Forum > Tematy dowolne > UPC chcą mnie wyrolować

Strona 1 z 1 1
skocz

Nicoś

  • Nicoś
  • wiadomość Użytkownik

  • 751 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 13:56

Jak skutecznie i najtaniej rozwiązać umowę na usługi z UPC. Jaka może być kwota kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy?.
 Mam TV i Internet za 90zł.Jak egzekwować od nich aby usługa była zgodna z umowa bo z tym bywa różnie? Krótko mówiąc jak zbierać haki ze nie dostarczają tego co powinni. Straszą karami za zerwanie umowy.

Dell Precision 7720

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 14:13

Otwierasz swoją umowę i czytasz ile otrzymałeś zniżki. Następnie dzielisz tę kwotę na okres umowy. Mając kwotę 'miesięcznej' zniżki mnożysz to przez ilość miesięcy jakie pozostały do końca umowy. Tak mniej więcej obliczysz 'karę umowną'.

A co Ci nie pasuje? Co jest niezgodne z umową?

Pamiętaj, że z zdecydowanej większości prędkość internetu zadeklarowana to 'DO' x mbit. Także ciężko reklamować prędkość internetu (podobno jak prędkość masz poniżej 90% tej zadeklarowanej 'do', to możesz żądać naprawy (nie wiem ile w tym prawdy)).

Umowę można zerwać bez 'konsekwencji' w przypadku zmian umowy (np operator zmienia listę kanałów, które miałeś zapewnione w umowie) do 30 dni od wysłania pisma o zmianach do Ciebie.

Nie wiem od jakiego okresu, ale jakby nie działał Ci internet przez np dzień, to możesz jedynie (tak mi się wydaje) żądać obniżenia abonamentu o 1/30.

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2249 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 14:31

A mnie PLAY próbuje wyrolować. Skończyła mi się umowa, więc złożyłem wypowiedzenie. Umowa zakończyła się 23 grudnia. Usunęli mi konto i wyłączyli usługę 23 grudnia.

22 grudnia dostałem fakturę za okres 20 grudnia - 19 stycznia na całą kwotę abonamentu. 23 grudnia udałem się do salonu z pytaniem WTF. Dostałem odpowiedź, że otrzymam korektę w ciągu 5 dni roboczych. Rozmowę mam nagraną. Zapytałem dlaczego nie wystawili faktury za 3 dni, to odpowiedzieli, że zawsze mogłem zrezygnować z wypowiedzenia. Na pytanie czy nie lepiej wystawić kolejną fakturę gdybym faktycznie zrezygnował z wypowiedzenia pozostawiłem jako retoryczne.

Do tej pory nie dostałem korekty, więc wczoraj napisałem w tej sprawie na czacie na stronie play.
Dostałem odpowiedź, że otrzymam korektę w ciągu 14 dni!!!!! Czyli już po terminie płatności pierwotnej faktury.

Śmieszne, że operatorzy nadal robią dziwne jaja przy rozstaniu. Termin płatności upływa jutro. Faktura jest na 60 zł, więc wyliczyłem i dzisiaj zrobiłem przelew na 6 zł (za 3 dni), ciekawe co zrobią.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38048 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 14:55

@maq2
Na ich profilu FB im to opisz - tam ludzie czytają i zaraz się gównoburza zrobi, a tego operatorzy nie lubią i zaraz się ktoś zainteresuje.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2249 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 15:06

Tak już napisałem konsultantowi. Wszystko pójdzie na FB i wtedy wystawią ekspresowo.

Postanowiłem dzisiaj znowu ich zapytać i dostałem odpowiedź.... 30 dni. I Pan się wyłączył, więc się wkur.... i zacząłem pisać do kolejnej Pani, a ona mi odpisała ..... 40 dni. Chyba sobie jaja robią bo widzą, że wkurzony klient przyszedł.

Nicoś

  • Nicoś
  • wiadomość Użytkownik

  • 751 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 16:08

Oni tzn. UPC naliczyli ze 1700 zł musiałbym im zapłacić kary za 10 miesięcy a ja takich zapisów w umowie nie widzę abym miał promocje na tak duże kwoty
 Po drugie umowa zawarta na odległość i na przysyłali druków ale nic konkretnego  tu nie ma. Ze tez nie ma się kto za to wziąć. 

