Forum > Tematy dowolne > Dostawcy internetu - Metro Internet, Skynet - zna ktoś?

Strona 1 z 1 1
skocz

doctor

  • doctor
  • wiadomość Użytkownik

  • 256 wypowiedzi

Wysłane 2018-04-09 19:21

Witam.

Mieszkam w Warszawie. Nowe osiedle. Pojawiają się co i rusz jakieś oferty dostawców. Do tej pory mam UPC przeniesione ze starej lokalizacji. Oczywiście wszystko działa jak należy, nie mam zastrzeżeń. Kończy mi się umowa (a właściwie to już skończyła)To co mam teraz to lipa straszna (wolno, drogo, itp.) - chce oczywiście płacić mniej i mieć więcej :-) Tylko nie za bardzo mi się chce z nimi negocjować. Może by spróbować czegoś nowego?

Czy ktoś może miał jakiś kontakt z dostawcami internetu jak w temacie? Mają dość dobrą ofertę. Internet światłowód + TV, różne pakiety. Generalnie standard jak wszyscy. Pytanie jak z awaryjnością. Czy te megabity co oferują to tylko od święta, czy na co dzień.

Nie pytam o ofertę, dlatego nie podaję co konkretnie oferują. Interesuje mnie czy to działa i jak to działa. Nie mogę znaleźć żadnych konkretnych opinii. Może ktoś zna? Może ktoś ma? Czy nie eksperymentować i przepychać się z UPC?

Linki do tych tajemniczych firm.
https://metrointernet.pl/pl/
http://www.skynet.net.pl/

Pozdrawiam.

play offgolf

aY227

  • aY227
  • wiadomość Użytkownik

  • 710 wypowiedzi

Wysłane 2018-04-09 19:58

Tylko nie za bardzo mi się chce z nimi negocjować.


?

Ten 100/16 z metro za 40zł wygląda ok. 
Zadzwoń do UPC i powiedz że będziesz rezygnował, znając takie firmy przełączą Cię do czegoś w stylu "działu rezygnacji". Tam po prostu powiesz, że masz lepszą ofertę.
Sami zaczną negocjować.

No i zastanów się jak szybki internet naprawdę potrzebujesz :)

SoulsMaster

Wysłane 2018-04-09 23:57

Hej @doctor

Korzystałem z Metrointernet przez dwa lata, później roczny epizod z UPC - bo chciałem spróbować czegoś nowego.
Obecnie wróciłem do Metro. 

Porównam Ci obu operatorów.

Po pierwsze - infrastruktura zrealizowana jest na światłowodach - w bloku jest to światłowód i do mieszkania mam również pociągnięty światłowód.
Obecnie sprzęt jaki otrzymałem od metro to router Huawei HG8546M - 1 port Gbit - przeznaczony na internet, 3 porty 100Mbit - przeznaczone na telewizję (więc już widać, że jakiś switch by się przydał).
Telewizja - to jest de facto usługa Jambox realizowana poprzez internet przy pomocy dekodera MAG250. Oczywiście TV nie zjada Twojego pasma, jest na osobnych VLANach postawione. 
Internet - działa świetnie (na kablu) - kiedyś do jakiegoś serwera Insurgency miałem ping na poziomie 2-3ms. I to nie raz. 
A co do WiFi udostępnianego przez router - jest i działa. Choć to jest tylko b/g/n co czasami widać przy większej ilości urządzeń. Do tego mam jeden problem - służbowy lapek HP bardzo nie lubi się z moim WiFi - prędkość mam na poziomie 1Mbit. Kiedyś udało mi się znaleźć lepsze sterowniki do karty w laptopie i wszystko działało jak trzeba, jednak Windows oczywiście zaktualizował mi te sterowniki na "lepsze". Odpuściłem temat - działam na kablu. Poprzednio miałem inny model routera, też od Huawei - i było podobnie - służbowy lapek głupiał. Inne lapki - bez problemu. 

