Czy spotkaliście się z czymś takim , że oddając samochód do mechanika zalał wam olej inny niż przewiduje producent auta
? Pytam dlatego iż , oddałem auto do mechanika, no i.... no i zalał mi innym olejem niż ten przewidziany w specyfikacji Forda Focusa mk3 a mianowicie wlał mi Castrol EDGE 5W30M ACEA 3C. w specyfikacji jest podany Castrol Magnatec 5W30 ACEA A5/B5. Mechanik twierdzi , że zalał lepszym olejem niż ten który podaje producent auta. Co o tym sądzicie?
Forum > Tematy dowolne > Czy jest tu jakiś mechanik samochodowy?
Wysłane 2024-11-08 17:45
Wysłane 2024-11-08 18:17 , Edytowane 2024-11-08 18:19
Castrol EDGE 5W30M ACEA 3C jest w swojej specyfikacji przeznaczony dla silników Diesla, natomiast [size=2]Castrol Magnatec 5W30 ACEA A5/B5 można stosować do silników Benzynowych i [size=2]Diesla, mówi o tym specyfikacja normy A5/B5, specyfikacja 3C obejmuje jedynie silniki Diesla. [/size][/size][size=2][size=2]Przy okazji [size=2]Castrol EDGE 5W30M ACEA 3C jest sporo droższy 4l - 200 zł od [size=2]Castrol Magnatec 5W30 ACEA A5/B5 4l - 140 zł. Nie wiem jaki masz silnik w Focusie ale chyba benzyna. Pewnie silnik się nie zatrze bo lepkości są prawie identyczne ale dochodzą drobne różnice technologiczne parametrów pracy olejów. [/size][/size][/size][/size]Konkludując mechanik nie powinien robić takich numerów i kombinować z olejami. Wnioski wyciągnij sam. Pozdrawia Mirek absolwent Liceum Zawodowego przy fabryce samochodów małolitrażowych w Tychach .
Wysłane 2024-11-08 18:40 , Edytowane 2024-11-08 18:46
A no silnik benzyna 1.6 Ti-VCT 125KM.
Ale ten EDGE też jest do benzyny , diesla i hybrydy.
Wysłane 2024-11-08 19:23 , Edytowane 2024-11-08 19:42
Dziś to wszystko ma podobne parametry. Ważne ze nie zalał 10w40 czy podobny .Syntetyki można mieszać z soba bez skutków ubocznych. Więc wlał markowy olej nie ma co wojować. Następnym razem jasno zakomunikować co ma być zalane lub samemu kupić olej. W dieslach bardziej zwracamy uwagę na jakość oleju z powodu DPF jeden olej ma więcej węgla (sadzy) inny mniej. Wiec mniej zapycha DPF. Tak markowy olej spełnia wszystkie normy dla silnika benzynowego jaki masz. Producent zaleca ale mało w tym logiki bo oni każą wymieniać olej co 30-35 tys. km a zdrowy rozsadek co 10-13tys km lub rok. Masz zalany olej lepszy niż chciałeś oczyści a przynajmniej nie za syfi silnika sadzą. Moze kilka kropel więcej palić benzyny zwłaszcza zimą ale tak to olej OK.
Wysłane 2024-11-08 20:56 , Edytowane 2024-11-08 21:05
Uściślając, to C3 jest olejem trwalszym i lepiej chroniącym elementy metalowe silnika i mniej podatnym na "spalanie".
Jest i do diesla i do benzyny, bez różnicy. Szczególnie zalecany tam, gdzie są łańcuchy rozrządu, bo wydłuża ich życie. U Ciebie nie ma
A5/B5/C5 są dedykowane do silników z mokrym paskiem rozrządu, bo ma ograniczoną ilość agresywnych dla gumy uszlachetniaczy.
Dlatego w Fordzie jest konieczny dla silników 1.0, ale znowuż dla 1.6 nie, bo tu pasek jest suchy.
Ogólnie C3 lepiej dba o sam silnik, czy wariatory zmiennych faz, które masz, za to zmniejsza nieco wydajność, przez co może być większe zużycie paliwa. Jednak większe np. o 1% - nigdy tego nie zauważysz.
Zalecenia producentów samochodów ogólnie są z dupy i najpewniej Ford zaleca A5/B5 do wszystkich benzyniaków z powodów logistycznych.
Tak samo przez ostatnich 20 lat robiło PSA - jeden olej do wszystkich silników. Zmienili tę politykę dopiero w ostatnich latach, jak zaczęło to powodować duże problemy.
Ogólnie najlepiej nie słuchać zaleceń producenta i jeśli nie jesteś biegły w olejach, to zamiast tego dobierać wg. katalogów producentów olejów.
Czasem zalecają coś zupełnie innego, niż producent samochodu.
Taki np. Valvoline do twojego silnika zaleca SynPower FE 5w30, który ma klasę ACEA A5/B5, a jako alternatywę Synpower FE 0w20 w klasie ACEA C5.
Ale śpij spokojnie, nic się nie stanie, a silnik będzie jeszcze bardziej zadowolony. Po prostu wyemitujesz ze półtora grama CO2 więcej na km w czasie jazdy, a potem tyle samo oszczędzisz przez mniej dolewek lub późniejszą wymianę oleju.
Wysłane 2024-11-09 12:24
@ Maveriq
dzięki , za łopatologiczne wytłumaczenie
Jako ,że temat ogólny to ... co powiedzie o oponach i ich producentach.
