Forum > Hardware > Reklamacja czy niezgodność towaru z umową?

Strona 1 z 2 12>>>
skocz

krymtON

Wysłane 2013-02-21 00:17

Mam dysk samsunga, któremu zdarzyło się to:



Dysk kupiony 1,5 roku temu w Saturnie - zastanawiam się, czy lepiej skorzystać z gwarancji Samsunga, czy też niezgodności towaru z umową? Co waszym zdaniem wypada korzystniej i daje większe szanse na korzystne rozwiązanie problemu?

Graty jak każde inne ;)

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38049 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 00:38

Na pewno wysyłając dysk do Seagate dostaniesz nówkę na USB3.0, pewnie jakiegoś Freeagenta czy coś tam co mają aktualnie w ofercie. Niestety gwarancja będzie kontynuowana.
W Media pewnie załatwisz wszystko - kasa, nowy dysk...nie wiem, dysku nie reklamowałem ale generalnie problemów raczej nie robią.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Maveriq

Wysłane 2013-02-21 01:52

@djluke
Gwarancja będzie kontynuowana, ale od momentu wydania nowego dysku znów przez 2 lata za towar będzie odpowiadał ten, kto go wydał - w ty wypadku serwis Seagate.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38049 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 02:41

@Maveriq
Hmm a jak to od nich wyegzekwować potem? Kiedy przy weryfikacji wyrzuci Ci Out of warranty...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 07:05

Nie zawsze dostaje się nową gwarancję, tylko w wypadku kiedy dysk jest wymieniony na NOWY, ale serwisy uciekają często od tego i wymieniają na SPRAWNY, a to wydłuża gwarancję tylko o czas pobytu dysku w serwisie (nie mylić z czasem realizacji reklamacji przez np. Saturn w tym wypadku)

Przy reklamacji z tytułu niezgodności musisz jeszcze udowodnić, że taka niezgodność w sprzęcie istniała w momencie zakupu, inaczej odrzucą.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

クリス&

Wysłane 2013-02-21 09:01

@-ADSO-Tylko nie wspomniałeś że niezgodność towaru z umową obowiązuje do 6 miesięcy od daty zakupu, później jest reklamacja i ewentualna naprawa bądź wymiana na nowy , przy niezgodności do 6 miesięcy od nabycia można zażądać zwrot gotówki.

krymtON

Wysłane 2013-02-21 09:10

No właśnie - a ja nie chcę wymiany na sprawny, tylko nowy, bo kto wie jaką historię miałby nowy dysk. Co zatem polecacie? Gdyby samsung wciąż był gwarantem... byłoby prościej ;)

Graty jak każde inne ;)

pawel5000

Wysłane 2013-02-21 09:15 , Edytowane 2013-02-21 09:20

Na nowa gwarancje bym nie liczył przy wymianie dysku raczej na kontynuacje starej jestem własnie po wymianie dysku w WD dostałem nowy a gwarancje przedłużyli o 2 miesiące względem starej



edyta///
ze tak apropo nie na temat
bratu w tamtym miesiącu padła pralka po roku użytkowania firmy Candy została wymieniona na nowa i to w dodatku na nowszy model bo tamtej już nie produkują i co gwarancja nie leci od nowa tylko od zakupu tamtej pralki
Dawniej chyba można było liczyć na gwarancje od nowa teraz tylko na kontynuacje starej

*Laptop ASUS X515EA-EJ1197 i3-1115G4/16GB/256GB SSD/UHD/15,6" FHD*

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 10:02 , Edytowane 2013-02-21 10:04

@クリス& Oczywiście, że masz rację, pominąłem to świadomie bo skupiłem się bardziej na "udowodnieniu, że usterka była w momencie zakupu." Z doświadczenia jednak wiem, że jak się zgłosi na niezgodność to tak czy siak reklamacja jest realizowana, a w przypadu dysków przeważnie kończy się wymianą - czy z nową gwarancją? No to już różnie...

@krymtON Sprawny to pojęcie na potrzeby serwisu - fizycznie dysk dostajesz nowy, ale żeby uniknąć dania nowej gwarancji określany jest inaczej. Czasem jednak się dostaje nową gwarancję, szkoda że nie zawsze...

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

クリス&

Wysłane 2013-02-21 10:17

@-ADSO- I nie tylko w przypadku padnięcia sprzętu w ciągu 6 miesięcy od zakupu, kupujący może domniemywać że nowy sprzęt nawet po naprawie będzie się dalej psuł i z tej racji może zarządzać zwrot kasy.
Co do wymiany jak kiedyś pisałem miałem referenta HD 6950 ten po pół roku padł (nie modowany więc gwarancja była uznana), i sprzedawca w tej samej cenie zaproponował mi nowy ten sam model ale innego producenta i z grą, oczywiście mimo że w papierach gwarancyjnych stało że naprawa referenta była po przez wymianę na nową, do tego miałem 2 lata gwarancji dla nowej karty, a że było na moją korzyść więc nie dociekałem na mocy jakiego przepisu tak się stało.

