Forum > Hardware > monitor 120Hz - czy to ma sens ?

Strona 3 z 4 <<<1234>>>
skocz

I want to believe

Wysłane 2013-05-25 11:48 , Edytowane 2013-05-25 11:49

@XoR
tylko dodaj jeszcze ze monitora uzywa sie do gier w 20% czasu przy komputerze,

80% to normalna praca, w ktorej bedziesz zmuszony patrzec sie na matryce TN \"\nie_ok\"

+ komputer, ktory da rade wygenerowac 120fps w grach (TITAN w SLI?)

no i zakup karty graficznej nvidii, ktora przy tej samej wydajnosci jest 20% drozsza od RADEONA

lightboost jak dla mnie ciekawostka technologiczna do quakelive albo innych 10 letnich couter strikow


P.S. kupilem GAMINGOWY monitor eizo fs2333 glownie do battlefield 3 na matrycy PLS i blura nie ma \"\ziew\" uzywam go z HD7870 XT

TomekB

  • TomekB
  • wiadomość Użytkownik

  • 743 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-25 12:17

No to 100fps to może w pasjansie wyciągnę.

Maveriq

Wysłane 2013-05-25 13:18

@XoR Stopklatka z kamery rejestrującej obraz nie przedstawia obrazu tak, jak widzi je w ruchu ludzkie oko, więc te obrazki tak na prawdę nic nie wnoszą.

Niszczenie wzroku z 2 powodów - monitor świeci nam w oczy bardziej, niż standardowo i migocze (czy to widzisz, czy nie).

"Z LB znacznie lepsza jest widoczność detali obiektów w ruchu co widać nawet po ostrości tekstu podczas machania okienkiem w windowsie."
...no to teraz wszyscy drukują sobie taki sam tekst, jak w tym okienku w Windowskie i machają kartką przed oczami - blur jest, czy nie ma? \"\cfaniak\"

Nikt nie uważa, ze LB nie działa, bo działa i daje efekt... przy czym ten efekt poza tym, że jest niezdrowy, to do tego jest nienaturalny - kłóci się z dążeniem do fotorealistycznej grafiki w grach. Grafika w realistycznej grze nie ma być bardziej ostra, niż prawdziwa, którą obserwujemy wychodząc z domu.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2013-05-25 13:26 , Edytowane 2013-05-25 14:04

Zgadzam się z Maveriqiem - efekt LightBoosta na pewno jest i działa świetnie, tylko że będzie miał wpływ na oczy i mózg. Patrzenie na sztucznie wyostrzony obraz, mrugający jak CRT da efekt szybszego męczenia oka i mózgu (niezauważalnego na początku). Człowiek po x godzinach ekranu z lightboost będzie dużo bardziej zmęczony niż siedząc przy klasycznym LCD (12 godzin przy CRT, nawet 100Hz i 12 godzin przy LCD - każdy chyba wie o co chodzi... nastepuje takie charakterystyczne zmulenie człowieka).

To raczej taki bonus dla grupki bardzo dedykowanych graczy.

No i pozostaje że to matryca TN....

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

I want to believe

Wysłane 2013-05-25 13:43

bonus dla grupki bardzo dedykowanych graczy grajacych w 10 letnie tytuly \"\woha\"

XoR

  • XoR
  • wiadomość Użytkownik

  • 8725 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-25 14:52 , Edytowane 2013-05-25 14:54

@Maveriq
...no to teraz wszyscy drukują sobie taki sam tekst, jak w tym okienku w Windowskie i machają kartką przed oczami - blur jest, czy nie ma?