Ehe każą mi siedzieć i sprawdzać kanały czego brak a co jest i dyktować przez tel. To grzecznie pytam czy mam swój czas poświęcać a jak zapytałem o stawki ile płacą za mój czas to strasznie zdziwiona. Technik przyjdzie ale za 50zł  jak ona nie sprawdzi tego telefonicznie no obłęd. Zamierzam złożyć skargę do rzecznika praw konsumenta. Banda i tyle

Dell Precision 7720

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38048 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 16:19 , Edytowane 2022-01-04 16:19

Ale na co konkretnie chcesz złożyć skargę?

Co do zniżek to oni mają powiedzmy taryfikator np. 150zł za 1Gbps i 150zł za pakiet kablówki. Płacisz 130 = masz 170 rabatu. Nic z tym nie zrobisz bo ceny miałeś w OWU, z którym się zapoznałeś w momencie podpisania umowy (bo się zapoznałeś, prawda? ;-)).

Kanały dzielą się na gwarantowane i niegwarantowane (czy jakoś tak). Jeśli któryś z kanałów gwarantowanych znika z oferty, wówczas jest to podstawą do zerwania umowy z przyczyny operatora. Ale takie kwestie są raczej jawne i mocno komentowane w internecie.

Umowę na odległość możesz rozwiązać w terminie 14 (chyba) dni od jej podpisania.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Nicoś

  • Nicoś
  • wiadomość Użytkownik

  • 751 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 16:28 , Edytowane 2022-01-04 16:36

1.Brak kanałów gwarantowanych umową. Z 130 jest +-90%
2.Straszenie że pomoc techniczna będzie płatna gdy nie poświecę swojego czasu na naprawę zdalną a to może trwać nawet do1h
3.Brak JASNEGO KLAROWNEGO CZYTELNEGO zapisu w umowie o KWOTACH promocji i kar.
4.Połączenie z pomocą techniczną to obłęd należy brać urlop bo zajmuje to połowę doby.
5.Nie jasne i nie czytelne zapisy umów.
[size=2][b]djluke[/b][/f...
Tak dziś od dechy do dechy:-D nie zmienia to faktu że są nieczytelne tzn. mało zrozumiałe p/w brak jak napisałem w pkt.3

Dell Precision 7720

koniiu

  • koniiu
  • wiadomość Użytkownik

  • 685 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 17:38

Nie wiem czy Cię to dotyczy, ale podsyłam link:  UPC Polska podwyżka opłat internet telewizja (wirtualnemedia.pl)
Piszą tam, że można z nimi rozwiązać umowę, jeżeli klient nie zgadza się na nowe warunki i podwyżkę ceny.


Mamy nadzieję, że Ci się to spodoba. Powinieneś wiedzieć, że w związku ze zmianą abonamentu możesz wypowiedzieć Umowę Abonencką. Jeśli się na to zdecydujesz, Twoją rezygnację powinniśmy dostać najpóźniej do 1 lutego 2022 r.

Podobno taka informacja jest rozsyłana mailem do abonentów.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7382 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 18:02 , Edytowane 2022-01-04 21:58

@maq2
Mam podobnie z Play. Też muszę ich przypilnować. I tak się właśnie zastanawiam czy coś się pozmieniało czy to nadal obowiązująca standardowa procedura telekomów że wystawiają o rachunek za dużo i potem sam musisz się zgłosić po odbiór nadpłaty a jak zapomnisz zaniedbasz to ich zysk. Przynajmniej kiedyś, już dość dawno temu,  kolega, bardziej siedzący w temacie, mi to tak przedstawiał.