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 10:30

@クリス& Pewnie, domniemywać może zawsze, ale tylko dobra wola sprzedawcy w takiej sytuacji coś Klientowi daje, bo jednorazowa usterka nie jest żadną przesłanką co do tego, że sprzęt będzie się dalej psuł. Równie dobrze już sam zakup sprzętu przez Klienta mógłby być przez Niego uznany jako przesłanka mówiąca o tym, że będzie się psuł. Psuć się jest rzeczą normalną - dlatego jest coś takiego jak gwarancja właśnie i sposoby naprawy/doprowadzenia do 100% sprawności towaru.
Przy reklamacjach często jest tak, że w analogicznych dwóch przypadkach Klienci mogą zostać potraktowani w różny sposób, w dalszym ciągu będący zgodny z prawem itp. Takie są przepisy, prawo, procedury...

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

クリス&

Wysłane 2013-02-21 12:57

@-ADSO- No to chyba jesteś sprzedawca czy jak, z dwa miesiące temu słyszałem w TVN CNBC, i tam jasno gość mówił o tym co wyżej pisałem, o domniemaniu dalszego psucia się i żądania zwrotu kasy, lub naprawy/wymiany na nowy, oczywiście pod warunkiem że był zakupiony niespełna pół roku wcześniej, bo później jest tylko naprawa lub wymiana na nowy do upłynięcia 2 roku od zakupu.

kid88

  • kid88
  • wiadomość Użytkownik

  • 199 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 14:14

Niezgodność towaru z umową ma to do siebie, że w przypadku wymiany towaru na nowy sprzedawca odpowiada za towar kolejne dwa lata od tego momentu. Gwarancja praktycznie nigdy nie jest "zerowana" tj. trwa od momentu zakupienia towaru, a nie jego naprawy/wymiany.

Wg. ustawy sprzedawca w pierwszej kolejności ma obowiązek doprowadzić towar do zgodności i nie ma obowiązku dokonywania wymiany na nowy - chyba, że towar do takiej zgodności nie może zostać doprowadzony.

Coś takiego jak domniemanie dalszego psucia nie funkcjonuje w prawie.

Jako, że dysk ma ponad półtora roku można spróbować zareklamować na niezgodność ( twoim obowiązkiem jest udowodnienie, że towar był niezgodny w chwili wydania - oczywiście o ile sklep takiej argumentacji zarząda). Jak wszystko pójdzie dobrze dostaniesz nowy dysk, który będziesz mógł zareklamować przez kolejne dwa lata.

Pozdrawiam

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 14:25

@kid88 To domniemanie owszem nie ma sensu przy reklamacji z tytułu niezgodności, ale w przypadku typowej procedury reklamacyjnej może przynieść korzyść w postaci wymiany sprzętu, a nie naprawy - niestety na sprawny, a nie nowy, no i też nie jest to częsta procedura serwisów, częściej... Klient dostaje zwrot gotówki, ale to dość długa procedura...

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38049 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 14:54

Dysk twardy tak czy tak zostanie wymieniony na nowy, kwestia jedynie przedłużenia/zrestartowania gwarancji, rękojmi, niezgodności czy czego tam jeszcze.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

ELLIOTT

Wysłane 2013-02-21 17:42

Powiem wam taką ciekawostkę, że jak składałem płytę główną asusa po roku czasu na zasadzie niezgodności towaru z umową. Sprawę wygrałem w sądzie.. Także niby te 6 miesięcy a jednak po roku również można \"\obcy\"

Pentium G860 +THERMALRIGHT Ultra-120 eXtreme Rev.C FDB | MSI Z77A-G45 | Club 3D 7850 RoyalKing | CRUCIAL Ballistix Sport 2x4096MB 1600MHz DDR3 | OCZ Vertex 4 SSD 2,5 128GB | Samsung 1TB HD103SJ 7200rpm SATA2 32MB | Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, zapis prostopadły) | PIONEER DVD-RW DVR-110D | Powered by ENERMAX LIBERTY 620W | Audio PC: Asus Xonar DX + Edifier S550

qruby

  • qruby
  • wiadomość Użytkownik

  • 688 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 18:22 , Edytowane 2013-02-21 19:22

Trzeba pamiętać o podstawowych rzeczach.

