Syn wyrósł ze swojego GT na 24 calowych kołach i szukamy czegoś nowego. Przy okazji ja też przymierzyłem coś dla siebie.
Na razie byliśmy w dwóch sklepach. W jednym były Romety i Orbea. Sprzedawca mówił że te Orbea to Top marka. Nie wiem bo pierwszy raz ja spotkałem ale w salonie ferrari czy lambo raczej nie sprzedaje się Daewoo.
W każdym razie nie mam czasu się doktoryzować z tematu dlatego pytam. Czy warto patrzeć na Rometa czy lepiej z Polskich marek na Krossa czy Unibike? Co sądzicie o tej Orbei?
W ogóle patrzeć na markę? Że nie wiem taki Trek czy Gt ma np lepszą ramę (nie wiem mocniejszą która się nie złamie?)
Syn na razie z 4 czy 5 rowerów które przetestował najbardziej podpasował mu jakiś tam Kellys.
Ja też patrząc na te rowery nie odróżniam męskiego od damskiego. Ma to jakieś znaczenie? W sensie np że robiąc kółko pod sklepem nie zauważę różnicy ale np na trasie 30km przez jakieś niuanse w geometrii ramy na damce się jednak bardziej zmęczę?
Pojawił się jakiś MicroSHIFT. Warto w to iśc bo dobre i trwałe a tańsze tylko dla tego że muszą sobie drogę utorować czy jednak wybrać niższą grupę od Shimano czy SRAM?
Forum > Tematy dowolne > Jaki rower - na co zwracać uwagę
Wysłane 2024-04-29 16:57 , Edytowane 2024-04-29 17:17
Wysłane 2024-04-29 20:07
witam
chyba raczej tu powinieneś popytać
[LINK]
Wysłane 2024-05-05 00:54
@mrrowek
Forum rowerowe. Strach się bać nawet tam zajrzeć.
@Matix
Co do Microshift to widziałem to w różnych rowerkach z metkami 4 nawet 5k więc czy tylko budżetowe to nie wiem ale też raczej odrzucałem.
Cues - OK, ale dlaczego?
Czy warto do niego dopłacić i dlaczego?
Myślałem że córka pojeździ na GT po bracie ale woli nowy rowerek.
Kellys z zeszłego roku na Deorce a tu nowy na CUES (z tym że tu jest chyba coś nie tak bo na zdjęciu widać że są 2 tarcze z przodu). Czy to Cues jest na tyle lepsze że jak do tegorocznego modelu mam dopłacić 750pln to warto? Albo np taki Unibike na CUES. Czy to będzie lepsze niż ten Vanity na Deorce? Czy odpowiednikiem Deorki jest to CUES 8000 a tu dostaje gorsze przerzutki?
Młodemu po pierwszych przymiarkach najbardziej spodobały się: jakiś tam Canondale, na drugim miejscu Kellys Spider a na 3cim nowy Kross Hexagon. Tu poprzedni Hexagon 5.0. Czy ten nowy model jest o tyle lepszy żeby dopłacać do niego tysiaka? W sklepie ten zeszłoroczny model można dostać poniżej 2 koła Hexagon 5. I to mi sie wydaje bardziej adekwatna cena za taki rower.
Co do budżetu. Na rower dla córki przeznaczam poniżej 3 koła a na rower dla syna max 3,5k. Choć im mniej tym lepiej.
Jak to jest z tym Cues? Co zastępuje co? To podstawowe Cues 3000 jest zamiast Tourneya czy Altusa?
Cues 4000 jest zamiast Altusa czy Acery?
[size=2]Cues 6000 jest zamiast Alivio a 8000 zamiast Deore? [/size]
[size=2]I w czym są lepsze od tych starych grup?[/size]
Wysłane 2024-05-06 20:58 , Edytowane 2024-05-06 21:07
Cues zastępuje grupy Acera, Altus i Alivio. Oczywiście te grupy dalej gdzieś się tam będą znajdować w różnych rowerach. Ale zasada jest taka że cues zostaje tylko 9, 10 i 11 rzędowy. Są odpowiednio oznaczane U4000, U6000 i U8000, nie które będą napędami 2x11 tylko nie pamiętam już ze szkolenia co z czym itd..
