Forum > Tematy dowolne > Towar niezgodny z umową. Proszę o pomoc.

Strona 1 z 1 1
skocz

Lincoln

Wysłane 2012-10-04 10:51

Niecały rok temu, zakupiłem nowego Fujitsu AH531 2 letnią gwarancją. Kupiłem go m.in ze względu na wbudowany moduł bluetooth. No ale, jakoś tak się złożyło że przez rok nie korzystałem z tego urządzenia. 3 dni temu okazało się że ten moduł jest niesprawny. Pani z Fujitsu w mailu napisała mi że jest to powszechna wada i w firmie pracują nad jej rozwiązaniem. No ale moduł jest mi potrzebny, a jest niesprawny a nie ma szans na jego naprawę. Czy ja w związku z tym mogę się podpiąć pod tą niezgodność i pisać o zwrot kasy za towar, czy jak to wygląda? Nie chcę mieć świadomości że mam niesprawnego laptopa. Jak ugryźć temat.

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 11:28

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale jeżeli nie oddawałeś go na gwarancję to prawo zwrotu towaru niezgodnego z umową dotyczy pierwszy 6 albo 12 miesięcy, a z tego co czytam u Ciebie rok już minął.

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

Lincoln

Wysłane 2012-10-04 11:51 , Edytowane 2012-10-04 11:52

Laptop był kupiony 11 listopada 2011r. Był już na serwisie z powodu wady matrycy. A gdyby napisać do Fujitsu w Warszawie z prośbą żeby se go zabrali i oddali mi pieniądze? Rok jeszcze nie minął, napisałem wyraźnie niecały rok temu.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 12:11

Po prostu poproś o sprawny laptop. Dla ciebie jest nieistotne jak maja naprawić BT, z twojego widzenia sprzęt jest uszkodzony i tyle. Skoro przyznają, że nie są w stanie usunąć usterki, to poproś o przedstawienie możliwości wymiany sprzętu na inny, sprawny o podobnych, satysfakcjonujących ciebie parametrach, lub zwrot pieniędzy.

TonySoprano

Wysłane 2012-10-04 12:22

Podepnę się pod temat, jak kolega Lincoln nie będzie miał nic przeciwko \"\przytul\" W moim Samsungu RF 511 w prawej części matrycy wyskoczył taki jakiś dziwny "placek"..nie wpływa to zbytnio na komfort użytkowania ( choć na białych stronach jest dość widoczny ), ale zastanawiam się czy można to reklamować? Gwarancja door to door jeszcze rok czasu \"\hmmm\" I mam wrażenie jak by się powiększał \"\hmmm\"

[LINK]

Niestety zdjęcie nie odzwierciedla tego w 100%

Lincoln

Wysłane 2012-10-04 12:34

@TonySopranomożna to reklamować ja właśnie z powodu tego białego placka wysłałem na serwis i mi wymienili matrycę na nówkę, także reklamować póki jest gwarancja.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 13:02

Jasne, ze reklamować. Zwłaszcza, że z częściami do laptopów Samsunga, jest po gwarancji spory problem.

TonySoprano

Wysłane 2012-10-04 13:09

A mieliście styczność z serwisem Samsunga? Jak to u nich wygląda? Np moja dziewczyna jak miała problem z Dellem to facet podjechał i od razu na miejscu wymienił płytę i HDD \"\hmmm\" Mogą w ogóle nie przyjąć czegoś takiego np z powodu że dla nich jest to nie wiem.. "mało widoczne"?

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 13:32

@Lincoln
Niecały rok temu, zakupiłem nowego Fujitsu AH531 2 letnią gwarancją. Kupiłem go m.in ze względu na wbudowany moduł bluetooth. No ale, jakoś tak się złożyło że przez rok nie korzystałem z tego urządzenia.

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 13:48 , Edytowane 2012-10-04 13:56

@emitar
Czyli przez jakiś czas nie korzystał przed zakupem. To normalne \"\jezor\"
Tym niemniej oddaj na gwarancję z powodu niesprawności BT i tyle. Co oni zrobią Ciebie nie interesuje, masz otrzymać sprawny sprzęt.

@TonySoprano
Reklamuj na przebarwienia na matrycy i tyle.

/EDIT/
A mi z kolei umknęło że to nie Ty \"\jezor\" co nie zmienia postaci rzeczy że sprzęt należy reklamować.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 13:54

@djluke
Sugerowałem się drugą częścią, że przez rok nie korzystał z niego i dlatego napisałem swój pierwszy komentarz. Jakoś przeleciała mi pierwsza informacja o zakupie :]

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 14:18 , Edytowane 2012-10-04 14:20

