Forum > Tematy dowolne > Laptop Samsunga a gwarancja

Strona 1 z 1 1
skocz

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38334 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-07 03:03 , Edytowane 2015-01-07 03:10

Jest lap jak w tytule, konkretnie jakiś bodaj 350 seria, na i3 3110 itp.
W lapku przestał być wykrywany dysk - ponoć wyskoczył czarny ekran podczas działania i  po restarcie dysku nie widać.
Laptop kupiony około półtorej roku temu w x-komie, miał rzekomo 1 rok gwarancji - jeszcze nie było prób realizacji, nie to jest problemem.
Prawdopodobną przyczyną awarii jest dysk twardy (zapewne niezawodny, nieśmiertelny i w ogóle WD Blue ale mogę się mylić, wszak to Samsung). Jednak jeśli nawet potencjalnie by nie był lub chciałbym odzyskać z niego dane to napotykam na problem - na śrubce od klapki jest wielka naklejka Samsunga :alien: więc nie mogę go wyjąć bez utraty gwarancji.
Pytanie:  jak to rozegrać? Jak mogę ew. zgrać dane (w potencjalnej sytuacji awarii innego komponentu) lub jak wyciągnąć dysk, którego nie mam obowiązku dostarczać do serwisu wraz z laptopem?

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

sdavid

  • sdavid
  • wiadomość Użytkownik

  • 913 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-07 04:30

@djluke- ciężka sprawa, ja bym się kontaktował ze sklepem gdzie laptop był zakupiony a gdyby oni rozkładali ręce  to z odpowiednim działem samsunga- wysłać im jakieś fotki tej klapki na dowód że nie usunąłeś tej naklejki  a potem pytać czy możesz to zrobić w celu wyciągnięcia i sprawdzenia dysku twardego ,ewentualnie odzyskania z niego interesujących cię danych. Przecież po drugiej stronie też są ludzie i chyba da się z nimi dogadać? Innego wyjścia nie widzę ale może kto inny ma jakiś inny pomysł. A tak w ogóle to nie ma 2-ch lat gwarancji  na cokolwiek kupionego w PL? Choć nie wiem czy są inne zasady gwarancji co do laptopów a np: podzespołów bazowych do komputerów stacjonarnych.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38334 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-07 04:47

@sdavid
Gwarancja jest na dowolny okres i nie wyklucza się z niezgodnością z umową której jest 2 lata na towary sprzedawane w EU. Samsung tego nie wyklucza, choć na stronie wsparcia podają już 2 lata gwarancji dla swoich laptopów (i 3 dla jednego modelu).
Będziem działać jutro dziś - wszystko tak nagle bo w święto padło a laptop jak zawsze niezbędny do życia plus wielkie zdziwienie "jak to, padło?", "ale  wszystkie pliki i zdjęcia...?" i tym podobne...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

KeeL

  • KeeL
  • wiadomość Użytkownik

  • 71 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-07 11:15

@djluke

z mojego doświadczenia polecam napisać do serwisu. Sam chciałem dołożyć do nowego laptopa SSD, gdzie były plomby. E-mail do serwisu i dostałem informację, żeby rwać naklejkę i się nie przejmować. Myślę, że w tym wypadku również nie będzie problemu.

koradon

Wysłane 2015-01-07 11:22 , Edytowane 2015-01-07 11:22

Nie wiem czy tak samo jest u Samsunga, ale u mnie było tak że naklejka była gwarantem że sprzet jest w takiej konfiguracji z jaką wyjechał od producenta (nalepka na pudełku z konfigiem) i nikt przy nim nie grzebał do momentu kupna. Potem mozna było sobie ja ściągnąć własnie jakby się chciało wymienić dysk i RAM. Ale to było u mnie nie wiem jak jest u Samsunga.

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-07 11:36

Na swoim MSI tez miałem plombę. Napisałem do X-komu i do serwisu i odpisali że nie ma problemu z zerwaniem plomby i wyciąganiem/podmianą RAMu czy Dysku. Tylko jak dysk padł to trochę będzie problem z niego dane wyciągnąć? Będziesz kombinował z podmiana elektroniki z innego takiego dysku? 

koradon

Wysłane 2015-01-07 11:44

Myślę że w pierwszej kolejności ratowanie danych i partycji Testdisc'kiem a dopiero potem ingerencja w sprzęt. A do tego potrzeba jednak wyjąć dysk bo niby jak sie do niego ma dostać ;-)

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38334 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-07 22:05 , Edytowane 2015-01-07 22:06

Szwagier dzwonił do X-Komu i powiedzieli mu że to ich plomba. Ja zadzwoniłem do Samsunga i też mi powiedzieli że to pewnie ich plomba oraz że można bez konsekwencji demontować wszelkie klapki oznaczone jako RAM/HDD/ODD oraz wykręcać śrubkę ODD i demontować napęd celem zwolnienia złącza SATA i podmiany na np. drugi dysk. Jak się okazało na owej klapce był właśnie taki napis...pod ową naklejką \"\lol\"
Jest też możliwość skorzystania z 2-letniej bezpośredniej gwarancji Samsunga D2D za pośrednictwem infolinii.

@koradon
Najpierw musi mi ten dysk zobaczyć, a jest z tym problem. Jak się okazało po przysłuchaniu się dysk stuka...ale powalczę jeszcze, choć nie liczę na wiele.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

koradon

Wysłane 2015-01-07 22:17

Ano jak stuka to już źle. :-(

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38334 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-07 23:40

To HGST 7K750 750GB.
Dysk cichutko stuka (klika) w seriach po 10x.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38334 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-18 23:13 , Edytowane 2015-01-18 23:14

W poniedziałek kurier zabrał sprzęt, przywiózł z powrotem...w czwartek \"\hura\" niestety jak teraz patrzę to wymienili Hitaczi 7200rpm na Sigejta 5400rpm \"\diabel\"
Reklamować?

Dla mnie to jeden pies bo oba działają jak zepsute \"\lol\" alee umowaaaa...!

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Lesio23

Wysłane 2015-01-21 21:50

Reklamować, dostałeś dysk o gorszych\parametrach.

Zauważyłem ostatnio że często "duże" sklepy stosują plomby tak aby klienci którzy się nie znają wymieniali dyski,ram w tych sklepach, i powiem szczerze, że dużo klientów się na to łapie.

Laptop + deskop HP 530 T2400 1.83/2GB/120GB/GMA 950/DVD-RW/WiFi/VHB|| C2D E6400 2.13Ghz@3.0Ghz|GA-965-DS3|Gigabyte HD4850 700/2200|Twinmos 2GB Ram 800Mhz plus 1GB Goodram 800MHz|HDD Seagate 250GB plus Samsung 80GB|Chieftec 450W| Media Keyboard Elite|A4tech X-750BF|CRT 21" Fujitsu Siemens||"Jeśli jeszcze nie oszalałeś, to znaczy że jesteś niedoinformowany":))
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 268 gości