W każdym razie działa to dość fajnie, mam, składam rowery na tym. No i shimano chwali się też tym ze te napędy są odporne na "przepychanie" - mają mieć kilkukrotnie większą żywotność na małych koronkach. Do tego mają technologie wzięte z grup wyścigowych. Cues początkowo był pokazywany jako napęd do elektryków - DI2 i te sprawy. Jak bym kupował rower w budżecie 3-4 tysie to chyba wybrał bym cues.
Microshifta można znaleźć w budżetowych rowerach grawelowych i budżetowych rowerach MTB z "wyższej" półki - na czymś trzeba oszczędzić..
No i teraz tak, ja sprzedaję Treki, serwisuje wszystko. Jeśli mam być szczery to z tymi rowerami jest najmniej problemów na serwisie (a jeśli już są to Trek ma najlepszą gwarancje rowerową na świecie - pomagają od ręki bez zbędnych pytań).
Zobacz sobie Trek Marlin 5 lub 6. Z tym że Marlina 5 już prawdopodobnie nigdzie nie znajdziesz, rower został wyprzedany a kolejne dostawy mają się pojawić na przełomie czerwca/lipca. Marliny 6 są praktycznie dostępne od ręki, cena detal to 4399zł, można te rowery kupić poniżej 4000zł.
Do tego Trek produkuje sam sobie komponenty (pod marką Bontrager (choć ostatnio odcinają się od tej marki i robią jako Trek)), praktycznie wszystko - kierownice, gripy, owijki, koła, obręcze, opony, piasty, sztyce, siodła, ciuchy, bidony, lampki, kaski, buty, pompki - no dosłownie wszystko oprócz napędu i hamulców. Wspomniałem wyżej o gwarancji - coś się stanie to wystarczy zdjęcie rachunku, zdjęcie np. siodełka i mogę Cię zaprosić po nowe siodło bo wiem ze gwarancja jest uznana.
Wiem, trochę to brzmi jak fanbojstwo, ale przerobiłem trochę tych marek i tylko trek tak działa..
Cannondale też sprzedaję jednak cannondale w podobnej półce cenowej jest biedny i często właśnie na microshifcie.
GT to podobna sytuacja co do cannondale.
Wysłane 2024-05-07 20:43
Trek Dual Sport
Trek FX
Trek Verve
Wszystko zależy od przewagi terenu. Verve ma najwygodniejsza pozycje.
Dual Sport uniwersalniejszy z pozycją delikatnie pochylona który pojedzie bardzo dobrze w terenie jak i na asfalcie.
FX pozycja prosta z przewaga terenów asfaltowych ~80% - Choć to też zależy od konkretnego modelu, wersje karbonowe maja opony grawelowe.
Wysłane 2024-05-08 00:08
Cues zastępuje grupy Acera, Altus i Alivio. ...
Tak teorii i filmików się naczytałem i naoglądałem i aż mam ochotę kupić SRAMa. CUES też zastępuje częściowo np. Deore 10 rzędowe.
U4000, U6000 i U8000 ([size=2]9, 10 i 11 rzędowy) w każdym wypadku może być konfig z jedną lub dwoma tarczami z przodu.[/size]
[size=2]LinkGlide ...bla, bla ,bla ja chciałbym konkretne info czy np Cues 4000 zastępuje Altusa czy Acere? A takiego nigdzie nie znalazłem :([/size]
[size=2]Gdzieś w jakimś filmiku kolo który porównywał Deorkę i CUES 10 rzędowego mówił że Deore dużo szybciej zmienia biegi a za to że CUES zmienia biegi bardziej gładko/płynnie - cokolwiek to znaczy.[/size]
[size=2]Na jakimś forum też trafiłem na wpis gościa który mówił że jest załamany bo zmienił Deorke na CUES 6000 i że makabrycznie wolno zmienia biegi. [/size]
[size=2]Co do Treka to ...zawsze chciałem mieć Treka, ale chyba już nie będę miał, chyba że zmienią politykę i zrobią rowerek dla mnie. [/size]
