pytanie pierwsze:
jako że to moj pierwszy w życiu samochód na Pb/gaz mam pytanie :
czy to normalne że podczas przełaczania sie sie z Pb na gaz, silnik samochódu (na postoju a co najgorzej podczas jazdy) przez 3-5 sekund zochowuję sie jakby sie dławil badź nie dostawał żadnego paliwa.??? - jest to bardzo irytujące
samochód Berlingo
instalacja fabryczna PB + fabryczny gaz
przejscie z Pb na gaz następuje automatycznie po uzyskaniu przez silnik okoo 40 stopni
i chyba po przekroczeniu 1800-2000 obrotów
pytanie drugie:
Renault Clio II rocznik 2002
teściowa zgubiła kluczyk od samochodu, okazuje sie że byl to jedyny kluczyc jaki miała,
pytanie brzmi
czy kazdy wersja Clio II z 2002 rocznika miala/ma zamontowany immobiliser.???
czy może są wersje bez immobilisera..???
nietety tesciowa nie wie co to immobiliser i nie wiem czy musiała go przed uruchomieniem silnika odblokować
Forum > Tematy dowolne > Berlingo - gaz / Clio - immobiliser
Wysłane 2013-11-03 21:19 , Edytowane 2013-11-03 21:24
Wysłane 2013-11-03 21:48
@Fergus_Shadow:
1. Warto sprawdzić świece i przewody.
2. Powinna migać dioda od immo jak jest.
Wysłane 2013-11-03 23:56 , Edytowane 2013-11-04 00:04
1.Jak tak miałem w aucie (Toyota Corolla 1,4) to regulacja gazu pomagała - wtedy podczas jazdy tylko lekkie szarpnięcie było, a w spoczynku chwilowy spadek obrotów i powrót do normalnej pracy.
2. Z tego co wujek google mówi to powinno być immo.
BTW. Sam teraz kombinuje z dorobieniem klucza do auta (toyota corolla 2000r. pilot+ immo)
ASO : 600-800 zł,
punkt dorabiania kluczy: 500-600 zł.
Kupiłem czysty z elektronika na allegro + nacięcie wyniesie mnie ~200 zł. Zaprogramować pilot i immo może uda mi się samemu wg. instrukcji zamieszczonych w necie.
Wysłane 2013-11-04 08:10 , Edytowane 2013-11-04 08:11
Ad.1. Nie powinien się tak zachowywać. Na początek sprawdź to, o czym wspomniał komanek. Jeżeli z zapłonem wszystko będzie OK, to trzeba by sprawdzić komputer, lub/i reduktor gazu.
Ad2. Przekartkuj sobie TEN wątek. Z tego co kojarzę, to każdy egzemplarz miał immo, na szczęście w moim został przez poprzedniego właściciela wycięty .
Wysłane 2013-11-04 09:53 , Edytowane 2013-11-04 10:00
1. Jak silnik jest zimny to może się tak dziać. Na ciepłym nie powinno.
Wysłane 2013-11-04 10:02 , Edytowane 2013-11-04 10:04
Nie wiem jaka jest instalacja, ale jak jest mieszalnik to ma prawo.
Tylko w czasie postoju to rozumiem, ale w czasie jazdy to już nie bardzo. Jeśli dławi się w czasie jazdy to być może trzeba regulować instalację, filtr nowy wsadzić, albo kable i świece wymienić.
Wysłane 2013-11-04 11:34
Ja w sprawie pkt 1.
Przecież przy przełączeniu z jednego paliwa na drugie następuje moment, w którym w silniku jest brak paliwa. Wtedy też może nieco przymulić, obroty spadną itp. itd.
Mam to też u siebie. I nie zgodzę się, że można to wyeliminować w każdym przypadku. Czasami np. może na to nie pozwolić technologia wykonania silnika lub montażu instalacji. Wszystko zależy od miejsca, w którym następuje wtrysk gazu do silnika. I zasilanie nie ma tutaj znaczenia, a tym bardziej temperatura przełączenia na gaz. Nawet przy najlepszych na świecie świecach i temperaturze 100 stopni gaz musi pokonać okr. drogę do komory spalania. I im ta droga dłuższa, tym bardziej jest odczuwalny ten efekt. Oczywiście na wolnych obrotach jest to bardziej odczuwalne niż podczas jazdy. U mnie podczas jazdy jest to praktycznie nieodczuwalne.
Wysłane 2013-11-04 14:16 , Edytowane 2013-11-04 14:19
@maq Tak się składa, że mam kolegę, który zajmuje się instalacjami LPG.
Na dobrze zestawionej i wyregulowanej instalacji nie powinno być takich objawów.
Jeżeli są od początku to znaczy, że została założona zbyt słaba listwa wtryskowa. Jeżeli problemy pojawiają się z czasem, to poza wymienionymi wcześniej przyczynami, winne mogą być zabrudzone wtryskiwacze.
Wysłane 2013-11-04 16:34
@maq
tyle ze jedziesz jakies 40-50km/h i w momecie przałaczanie sie z Pb na GAZ silnik jakby gasł, zaczyna odczuwalnie szarpac, dzieje sie to cos kolo 3-5 s i naprawde jest to irytujace
Panowie
gaz jest zalożony oryginalnie fabrycznie
nie wiem jak zachowuje sie auto gdy jest zimne, bowiem moje ustawione jest tak ze z Pb na gaz przelacza sie tylko wtedy gdy:
warunek pierwszy - temperatura silnika musi osiagnąc ponad 40 stopni
warunek drugi - obroty silnika musza przekroczyć 1800-2000 (cos w tych granicach, dokladnie nie wiem)
tak wiec wykluczam fakt ze fabrycznie mogło byc cos nie tak, badz nie takie zamontowane, np.ze za slaba listwa wtryskowa
ale skoro mowicie ze auto nie powinno sie tak zachowywac a mie tez sie tak wydaje,
to teraz juz jestem pewny ze cos jest nie tak i podejrzewam ze trzeba problemu szukac w :
regulacji instalacji,
wymianie filtra
albo wymianie kabli i świec
..... itepe...ietede....
THX za pomoc
@TonySoprano
musze sie doinformowac, zebym poźniej mogł jej powiedziec : ......A nie mówiłem ..!!!
Wysłane 2013-11-04 19:55
@Fergus_Shadow@spider_co Dobra dobra, macie rację. Mi chodziło o zjawisko, które opisał @supercinek, czyli niemal niezauważalne. Wszystko ponad to, to jakiś błąd, awaria itp.
Kto jest online: 0 użytkowników, 185 gości