Chodzi o karte grafiki sapphire 5870.
Karta była wymieniana już na nowy model w lutym 2011. Wg. strony sapphira gwarancja nie zostaje przedłużana po wymianie sprzętu na nowy, ale według polskiego prawa (Art. 581. § 1) musi zostać rozpoczęta od nowa wraz z nowym produktem.
W wymienionym już poczciwym radku 5870 zatarł sie wentylator i po pierwszej próbie serwisowania sapphire odesłał karte z dopiskiem odrzucenia reklamacji z "powodu upływu terminu gwarancji."
Wraz z drugim odesłaniem karty wysłaliśmy kilka pism z odpowiednimi paragrafami i jak sie okazało po tygodniu (dzisiaj) przyszedł mail ze reklamacja została uznana i karta grafiki została wymieniona na: Sapphire Radeon HD7850 1GB.
Jeśli sie nie myle jest to wersja "11200-16-20G".
Czy jest sens domagania sie karty wydajniejszej lub zwrotu różnicy ?
Szukam w PK / KC i nie moge sie doszukać opisanej sytuacji.
btw. nie wiem gdzie to umieścić. W razie czego prosze o przeniesienie do "dowolnych".
Forum > Hardware > Wymiana towaru na nowy a roznica w cenie. (GPU)
Wysłane 2012-12-06 18:08 , Edytowane 2012-12-06 18:09
Wysłane 2012-12-06 19:06 , Edytowane 2012-12-06 19:07
I tutaj się mylisz, Sapphire zrobiło ci w zasadzie grzeczność. Bo oni tobie karty nie sprzedali a hurtowni, a przy sprzedaży do dalszej odsprzedaży obowiązują inne zasady. Niema Np. rękojmi/niezgodności, gwarancja może mieć 1 rok itp. Poza tym w przypadku części wymiennych gwarancja może być i na 3 miesiące. Zatem ładnie z ich strony, że wymienili. Mogli ci np. napisać, że zatarło się na skutek braku konserwacji, jak robią niektóre firmy. Możesz molestować sklep od którego kupiłeś.
Wysłane 2012-12-06 19:51
@1084 Sam miałem referenta HD 6950 padł w połowie 2011, wymienili również na HD 6950 ale z fajnym chłodzeniem, plus kabel HDMI i grą Dirt 3, wszystko było niby za taką samą cenę jak za referenta, do tego gwara szła od nowa 2 lata, teraz gdy reklamowałem miesiąc temu (jeden z wiatraczków terkotał, a reszta O.K.) serwis ma mi zwrócić dokładnie tyle ile dałem za referenta HD 6950 (podejrzewam ze po prosu zabrało im nowych 6950 a przecież mogli skądś wydobyć inny model np odpowiednik 7850, wiadomo jak sklepy /serwisy bronią się przed oddaniem kasy ( choćby słynne 3 istotne naprawy, które okazują się nie były istotne, i nie należy się zwrot kasy).
Oczywiście nie narzekam że się tak stało , ale nie kumam jak to jest.
Wysłane 2012-12-07 12:18 , Edytowane 2012-12-07 12:21
Panowie, Panowie... musicie przede wszystkim rozróżnić reklamacje u sprzedawcy od reklamacji u producenta - to są dwie różne rzeczy, które cechują się z goła odmiennymi zasadami/regułami (i paragrafami prawnymi).
W skrócie, producenta praktycznie nic nie obowiązuje (ani długość gwary, ani jej wydłużenie/odnowienie przy naprawie/wymianie, ani niezgodność kolorów/parametrów, itd. itp.)
Kto jest online: 1 użytkowników, 196 gości
Lasica ,