Forum > Tematy dowolne > Brak odpowiedzi na reklamację - co dalej?

Strona 1 z 1 1
skocz

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38051 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-19 19:48

Witam.
Składałem w sierpniu reklamację na internet. Na prośbę pracownika BOKu \"\jezor\" złożyłem na piśmie, została przyjęta z datą itp.
Wobec odpowiedzi przez kilka miesięcy (nie nalegałem, czekałem) udałem się i usłyszałem że reklamacja została odrzucona, a na moje zdziwienie że nic takiego nie otrzymałem a składałem na piśmie i reklamacja moja jest wobec tego wiążąca usłyszałem że prezes tak powiedział i owa osoba z BOKu nic więcej nie zrobi bo ona jest w zasadzie od ściągania pieniędzy od użytkowników/klientów. Ale po kilku dniach dostałem maila \"\crazy\" że reklamacja została odrzucona - szkoda tylko że 3.5 miesiąca od jej złożenia.
Oczywiście nie chcę tak tego zostawić. Na dobrą sprawę odpowiedzi nie mam do tej pory (na piśmie). W piśmie reklamacyjnym zawarłem nawet propozycje jej rozpatrzenia - zwrot nadpłaty lub zwiększenie pakietu. No ale "prezes powiedział" \"\ziew\"

Zostawiłbym to w spokoju ale przez irracjonalne podejście do klientów (opcja "do 10Mb" kosztuje połowę tego co płacę za 5Mb bo rzekomo ściągam więcej niż inni, jest więcej takich osób) oraz że w istocie nie miałem tego za co płaciłem przez kilka miesięcy pomimo wydzwaniania i pisania maili tak nie zrobię. Umowę mam bezterminową, alternatyw brak, ale skoro firma świadczy usługi to jest do czegoś zobowiązana tak?

Reasumując proszę o podanie podstawy prawnej odnośnie okresu rozpatrzenia reklamacji oraz podpowiedź jakie dalsze kroki mogę podjąć.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Smog

  • Smog
  • wiadomość Użytkownik

  • 1195 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-19 19:57 , Edytowane 2012-12-19 20:06

USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Przepisy ustawy wskazują także w jakim czasie sprzedawca powinien odpowiedzieć konsumentowi na reklamację. Zgodnie z art. 8 ust. 3 jest to 14 dni. Jeżeli w tym czasie sprzedawca nie powiadomi konsumenta o tym, czy reklamacja jest przyjęta lub odrzucona, uważa się iż zgodził się z żądaniem konsumenta. Ten zaś tym samym ma roszczenie o wykonanie reklamacji. Konsekwencją nie udzielenia odpowiedzi na reklamację jest uznanie go za uzasadnione. Przedsiębiorca uchybiając obowiązkowi ustosunkowania się do żądania kupującego i uznaje fakt niezgodności towaru z umową oraz zgadza się na załatwienie reklamacji zgodnie z żądaniem w niej zgłoszonym.

Intel Core i5 10400F | MSI MPG Z490 Gaming Plus | GIGABYTE GeForce GTX 1660 Super Gaming OC | Corsair 16GB DDR4 3200 Vengeance | Crucial BX100/MX500 250GB+500GB SSD| Samsung 500GB HDD | Be Quiet L7-530W | SILENTIUM PC Armis AR1 | BELKIN Conserve | AOC 27G2U @Windows 10 Professional -->

ELLIOTT

Wysłane 2012-12-19 20:34

@djluke Proponuję udać się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.. \"\cfaniak\"
Powinien pomóc \"\przytul\"

Pentium G860 +THERMALRIGHT Ultra-120 eXtreme Rev.C FDB | MSI Z77A-G45 | Club 3D 7850 RoyalKing | CRUCIAL Ballistix Sport 2x4096MB 1600MHz DDR3 | OCZ Vertex 4 SSD 2,5 128GB | Samsung 1TB HD103SJ 7200rpm SATA2 32MB | Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, zapis prostopadły) | PIONEER DVD-RW DVR-110D | Powered by ENERMAX LIBERTY 620W | Audio PC: Asus Xonar DX + Edifier S550

mr.sowa

Wysłane 2012-12-20 08:26

djluke
tak jak napisał kolega Smog jeśli nie odpowiedzieli Ci w terminie reklamacja zostaje zgodnie z zapisem ustawy uznana. Wlaczyć trzeba z nimi i to ostro. Ja walczyłem w tym roku z "orangutanem" w sprawie telefonu i powiem szczerze nie dałem się najeździłem nadzwoniłem ale się opłacało. Mi też chcieli wcisnąć że mają więcej dni niż o tym mówi ustawa. Ale się nie dałem i jakoś poszło.