[size=2]Natomiast młody jeździł Merlinami 4 i 8, i kurcze, nawet byłem gotowy się szarpnąć i kupić mu tą ósemkę (był Trek fest czy jakoś tak i cena była niższa choć i tak poza budżetem). Ale mu nie spasowały. W sklepie gdzie był Merlin 4 stwierdził ze Kross 5.0 jest dużo lepszy a w tym gdzie jeździł 8-semka stwierdził zaś że Kelly jest lepszy. Może amor powietrzny u Kellysa zrobił robotę? A może akurat były średnio podregulowane i przerzutki nie wchodziły płynnie nie wiem. W każdym razie chciał żeby sam spróbował kilku modeli i się określił. [/size]
[size=2]Merlina 5tki nigdzie nie było. W sklepie Treka gość powiedział że w jego rozmiarze są wyprzedane. No i to jest tylko na Altusie. Żeby to chociaż było Acera / Alivio. Choć i tak chyba wolałbym taki napęd 2x8 niż 1x10 z Merlina 6. No ale nie ma ich więc nie ma o czym gadać. [/size]
[size=2]Od Merlina 6 wolę Canondale Trail 5. Jest teraz taniej (za 4099) i młody się nim przejechał i stwierdził że to najlepszy rower ale akurat żółta rama. I cena też niby OK ale trochę jednak ponad budżet. Gdyby to miła być docelowy rower to ok ale jak za dwa lata i tak będzie trzeba kupić większy to chyba nie ma co. Także im więcej patrzę tym mniej wiem a na dodatek rowerów ubywa. [/size]
Wysłane 2024-05-10 21:22 , Edytowane 2024-05-10 21:29
W sumie to Sobie sam na wszystko odpowiedziałeś .
Jak SRAM to tylko GX i wyżej.
Na ten moment Marlinów 8 już nie ma, są wersje od 4 do 7, w sumie to dobrze, bo ta ósemka niebyła wybitnym rowerem, na Sram'ie SX'e - to już wole alivio czy nowe cues, SX jest napędem nie do ustawienia. Teraz mamy nowe Procalibry z nowszą rama, jak na dzisiejsze standardy. Czwórkę też mocno odradzam, słaby osprzęt.
Trek nie ma pośredników w sprzedaży - jest Trek a później sklep.
Sprzedawaliśmy kiedyś kross'y i podobne marki, to nie jest przypadek że już tych marek nie mamy.
Wysłane 2024-05-13 18:29
Podłączam się.
Miałem Cross Level 6.0 i byłem bardzo zadowolony.
Miał tylko jedną wadę - dwa przełożenia z przodu. Myślałem, że dwa zamiast trzech to będzie mniej machania manetką, a było odwrotnie.
Niestety nie opłacało się go zabierać ze sobą z obcego kraju.
Minęly dwa lata i szukam czegoś rozsądnego.
Wymagania:
MTB
Rama w okolicach 19"
Koła 27,5" (źle mi się jeździ na 29)
Blokada widelca na kierownicy
Funkcja tylnej przerzutki RapidFire (lub podobna).
Two way release mile widziana.
Hamulce tarczowe hydrauliczne.
Chciałbym braku przerzutki przedniej.
Wysłane 2024-05-13 18:55
"Jak SRAM to tylko GX i wyżej". Wybaczcie nie mogłem sobie darować. Piękne.
Ja też się podłączę. Na rowerze jeździłem dużo parę dekad temu. Odkąd zrobiłem prawo jazdy praktycznie incydentalnie i tylko na pożyczonych. Co prawda większość ludzi nie poleca podwójnej amortyzacji ale wszystkie moje doświadczenia kończyły się nie przysłowiowym, ale prawdziwym bólem d..... Myślę o zakupie roweru tak w okolicach 2k ( wiem, to niewiele ale więcej nie dam ) z podwójną amortyzacją. Czy da się coś sensownego kupić co ewentualnie pomału można rozwijać o lepszy osprzęt ? To, że na podwójnej amortyzacji traci się energię nie ma dla mnie znaczenia bo nogi mam mocne, a trasy które mnie interesują ( do pracy i z powrotem ) to 13 km w obie strony.
Wysłane 2024-05-13 22:48 , Edytowane 2024-05-13 22:49
@cichy
W tej cenie to jakieś nołnejmy chyba tylko. Szukałbym chyba z przodem tylko i dokupił sztycę za 300zł. Sam planuję taką kupić, tylko bardziej niż kręgosłup boli mnie cebula i na promocje czekam
Wysłane 2024-05-14 09:12
https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-mtb-st-530-s-27-5-14805052830?b...