to 60Hz z sample&blur jest nienaturalne a nie 120Hz+LB z prostego powodu: ten test z kartką gdybyś go sam zrobił to zauważyłbyś że machając tą kartką tuż przed monitorem jej czytelność jest prawie taka sama jak okienka na monitorze 120Hz+LB i zależy tylko od Twoich oczu i ich szybkości w nadążaniu fixowania się na obiekcie. Przy 60Hz z sample&blur czytelność jest żadna choćbyś nie wiem jak wytężał wzrok. To właśnie 120Hz+LB jest bardziej naturalne i mniej męczy oczy które muszą zrobić tą samą pracę co przy realistycznych obiektach. W przypadku 60Hz oczy przyzwyczajają się do nie patrzenia na ruchome obiekty bo "nie warto, i tak nic nie widać". Co widać chociażby po niedorzecznym pomyśle że ruchomej kartki nie widać ostro \"\crazy\" Poza tym 120Hz + LB nie jest ostrzejszy od rzeczywistości, skąd ten pomysł \"\olaboga\"

A jak jesteśmy przy machaniu okienkem to pomachaj nim na swoim 60Hz monitorze (w WinV/7 z Aero lub Win8) i powiedz mi czy jest prostokątne czy bardziej jest równoległobokiem. Wyginanie się ścian i obiektów podczas ruchu na zwykłym monitorze to jest super naturalna i fotorealistyczna sprawa, nie? Na LightBoost ten efekt nie występuje i okienko jest prostokątem \"\mikolaj\"

Niszczenie wzroku z 2 powodów - monitor świeci nam w oczy bardziej, niż standardowo i migocze (czy to widzisz, czy nie).

natężenie światła takiego monitora jest bardzo małe, dużo mniejsze od tego jakie masz w lecie na dworze. Także jeśli światło niszczy oczy to chodzenie po dworze w lecie albo wyglądanie za okno niszczy wzrok dużo bardziej od jakiegokolwiek monitora \"\olaboga\" \"\diabel\"

a co do migania to masz jakieś dowody czy to takie "common knowledge" jak globalne ocieplenie wywołane przez CO2 albo to że kilogram ołowiu jest cięższy od kilograma puchu? \"\crazy\"

ja tam mam inne zdanie na temat migania bo imho trochę migania poprawia wzrok, a dokładniej widzenie ruchu a także zmniejsza zimową chandrę wywołaną brakiem mocnego światła (oczywiście w przypadku CRT bo w LB ten efekt będzie za słaby - one nie świecą tak mocno jak CRT). Oba punkty są bardziej sensowne niż twoje niszczące wzrok miganie \"\przytul\" Zresztą ile tego migania? Musiałbyś nie wiem ile siedzieć przy kompie grać aby zmęczyć oczy miganiem 120Hz na CRT a na LB jeszcze kilkanaście razy tyle \"\olaboga\" Przy CRT który czy gra czy nie gra migał to był problem w pulpicie ale lżej migający LightBoost który miga 120Hz i który można wyłączyć nie jest żadnym obciążeniem dla oczu \"\nonono\" Zresztą większość monitorów miga bo mają jasność regulowaną PWM \"\crazy\"

Gdybyś pograł trochę z LB to byś zobaczył że po takiej sesji wszystko jest płynniejsze tj. świat rzeczywisty wygląda dokładniej. Nawet wady 60Hz byś dokładniej widział i że obraz zwyczajnie skacze podobnie jak ewidetntne jest skakanie np. 15fps. Dla mnie to dowód że LB ćwiczy oczy i mózg aby lepiej widziały \"\serduszka\"

@TomekB
takie monitory generalnie nie są kierowane doa ludzi bez dobrego komputera który tylko w pasjansie mają 120Hz \"\przytul\"

@I want to believe
kupilem GAMINGOWY monitor eizo fs2333 glownie do battlefield 3 na matrycy PLS i blura nie ma uzywam go z HD7870 XT

dzisiaj wybór monitora to niestety sztuka kompromisu \"\wkurzacie\"
wybrałeś taki a nie inny monitor bo uznałeś że większą wartością jest dla Ciebie rendering kolorów a nie ruchu i wszystko fajnie tylko po co naginać rzeczywistość i wymyślać powody dla których 120Hz nic nie daje? Aby się lepiej poczuć? Będziesz się teraz ukrywał przed monitorami 120Hz aby przypadkiem nie okazało się teraz że są lepsze do gier? \"\crazy\" albo będziesz w tematach podobnych jak ten pisał że 120Hz nie jest potrzebne nie widząc tego co daje nawet grach które nie chodzą 120fps? \"\sam_nie_wim\"

no bez jaj. 120Hz+LB to super sprawa i dobrze jest wiedzieć z czego się rezygnuje kupując inny monitor ot choćby dlatego że może dzisiaj nie ma IPSów z 120Hz+LB ale za jakiś czas takowe napewno się pojawią i wtedy dobrze by było obiektywnie na to wszystko patrzeć \"\ziew\"

