Forum > Hardware > Wymiana towaru na nowy a roznica w cenie. (GPU)

Strona 1 z 1 1
skocz

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4358 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-06 18:08 , Edytowane 2012-12-06 18:09

Chodzi o karte grafiki sapphire 5870.
Karta była wymieniana już na nowy model w lutym 2011. Wg. strony sapphira gwarancja nie zostaje przedłużana po wymianie sprzętu na nowy, ale według polskiego prawa (Art. 581. § 1) musi zostać rozpoczęta od nowa wraz z nowym produktem.

W wymienionym już poczciwym radku 5870 zatarł sie wentylator i po pierwszej próbie serwisowania sapphire odesłał karte z dopiskiem odrzucenia reklamacji z "powodu upływu terminu gwarancji."

Wraz z drugim odesłaniem karty wysłaliśmy kilka pism z odpowiednimi paragrafami i jak sie okazało po tygodniu (dzisiaj) przyszedł mail ze reklamacja została uznana i karta grafiki została wymieniona na: Sapphire Radeon HD7850 1GB.

Jeśli sie nie myle jest to wersja "11200-16-20G".
Czy jest sens domagania sie karty wydajniejszej lub zwrotu różnicy ?

Szukam w PK / KC i nie moge sie doszukać opisanej sytuacji.

btw. nie wiem gdzie to umieścić. W razie czego prosze o przeniesienie do "dowolnych".

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***

koradon

Wysłane 2012-12-06 19:06

Jeżeli Ci nie odpowiada nawet kolor karty możesz się odwoływać.
Jeżeli 7850 jest mniej wydajna (nie pamiętam) to wręcz powinieneś \"\cfaniak\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-06 19:06 , Edytowane 2012-12-06 19:07

I tutaj się mylisz, Sapphire zrobiło ci w zasadzie grzeczność. Bo oni tobie karty nie sprzedali a hurtowni, a przy sprzedaży do dalszej odsprzedaży obowiązują inne zasady. Niema Np. rękojmi/niezgodności, gwarancja może mieć 1 rok itp. Poza tym w przypadku części wymiennych gwarancja może być i na 3 miesiące. Zatem ładnie z ich strony, że wymienili. Mogli ci np. napisać, że zatarło się na skutek braku konserwacji, jak robią niektóre firmy. Możesz molestować sklep od którego kupiłeś.

クリス&

Wysłane 2012-12-06 19:51

@1084 Sam miałem referenta HD 6950 padł w połowie 2011, wymienili również na HD 6950 ale z fajnym chłodzeniem, plus kabel HDMI i grą Dirt 3, wszystko było niby za taką samą cenę jak za referenta, do tego gwara szła od nowa 2 lata, teraz gdy reklamowałem miesiąc temu (jeden z wiatraczków terkotał, a reszta O.K.) serwis ma mi zwrócić dokładnie tyle ile dałem za referenta HD 6950 (podejrzewam ze po prosu zabrało im nowych 6950 \"\hmmm\"a przecież mogli skądś wydobyć inny model np odpowiednik 7850, wiadomo jak sklepy /serwisy bronią się przed oddaniem kasy ( choćby słynne 3 istotne naprawy, które okazują się nie były istotne, i nie należy się zwrot kasy). \"\lol\"
Oczywiście nie narzekam że się tak stało \"\jupi\", ale nie kumam jak to jest. \"\hmmm\"

Inferno

Wysłane 2012-12-07 11:33

Czy jeżeli wymienią mi na inny tańszy sprzęt, to jest wtedy pokrycie tej różnicy pieniędzmi, czy nie ma takiej możliwości ?? Wtedy lepiej brać coś innego w podobnej cenie, droższe, bądź zwrot (mało możliwe) pieniędzy ?

Yesusik

Wysłane 2012-12-07 12:18 , Edytowane 2012-12-07 12:21

Panowie, Panowie... musicie przede wszystkim rozróżnić reklamacje u sprzedawcy od reklamacji u producenta - to są dwie różne rzeczy, które cechują się z goła odmiennymi zasadami/regułami (i paragrafami prawnymi).
\"\ziew\" \"\ziew\" \"\ziew\"

W skrócie, producenta praktycznie nic nie obowiązuje (ani długość gwary, ani jej wydłużenie/odnowienie przy naprawie/wymianie, ani niezgodność kolorów/parametrów, itd. itp.)
\"\upsa\"

よろしく

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4358 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-09 13:44

Wzięliśmy to co dali i zostawiamy ta sprawe w spokoju.

Dzieki za opinie \"\cfaniak\"

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 279 gości

magx2k ,