Takie coś znalazłem. Nie ma przedniej przerzutki co mi się podoba bo nigdy ich nie lubiłem.
Wysłane 2024-05-14 14:24 , Edytowane 2024-05-14 14:26
Poczytałem trochę i faktycznie jako tani full Rockrider jest nawet polecany, ale nie ten tylko zdecydowanie droższy model - https://www.1enduro.pl/rowery-mtb-enduro-trail-8000-15000-zl-top-10-2023/
Drugi w zestawieniu Vitus za 10 tys. cztery lata temu kosztował 5400 Chore!
Wysłane 2024-05-14 14:58
@MatiX
ech tak naprawdę to trochę teorii ale nadal wszystko pozostaje bez odpowiedzi.
Jak SRAM to tylko GX i wyżej.
O ile u Shimano orientuje się co i jak to w SRAMie nie mam pojęcia jak są grupy a tym bardziej co jest lepsze od GX co jest słabsze od GX.
@Maveriq
Miałem Cross Level 6.0 i byłem bardzo zadowolony.
Fajny rowerek. Widzę że co chwila go zmieniają. Który model/rocznik miałeś? Jaki to był konfig? Ile miałeś zębatek z tyłu? Bo widzę że były różne konfigi na Deore/XT albo Deore/SLX a w tym roku jest downgrade.
Miał tylko jedną wadę - dwa przełożenia z przodu. Myślałem, że dwa zamiast trzech to będzie mniej machania manetką, a było odwrotnie.
Ja też mam obecnie rowerek z 3 blatami z przodu i myślę żeby kupić sobie taki z dwoma blatami. Z tym że, moje przemyślenia są takie, że to powinien być napęd 2x11 lub 2x12 - tylko nie wiem czy takie robią. W sensie 2x11 widziałem w zeszłym roku bardzo fajnego Scotta ale 2x12 jeszcze nie widziałem.
Czy to zmniejszy ilość machania manetka nie wiem nie zastanawiałem się nad tym ale bardziej chodzi o uproszczenie mechanizmu.
Druga sprawa, można mieć 2 blaty z przodu w jakiejś takiej konfiguracji jak ten Level 6.0 i wtedy jest w miarę OK a można mieć w takiej jak ten Atlantis i jest sporo lepiej. Przynajmniej tak mi się wydaje.
To też pytanie jak i gdzie chcesz jeździć?
W każdym razie nowy Kross Level 6.0 wydaje się spełniać twoje oczekiwania.
@cichy
"Jak SRAM to tylko GX i wyżej". Wybaczcie nie mogłem sobie darować. Piękne.
Tak jak pisałem nie orientuje się w SRAMie. Proszę wytłumacz jeśli to jakiś wykwintny rowerowy żart.
udzi nie poleca podwójnej amortyzacji ale wszystkie moje doświadczenia kończyły się nie przysłowiowym, ale prawdziwym bólem d....
Tak jak napisałem wyżej pierwsza kwestia to pytanie jak i gdzie chcesz jeździć?
Nie wiem czy podwójna amortyzacja jest lekiem na ból dupy. Nie wiem czy nie powinieneś spróbować leczyć tego raczej lepszym/lepiej dobranym sidełkiem. Lub ewentualnie lepszym siodełkiem i amortyzowana sztycą
Wysłane 2024-05-14 18:03
@Beton
To była wersja 2018. Przerzutki 2x10 z Deore z przodu i SLX z tyłu.
Zmiana z 3 zębatek na dwie chyba niewiele upraszcza. Nadal jest tyle samo elementów całego mechsnizmu poza tą jedną zębatką mniej.
Ciekawe, że jest nowy Level, bo specjalnie przedwczoraj szukałem na syronie Krossa i znalazłem tylko serię Hexagon i myślałem, że z Level zrwzygnowali.
Ten podlinkowany faktycznie fajnie wygląda, ale to około 5000, gdzie za poprzedniego płaciłem 3000.
Ale za to jedna zębatka i amortyzator powietrzny, gdzie tamten miał sprężynowy.
Jeszcze z racji ceny wpadł mi w oko taki Trek:
[LINK]
Tylko to na Cues i już nie wiem, z czym to się je i czy ma udogodnienia, które lubię.
Kto jest online: 0 użytkowników, 363 gości