2021-06-23 11:45
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
2

AMD - FidelityFX Super Resolution w grach, już jest...

Obrazek AMD - FidelityFX Super Resolution w grach, już jest...

Firma AMD ogłosiła udostępnienie FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli przełomowej, bo otwartej i łatwej w implementacji technologii, która zwiększa liczbę FPS umożliwiając grę z nawet najbardziej wymagającymi efektami graficznymi w wysokiej rozdzielczości na sprzęcie, który tego wcześniej nie umożliwiał. Ponad 40 deweloperów gier planuje zintegrować FSR w swoich najlepszych grach i silnikach. Od dziś technologia ta jest dostępna w siedmiu tytułach: Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, 22 Racing Series, Terminator: Resistance and The Riftbreaker, i pojawi się w kolejnych grach jeszcze w 2021 roku, w tym w Far Cry 6 i DOTA 2.



FidelityFX Super Resolution to zaawansowana technologia przestrzennego skalowania obrazu, która wykorzystuje specjalny algorytm analizujący obraz źródłowy, aby odtworzyć go w wyższej rozdzielczości, a następnie wzmocnić szczegółowość tekstur i poprawić jakość. W rezultacie obraz jest wyraźniejszy i bardziej szczegółowy w porównaniu do podstawowych metod skalowania, a gracze mogą skorzystać na nawet najbardziej wymagających efektach, jak raytracing. I graczy tych jest dziś bardzo wielu, bo FSR jest obsługiwane przez ponad 100 modeli układów graficznych i procesorów AMD, a także przez szereg konkurencyjnych produktów.

FidelityFX Super Resolution, podobnie jak pozostałe efekty z biblioteki FidelityFX, przygotowano tak, aby można było go łatwo integrować w nowych i istniejących grach, a deweloperzy powinni móc zacząć ściągać FSR bezpłatnie ze strony GPUOpen.com już w połowie lipca 2021. W skład pakietu wchodzi kod, dokumentacja i zasoby pomocne dla programistów.

„Dzięki AMD FidelityFX Super Resolution możemy zaoferować naszym klientom lepszą jakość obrazu przy niższym koszcie wydajnościowym niż renderowanie w pełnej rozdzielczości — powiedział Dan Ginsburg, deweloper grafiki w Valve. — To szczególnie atrakcyjne dla użytkowników średniej klasy kart graficznych, którzy chcieliby skorzystać na wyższej rozdzielczości. Jesteśmy bardzo zadowoleni z otwartego podejścia AMD do FSR, i że jest to zaprojektowane do użycia ze wszystkimi układami graficznymi.”

„Implementacja AMD FidelityFX Super Resolution do gry The Riftbreaker była jedną z najbardziej bezproblemowych integracji technologii, jaką kiedykolwiek robiliśmy. — powiedział Paweł Lekki, dyrektor operacyjny Exor Studios. — Dzięki temu, że filozofią AMD jest ‘no black box’, to byliśmy w stanie bardzo łatwo zaimplementować FSR zarówno na platformie PC jak i konsolach, a następnie dostosować to do specyfiki naszego silnika gry.”









AMD - FidelityFX Super Resolution w grach, już jest...

AMD - FidelityFX Super Resolution w grach, już jest...

AMD - FidelityFX Super Resolution w grach, już jest...

AMD - FidelityFX Super Resolution w grach, już jest...

Źródło: Info Prasowe / AMD
  1. Avatar nic wiadomość nic
     

    a to bardzo mila informacja, zwłaszcza że na liście kompatybilności znajdują się gforce od 10xx (a nvidiowy DLSS wymaga RTX)

    zazwyczaj pierwsze pytanie, jakie mi się nasuwa, to czy na nVidii będzie działać nieco wolniej :)

    nic, tylko czekać na rozsądne testy FSR vs DLSS
    bo DLSS widziałem i w bardzo dobrym wykonaniu jak i w bardzo złym.

  2. Avatar Mecenas IN4.pl wiadomość nic
     

    Brawo AMD. Ruch który przysporzy im sporo sympatii. \"\ok\"



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelników serwisu IN4.pl.