W kwestii TV - jak napisałem - to jest usługa Jambox, więc Metro jest tylko pośrednikiem. 
Subiektywnie - jakość obrazu jest lepsza niż w przypadku UPC. Sam dekoder MAG250 - to jest maleństwo (na prawdę maleństwo, jak postawiłem to obok Horizona...to jak Dawid i Goliat) - w związku z tym nie ma w nim dysku twardego. Jak chcesz nagrywać - to musisz podpiąć dysk/pendrive. Choć masz jeszcze możliwość nagrywania w sieci - 250GB. Możesz zacząć nagrywać w dowolnej chwili - program nagra się i tak od początku. Takie nagrania mają jednak 7 dni ważności - po tym czasie znikają z sieci. 
Można się czasem przyczepić do stabilności softu dekodera - czasami potrafił zgłupieć i trzeba było go odłączyć od prądu. Ostatnio - po jakiejś aktualizacji - wszystko działa stabilniej. Acha - dekoder MAG250 - wymaga kabla sieciowego do działania - sygnał leci po sieci. 

Internet działa stabilnie i bezproblemowo. Router nie wiesza się - po prostu działa. W przeciwieństwie do UPC - gdzie raz na jakiś czas musiałem restartować router, bo sieć nie chodziła jak trzeba, bo nie można się było na stronę konfiguracyjną zalogować itd. Trzeba jednak przyznać, że router od UPC miał 5GHz WiFi oraz służbowy lapek nie głupiał.

TV od UPC (dekoder Horizon) - wg mnie - miał trochę gorszą jakość obrazu, był gigantyczny i bardzo często soft głupiał (dużo częściej niż Metro) - na przykład pauzowałem program - po czym nie byłem w stanie go normalnie odpauzować. Wieszał się. Często w nagraniach powstawały artefakty (choć oglądany program ich nie miał) 


Jest jeszcze kwestia awaryjności i pomocy technicznej - Metro - ze względu na to, że jest małą firmą w porównaniu do UPC - nie ma 24h na dobę supportu telefonicznego. Jednak - z drugiej strony mają tak poustawiane alerty, że jeśli coś dzieje się z siecią - to oni często wiedzą wcześniej niż Ty sam i zdążą naprawić zanim się zorientujesz:) .
Osobiście nie zauważyłem problemów z netem. Z TV - tak jak napisałem - bywa różnie z softem dekodera, ale nie ma dramatu. 

Osobiście - jestem zadowolony z Metro. 

W razie jakiś pytań - pisz.

-- 
Pozdrawiam.

doctor

  • doctor
  • wiadomość Użytkownik

  • 256 wypowiedzi

Wysłane 2018-04-10 01:00

@aY227

Wiem dokładnie jak to działa. Jestem klientem u nich od x lat, i z racji braku dobrej alternatywy zawsze się dogadywałem. Działa to dokładnie tak jak mówisz. Czemu mam się kolejny raz prosić? Wypowiedzenie i tak napisać muszę, także jak nic nie zaproponują to z tego co pisze SoulsMaster mam fajną alternatywę. Takie trochę antsystemowe zagranie (trzeba wspierać słabszych)



@SoulsMaster

U mnie też jest wszystko przygotowane. Światłowód mam w mieszkaniu. Fajnie, że nie ma większych problemów. TV mnie nie interesuje, jak nie działa to nawet lepiej :) Choć niestety musi być - reszta rodziny korzysta ...

Pytanie jak szybki masz net? I czy faktycznie te prędkości, które oferują są do uzyskania? Zastanawiam się coś między 250 a 500 - mam serwer w domu (nas na którym też stoi www), także w sumie to walczę o jak największy upload. I tu też pytanie. Czy nie blokują portów 80, 21 itp. Orange światłowód blokuje. UPC jest pod tym względem bezproblemowe.

play offgolf

SoulsMaster

Wysłane 2018-04-10 10:18 , Edytowane 2018-04-10 10:24

@doctor
Prędkości - jak najbardziej są takie jak deklarowane i to nie "od czasu do czasu" tylko ciągle (ja mam 100). 

Co do portów - nie wiem, nie wystawiam się na świat. Ale jak będę w domu i obrobię się ze sprawami bieżącymi - to sprawdzę czy 80 i 21 są przepuszczane. 

