2019-05-27 20:38
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
1

NVIDIA przerabia klasyczną grę Quake II - wykorzystanie ray racing

Obrazek NVIDIA przerabia klasyczną grę Quake II - wykorzystanie ray racing

Firma NVIDIA ogłosiła dzisiaj, że gra Quake II RTX będzie od 6 czerwca dostępna bezpłatnie na stronie GeForce.com. Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Quake II RTX zawiera trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza tej klasycznej gry. Gracze, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path racing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy.



Nowy, oszałamiający wizualnie wygląd klasycznej gry osiągnięto dzięki wykorzystaniu jednej z technik ray tracingu znanej jako śledzenie ścieżek (path tracing), która śledzi promienie świetlne (ścieżki) w poszczególnych scenach w taki sposób, że łączy wszystkie efekty świetlne w jeden algorytm ray tracingu. Ta wygodna forma renderowania jest wykorzystywana w grafice komputerowej w przemyśle filmowym, ale dotąd była zbyt wymagająca, aby można było ją zastosować w grach.

Efekty graficzne w Quake II RTX są zaawansowane tak bardzo, że aby mogły być wykorzystane w czasie rzeczywistym, wymagają sprzętowego wsparcia dla ray tracingu, takiego jak wyspecjalizowane rdzenie RT znajdujące się w kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX z architekturą Turing. Minimalne wymagania dla uruchomienia gry Quake II RTX w czasie rzeczywistym to karta graficzna GeForce RTX 2060.

Nowe poziomy realizmu widoczne w Quake II RTX to m.in. światło dzienne liczone w czasie rzeczywistym o wysokim zakresie dynamiki z dokładnym odwzorowaniem wpływu promieni słonecznych i oświetlenia pośredniego, jak również precyzyjnie renderowanie powierzchni podlegających procesom fizycznym. Na przykład: woda i szkło dokładnie załamują światło, zróżnicowane powierzchnie zapewniają dokładne odbicia, a poszczególne źródła oświetlają obiekty będące w ich pobliżu. Zwiększono również szczegółowość broni i tekstur oraz dodano ulepszony odszumiacz w celu zwiększenia jakości obrazu.

Quake II RTX wykorzystuje NVIDIA VKRay, rozszerzenie które umożliwia każdemu programiście korzystającego z API Vulkan na dodawanie efektów śledzenia promieni do swoich gier. Opierając się na Q2VKPT, wersji gry stworzonej przez Christopha Schieda z wykorzystaniem otwartego silnika Quake II, Quake II RTX jest grą w pełni wspierającą ray tracing, działającą na rendererze Vulkan z obsługą Linuksa.






NVIDIA przerabia klasyczną grę Quake II - wykorzystanie ray racing

NVIDIA przerabia klasyczną grę Quake II - wykorzystanie ray racing

źródło: Info Prasowe / NVIDIA



Komentowanie dostę™pne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.