Witam,
Do końca umowy abonamentowej z PLAY mam jeszcze ok. 5 miesiący, ale chciałbym zerwać ją wcześniej. Powód jest taki, że oprócz strasznie słabego zasięgu i który często się gubi mam problem z SMSami. Czasami ich w ogóle nie dostaję, czasami odbiorcy nie dostają ich ode mnie.
Zgłaszałem to wiele razy, powodami wg. nich była m.in. desynchronizacja SIM - wymieniłem i wiele innych przyczyn które naprawiali i problem miał być rozwiązany, ale wciąż nie jest. Oficjalnie wg. nich problem nie występuje, a wina leży po stronie mojego telefonu - kwestia w tym, że sprawdzałem to na dwóch telefonach i na obu było to samo.
Chciałbym zerwać umowę z PLAY i przenieść numer do innego operatora. Ktoś wie jak to wygląda od strony prawnej?
Pozdrawiam,
Paweł
Forum > Tematy dowolne > Zerwanie umowy z PLAY
Wysłane 2014-03-19 11:31
Wysłane 2014-03-19 11:36
Zerwanie umowy w PLAY nie jest specjalnie skomplikowane.
Idziesz do salonu, mówisz że chcesz zerwać. Wypełniasz papierki, podpisujesz dostajesz informację o karze umownej którą będziesz musiał zapłacić.
W niedługim czasie dostaniesz od nich list, w którym napiszą, że zerwanie umowy skutkuje naliczeniem kary umownej, oraz że mogą Cię zgłosić do jakiegoś urzędu - wybacz, nie pamiętam teraz jaki to urząd - jak znajdę ten list w domu to dopiszę - jest to zgłoszenie związane z niedotrzymaniem podpisanej z nimi umowy.
Mnie osobiście nigdzie nie zgłosili.
Co do przeniesienia numeru - w trakcie składania rezygnacji musisz poprosić, aby numer telefonu/karta została aktywna w systemie pre-paid.
Jak tylko zerwanie umowy wejdzie w życie możesz pójść do drugiego operatora w związku z przeniesieniem numeru.
Jednak biorąc uwagę to co napisałeś, to próbowałbym zerwać z nimi umowę z ich winy, gdyż nie świadczą Ci usług w należyty sposób.
Wysłane 2014-03-19 11:42
@MrRazoR
Rozwiązując umowę w trakcie trwania możesz zostać obarczony karą umowną. Przemyśl czy warto, czy nie lepiej przemęczyć się 5 miesięcy.
Co do przenoszenia numeru: z tym nie ma najmniejszego problemu. Wystarczy, że podejdziesz do dowolnego innego operatora i zgłosisz taki fakt. Po spisaniu umowy formalnościami zajmie się nowy operator. Jedyna problematyczna kwestia to właśnie te 5 miesięcy.
Proces przenoszenia numeru zazwyczaj trwa 1 dzień roboczy. Warto może poszukać jakieś fajnej oferty z telefonem.
A jak z innymi sieciami w twojej okolicy? Działają bez problemu? Bo szkoda by znów to się powtórzyło.
Wysłane 2014-03-19 11:44
@shrekus TAAA powodzenia w zerwaniu z ich winy.
Złóż miesięczne wypowiedzenia, pamiętając, że liczy się miesiąc od początku kolejnego okresu rozliczeniowego. Na przykład okres masz od 20 do 19, to nieważne czy złożysz 1 czy 10 czy 19, miesiąc liczy się od 20.
W rezygnacji (druk dostaniesz w każdym salonie i złożysz go również w salonie) napisz, że chcesz aby numer przeszedł na kartę. Po zakończeniu umowy dostaniesz notę obciążeniową do zapłaty w terminie 14 dni.
Potem przenosisz numer gdzie chcesz.
Wysłane 2014-03-19 14:13
maq
właśnie chodzi o to aby nie odpuszczać na każdym kroku, ponieważ operatorzy (z resztą każda inna branża) czują się w takich sytuacjach bezkarni.
Problem został zgłoszony, nie został rozwiązany - jest to zdecydowanie dobra podstawa do walczenia o swoje.
Nie bądźmy jednak zachłanni - nie wiem czy w przytoczonej sytuacji wyszczególniona jest pozycja "rata za urządzenie" - jeśli tak, to przy założeniu, że telefon jest sprawny to powinniśmy spłacić, natomiast walczyć o karę umowną wynikającą z samego abonamentu.
Kto jest online: 0 użytkowników, 202 gości