Forum > Tematy dowolne > Awaria Smarfona (niecałe 24h od zakupu)

Strona 1 z 1 1
skocz

.matthis.

Wysłane 2014-01-08 21:58 , Edytowane 2014-01-08 22:01

Zakupiłem dzisiaj smarfona (Xperia SP), nówka sztuka etc, jednak po kilku minutach użytkowania w części wyświetlacza dotyk przestał reagować (góra część). Mógłbym go oddać na gwarancje, no ale ledwo kupiony telefon? Zastanawiam się czy mogę wymusić na salonie GSM zwrotu pieniędzy bądź wymianie na model niewadliwy, nie wiem czy dam radę podpiąć to pod towar niezgodny z umową (czyt. miał być nowy i sprawny, a ma wadę), a może nie ma co robić z siebie błazna i po prostu oddać go na tą przeklętą gwarancje? \"\boooli\"

mysiauek

Wysłane 2014-01-08 22:00

Żona dostała S4. Od razu nie działał poprawnie aparat. Równo po dwóch tygodniach dostała z serwisu kurierem ten sam telefon z wymienionym aparatem. No ale dwa tygodnie trzeba było czekać...

.matthis.

Wysłane 2014-01-08 22:03

No ja będę chciał oddać go od razu do Sony Center, omijając ten salon GSM co by znacznie wydłużyło czas naprawy, jednak myślałem, że mam jakieś prawo zwrotu jeśli sprzęt jest niesprawny od razu po uruchomieniu.

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2014-01-09 06:56

@.matthis. No jeśli chcesz się powołać na niezgodność to nie możesz iść gdzieś indziej niż tam gdzie telefon dostałeś. Sugeruję się jakoś dogadać z tym salonem, bo tylko na ich przychylność możesz teraz liczyć jeśli chcesz sprawę zakończyć szybko. To, że Ci wadę usuną to ich obowiązek, rozchodzi się tylko o czas. Następnym razem sprawdź telefon zanim wyjdziesz z salony - masz do tego prawo przecież.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

mysiauek

Wysłane 2014-01-09 08:23

@.matthis.
U mnie to firmowa komórka i przyjechał po nią kurier. W tym samym dniu trafiła do jakiegoś tam serwisu. Równiutkie dwa tygodnie oczekiwania.

.matthis.

Wysłane 2014-01-09 08:34

@-ADSO-chodzi o to, że ten dotyk (jego górna część) działał po włączeniu przez kilka minut, potem padł więc nie było szans zdiagnozować tego przy zakupie ;) No nic, napisałem już do tego salonu, jak będą się wykręcać i uznam, że zajmie mi to dużo więcej czasu jak oddanie go po prostu na gwarancje to nie ma sensu walczyć.

Yesusik

Wysłane 2014-01-09 10:38

@.matthis.
Jak kolega wyżej napisał, możesz powołać się na niezgodność towaru z umową, ale tylko u sprzedawcy, a nie producenta. Niestety nie ma żadnego zapisu prawnego, który zmuszałby wymianę na nowy "od ręki"... sklep może to zrobić, tylko za dobrą wolą, ale równie dobrze może odesłać do serwisu na gwarancję.
\"\upsa\"

よろしく

.matthis.

Wysłane 2014-01-09 11:01 , Edytowane 2014-01-09 12:42

@YesusikNo będę próbował powołać się na niezgodność towaru z umową, zobaczę jaka będzie reakcja.

EDIT: Telefon przyjęty na zasadzie "towar niezgodny z umową", do wyboru zwrot pieniędzy albo nowy telefon, wybrane to drugie, do odbioru w przyszłym tygodniu.

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 225 gości