para kaloszy, a i tak konkuruje jedynie z modelami z napędem RWD.
Nie piszę, ze te zawieszenia są złe... tylko mocno przeciętne jak na klasę samochodów, w których są montowane.
Poza tym piszesz ciągle o trakcji, a trakcja to tylko drobny ułamek tego, czego oczekuje się od zawieszenia w kwestii sportowej jazdy.
Edit: Tak, jestem hejterem VAGa.
Wysłane 2012-12-29 00:18
@Dante
Dziś przy destylacie 40% nawet rozmawialiśmy ze znajomym o niniejszyym wątku. Jako zwolennicy RWD nie pogardzilibyśmy FWD Megane II RS. Wszak jak na FWD to czołówka, a nie zadek.
PS
Zna ktoś jakieś porządne linki z filmikami z Clio II V6?
Wysłane 2012-12-29 13:26 , Edytowane 2012-12-29 13:27
@Maveriq
Jasne, że jest różnica jeśli mówimy o normalnych autach, ale w tym wątku toczysię dyskusja o wyżyłowanych seriach za grube pieniądze, które mało co się mają do podstawowych wersji. Jeśli na torze 'różnią się sekundą w tą czy wewte', to jaka niby ma być zauważalna różnica na typowej drodze?
Wysłane 2012-12-29 19:54
@Dante
Może i nie jeździłem tymi wszystkimi autami, może i ty jesteś kierowcą rajdowym lub choć testowym, który zarabia na chleb testując maksymalne możliwości różnych rozwiązań, może i nawet pozjadałeś wszystkie rozumy w temacie motoryzacyjnym i znasz się na tym najlepiej. Podałeś jednak dla niewtajemniczonych współużytkowników forum paplaninę,której NICZYM nie poparłeś. Ja przynajmniej postarałem się poszukać czegokolwiek związanego z tematem, co może obrazować Twoje tezy a Ty w odpowiedzi postanowiłeś zarzucić mi podawanie nieaktualnych danych. Jeśli coś chcesz komuś udowodnić lub nauczyć to poprzyj to konkretną wiedzą lub dowodami. Jeśli tego nie robisz, nie umiem nazwać tego inaczej niż właśnie PAPLANINĄ.
Wysłane 2012-12-29 21:47
@koradon3000gt, miałem przyjemność kiedyś oglądać na ulicy
Japlandy produkowali piękne auta sportowe. Koradon twój przykład mitasubiszi, mój z nsx-patrząc ile kosztuje używka nsx'a można się za głowe złapać
Dołoże coś do pieca: jedno z najlepszych aut przednionapędowych
Wysłane 2013-01-07 15:04 , Edytowane 2013-01-07 15:08
W temacie zawieszeń, układów kierowniczych, szper itd. w mocnych hatchbackach polecam najnowsze wydanie tygodnika Motor -> [LINK]
Ford Focus ST, który ma większy o 0,25 L silnik (mocniejszy o 15 KM i z większym o 20 Nm momentem obrotowym) dostaje lanie od Alfy Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde, która ma m.in. mechaniczną szperę typu Torsen o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Generalnie dzięki szperze i odpowiednim nastawom zawieszenia oraz układu kierowniczego Alfa odjeżdża mocniejszemu Focusowi na prostej i w zakrętach, jest mniej nadsterowna i nie występuje w niej efekt buksowania kół przy ruszaniu czy wyjściu z zakrętu (przy mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia).
Gazeta kosztuje jedyne 1,99 zł, tak więc polecam, by każdy zainteresowany zapoznał się ze szczegółami ww. testu osobiście.
Wysłane 2013-01-07 16:18 , Edytowane 2013-01-07 16:34
@NuCore Nie do końca się z tym zgodzę.
Z artykułu wynika, że testujący nie potrafi jeździć szybko w zakręcie.
No i odwrotnie do tego, co napisałeś, to Alfa jest podsterowna, tak wynika z artykułu w Motorze.
Edit: Faktycznie, napisałeś, ze mniej NADsterowna, mój błąd.
Wysłane 2013-01-08 01:36
@Dante Jak wprowadzi do nich dopłaty, to będzie najlepszy moment na zakup samochodu z silnikiem na benzynę. Po spopularyzowaniu się samochodów na prąd dowalą taką akcyzę na prąd (i podatek drogowy), że tylko od święta będzie Cię stać na wyjazd samochodem do kościoła.
Wtedy też ekolodzy przypomną sobie, ze jazda na paliwa ropopochodne jest bardziej ekologiczna, niż produkcja i złomowanie akumulatorów.
Kto jest online: 1 użytkowników, 161 gości
mee ,