Nietypowa reklama przygotowana przez Ray'a Bana
Chcemy zaprezentować wam coś nietypowego, a mianowicie iluzję optyczną. Choć według konceptu miała być to reklama okularów słonecznych to trzeba przyznać, że całość robi ogromne wrażenie. Twórcą tego niesamowitego filmu jest Ray Ban. Finał może was bardzo zaskoczyć!
AMD broni Microsoftu w sprawie API Mantle
Rano opisywaliśmy odważne oświadczenie Microsoftu na temat Xbox One. Twórca konsoli Xbox One zadeklarował, że jego produkt nie będzie obsługiwał zewnętrznych API innych niż DirectX 11.2 ( OpenGL oraz Mantle). Tóż po ogłoszeniu takiego komunikatu niespodziewany ruch wykonało… AMD broniąc Microsoftu.
W oświadczeniu na oświadczenie czytamy, że Mantle nigdy nie było tworzone z myślą o trybie 3D na konsolach. Środowisko Mantle ma bowiem mieć zastosowanie w przypadku tradycyjnych komputerów osobistych. Nowe API od AMD zgodne jest z DirectX HLSL (język cieniowania).
Xbox One nie będzie obsługiwał Mantle API
Nie tak dawno temu AMD zaprezentowało ciekawą technologię o nazwie Mantle API. W skrócie „Mantle” pozwala na niskopoziomowy dostęp do GNC (Graphics Core Next) zwiększając tym samym wydajność. Nowe API jak zapewnia AMD pozwala wyzwolić pełny potencjał kart graficznych. Wiele osób upatrywało w technologii tej przyszłość obecnych komputerów oraz konsol nowej generacji. Przeciwny takiemu myśleniu jest Microsoft, który na swoim blogu oznajmił, że nowy Xbox One nie będzie wspierał innych API niż DirectX 11.2.
Trudno się dziwić, gdyż DirectX 11.2 jest tworzony od podstaw przez Microsoft. Wspieranie technologii konkurencji nie jest mile widziane. Ale z drugiej strony brak wsparcia Mantle API może zniechęcić potencjalnych kupujących do zakupu Xbox One. Konkurencja czyli Sony jednak nie wyklucza implementacji Mantle API od AMD. Jeżeli technologia ta wypali na komputerach PC to Sony zaimplementuje ją w Playstation 4.



