Spotify świętuje 10 lat obecności w Polsce

W lutym 2023 roku Spotify świętuje dziesięciolecie obecności na polskim rynku. Przez cały ten czas marka kształtowała gusta muzyczne Polaków i znacząco przyczyniła się do wzrostu popularności rodzimych artystów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dowodem na to jest m.in. top lista artystów, którą wypełniają wyłącznie polscy twórcy. Z roku na rok popularność polskiej muzyki wzrasta. W samym 2022 polskie piosenki na Spotify zostały odtworzone na świecie aż 17 miliardów razy, co stanowi imponujący wynik w porównaniu z 179 milionami odtworzeń na koniec roku 2013. Ten trend pokazuje, że konsumpcja lokalnej muzyki miała znaczący wpływ na listy przebojów. W pierwszym roku działalności Spotify w Polsce na liście przebojów Top 100 znajdowało się zaledwie 5 utworów lokalnych twórców. W 2022 roku liczba ta wzrosła do 76.
Źródło: Info Prasowe / Spotify czytaj więcej...Xiaomi Wireless AR Smart Glass - okulary rozszerzonej rzeczywistości

Marka Xiaomi ogłosiła podczas Mobile World Congress 2023 (MWC) swój zupełnie nowy produkt – Xiaomi Wireless AR Smart Glass Discovery Edition. To pierwsze bezprzewodowe okulary rozszerzonej rzeczywistości (AR) firmy Xiaomi, które wykorzystują przetwarzanie rozproszone i mają wyświetlacz o parametrach zbliżonych do siatkówki ludzkiego oka, który dostosowuje się do warunków oświetlenia. Dzięki ulepszonej łączności ze smartfonami zgodnymi z technologią Snapdragon Spaces*, nowe okulary AR Xiaomi umożliwiają dokładne śledzenie gestów dłoni, są zgodne z aplikacjami wyświetlającymi pełnoekranowy obraz i oferują przyszłościowe funkcje współpracy z innymi urządzeniami.
Źródło: Info Prasowe / Xiaomi czytaj więcej...Creative Outlier Free Pro - Bluetooth 5.3, MP3 i 8Gb

Creative Technology wchodzi na rynek z nową serią słuchawek bezprzewodowych związanych z technologią przewodnictwa kostnego. Technologia przewodnictwa kostnego została połączona z serią słuchawek Outlier, w której dominuje długa żywotność baterii, wodoszczelność i lekkość zestawów słuchawkowych. Creative wprowadza do sprzedaży dwa zestawy słuchawek bezprzewodowych, Outlier FREE Pro, oraz Outlier FREE. W obu rozwiązaniach za bezprzewodową komunikację odpowiedzialna jest technologia Bluetooth 5.3. Charakterystyczną cechą nowej serii zestawów słuchawkowych jest technologia przesyłu dźwięku. Creative Outlier Free Pro to obecnie zupełna rewolucja w zasobach zestawów słuchawkowych firmy Creative.
Źródło: Info Prasowe / Creative czytaj więcej...Games Invest Forum 7 marca w Warszawie

Games Invest Forum to pionierskie i unikatowe wydarzenie z branży skupiające się na jego biznesowej stronie. Zarządzający polskimi spółkami z branży gier wideo spotkają się z największymi polskimi i światowymi inwestorami, analitykami, wydawcami i partnerami branżowymi już 7 marca w samym centrum Warszawy. W trakcie wydarzenia odbędą się spotkania (meet &match), panele dyskusyjne i prelekcje. Tematem przewodnim są prawdziwe wartości w branży gier. Polskie gry wideo stały się najbardziej rozpoznawalnym na światowej arenie towarem eksportowym. Globalne sukcesy największych polskich studiów deweloperskich, takich jak CD Projekt Red, Techland, 11bit Studios czy Bloober Team wsparte często niespodziewanymi sukcesami mniejszych studiów (by wymienić choćby Superhot, The Parasight, Creepy Jar czy Tomasza Ostafina) napędziły w ostatnich latach rozwój polskiej branży gier.
Źródło: Info Prasowe / Bloober Team czytaj więcej...