@Lincoln Jak miejsce, w którym kupiłeś wciąż istnieje to reklamuj tam z tytułu niezgodności z umową kupna sprzedaży (jeśli zakup prywatny) lub rękojmi (jeśli kupiłeś na firmę), a dlaczego? Po prostu dlatego, że przy reklamacji z tytułu gwarancji naprawę mogą Ci dość mocno przedłużać, a jako przyczynę podawać oczekiwanie na części - w Twojej sytuacji gdy problem jest znany i jeszcze nie rozwiązany mogłoby być to nawet "w nieskończoność" Reklamuj z tytułu...(jak wyżej) u sprzedawcy. Ważne abyś poparł swoje roszczenie pismem, w którym opiszesz przede wszystkim wadę, stan ogólny laptopa, podasz datę zakupu i S/N a także koniecznie opisz okoliczności w jakich zauważyłeś usterkę - broń Boże nie pisz, że wiedziałeś o tym od dawna, bo masz określony czas na zgłoszenie usterki, zresztą przy każdej reklamacji tak jest. Usterka zawsze została zauważona dzień przed pierwszym kontaktem z serwisem :) W piśmie musisz też zawrzeć swoje roszczenia, czyli doprowadzenie sprzętu do 100% zgodności z umową kupna sprzedaży albo poprzez naprawę (podobno z tym walczą, więc będzie ciężko im) albo poprzez wymianę urządzenia na wolne od wady, a o pozostałych parametrach Ciebie satysfakcjonujących, albo poprzez zwrot pełnej kwoty jaką zapłaciłeś za sprzęt. Sam sobie wybierz jakie masz roszczenia. Acha - opisz koniecznie, że bluetooth jest dla Ciebie obecnie niezbędnym narzędziem i bez niego komputer nie spełnia swojej podstawowej funkcji.
To się kurde ropisałem \"\cfaniak\"

@TonySoprano Oczywiście, że zgłoś to na reklamację z tytułu gwarancji. Samsung ma dość sprawny serwis door2door, będzie jak sądzę formularz www i konieczność wysłania fotki itp. Ale generalnie są szybcy i dokładni. A powiem Ci jeszcze, że nie przyznawaj się, że używałeś do czyszczenia czegokolwiek co ma coś wspólnego z cieczami (np. nawilżane chusteczki) bo znam przypadek, że wadę matrycy wytłumaczyli jako jej rozwarstwienie spowodowane nieprawidłowym czyszczeniem ekranu środkami "cieczopodobnymi". Lepiej dmuchać na zimne, powodzenia.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

Yesusik

Wysłane 2012-10-04 14:26

@Lincoln
Niezgodność towaru z umową reklamuje się u Sprzedawcy (a nie u producenta i w jego serwisie) i ma się na to 2 lata od dnia sprzedaży (nieważne ile jest gwarancji) - to jest najważniejszy zapis:

Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.
- źródło, to oczywiście Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży kons...
\"\upsa\"

Więc u Fujitsu możesz jedynie żądać wykonania gwarancji... niezgodność zgłaszasz u pośredniaka.
\"\ziew\"

よろしく

Lincoln

Wysłane 2012-10-04 15:34

@Yesusik Laptop jest zgłoszony do naprawy, kurier ma podjechać w poniedziałek, a może nawet jutro, chociaż wolałbym w poniedziałek. Weekend bez tworzenia www to wymierne straty. Otrzymałem w mailu zapewnienie z Fujitsu Polska, że jeśli tej usterki nie da się usunąć w serwisie, wydadzą mi nowego laptopa \"\jupi\", ale jak bedzie to sie zobaczy, wole się nie podniecać \"\lol\" A tego kupowałem w MM.

Yesusik

Wysłane 2012-10-04 15:40 , Edytowane 2012-10-04 15:41

@Lincoln
"Good for You!" :)
\"\spoko\"


Daj znać, jak coś będziesz wiedział (naprawa/wymiana) i jak szybko załatwili sprawę - przyda się info jak działa serwis tego producenta w PL.
\"\upsa\"

よろしく

Lincoln

Wysłane 2012-10-04 19:02

@Yesusiklaptop był już na serwisie i powiem jedno trzymają pełne 14 dni. Długo. \"\boooli\"

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 19:25

@Yesusik Nie wiem ile serwisów ma autoryzację na FS, ale szerokim łukiem radzę omijac RAM Serwis. Cwaniaki za każdym razem chcą wyłudzić kase za płatną naprawę, mimo że usterka podlega w 100% gwarancji.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

Gimmickz

Wysłane 2012-10-04 19:39

@-ADSO-

Reklamowałem już 2 razy w RAM Serwis - i nigdy nie miałem problemów.... co prawda zlali moją prośbę o doklejenie gumowych nóżek (a oferowałem ewentualną dopłatę), ale poza tym nie miałem problemu. Reklamowałem napęd optyczny, matryce i głośne chłodzenie [po 1,5 roku czyszczenie/wymiana]....

All the small things... 2500k, ASRock Extreme4 Z68, 16GB DDR3, Samsung 830 128 GB itd... & iPhone 6s 64GB

Lincoln

Wysłane 2012-10-04 20:26

@Gimmickz no właśnie ja reklamuje w RAM Serwis i nie mam żadnych problemów póki co z nimi.

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-04 20:47

@Gimmickz @Lincoln A to zazdroszczę, kilka razy jak z nimi miałem kontakt i tylko raz gdy obyło się bez płatnej naprawy - zatajona usterka by skasować 100 czy 120 złotych za instalację systemu, a naprawdę okazało się, że pamięc RAM była walnięta co uniemożliwiało recovery. Wcześniej nie zwracałem uwagi na to, że jak coś do nich jechało to zawsze kończyło się naprawą płatną, może dlatego, że Klienci nie oponowali. Od czasu afery z pamięcią RAM nie miałem do czyniania z RAM Serwis i się cieszę. Być może jakość usług została poprawiona, czas najwyższy \"\cfaniak\"

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 207 gości

mrrowek ,