@straszny
jak ktoś gra 12h to jego najmniejszym problemem jest zmęczenie oczu i zamulenie od migania \"\crazy\"
poza tym nie porównuj CRT z LB bo to zupełnie inne miganie. Zwykłe LCD też migają tylko trochę szybciej bo przeważnie 185Hz

[13600K@5.4/4.3][MSI Z790][AMD 6900XT][DDR4 32GB][4.5TB dysków NVMe][LG 48GQ900 48" 4K 138Hz OLED][LG 27GP950 27" 4K 160Hz IPS][HP LP2480zx 24" IPS RGB-LED A-TW][Sony GDM-FW900 24" CRT + POLAROID mod][Panasonic 42VT30 42" PDP][Xonar STX + Burson V5/V6C/V6V + Sennheiser HD545 w obudowach HD600][PSU 750W][Windows 11 X64][Playstation 5][LG V20][RaspberryPi 4 4GB]

KrzysztofT

Wysłane 2013-05-25 19:04

@XoR

Skoro "lajtbust" jest taki super to dlaczego grasz na CRT? \"\lol\"

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-25 22:07 , Edytowane 2013-05-25 22:12

@XoR
Może się nie znam
Dla mnie co migocze, to zawsze będzie obciążeniem dla oczu, to nie jest ważne, że aż 120Hz
Ty tego nie widzisz, ale oczy to widzą i odczuwają
To jest tak samo jak z CRT, migają z 60-80Hz (typowe), nie widzisz tego, nie odczuwasz migania, ale oko odczuwa - efekt jest jeden, po dniu siedzenia boli głowa

W takim wypadku rozmazany obraz na 60Hz jest imho bardziej naturalny dla oka, niż z LB, bo po prostu jest idealnie płynny (nie migocze)
Z LB otrzymujemy pokaz migających slajdów 120Hz

Nigdy nie miałem do czynienia z monitorem LB, ale przypuszczam, że po 8h siedzenia rozbolałaby mnie głowa \"\cfaniak\"

Po prostu dla oka nigdy migający obraz nie będzie naturalny \"\cfaniak\"
Co z tego że na 60Hz widzisz smugi? Przynajmniej są one naturalne tak samo jak są naturalne dla oka kręcę się felgi w samochodzie \"\mikolaj\"

Oczywiście nie neguję LB, dla graczy jest pewnie ekstra sprawą, ale imho nie nadaję się do 'wszystkiego' \"\mikolaj\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

XoR

  • XoR
  • wiadomość Użytkownik

  • 8725 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-25 23:24 , Edytowane 2013-05-25 23:26

@KrzysztofT
bo CRT mają zwyczajnie lepszą jakość obrazu. TN jednak nie ma takich kolorów, takich kątów i takiego kontrastu. Tani IPS też tego nie da \"\nonono\" Nawet drogi nie da takiego kontrastu (choć w dzień będzie lepszy). Takze relatywnie tani CRT da porównywalny obraz do ultra drogiego CRT tyle że w grach będzie chodził super. Po co mi więc monitor z LB? \"\crazy\"

TN z LB to rozwiązanie dla ludzi którzy z tego lub innego powodu nie chcą ważącego prawie 50kg CRT \"\ziew\"
Do CRT wypadałoby też mieć obok dobry LCD bo jednak CRT to CRT i męczy oczy. LightBoostowy LCD ani nie męczy tak oczów jak CRT ani nie ma migania na stałe i można je wyłączyć

CRT ma jeszcze jedną zaletę: brak natywnej rozdzielczości i ma miganie przy każdej odświeżalności. Jeśli gra nie wyrabia np. 100fps to daję mniejszą rozdzielczość i wyrabia i nie musze kupować Titana \"\tuptup\"

