Proponuję zbiorczy wątek pomocowy.
Wysiadł mi Zawór sterujący wlotem powietrza.
Oryginał około pół tysiaka. Dostępne zamienniki 200-300zł.
Czy jest sens dokładać drugie tyle do oryginalnego, czy też jakiś z zamiennik będzie równie dobry? Poszperałem trochę znalazłem pozytywne opinie o czujnikach/elektryce firm ERA, Meat & Doria, VEMO, Metzger.
Forum > Tematy dowolne > Auto-porady - polecane zamienniki, etc.
Wysłane 2019-12-17 23:41
Wysłane 2019-12-18 01:37
Najlepiej podpytać na grupach dotyczących konkretnej marki, bo jest z tym bardzo różnie.
Jednych części się nie kupuje oryginalnych, bo zamienniki są takie same, a inne tylko w oryginale, bo zamienniki działają kilka miesięcy.
O jaki to wlot powietrza chodzi? Klapki w kolektorze dolotowym? EGR?
Jeśli to pierwsze, to musi działać idealnie. Inaczej może wpłynąć na szybsze zużycie przepustnicy lub silnika.
Wysłane 2019-12-18 15:36 , Edytowane 2019-12-18 15:37
Ja ostatnio reklamowalem opony Nokian, po niecalych dwoch latach zaczely pekac, powietrze nie uciekalo ale guma jakby pekala sparciala, widzialem na innych forach ze pare osob mialo podobne problemy z oponami nokian ale przed zakupem opinie ktore czytalem na pewnych portalach byly bardzo dobre. Niestety po 1,5 roku opony nie nadaja sie do niczego.
Wysłane 2019-12-18 22:22
A jaki efekt reklamacji?
Najwieksze szanse na wadliwą markową oponę ma sie kupując Pirelli, Uniroyal, Toyo, czy Falken.
Im wyższy model, tym gorzej. Zawsze jednak sprawy były rozpatrywane pozytywnie. Przynajmniej w wypadkach oczywistych.
Wysłane 2020-05-08 12:09
Nadszedł czas na zrobienie tylnego zawieszenia, a przy okazji wymianę hamulców, które też się już kończą.
Kupiłem tarcze nawiercane Rotingera.
Teraz mam zagwozdkę, jeżeli chodzi o klocki, bo jest duża rozbieżność opinii: czy klocki ceramiczne ( planuję standardowe ceramiki ATE) będą dobrym pomysłem? Częściej spotykam opinie negatywne.
Jeżeli nie, to czy jest sens pakować się w dosyć drogie EBC Green Stuff, albo Galfer Sport FDHP 1050, czy po prostu kupić tanie standardowe klocki np. EBC Ultimax 2, TRW, ATE, Textara czy cokolwiek innego?
Wysłane 2020-05-08 14:03
A auto do codziennego użytku? To musisz pamiętać, że każde ceramiczne i półceramiczne będą piszczeć, póki się ich nie rozgrzeje i nic na to nie poradzisz.
ATE robi bardzo dobre tarcze, a klocki tylko dobre. EBC rzeczywiście lepsze, ale w samochodzie z silnikiem z przodu ja i tak zamontowałbym porządne klocki w specyfikacji OEM, bo w takim samochodzie tył praktycznie nie hamuje, a tylko stabilizuje.
No ale jak już nabyłeś nawiercane tarcze, to takie będą bardziej pylić.
I tak nie jesteś w stanie nawet na torze tylnych hamulców przegrzać, więc wszystko powyżej Green Stuff nic Ci nie da, a tylko będzie bardziej piszczeć. .
Wysłane 2020-05-08 14:47
Tak, auto do codziennej jazdy, z tym, że ja jeżdżę dynamicznie.
Po prostu trafiłem na dobrą promocję, więc kupiłem nawiercane, bo była akurat niewielka różnica w cenie w stosunku do pełnej tarczy, a ta jest dodatkowo zabezpieczona antykorozyjnie. Oczywiście brałem pod uwagę, że klocki szybciej będą się zużywać, ale stwierdziłem, że skoro to nie są zasadnicze hamulce, to wpływ na ich zużycie i tak będzie mniej istotny.
"porządne klocki w specyfikacji OEM"
No właśnie, tylko jakie, bo tu już sprzecznych opinii jest od groma.
Wysłane 2020-05-08 20:43
Najpewniej to TRW, ewentualnie Brembo.
Kto jest online: 0 użytkowników, 185 gości