white power, black power......pink power i inne kolory power...

szmalik

Wysłane 2012-12-20 11:10

@djluke Nie odpowiedzieli pisemnie w terminie 14 dni więc reklamacją uznaje się za przyjętą. Dziwie się im bo masz umowę na czas nieokreślony tak więc możesz zrezygnować z ich usług nawet dzisiaj. Mają tupet !. Zapewne wiedzą, że nie masz alternatywy i dlatego tak sobie pogrywają.
Ja bym poprosił o "przygotowanie dokumentów niezbędnych do rozwiązania umowy" i przesłanie ich na adres domowy (zawsze możesz zostać ich klientem "na nowo"). Myślę, że szybko skontaktuje się z Tobą biuro utrzymania klienta.

Asus M2N32-SLI Deluxe, Athlon 64 x2 5600,GEIL 4 x 1GB 800MHz, Sparkle 8800GT coolpipe3, HDD Caviar 320GB + 500GB +1,5TB Sata II,NEC DVD+/-R,Chieftec MEDIUM-Tower,LCD HP w2207, Scythe MUGEN

Yesusik

Wysłane 2012-12-20 11:32

@djluke
Tak, jak napisał kolega ELLIOTT, Rzecznik Konsumentów poradzi jak się do nich "dobrać", tylko ja bym w pierwszej kolejności zadzwonił, zamiast od razu tam biec - nr telefonu znajdziesz na stronie urzędu własnego miasta.
\"\spoko\"

よろしく

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7383 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 11:49 , Edytowane 2012-12-20 11:51

@djluke Co to za provider?

opcja "do 10Mb" kosztuje połowę tego co płacę za 5Mb bo rzekomo ściągam
a są limity danych czy prędkości są bez limitów. Masz bezterminowo i płacisz więcej za 5mega niż obecnie jest za 10. Pewnie tak bo płacisz zapewne tyle samo co płaciłeś 3 czy 4 lata temu podpisując umowę a wtedy ceny były inne. Podejdź i podpisz umowę na rok czy 2 na 10 mega z aktualną ceną.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38051 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 13:31

@szmalik
Jaja sobie robisz? \"\lol\"
Jakie biuro utrzymania klienta? Oni biorą net ze światełka i rozsyłają innym po radiu. Jak zrezygnuję to oni będą szczęśliwi bo im łącza odciążę a braku 1/1500 czy 1/2000 dochodu nie odczują, a jeszcze im upierdliwego klienta ubędzie \"\ziew\"

@beton
Też się mylisz. Opcja do 10Mb oznacza gwarantowane 512kb i tym co ściągają "więcej niż inni" obcinają. Legalnie bo przecież gwarantowane jest 512 i tyle jest. Ktoś chce więcej - płaci więcej. A podpisywałem w lutym.
Ale widzę wszyscy z UPC, Neo Fiber i podobnymi to oczywiście znają sytuację i ceny \"\ziew\"

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7383 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 13:42 , Edytowane 2012-12-20 13:42

@djluke No to czemu nie przesiądziesz się na noe? Tylko nie mów że nie masz we wro możliwości.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38051 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 13:44

@beton
Nie no mam. !Mb/s (oczywiście w opcji "do 10").

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

mr.sowa

Wysłane 2012-12-20 13:44

@ djluke
ale o co Ci chodzi teraz???koledzy podali Ci co masz zrobić a Ty zaczynasz jak dla mnie ironicznie odpowiadać.
KOLKLUZJA jest taka : Miałeś odpowiedź na reklamację w ciągu 14 dni???Nie. Wiec reklamacja uznana koniec kropka. I nie powinno Cię w tym momencie interesować skąd biorą neta, jak rozsyłają i komu i gdzie i za ile obcinają...

white power, black power......pink power i inne kolory power...

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38051 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 15:55

@mr.sowa
Okej mnie nie obchodzi, tłumaczyłem tym co wiedzą tutaj lepiej ode mnie jaki mam pakiet itp.
Pójdę załatwiać oczywiście ale przecież nie teraz dziś tylko po Świętach.
No i konkluzja \"\mikolaj\" \"\przytul\"

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 20:39

@djluke ja bych wzion motka i przyfasonowau preziowi w biureczko \"\diabel\" skop ich ode mnie też \"\cfaniak\"

(.)
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 176 gości