Gwarancja producenta
Dobrowolna deklaracja producenta do serwisowania/naprawy/wymianu swojego produktu. Gdy wysyłany produkt z roszczeń gwarancyjnych gwarant ( w tym przypadku producent) wg. zapisów w umowie gwarancyjnej naprawia lub wymienia na nowy. Gdy produkt zostanie wymieniony nawet na nowy gwarancja NIE BIEGNIE od nowa! Gwarancja jest jedynie przedłużana o czas, kiedy nabywca nie mógł korzystać z produktu a więc o czas przebywania sprzętu w serwisie

Gwarancja konsumencka
Gwarancja udzielana przez sklep sprzedający produkt producenta, który nie ma serwisu w Polsce. Ważne są warunki tej gwarancji odnośnie naprawy/wymiany

Niezgodność towaru z umową
Każda osoba fizyczna ma prawo do roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową w terminie do 2 lat od daty zakupu produktu. Należy pamiętać, że kupujący NIE MA PRAWA żądać zwrotu gotówki. Sposób rozpatrzenia roszczeń leży po stronie sprzedającego. Gdy ten potwierdzi fakt wystąpienia zgłoszonej wady towar może naprawić, wymienić lub zwrócić pieniądze. Trzeba pamiętać, że sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do zgłoszonego roszczenia.

Niezgodność towaru z umową nie przysługuje firmom. Firmy maja 12 miesięczną rękojmię.

Ważnym aspektem jest też sposób roszczeń. Gdy wyślemy produkt na reklamacje (najczęściej rozumiane, jako gwarancja) i stwierdzimy, że produkt jednak chcemy załatwić z niezgodności to nie możemy zmienić toku roszczenia. Sprzedający pierw rozpatrzy zgłoszoną sprawę i dopiero po jej rozpatrzeniu można podejść do kolejnego roszczenia.

Jest to zasadniczo ważne, gdy kupujemy towar na odległości i jako osoby fizyczne (nie przysługuje firmom) mamy 10 dni na zwrot towaru. Należy pamiętać, iż zwracany towar nie może nosić znamion użytkowania, itp.

Ehh się napisałem, mam nadzieje ze się nie pomyliłem xD

MSI Z97 GAMING 7, i5 4460 3200MHz, Radek HD6870, SSD OCZ 4 120GB, Samsung 320 GB sata II, Seagate 1 TB, 4 x 4GB DDR 3, 2 x 2 GB DDR 3, Zasilacz 600W , Netgear WNR3500l v2 @ Tomato AIO

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-21 18:47 , Edytowane 2013-02-21 22:58

@qruby
Dzięki. Ładnie to wytłumaczyłeś. Konkretnie i bez niepotrzebnego odwoływania się do osobistego, subiektywnego doświadczenia.

slawko

  • slawko
  • wiadomość Użytkownik

  • 2602 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-23 10:55

@qruby
Jak się to ma, do masy sprzętu z roczną gwarancją producenta w sklepach?
Jakoś nigdy nie korzystałem z rękojmi, no ale sprzedawcy/sklepy faktycznie wykładają kasę z własnej kieszeni?

* K5 166/S3Virge_2MB/32MBRAM/2GBHDD * K6 350/VoodooRush_8MB/64MBRAM/2GBHDD * K6 450/RivaVanta/128MBRAM/6GBHDD * D 750/Geforce 256/256MBRAM/120GBHDD * PIII/Integra/256MBRAM/80GBHDD * APLBRD/GF3Ti200_64MB/512MBRAM/2TB_HDD * C352/R4350/1GBRAM/2TB_HDD * T9400/GF9650_1GBVRAM/4GBRAM/500GB_HDD * C2D8400/R4350/2GBRAM/3TB_HDD * i5650/GF430/4GBRAM/3TB_HDD * i5-4460/GF430/8GBRAM/SSD+HDD *

qruby

  • qruby
  • wiadomość Użytkownik

  • 688 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-23 13:32

@slawko jak już pisałem GWARANCJA to dobrowolna deklaracja producenta lub sprzedawcy.

Natomiast każdy sprzedawca odpowiada przez 2 lata od daty sprzedaży z roszczenia niezgodności towaru z umową.

Niezgodność towaru z umową nie przysługuje firmom one maja 12 miesięczną rękojmię.

MSI Z97 GAMING 7, i5 4460 3200MHz, Radek HD6870, SSD OCZ 4 120GB, Samsung 320 GB sata II, Seagate 1 TB, 4 x 4GB DDR 3, 2 x 2 GB DDR 3, Zasilacz 600W , Netgear WNR3500l v2 @ Tomato AIO
Strona 1 z 2 12>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 345 gości