@Netman
CRT to CRT, to zupełnie inna klasa migania \"\nonono\"


a tutaj LightBoost [LINK]
jak widać w CRT biały świeci dużo dużo dużo jaśniej i za chwilę znika. Jakby użyć jeszcze szybszej kamery to by ta linia okazała się jedną wypalającą oczy kropką \"\crazy\"

LigthBoost osiąga efekt w dużo łagodniejszy dla oczu sposób wyświetlając cały ekran na raz na np. 2ms. Jasność potrzebna aby uzyskać podobną jasność jak bez tego migania jest niewiele większa, pewnie tylko cztery razy większa. W przypadku CRT jasność jest kilkadziesiąt razy większa bo na ekranie rysowana jest super jasna kropka która za chwilę znika...

Poza tym normalnie monitory LCD i tak migają. Mając np. 100cd/m2 na monitorze mającym 300cd/m2 maksymalnie podświetlenie świeci dalej 300cd/m2 tylko na ułamek czasu. Nazywa się to PWM i zazwyczaj działa z prędkością 185Hz

I najważniejsze: gry to nie praca z pulpitem. Nie oglądasz białych ekranów i nie czytasz czcionek (które na CRT były zawsze nieostre co samo w sobie męczyło oczy) tylko grasz w grę. CRT podczas grania w grę w 60Hz męczy oczy kilka-kilkanaście razy mniej niż ten sam CRT w pulpicie. Nie ma imho szans zrobić sobie kuku grając w gry na monitorze z LB \"\ziew\"

Imho prędzej zepsujesz sobie wzrok grając na smużącym 60Hz LCD i traktując taką płynność za naturalną bo nic tak nie psuje oczu jak ich rozleniwianie. Prawdziwy świat jest dużo płynniejszy od nawet 120Hz monitora z LB a co dopiero 60Hz bez migania. To wręcz żałosne że wam trzeba o tym pisać. Oczu wam Bozia nie dała czy co? \"\brrr\" \"\olaboga\"

[13600K@5.4/4.3][MSI Z790][AMD 6900XT][DDR4 32GB][4.5TB dysków NVMe][LG 48GQ900 48" 4K 138Hz OLED][LG 27GP950 27" 4K 160Hz IPS][HP LP2480zx 24" IPS RGB-LED A-TW][Sony GDM-FW900 24" CRT + POLAROID mod][Panasonic 42VT30 42" PDP][Xonar STX + Burson V5/V6C/V6V + Sennheiser HD545 w obudowach HD600][PSU 750W][Windows 11 X64][Playstation 5][LG V20][RaspberryPi 4 4GB]

KrzysztofT

Wysłane 2013-05-26 10:06

@XoR

Jako, że dobrych CRT nikt już nie produkuje, to ciekawi mnie jak bardzo masz wypalony kineskop i jak bardzo wmawiasz sobie, że masz super obraz - chyba, że masz monitor używany tylko w niedzielę - kiedy rodzice/rodzina/żona szła do kościoła. \"\lol\"

Maveriq

Wysłane 2013-05-26 12:15

@XoR "Prawdziwy świat jest dużo płynniejszy od nawet 120Hz monitora z LB a co dopiero 60Hz bez migania." Tu nie chodzi o płynność, a o blur, z płynnością LB nie ma nic wspólnego.

"To wręcz żałosne że wam trzeba o tym pisać. Oczu wam Bozia nie dała czy co?"
Piszesz takie bzdury, że aż ciężko się do nich rzeczowo odnieść.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2013-05-26 13:22 , Edytowane 2013-05-26 14:28

Prawdziwy świat jest dużo płynniejszy od nawet 120Hz monitora z LB a co dopiero 60Hz bez migania. To wręcz żałosne że wam trzeba o tym pisać. Oczu wam Bozia nie dała czy co?
Xor jeśli nie przestaniesz obrażać dyskutantów bedąc sam amatorem-hobbystą w temacie skończy się ostrzeżeniem i kasacją tematu.
EDIT: za kontunuowanie złośliwości Xor ostrzeżenie, jeśli nie przestaniesz wszystkie posty polecą a Ty odpoczniesz od forum. S.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Pet_BB

