Jest lap jak w tytule, konkretnie jakiś bodaj 350 seria, na i3 3110 itp.
W lapku przestał być wykrywany dysk - ponoć wyskoczył czarny ekran podczas działania i po restarcie dysku nie widać.
Laptop kupiony około półtorej roku temu w x-komie, miał rzekomo 1 rok gwarancji - jeszcze nie było prób realizacji, nie to jest problemem.
Prawdopodobną przyczyną awarii jest dysk twardy (zapewne niezawodny, nieśmiertelny i w ogóle WD Blue ale mogę się mylić, wszak to Samsung). Jednak jeśli nawet potencjalnie by nie był lub chciałbym odzyskać z niego dane to napotykam na problem - na śrubce od klapki jest wielka naklejka Samsunga więc nie mogę go wyjąć bez utraty gwarancji.
Pytanie: jak to rozegrać? Jak mogę ew. zgrać dane (w potencjalnej sytuacji awarii innego komponentu) lub jak wyciągnąć dysk, którego nie mam obowiązku dostarczać do serwisu wraz z laptopem?
Forum > Tematy dowolne > Laptop Samsunga a gwarancja
Wysłane 2015-01-07 03:03 , Edytowane 2015-01-07 03:10
Wysłane 2015-01-07 04:30
@djluke- ciężka sprawa, ja bym się kontaktował ze sklepem gdzie laptop był zakupiony a gdyby oni rozkładali ręce to z odpowiednim działem samsunga- wysłać im jakieś fotki tej klapki na dowód że nie usunąłeś tej naklejki a potem pytać czy możesz to zrobić w celu wyciągnięcia i sprawdzenia dysku twardego ,ewentualnie odzyskania z niego interesujących cię danych. Przecież po drugiej stronie też są ludzie i chyba da się z nimi dogadać? Innego wyjścia nie widzę ale może kto inny ma jakiś inny pomysł. A tak w ogóle to nie ma 2-ch lat gwarancji na cokolwiek kupionego w PL? Choć nie wiem czy są inne zasady gwarancji co do laptopów a np: podzespołów bazowych do komputerów stacjonarnych.
Wysłane 2015-01-07 04:47
@sdavid
Gwarancja jest na dowolny okres i nie wyklucza się z niezgodnością z umową której jest 2 lata na towary sprzedawane w EU. Samsung tego nie wyklucza, choć na stronie wsparcia podają już 2 lata gwarancji dla swoich laptopów (i 3 dla jednego modelu).
Będziem działać jutro dziś - wszystko tak nagle bo w święto padło a laptop jak zawsze niezbędny do życia plus wielkie zdziwienie "jak to, padło?", "ale wszystkie pliki i zdjęcia...?" i tym podobne...
Wysłane 2015-01-07 11:22 , Edytowane 2015-01-07 11:22
Nie wiem czy tak samo jest u Samsunga, ale u mnie było tak że naklejka była gwarantem że sprzet jest w takiej konfiguracji z jaką wyjechał od producenta (nalepka na pudełku z konfigiem) i nikt przy nim nie grzebał do momentu kupna. Potem mozna było sobie ja ściągnąć własnie jakby się chciało wymienić dysk i RAM. Ale to było u mnie nie wiem jak jest u Samsunga.
Wysłane 2015-01-07 11:36
Na swoim MSI tez miałem plombę. Napisałem do X-komu i do serwisu i odpisali że nie ma problemu z zerwaniem plomby i wyciąganiem/podmianą RAMu czy Dysku. Tylko jak dysk padł to trochę będzie problem z niego dane wyciągnąć? Będziesz kombinował z podmiana elektroniki z innego takiego dysku?
Wysłane 2015-01-07 22:05 , Edytowane 2015-01-07 22:06
Szwagier dzwonił do X-Komu i powiedzieli mu że to ich plomba. Ja zadzwoniłem do Samsunga i też mi powiedzieli że to pewnie ich plomba oraz że można bez konsekwencji demontować wszelkie klapki oznaczone jako RAM/HDD/ODD oraz wykręcać śrubkę ODD i demontować napęd celem zwolnienia złącza SATA i podmiany na np. drugi dysk. Jak się okazało na owej klapce był właśnie taki napis...pod ową naklejką
Jest też możliwość skorzystania z 2-letniej bezpośredniej gwarancji Samsunga D2D za pośrednictwem infolinii.
@koradon
Najpierw musi mi ten dysk zobaczyć, a jest z tym problem. Jak się okazało po przysłuchaniu się dysk stuka...ale powalczę jeszcze, choć nie liczę na wiele.
Wysłane 2015-01-07 23:40
To HGST 7K750 750GB.
Dysk cichutko stuka (klika) w seriach po 10x.
Wysłane 2015-01-18 23:13 , Edytowane 2015-01-18 23:14
W poniedziałek kurier zabrał sprzęt, przywiózł z powrotem...w czwartek niestety jak teraz patrzę to wymienili Hitaczi 7200rpm na Sigejta 5400rpm
Reklamować?
Dla mnie to jeden pies bo oba działają jak zepsute alee umowaaaa...!
Wysłane 2015-01-21 21:50
Reklamować, dostałeś dysk o gorszych\parametrach.
Zauważyłem ostatnio że często "duże" sklepy stosują plomby tak aby klienci którzy się nie znają wymieniali dyski,ram w tych sklepach, i powiem szczerze, że dużo klientów się na to łapie.
Kto jest online: 0 użytkowników, 268 gości