2013-10-15 15:07
Autor: Krzysztof Kocurek (nickey)
7

AMD broni Microsoftu w sprawie API Mantle

Obrazek AMD broni Microsoftu w sprawie API Mantle

Rano opisywaliśmy odważne oświadczenie Microsoftu na temat Xbox One. Twórca konsoli Xbox One zadeklarował, że jego produkt nie będzie obsługiwał zewnętrznych API innych niż DirectX 11.2 ( OpenGL oraz Mantle). Tóż po ogłoszeniu takiego komunikatu niespodziewany ruch wykonało… AMD broniąc Microsoftu.

W oświadczeniu na oświadczenie czytamy, że Mantle nigdy nie było tworzone z myślą o trybie 3D na konsolach. Środowisko Mantle ma bowiem mieć zastosowanie w przypadku tradycyjnych komputerów osobistych. Nowe API od AMD zgodne jest z DirectX HLSL (język cieniowania).


Czym tak naprawde jest nowe API od Mantle? Jest ono środowiskiem wykorzystującym nowe jednostki GNC zainstalowane w kartach graficznych Radeon R9, R7 oraz HD7000. Dzięki temu, że Mantle oferuje nisko poziomowy dostęp programiści oraz developerzy mogą w większym stopniu wykazać się umiejętnościami, a to z kolei wpłynie na większą wydajność. Jako ciekawostkę warto wspomnieć o tym, że Mantle ma zostać użyty w najnowszym Battlefield 4.

AMD broni Microsoftu w sprawie API Mantle

źródło: TechPowerUp



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.