@NetCop haha niezłe jaja . Szkoda, bo prawdę mówiąc od jakiegoś czasu zupełnie brakuje testów budżetowego sprzętu. Wszędzie topowe proce i grafy a testu kart za 200-300zł trzeba ze świecą szukać. Wiadomo, że to jest lipa ale nie każdy fps'ami na max detalach żyje..
Forum > Hardware > Karty Graficzne - DDR3 vs. DDR5
Wysłane 2012-11-26 12:10
Mnie bardziej interesują stare karty z DDR5.
Wysłane 2012-11-26 22:29
Nie wiedziałem ,że tak postarza się nowe karty. Tną szyny, pamięci i ciekawe co jeszcze. Lepiej z daleka się trzymać od takich "wynalazków".
Wysłane 2012-11-26 22:29 , Edytowane 2012-11-26 22:30
Sorry 2X to samo poszło.
Wysłane 2012-11-27 01:23
@Yoshi_80
Po wakacjach miałem pożyczoną kartę Vertexa Radeona HD4850 DDR5 z 1 GB pamięci na ok. dwóch godzin testu do mojej słabiutkiej konfiguracji PC 7-letniej co w porównaniu do dzisiejszych konfiguracji budżetowych to już zabytek.
Karta zadziałała mi z 400W zasilaczem markowym oczywiście po użyciu dodatkowego zasilania - żadnych problemów z PC nie było. Na początek odpaliłem filmy HD 720p oraz 1080p i inne klipy muzyczne w HD. Wszystko płynnie i taki CPU (Celeron D 331) zaczął się nudzić i podczas włączonej aplikacji z filmem HD miałem więcej mocy CPU na inne zasoby. Następna sprawa to gry, FarCry na wysokich ustawieniach w 1920x1200 w monitorze 24" było bardzo płynne i ogólnie super grafika jak na taką starą grę. Następna gra to Crysis i tu także dobrze grafika wyglądała na full, ale z racji, że ta gra była projektowana z użyciem CPU kilku rdzeniowych to u mnie było odczucie spowolnienia gry, bo CPU nie nadążał za kartą co pozostało zmniejszyć rozdzielczość lub ciąć detale. Niestety miałem za mało czasu by znaleść odpowiedni tryb z wybraniem detali - zostawiłem 1440x900 i ustawienia detali na medium. Jedynie co mnie wkurzało to wentylator chłodzący kartę podczas uruchomienia gry.
Ogólnie z kart budżetowych to omijać wszystkie z szyną pamięci do 64-bitów. Utrata wydajności w porównaniu do wersji z szyną pamięci 128-bit to jakieś 30%. Stara sztuczka producentów od lat to montowanie na kartach dużych ilości pamięci o gorszych parametrach wydajności w porównaniu do kart w mniejszych ilości pamięci na kartach, ale o szybkim czasie dostępu.
Kto jest online: 0 użytkowników, 255 gości