Forum > Tematy dowolne > Nowa Korba do kolarki ?? Shimano 105

Strona 1 z 1 1
skocz

korkororu

Wysłane 2013-08-18 13:34

Muszę kupić korbę do kolarki. Obecna to shimano 105 FC-1055, koronki: 52/42 ramiona: 172,5

Nowej nie kupie bo to wydatek 600 zł więc szukam w używanych z tym że żadna nie ma identycznych parametrów puki co znalazłem:

FCS125
FC-1057 ramiona 175 mm koronki 52/42/30
FC-1050 ramiona 170 mm koronki 52/42

Czy coś z tego podjedzie ???

newbee

  • newbee
  • wiadomość Użytkownik

  • 852 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-18 15:08

wszystko podejdzie, ja bym brał FC-1050, ma krótsze ramiona - w kolarce wg mnie to lepsze rozwiązanie ;-) ale to już kwestia gustu...

spider_co

Wysłane 2013-08-18 16:22

Sugerowałbym jednak zmianę kwadratu na octalink - dużo sztywniejsze i wytrzymalsze rozwiązanie.
Coś w tym stylu:[LINK] - trzeba dokupić suport lub [LINK] - suport w komplecie.

Zawsze też możesz wymienić same zębatki - komplet nowych kupisz za jakieś 150-180zł.

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

korkororu

Wysłane 2013-08-18 17:35

Pieniędzy nie chce na to dużo wydawać bo to używany rower kupiony za 600 zł. Ogólnie problemem jest to że w ramieniu od korby do której wkręca się pedał jest wyrobiony gwint.

Tak nawiasem wiecie może czy jest możliwość dokupienia samego łożyska do pedała ?? to jest typowe szosowe aluminiowe do kolarki (niestety więcej parametrów na chwilę obecną nie podam)

Poza tym na krótszych ramionach lepiej wyjeżdża się pod góry czy na dłuższych ?

spider_co

Wysłane 2013-08-18 17:51 , Edytowane 2013-08-18 18:11

Oczywiście, że kupisz.
Tradycyjny wianuszek kulkowy, bub w nowszych konstrukcjach łożysko maszynowe.

Im dłuższa korba, tym większy moment obrotowy -> większa siła -> łatwiej pokonywać wzniesienia.
Jednak długość korb powinno się dobierać indywidualnie - zależnie od długości nóg. TUTAJ masz odpowiedni artykuł, jak dobrać odpowiednia długość.


Mimo wszystko polecałbym zmianę korby razem z suportem - dzięki nowszemu osprzętowi (na sztywnym octalinku) z maszynowymi łożyskami będzie ci się o wiele lepiej jeździło. Skoro i tak musisz je zmienić, to lepiej trochę dołożyć i mieć wygodniejszy osprzęt.


EDYTA
Mam jeszcze jedną propozycję: [LINK]. Do tego dokupujesz suport mini-isis, przekładasz koronki ze swojej dotychczasowej korby - dzięki temu wyjdzie ekonomicznie. Tylko musiałbyś dopytać, czy to wersja pod szosę (zamiennik Shimano 2300), czy góral, bo tego nie jestem pewien. \"\upsa\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

korkororu

Wysłane 2013-08-18 20:18 , Edytowane 2013-08-18 20:25

Hmm....Ja nowych rzeczy się dowiaduje ;p To po kolei.. bo mam parę pytań :)

Jeśli to ma jakieś znaczenie to cały osprzęt w rowerze mam shimano 105....

Dajmy na to że zdecyduje się coś zainwestować. Tylko jak to jest że ta korba shimano 105 kosztuje 600zł a ty polecasz "KORBA SZOSOWA + WKŁAD TRUVATIV ELITE" która kosztuje 220zł i mówisz że się lepiej będzie jeździło ??


A jeśli chodzi o łożysko o które pytałem to najlepiej zamieszczę fote i zaznaczę o co dokładnie mi chodzi:[LINK]


Poza tym pedała to Shimano PD-A550 (tylko jak sprawdziłem je na necie to się dowiedziałem że powinny mieć linki do "przywiązania stopy" ;p a mam gołe. Więc zmieniać pedała czy dokupić gdzieś takie linki ?

spider_co

Wysłane 2013-08-19 10:11

W tym zestawie Truvativ z pewnością lepszy jest zamknięty suport - w zasadzie nie dotyka go problem wody chlapiącej z przedniego koła. Co do sztywności korby - szczerze mówiąc nie wiem, ale podejrzewać tylko mogę, że Shimano 105 są sztywniejsze. \"\upsa\"

Mam inną propozycję: pozostawienie dotychczasowych korb, z zastosowaniem redukcji naprawczej korby: na PRAWĄ lub LEWĄ korbę.

Co do naprawy samego pedała: paski kupisz bez problemu, przykładowo TAKIE. Natomiast o tulejkę z gwintem oraz pierścienie z łożyskiem i konusem musisz spytać w serwisie rowerowym, nie znalazłem odpowiedniego. \"\upsa\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

mirand

  • mirand
  • wiadomość Użytkownik

  • 344 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-19 10:40

Redukcja naprawcza brzmi zachęcająco. Tylko będę musiał poszukać kogoś z tokarką. Hmmm no właśnie a wystarczy wymienić gwint w zepsutym pedale czy od razu w obu ?

Niestety w mojej miejscowość słabo jeśli chodzi o serwisy rowerowe. Gdy z początku poszedłem zapytać o naprawę to tylko wchodziła w grę wymiana całej korby na nówkę ;/

Jeśli chodzi o pedał. Może są jakieś tańsze (może używki) z których wykręcił bym to łożysko i wkręcił do swoich ?

ZZZZZZZzzzzzzz.......

spider_co

Wysłane 2013-08-19 10:57 , Edytowane 2013-08-19 10:57

@mirand Nie trzeba tokarki - wystarczy odpowiedni gwintownik. W serwisie rowerowym, bądź warsztacie samochodowym powinni to zrobić bez problemu. Wystarczy naprawić jedną korbę, nie ma potrzeby gwintować drugiej o ile nie ma uszkodzonego gwintu.

Jakieś części z tańszych pedałów powinny pasować - z tego co widzę, to z pewnością nie jest to standardowy wianuszek z 7 kulkami. Jeżeli możesz, to zrób jakieś dokładniejsze zdjęcia tych elementów, pomierz wszystko, spróbuję coś wieczorkiem znaleźć.

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

korkororu

Wysłane 2013-08-19 14:53 , Edytowane 2013-08-19 21:34

Ok, zrobię to jak wrócę z pracy :) A wpis z konta Mirand jest mój. Zapomniałem przelogować konto.

EDIT

W tym elemencie co zaznaczyłem w czerwony prostokąt jest 14 kulek i ma średnicę zewnętrzną 16mm (tylko nie mam suwmiarki więc to taki pomiar przybliżony nie wiem czy coś takiego wystarczy)

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 768 gości

frazes ,