Forum > Tematy dowolne > zakup nowego sprzetu a gwarancja

Strona 1 z 1 1
skocz

wintek

  • wintek
  • wiadomość Użytkownik

  • 604 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 10:05

Witam, zamówiłem kilka gratów do kompa w pewnym dość nowym sklepie internetowym.

Na pytanie o gwarancje sprzedawca odpisał mi czesci nie maja oddzielnych kart gwarancyjnych. W przypadku awarii nalezy reklamowac je u sprzedawcy, a w przypadku braku takiej mozliwosci (np zlikwiduja sklep - o to glownie mi chodzi) wysyła sie je do producenta wraz z dowodem zakupu.

Czy tak ma być? :)

Silverstone LASCALA LC-13 + Gigabyte B450 Aorus Pro + Ryzen 7 2700x + Hyperx Predator RGB 16GB 3200Mhz + Adata SX8200 PRO 512GB + OCZ Vertex 4 64GB + WD Caviar Blue 1TB + OCZ ZS 550W + Samsung UE46ES6100 + Microlab Solo 7c

Yesusik

Wysłane 2013-01-23 10:44

@wintek
Mniej więcej tak to właśnie wygląda... sprzęt PC rzadko posiada papierowe wersje kart gwarancyjnych, inne RTV/AGD już częściej, ale jednak nie zawsze - wtedy faktycznie reklamuje się na dowód zakupu (paragon, faktura, oświadczenie świadka;)
\"\tuptup\"

よろしく

wintek

  • wintek
  • wiadomość Użytkownik

  • 604 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 11:12

Ok, dzięki za szybką odpowiedź... Czyli jak sie sklepik zwinie to reklamuje u dystrybutora lub producenta na podstawie dowodu zakupu. To jutro składamy nowy komputerek :)

Silverstone LASCALA LC-13 + Gigabyte B450 Aorus Pro + Ryzen 7 2700x + Hyperx Predator RGB 16GB 3200Mhz + Adata SX8200 PRO 512GB + OCZ Vertex 4 64GB + WD Caviar Blue 1TB + OCZ ZS 550W + Samsung UE46ES6100 + Microlab Solo 7c

KrzysztofT

Wysłane 2013-01-23 12:00

@wintek

Tak niestety jest - jedyny wyjątek to dyski HDD i SSD - wypełniasz wniosek reklamacyjny na stronie producenta i wysyłasz na podany przez nich adres - nie musisz wysyłać im nawet dowodu zakupu. \"\cfaniak\"

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 12:15

Chyba, że części są z niewiadomego źródła. Np. dysków OEM nie można w ten sposób reklamować. Często zdarza się, że ludzie kupują jakieś dyski czy karty, które były częścią zestawu i zostały przez sprzedawcę rozkompletowane i potem bujają się z gwarancją. Dlatego najlepiej sprawdzić po numerach seryjnych na stronie producenta.

KrzysztofT

Wysłane 2013-01-23 12:26

@1084

Racja - zapomniałem o OEM-ach. \"\cfaniak\"

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38053 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 15:13

Czasem jakieś firmy pośredniczą w załatwieniu gwarancji. Wiem że kiedyś Proline pomagał i Komputronik chyba w pewnych przypadkach, nie wiem jak teraz.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Deathblow

Wysłane 2013-01-24 20:09

@wintek

Ok, dzięki za szybką odpowiedź... Czyli jak sie sklepik zwinie to reklamuje u dystrybutora lub producenta na podstawie dowodu zakupu. To jutro składamy nowy komputerek :)



Nie jest to takie hop siup.
Kupisz np. sprzęt corsaira a oni nie mają polskiej dystrybucji dla klienta indywidualnego.
Znaczy to tyle, że jak sklep padnie to wysyłasz towar do producenta - do holandii - 80zł kurier.
Do dystrybucji nie oddasz bo oni nie obsługują klienta indywidualnego.

\"\tuptup\"

KozubSoft

Wysłane 2013-01-24 23:22

@Deathblow Sprzęt "corsaira": widziałem w ABC Data i Incom. Będą robić problem?

MOS 6510 @ 1.02 MHz (NTSC) @ 0.985 MHz (PAL) 64 KB RAM + 20 KB ROM

Yesusik

Wysłane 2013-01-24 23:25

@wintek
Koledzy wyżej w sumie mają rację - wszystko zależy od producentów i w takich wypadkach warto zorientować się gdzie i na jakich warunkach dany producent przyjmie reklamację konkretnego towaru... jakoś umknął mi ten "szczegół" pisząc pierwszego posta!
\"\ale_wstyd\" \"\diabel\" \"\spoko\"

よろしく

Deathblow

Wysłane 2013-01-26 16:01

@KozubSoft

Sprzęt "corsaira": widziałem w ABC Data i Incom. Będą robić problem?


Ale mówisz o hurtowniach ? Pytanie czy możesz tam zrobić zakupy ? \"\crazy\"


Inaczej mówiąc
- kupujesz w komputroniku coś corsaira. (Sklep istnieje) Psuje się - oddajesz do sklepu.
- kupujesz w superKompNet coś corsaira. (w między czasie sklep pada) Psuje się - nie masz jak oddać do nich więc ślesz do producenta (holandia). Polski dystrybutor np. Incom nie przyjmie od klienta indywidualnego sprzętu nawet jeżeli jest od niego.

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 325 gości