@Frost
Jak ma net z linii tel to i tak musi ustawić (albo most i logować się na kompie - bez sensu).
Ale jak ma switcha to jakie mosty...ma switcha - tyle. Konfigurujesz COKOLWIEK w switchu? WANu nie ma.
Forum > Hardware > Czy można "odzyskać" zapomniane hasło w routerze?
Wysłane 2012-08-14 19:35
Wysłane 2012-08-14 20:08
@djluke Powtarzam: widzę 1 raz router bez przycisku resetującego ustawienia. Wyłączyłem go na końcu na 17 minut. Powinien się, jak każdy zresetować a tu NIC.
Wysłane 2012-08-14 20:55 , Edytowane 2012-08-14 20:58
A czy jak odłączysz komputer od prądu na 17 minut to Ci się dane z dysku twardego kasują?
W v1 i v2 reset jest między portami LAN a WAN, w v3 reset jest między portami LAN a wejściem zasilacza. Manuala do v4 nie ma na stronie więc nie powiem Ci gdzie tam jest reset.
/EDIT/
W v4 reset jest tam gdzie w v3.
Wysłane 2012-08-14 21:12
@InfernoTen przycisk wg. instrukcji to tylko wyłącznik zasilania a nie reset. Próbowałem go użyć i też skutek ten sam: zero efektu. Myślę, że elektronika jest częściowo uszkodzona i stąd brak możliwości przywrócenia ustawień fabrycznych. Doradziłem klientowi najtańszą opcję: kupno innego routera. Rzadko to robię, ale jak ktoś chce mieć sprawny sprzęt...
Wysłane 2012-08-14 22:02 , Edytowane 2012-08-14 22:02
@Inferno @roch
A więc...
Po pierwsze jest to model DG834G lub podobny, nie DG834.
Po drugie każdy sprzęt (tutaj router) ma swoją instrukcję obsługi.
I po trzecie, ostatnie, w tej instrukcji jest zawsze napisane jak daną funkcję wykonać. W tym przypadku:
Note: To restore the factory default configuration settings when you do not know theJeśli bez zapoznania się z manualem obcego sprzętu doradzasz klientowi jego zmianę i jest to jeszcze najtańsza opcja...jakie są droższe?
login password or IP address, press both the Wireless button and WPS button on
the side of the modem router for 5 seconds.

Wysłane 2012-08-14 22:34
@djluke Zakup nowego sprzętu to jest OSTATNIA OPCJA, jaka doradzam klientom. A jeżeli już, to wskazuję najtańsze źródła, bo Ich szanuję. @djluke
Próbowałem i tego. I też nic!!! Czytam instrukcje, zwłaszcza w takich przypadkach, które nie są "standardowe". Moją dewizą jest szacunek dla kieszeni klienta. Jak coś jest zepsute, to jest, NIESTETY...
A taki modem można kupić od ok. 35zł.
Wysłane 2012-08-14 23:00
Ale podaj chociaż dokładny model wraz z wersją...może jest jakiś ficzer...może coś na necie wiedzą o nim...
Wysłane 2012-08-19 21:27
Coś tak myślę że osoba zakładająca temat niema bladego pojęcia o tym co robi. Jak można polecać komuś zakup nowego routera, jeżeli nawet nie zna się podstawowej obsługi sprzętu który się posiada. To mało ma wspólnego z szanowaniem klienta.
Jeżeli jak kolega napisał że koledze działa internet i po kablu i po radiu, to jaki problem zajrzeć do ustawień połączenia WIFI w kompie i odczytać hasło?
Wysłane 2012-08-20 14:00 , Edytowane 2012-08-20 14:03
@Frost
@roch Zrobiłem dodatkowy "wywiad". Facet po prostu mieszka na stancji i musi podać hasło nowemu lokatorowi (u niego internet jednak działa).
Czyli jak rozumiem na jakimś komputerze net działa to więc nic nie trzeba odszyfrowywać? Wystarczy podejrzeć hasło i po sprawie. Można też połączyć ethernetem dopóki właściciel nie przyjedzie z urlopu. Ewentualnie może właściciel netu zacznie odbierać telefon i poda hasło osobiście:). Niema o czym tu dyskutować.
Wysłane 2012-08-21 16:03
@koniiu
Sprawa i tak już nieaktualna.
Dziękuję wszystkim za porady.
Właściciel w zasadzie "dostał w prezencie" od krewniaka nowy router z wyraźnie widocznym przyciskiem resetu a ten podobno od razu wyrzucił na śmietnik.
Więc temat zamykam.
I wszystkich pozdrawiam
Wysłane 2012-08-23 12:20
@koniiu
Z całym szacunkiem. Naczelną zasadą jest: "klient nasz Pan" i nic tu nie maja do rzeczy moje osobiste odczucia czy zasady. Jak klient stwierdził, że "nie chce znowu za jakiś czas mieć kłopotów z tym złomem", to są jego pieniądze i jego wola.
Pozdrowienia
Wysłane 2012-08-23 20:04
Ja tylko zasugerowałem że mijasz się z prawdą w temacie, ponieważ raz piszesz, że kupili używany a później piszesz, że dostali nowy od rodziny. A co na to ten Właściciel netu czy też mieszkania którego to niema i nie można się do niego dodzwonić?
Jeżeli ty świadczysz jakieś usługi w zakresie PC i pochodnych, to współczuję klientom. Pozdrawiam. :D
Kto jest online: 0 użytkowników, 187 gości