@Nicoś
Ale jakich kanałów Ci brakuje? Nie wszystkie kanały są gwarantowane a tylko zniknięcie/wyłączenie kanału gwarantowanego daje Ci podstawę do rozwiązania umowy. I tak jak tu wcześniej emitar napisał masz na to chyba 30 dni od czasu poinformowania lub zniknięcia kanału. 
Jeśli zgłaszasz cos to chyba musisz wiedzieć co? Zniknęło Ci przykładowo HBO czy który konkretnie kanał? 
Masz dekoder (który?) czy kartę CI? Był ostatnio jakiś upgrade? Może to tylko kwestia odświeżenia listy kanałów? Może pojawiał Ci się ostatnio komunikat w stylu "Lista kanałów została zaktualizowana odśwież listę kanałów" i zlałeś go 200 razy i przestał się pokazywać a programy zmieniły kanał/pozycję?
Pomoc techniczna jeśli przyjedzie i naprawi awarię to nikt Cię za to nie skasuje. Skasują Cię tylko jeśli wina będzie leżeć po twojej stronie. NP olałeś wielokrotnie taki komunikat o jakim wspomniałem czy podobny i nie zaktualizowałeś listy kanałów.
"Głośno" jest ostatnio o tym że znika kanał "lifestyle" czy jakoś tak, którego np w życiu na oczy nie widziałem. 
Wiec powiedz nam jakich kanałów CI brakuje to może też będziemy w stanie powiedzieć czy taki kanał rzeczywiście znika czy to tylko problem u Ciebie.
 Co do kwoty promocji i kary,   tu masz warunki Hitu Mikołajowego z Grudnia zeszłego roku. Teraz jest chyba taka sama promocja tylko nazywa się petarda :) Jak widzisz koszt Pakietu TV Max to 101pln miesięcznie, ty płacisz w promocji 44pln wiec miesięcznie masz 57pln ulgi miesięcznie co przez 2 lata daje 1368 pln. Natomiast koszt pakietu internetowego 750 Mb/s to 380pln a ty w promocji płacisz 51pln wiec masz rabat 7895 przez dwa lata. Za Pakiet Polsat premium Sport masz kolejne 1152 pln na 2 lata itd. 
Umowy z własnej winy nie opłaca się zrywać. Taniej wychodzi po prostu zrobić przelew za pozostałe miesiące i wysłać wypowiedzenie z zakończeniem okresu promocji.
Ale z TV nie powinno być problemu. Daj więc znać jaki masz sprzęt itd i zacznij od aktualizacja listy kanałów względnie od aktualizacji softu dekodera.

@koniiu
Ale oni wysyłają to do osób które są na bezterminowym a nie w trakcie umowy. Poza tym, taki mail dostają osoby które leca na starej umowie i mają neta 150 albo 250Mb/s - zmiana na 750 Mb/s za 8 zeta to moim zdaniem nie jest zły deal. 
Jak ktoś nie chce to może od razu napisać nie dziękuje i nie podniosą mu prędkości, poza tym opcja druga jest taka że możesz przez pół roku korzystać z wyższej prędkości a dopiero potem napisać dziękuję i kasę za te pół roku CI oddadzą i przywrócą poprzednie warunki i cenę. Ale tu problemem jest TV co wydaje się tak jak pisałem raczej prozaicznym problemem z aktualizacją softu dekodera bądź listy kanałów. Ale poczekajmy na konkrety od Nicosia. 

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-04 18:16

@Nicoś
Nie. To nie jest straszenie. To jest po prostu informowanie klienta. Dawno temu pracowałem w call center i bardzo często zdarzyły się telefony, że nie działa TV (najczęściej był problem z nieprawidłowym źródłem sygnału ustawionym w TV), prośby o sprawdzenie podstawowych rzeczy typu właśnie zmiana źródła sygnału na pilocie tv kończyła się wyśmianiem/wyzwaniem, że co ja sobie myślę przecież 'ja się znam'. No i później było zdziwienie jak przyjeżdżał technik brał pilot klikał source i TV zaczynała działać.

Na razie nie podałeś żadnych konkretów na podstawie, których moglibyśmy Ci pomóc. Rzucasz hasłami o oszustach itp

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7382 wypowiedzi

Wysłane 2022-01-09 21:33

@Nicoś

I doszedłeś do tego co było nie tak? Zaciekawiło mnie to bo nie miałem problemu z TV nigdy. A warto wiedzieć na przyszłość.

lami

Wysłane 2022-01-09 23:04

 Rozwiązaniem umowy i rozliczenie to jak pamiętam z własnego doświadczenia PLAY też tak zrobił naliczając opłatę za cały miesiąc pomimo wygaśnięcia umowy. Byłem w tej korzystniejszej sytuacji (niż maq2) że nadpłata poszła a konto drugiego telefonu. 
Jeżeli macie problemy z dostawcami to zawsze można prosić rzecznika praw konsumenta działającego w danym rejonie z oświadczenia wiem że to pomaga. Klienta indywidualny zawsze jest traktowany jako słabsza strona w sporze z duża firmą, trzeba [size=2]umiejętnie korzystać z tej klauzuli. Dobrze jest również w takich sporach podeprzeć swoje argumenty fachową poradą prawną. Obudowane stosownymi artykułami z kodeksu cywilnego etc. pomagają, a skargi kierować bezpośrednio do central.  [/size]

Lubię ten portal i niepowtarzalny klimat jaki tworzymy !!! Lata biegną a ten wpis jest ciągle aktualny.
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 251 gości