Kupiłem Nokiany zimówki no i byłem zadowolony więc czemu nie całoroczne, niestety byłem mniej zadowolony, raz że głośne dwa jakieś takie twarde , jak by więcej plastiku niż gumy, Yokohamy lepiej mi podeszły. Jakie macie doświadczenia i jakich producentów warto brać pod uwagę?
Wysłane 2024-11-09 13:25 , Edytowane 2024-11-09 13:26
Wiosną kupiłem i użytkuję opony VECTOR 4SEASONS GEN-3, pojazd Opel Corsa E 1,4 benzyna i gaz. Jak do tej pory sprawują się wyśmienicie. Pojazd wykorzystywany jest głównie w ruchu miejskim. Czekam na prawdziwą zimę, wówczas poczuję jak się sprawują na śniegu.
Wysłane 2024-11-09 14:42
Ja Nokiany miałem na własnym aucie raz i to były zimowe WR D3.
W śniegu bardzo dobre, na asfalcie bardzo słabe.
Później w pracy miałem dużondo czynienia z pozostałymi modelami i zawsze z WR D3/D4 to samo, a najpopularniejsze, bo najtańsze. Za to WR A4 już jeździ)y dużo lepiej.
Z typowo zimowych, to teraz na dwóch autach mam Blizzak LM005 i sa bardzo dobre pod każdym względem, jak na zimówki, ale gdyby nie różnica w cenie, to ContiWinterContact P860/870 są jeszcze lepsze.
Najlepsza opcja dla większości regionów w Polsce, to jednak opony letnie latem i całoroczne zimą.
W jednym z poprzednich aut tak zrobiłem.
ContiSportContact 5 na lato, CrossClimate + zimą.
To był strzał w dziesiątkę. Auto zawsze prowadziło się najlepiej, jak mogło.
Na jednym z aut mam całoroczne Quadraxer 3 i powiedzmy, że jest ok, ale trochę mi latem responsywności brakuje.
Wysłane 2024-11-09 15:42 , Edytowane 2024-11-09 15:50
VECTOR 4SEASONS GEN-3 205/55/R16 Na nasze zimy OK. Latem ciche i trzymają się drogi czy sucho czy mokro. Pamiętając ze to wielosezonowe hamowanie tez spoko.
Skandynawskich opon jakie one by nie były nie kupiłbym na lato . Włoskich na zimę. Całoroczne to przyszłość nie ma się co bać jakości. Używamy na wszystkich autach od 15 lat i Barum ,Fuldy itp. ale Vector gen 3 najlepsze.
Wysłane 2024-11-09 17:01
Przyszłość nie bardzo, bo zaczyna iść pełną parą walka z mikroplastikiem.
Stąd zapewne pojawią się ostre normy dotyczące ścieralności i całoroczne tego latem nie uwiozą.
Przy okazji pogorszą się parametry przyczepności i hamowania.
Wysłane 2024-11-09 18:01 , Edytowane 2024-11-09 18:02
Jakie 5 czy pro? Ogólnie znana marka i ma opony szybko zużywające bieżnik (zbyt miękkie).
Najlepiej poczytać opinie na stronach np. Oponeo.pl lub Sklep opon.pl. Do opinii podejść z rezerwą ludzie potrafią rożnie oceniać. Podobają się cycki lub napisy na oponach a ze sama opona żadnego testu nie zdała to już Pikuś. Dobra strona z recenzjami opon to WULKANISTA.PL Liczy się nie tylko firma ale i konkretny model i rozmiar.
Wysłane 2024-11-09 18:38
Yokohama BluEarth-4S AW21 205/55 R16 91 V | Darmowa dostawa | SklepOpo...
tu po 285 zł / szt to jak za darmo
Wysłane 2024-11-10 08:07 , Edytowane 2024-11-10 12:49
no to dylemat Yokohama
[LINK]
tu z ubezpieczeniem na rok
tu jeszcze taniej
[LINK]
hurtopony.pl
ktoś kupował tu opony? chodzi mi o rok produkcji ...bo określenie nowe to i z 2023, 2022 może być
Wysłane 2024-11-10 12:47 , Edytowane 2024-11-10 13:01
Mało informacji o rok produkcji miejsce produkcji itp. Chyba że nie doczytałem a swoja droga ja osobiście nie kupiłbym ich. Jest dużo lepszych w tej cenie. Sprawdzonych w naszych warunkach klimatycznych a wiec mieszanki bardziej sprawdzone. Kiedyś kupiłem Nexen super opona ale po 2 latach na śmietnik. Teraz też Nblue 4 są b. dobre ale jak z wytrzymałością? A cenowo przebijają Goodyer. Patrząc po rozmiarze opon masz auto średnie osiągi oraz ciężar wiec w sumie każda nowa opona będzie OK.
Wysłane 2024-11-10 13:56 , Edytowane 2024-11-10 20:28
U Yokohamy miejsce produkcji nieistotne. Większość powstaje na Filipinach i są ok.
Miałem kiedyś semislicki od Yokohamy (Parada Spec2) i sprawowały się genialnie. Przynajmniej tam, gdzie semislicki powinny się sprawdzać.
Miałem też zimowe V905 i były pod każdym względem przeciętne.
Kto jest online: 0 użytkowników, 87 gości