Znajomy ma NASa i serwer linuxowy - na pewno wiem, że SSH mu śmiga (choć nie pamiętam czy na domyślnym porcie).
Nie kojarzę też aby narzekał, że łącze nie trzyma parametrów (on ma 250). 

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 4548 wypowiedzi

Wysłane 2018-04-10 12:41

@SoulsMaster
Też mam tv z jambox i nie jestem do końca zadowolony z jakości kanałów. Nie wiem czego to kwestia, ale np Canal+ przy piłce nożnej chodzi słabo (nie wiem jak to dokładnie opisać, ale mam wrażenie, że obraz jest w niektórych miejscach rozmazany + brak płynności (widać to np przy poruszającej się piłce)) na Eleven nie zauważyłem tego problemu.

Y700 (i5-6300HQ 2.3 GHz, 8GB, M6GV 128GB + 1TB, GTX960M)

SoulsMaster

Wysłane 2018-04-10 13:59

@emitar
Akurat co do sportowych kanałów - to się nie wypowiem - nie posiadam.
Może Canal+ ma przycięte pasmo przez Jamboxa, albo (co bardziej prawdopodobne) przez sam Canal+ - bo przecież czemu inni dostawcy niż oni mają mieć dobrą jakość. Oferują swoją platformę i u nich może być fajnie, a reszcie - mogą ciąć.


A i przypomniała mi się jedna dziwna rzecz z dekoderem TV. 
Jeśli dłużej oglądam jakiś kanał - to po pewnym czasie mam wrażenie jakby transmisja się delikatnie rwała. Pomaga przełączenie kanału na inny i ponowny powrót do kanału. Wszystko działa ok. Wygląda to jak jakiś problem z buforem (bo na pewno nie z łączem). 

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 4548 wypowiedzi

Wysłane 2018-04-10 15:15

@SoulsMaster
Też u siebie mam MAG'a 250 i nie zauważyłem takich problemów jakie opisujesz. Mam już go z 10 miesięcy ani razu nie musiałem go restartować. A i go nie wyłączam także zdarza się, że jeden kanał leci przez X godzin (chyba, że ma to znaczenie, że przy wyłączonym tv).

Y700 (i5-6300HQ 2.3 GHz, 8GB, M6GV 128GB + 1TB, GTX960M)

SoulsMaster

Wysłane 2018-04-10 18:37

@emitar - dzięki za info. Przyjrzę się i najwyżej będę reklamował sprzęt. Może coś jest trafione.

@doctor - porty 80 i 21 przechodzą bez problemu. 

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3610 wypowiedzi

Wysłane 2018-04-10 19:16

Dla porównania, moje obecne UPC - 120/20, abo TV jest bo jest. Wywaliłem ich dekoder, mam kartę w TV - odpadło żonglowanie pilotem oraz mam lepszą jakość obrazu, bo ich pseudo FHD jest tragiczne. Router UPC w trybie modemu, za którym mam swojego Netgeara. Koszt 89 miesięcznie po tym jak miało być 129. Mogłem taniej (za szybko podpisałem aneks, przed nową ofertą), ale też nie chciało mi się za mocno walczyć ;) Jak już napisano, renegocjacja umowy następuje po wypowiedzeniu - tak to działa praktycznie w każdym większym telekomie obecnie - dla mnie to wymysł bandy mądrych inaczej marketingowców, dla pokazania ruchu między operatorami (sztuczne przechodzenie z powodu blokady oferty itp.)

doctor

  • doctor
  • wiadomość Użytkownik

  • 256 wypowiedzi

Wysłane 2018-04-10 19:49 , Edytowane 2018-04-10 19:51

@SoulsMaster

Dzięki za konkretne info. Wszystko wiem. Procedura zmiany operatora jednak trochę trwa, także do końca maja mam to co mam. Ale chyba mnie przekonałeś. Czekam na ruch ze strony UPC, ale jak pisałem prosić się nie będę.

Wszystkie minusy usługi są dla mnie mało istotne. Switche, routery i tak zawsze miałem swoje. TV praktycznie nie oglądam - nie mam w sumie nawet TV ;)

Jak coś jeszcze będę potrzebował to będę pisał.

play offgolf
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 3 użytkowników, 102 gości

Han , mrrowek , szarlih ,