@beton
Czy Ty czytasz co piszemy?
Nie raz przetaczała się tutaj informacja o żywotności baterii w Tesli w różnych warunkach. Kolejny z brzegu link z neta. http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_model_s_traci_co_najwyzej_1-...
Pomijam pseudo ekologiczne aspekty, skąd bierze się prąd, utylizacji aku.
Według analiz, zakładając absurdalne 100% produkcji energii w elektrowni węglowej, to elektryczne auto będzie bardziej ekologiczne od spalinowego.
Jak poważnie skończy się ropa to pewnie pojawią się auta napędzane wodorem czy inny rodzaj napędu.
Wodór w autach jest całkowicie nieopłacalny.
Zanim coś skomentujesz, to proszę abyś najpierw zapoznał się z powszechnie dostępnymi informacjami, bo piszesz bzdury.

Do tego porównywać Teslę do Priusa?

@1084
Przypuszczam, że należy to traktować orientacyjnie, tak jak w laptopach, tabletach i telefonach. Zwłaszcza przy zużytych ogniwach.
Prawdopodobnie bateria Tesli ma już w sobie elektronikę, która trzyma wszelkie informacje o stanie baterii.
Aku w laptopach często mają podobne układy, które sztucznie potrafią zmusić do wymiany.

@spider_co
Oczywiście, że ma w tym interes.
Niższe ceny komponentów, chronionych w tej chwili patentami, oznacza zmniejszenie ceny auta elektrycznego, czyli z automatu zwiększenie jego konkurencyjności w stosunku do aut spalinowych = zwiększenie sprzedaży = większe zyski.
Interesem Muska jest misja popularyzacji aut elektrycznych. Gdyby nie udostępnił patentów, to mógłby wykosić konkurencje i zarabiać samemu więcej (ponoć jego rozwiązania technologiczne w zasilaniu wyprzedzają 4-6 lat konkurencję!). Tego nie chce robić.
Tesla sama nie w stanie masowo produkować opatentowanych przez siebie rozwiązań (zresztą po co, skoro nie ma nie na nie rynku zbytu), dlatego ceny są wysokie, a to wkrótce może skutecznie zahamować rozwój tej gałęzi motoryzacji.
Jak to nie ma rynku zbytu? Obecnie Tesla nie nadąża z produkcją, która i tak jest 2x większa niż rok temu(?) Mówimy tu o USA + Norwegii, a teraz pozostała Europa i Chiny zaczynają wchodzić w grę.
Tesla obecnie buduje gigafabrykę ogniw, która według planów obniży o 30% koszt produkcji pakietów. http://evertiq.pl/news/12315