Forum > Hardware > Reklamacja czy niezgodność towaru z umową?

Strona 2 z 2 <<<12
skocz

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-23 13:59

@slawko Powiem Ci, że aby była sytuacja płacenia z własnej kieszeni to rzeczywiście wada fabryczna musiałaby być udowodniona i potwierdzona. Przeważnie, okres ochrony i gwarancji producenta się pokrywa wieć sprzedawca wysyłą sprzęt normalnie na serwis i już. W przypadku gdy producent daje 12 miesięcy gwarancji (np. Apple) to jest to tak pomyślane, że naprawdę trudno udowodnić, że sprzęt miał wadę fabryczną, dlatego Apple jeszcze nie zostało w Europie ukrzyżowane za 12 miesięczną gwarancję właśnie, niezgodną z zasadami obowiązującymi w UE.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

qruby

  • qruby
  • wiadomość Użytkownik

  • 688 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-23 20:34

Ciekawostka :)

Na niektóre urządzenia firmy CISCO! jest udzielana tylko 90 dniowa gwarancja producenta \"\diabel\" \"\diabel\"
Oczywiście mówię o NOWYCH produktach/

MSI Z97 GAMING 7, i5 4460 3200MHz, Radek HD6870, SSD OCZ 4 120GB, Samsung 320 GB sata II, Seagate 1 TB, 4 x 4GB DDR 3, 2 x 2 GB DDR 3, Zasilacz 600W , Netgear WNR3500l v2 @ Tomato AIO

slawko

  • slawko
  • wiadomość Użytkownik

  • 2602 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-23 23:11 , Edytowane 2013-02-23 23:14

@-ADSO-, qruby
Czyli wiem, że nic nie wiem!

Dla mnie jest logiczne, że wszystko w sprzęcie (no może poza chińczykami i specyficznymi produktami) jest liczone na jakiś tam okres użytkowania, przynajmniej kilkuletni. Jak się coś popsuje po roku to logiczne, że coś tam było zrobione poniżej średniej, co chyba jest jednoznaczne z wadą fabryczną i podstawą do rękojmi.

Jeśli piszecie, że to klient ma coś udowodnić, to znaczy, że nie udowdni nic. Bo jak zjadacz bułek ma udowodnić wadę kontrolera w myszce?

Jeśli sprzęt miał mieć funkcjonalność przez 2 lata co gwarantuje rękojmia, a jest "martwy" to znaczy nie ma żadnej funkcjonalności. Co tu udowadniać?

* K5 166/S3Virge_2MB/32MBRAM/2GBHDD * K6 350/VoodooRush_8MB/64MBRAM/2GBHDD * K6 450/RivaVanta/128MBRAM/6GBHDD * D 750/Geforce 256/256MBRAM/120GBHDD * PIII/Integra/256MBRAM/80GBHDD * APLBRD/GF3Ti200_64MB/512MBRAM/2TB_HDD * C352/R4350/1GBRAM/2TB_HDD * T9400/GF9650_1GBVRAM/4GBRAM/500GB_HDD * C2D8400/R4350/2GBRAM/3TB_HDD * i5650/GF430/4GBRAM/3TB_HDD * i5-4460/GF430/8GBRAM/SSD+HDD *

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-24 09:38

@slawko Dlatego właśnie w UE obowiązuje gwarancja dwuletnia, której okres pokrywa się z czasem umowy kupna sprzedaży ze sprzedawcą i to całkowicie eliminuje problem reklamacji - popsuło się, nie działa to reklamujesz... w zależności jaki charakter ma usterka wybierasz jeden ze sposobów, które powyżej opisał qruby. Problemy mogą być właśnie wtedy gdy producent daje tylko roczną gwarancję.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB
Strona 2 z 2 <<<12
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 328 gości