Dziękuje wszystkim za wypowiedzi
Szkoda tylko, że nikt nie miał styczności (oprócz nauki jazdy) z tym "komarkiem" a na tym mi najbardziej zależało
Mimo Waszych usilnych starań i tak na początek będę brał pod uwagę tą hondę . Frajdę z jazdy będę miał też przy 90km/h a jednak spalanie 2,5 a 5 litrów na 100km robi mi dużą różnice
Forum > Tematy dowolne > Honda CBF 125 - pierwszy motor
Wysłane 2012-10-05 19:14
Wysłane 2012-10-05 19:29
@vortex
Daj spokoj, na pierwsze moto chcialem kupic Yamahe V-Max z 2001 r. Usiadlem na niej i na tym sie skonczylo... sie k**wa przerazilem tych 140 kucykow.
@Deathblow
Przyjacielu 20 godz. spedzilem na tej hondzie - mam przyjemne odczucia ale jak masz z 170 cm wzrostu i wazysz powyzej 80 kg to kup 250 - dluzej posmigasz.
Wysłane 2012-10-05 19:46
@Deathblow
Wszystko zależy od jazdy jak Ci napisałem. Ja miałem spalanie na poziomie 4L dokładnie
Miałem też styczność z tym " motocyklem ". Jeżeli xxx osób Ci radzi np GS500e, a odradza tą pierdawę to ma ku temu sensowne powody. Mówisz coś o spalaniu, że dla Ciebie to różnica. Widzisz..gdybyś nie zapisywał się na prawo jazdy to mógłbyś śmigać takimi samymi motorkami, z lepszymi osiągami i to na dowód bez wydawania tysiaka czy ile to teraz kosztuje. Trochę nie rozumiem toku rozumowania, bo w zasadzie chcesz jeździć na motocyklach ale i tak na tej hondzie nie posiądziesz tej umiejętności.
Wysłane 2012-10-06 16:23
@TonySoprano Aprilie podaje bo ma pojemność 125 cm3 czyli taką jak honda i jest to moim zdaniem najładniejszy motocykl o tej pojemności. Podałem 3 aukcje bo je znalazłem bardziej dla zdjęć nie patrzyłem na moc. W drugiej aukcji masz 25 kucy a chyba w zależności od rocznika chyba są 15 konne. A co do skutera to i wygląd nie ten i inna pozycja za kierownicą i 50 cm3 maja blokadę do 50 km/h.
Wysłane 2012-10-08 08:50
@beton a no właśnie, ja też tego nie rozumiem.
I tak jest za każdym razem - zakładający temat pisze, czego chce, a zaraz tworzy się "grupa doradcza", która próbuje go na siłę przekonać do swoich racji.
Zacytuję:
Z plusów spalanie - jeżdżę na prawku i pali nam około 2-2,5 L/100km
[...]
Potrzebny mi na sezonowe dojazdy do pracy 10km + weekendowe szaleństwa + podszkolenie przez okres roku
Potem może coś większego.
A na koniec parę słów z testów motocykla:
"Co ciekawe, wydaje się nawet bardziej krzepki niż jego chłodzony cieczą, mocniejszy odpowiednik napędzający cebeerkę 125. Nic dziwnego: chłodzony powietrzem napęd CBF-a 125 ma wprawdzie o 3 KM mniej, ale generuje wyższy moment obrotowy, który w dodatku jest dostępny dużo wcześniej. Żwawy piecyk nie wyrywa wprawdzie rąk z barków, ale umożliwia dość dynamiczną jazdę."
Wysłane 2012-10-08 09:11 , Edytowane 2012-10-08 09:48
@spider_co
Ale co ma piernik do wiatraka. Tu nie chodzi że ktoś coś poleca ( poczytaj fora to zauważysz że wielu użytkowników zwraca uwagę właśnie na GS500, albo ER ) tylko o fakt że taką CBF jeździ się nie dość że trudniej, łatwiej o szlifa ( szczególnie na mokrym ), a jak użytkownik ma więcej jak 180cm to jest po prostu cholernie nie wygodny sprzęt. Skoro utworzyła się ta "grupa", która mu doradziła, a w tej grupie są osoby które miały takowy motocykl to nie wiem dlaczego miałby ich nie posłuchać?
Ja miałem CBF, miałem NSR, miałem 2x600cm, a teraz przymierzam się do 1000cm. Jazda 125 nie jest ani komfortowa, ani wygodna, ani jakoś wciągająca. Jazdę dynamiczną to ja na skuterze mogę też mieć. Jedynym plusem 125 ( ogólnie ) jest łatwość manewrowania ze względu na gabaryty i.....tyle. A jak jeszcze sięgnę do przeszłości i wspomnę te 10~ KM to krew mnie zalewa
Beton podał maszyny, które czasem są szybsze nawet od GS500, zrywniejsze i trudniejsze w prowadzeniu, a do tego nie wygodne. Pojemność tutaj nie ma nic do gadania bo np 1000cm jeździ się łatwiej jak 600cm
Wypowiadam się też na innych forach ( motocyklowych ), przebywam w środowisku motocyklistów, i naprawdę nie zauważyłem ( poza jakimiś dziwnymi wyjątkami ) aby ktoś polecał 125cm3 na pierwszy motocykl.
[LINK]
[LINK]
Takich tekstów jest cała masa, w których zestawione są te trzy motocykle. GS500 to też tak naprawdę jest taka zabaweczka. Lekka, zwinna, tania w serwisowaniu, cholernie łatwa w prowadzeniu, z super hamulcami i niskim spalaniu. I już widzę te 2L jak kolega uzyskuje na tych " weekendowych szaleństwach ". Na trasie 70-80km/h na 6 biegu, a i owszem :) Po 3 tyg jazdy znudzi mu się ta pierdawa ( bo tak będzie ) i tylko szkoda czasu było na zakup i inne formalności. Już wolałbym sprzęt polecany przez @Betona. Nie jest tak łatwy do okiełznania jak Gs500, ale przynajmniej ma trochę mocy. 11KM w Hondzie..Da Pan spokój Dynamika pełną parą.
No za cholerę nic nie przemawia do mnie aby kupić 125 Hondy I nie jest to moje widzi mi się, ale opinia użytkownika
Wysłane 2012-10-08 11:38 , Edytowane 2012-10-08 11:39
@spider_co
No ale wszystko zależy od ceny motocykla ( jak ma kupić np GS kilka stówek taniej to wg. mojej opinii nie ma w ogóle co rozważać CBF ). 1,5L-2L to jest żadna różnica szczególnie jak autor pisał odnośnie takich przebiegów, jak np mógłby kupić motocykl kilka stówek mniej, a i tak uważam że na GS500 osiągnie 4-4,5L spalania a na tamtym koło 3L ( no chyba że będzie jechał tak jak wspominałem wcześniej ). Mi spalanie na tej hondzie oscylowało na poziomie 3L ( jak jechałem super oszczędnie to było 2,5L ), ale jak chciałem "poszaleć" to już sprawa wyglądała troszkę inaczej...wkręcanie manetki i wysokie obroty robią swoje w każdym pojeździe...
Kto jest online: 0 użytkowników, 170 gości