Witam, zamówiłem kilka gratów do kompa w pewnym dość nowym sklepie internetowym.
Na pytanie o gwarancje sprzedawca odpisał mi czesci nie maja oddzielnych kart gwarancyjnych. W przypadku awarii nalezy reklamowac je u sprzedawcy, a w przypadku braku takiej mozliwosci (np zlikwiduja sklep - o to glownie mi chodzi) wysyła sie je do producenta wraz z dowodem zakupu.
Czy tak ma być? :)
Forum > Tematy dowolne > zakup nowego sprzetu a gwarancja
Wysłane 2013-01-23 10:05
Wysłane 2013-01-23 11:12
Ok, dzięki za szybką odpowiedź... Czyli jak sie sklepik zwinie to reklamuje u dystrybutora lub producenta na podstawie dowodu zakupu. To jutro składamy nowy komputerek :)
Wysłane 2013-01-23 12:15
Chyba, że części są z niewiadomego źródła. Np. dysków OEM nie można w ten sposób reklamować. Często zdarza się, że ludzie kupują jakieś dyski czy karty, które były częścią zestawu i zostały przez sprzedawcę rozkompletowane i potem bujają się z gwarancją. Dlatego najlepiej sprawdzić po numerach seryjnych na stronie producenta.
Wysłane 2013-01-23 15:13
Czasem jakieś firmy pośredniczą w załatwieniu gwarancji. Wiem że kiedyś Proline pomagał i Komputronik chyba w pewnych przypadkach, nie wiem jak teraz.
Wysłane 2013-01-24 20:09
@wintek
Ok, dzięki za szybką odpowiedź... Czyli jak sie sklepik zwinie to reklamuje u dystrybutora lub producenta na podstawie dowodu zakupu. To jutro składamy nowy komputerek :)
Nie jest to takie hop siup.
Kupisz np. sprzęt corsaira a oni nie mają polskiej dystrybucji dla klienta indywidualnego.
Znaczy to tyle, że jak sklep padnie to wysyłasz towar do producenta - do holandii - 80zł kurier.
Do dystrybucji nie oddasz bo oni nie obsługują klienta indywidualnego.

Wysłane 2013-01-26 16:01
@KozubSoft
Sprzęt "corsaira": widziałem w ABC Data i Incom. Będą robić problem?
Ale mówisz o hurtowniach ? Pytanie czy możesz tam zrobić zakupy ?

Inaczej mówiąc
- kupujesz w komputroniku coś corsaira. (Sklep istnieje) Psuje się - oddajesz do sklepu.
- kupujesz w superKompNet coś corsaira. (w między czasie sklep pada) Psuje się - nie masz jak oddać do nich więc ślesz do producenta (holandia). Polski dystrybutor np. Incom nie przyjmie od klienta indywidualnego sprzętu nawet jeżeli jest od niego.
Kto jest online: 0 użytkowników, 314 gości