Assassin's Creed - wojna o DX10.1

Assassin's Creed jest pierwszą grą w której pojawiło się wsparcie dla DirectX 10.1 i tu zaczyna się cały problem marketingowy. Dzięki wykorzystaniu kodu 10.1 w trybie z wygładzaniem pełnoekranowym (AA) możliwe jest wykonanie tej operacji w ciągu jednego przejścia. Przy wykorzystaniu DX10.0 potrzeba dwóch. DX10.1 w tej grze ma konkretną wartość około +20% wyższej wydajności przy włączonym AA na kartach z DX10.1 czyli Radeonach HD z seri 3000. Daje im to sporą przewagę nad konkurencyjnymi GeForcami, szczególnie modelem 9600GT, 8800GS/9600GSO i 8800GT. Jeden z twórców gry wyraził się dość dosadnie mówiąc "DX10.0 schrzanił wydajność AA, 10.1 naprawił ten problem".
DX10.1 jest jednak solą w oku NVIDII, a Assassin's Creed należy do programu The Way It Meant To Be Played. Ubi Soft zaskoczył więc wszystkich informując, że w nadchodzącym patchu do gry kod DX10.1 zostanie usunięty. Ma to podobno naprawić problemy jakie występują w tej grze z kartami NVIDII. Oczywiście zarówno NVIDIA jak i UbiSoft twierdzą, że nie ma w tej decyzji żadnego drugiego dna.
Panowie z Ubisoftu, a nie wystarczyłoby czasem tylko zablokować kod DX10.1 w przypadku wykrycia kart z serii GeForce ?