  • Pet_BB
  • wiadomość Użytkownik

  • 451 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-26 13:51 , Edytowane 2013-05-26 14:28

Uważam, że XoR jest bardzo grzeczny i ja bym chyba nie zdobył się na taką delikatność w stosunku do ignorantów, którzy nigdy nie widzieli płynnego obrazu a wypisują herezje o złym wpływie na zdrowie czy nienaturalności płynnego obrazu. To właśnie im bym dał po tydzień bana za obrażanie mądrzejszych od siebie.
Przeczytałem bardzo szybko i pobieżnie ale wiedzę,że Xor ma rację w tym co napisał.
Na co dzień zajmuję się programowaniem grafiki i pracowałem przy wielu grach AAA dla największych wydawców. Mamy w firmie monitory 120Hz Acera, Alienware, Asusy 144Hz i inne. Mamy nawet wciąż porządne CRT. To co widać na tych monitorach - płynność obrazu i brak rozmycia - jest dopiero tym czym powinna być gra. Zwykły 60Hz LCD to jest masakryczna, rozmazana plama w porównaniu do tego nadająca się najwyżej do pasjansa.

nawet nie zrozumiałes o co rozmówcy kłócili sięz Xorem, jeśli masz pisać takie bezwartościowe posty to na starcie żegnam. Nawet nie przeczytałeś ale wiesz lepiej, lepiej nie pisać publicznie jak masz pisać takie głupoty. Dziękuje za radzenie kogo nalezy zbanować, jesli zamierzasz jeszcze coś doradzać kogo zablokować to szybko trafisz do tej kategorii. S.

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-26 14:32 , Edytowane 2013-05-26 14:33

@XoR
Że masz jeszcze chęci tłumaczyć fakty \"\upsa\"

@straszny
Nie przesadzaj.

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

XoR

  • XoR
  • wiadomość Użytkownik

  • 8725 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-26 14:39 , Edytowane 2013-05-26 14:42

@straszny
a co ja takiego niby napisałem złośliwego? \"\sam_nie_wim\"

rozmówcy sami piszą że mają słabe oczy bo im się rozmywają ruchome obiekty i jedyny problem to to że stan chorobowy nazywają zdrowiem i normą np.
...no to teraz wszyscy drukują sobie taki sam tekst, jak w tym okienku w Windowskie i machają kartką przed oczami - blur jest, czy nie ma?

Grafika w realistycznej grze nie ma być bardziej ostra, niż prawdziwa, którą obserwujemy wychodząc z domu.

ewidentnie widać że kolega Maveriq ma problem z oczami skoro dla niego wychodząc z domu "grafika" jest nieostra. Gdyby miał dobre oczy to widział by ostro, płynnie i bez rozmyć na ruchomych obiektach bo by szybko fiksował oczy na nich. Ba, uważałby że te 120Hz+LB to nędzna imitacja płynności i ostrości, tyle że lepsza od 60Hz z S&B

ja żadnego blura nie widzę, myślę że zainteresowane monitorami 120Hz osoby też nie. Jak ktoś nie potrzebuje takiego monitora bo by z niego nie skorzystał to po co na siłę próbuje udowodnić że jest on niepotrzebny? \"\sam_nie_wim\" Są ludzie którym blur z 60Hz LCD przeszkadza bo normalnie widzą dużo lepiej i ograniczenia takich monitorów im przeszkadzają. To dla nich skierowane są moje posty \"\nonono\"

[13600K@5.4/4.3][MSI Z790][AMD 6900XT][DDR4 32GB][4.5TB dysków NVMe][LG 48GQ900 48" 4K 138Hz OLED][LG 27GP950 27" 4K 160Hz IPS][HP LP2480zx 24" IPS RGB-LED A-TW][Sony GDM-FW900 24" CRT + POLAROID mod][Panasonic 42VT30 42" PDP][Xonar STX + Burson V5/V6C/V6V + Sennheiser HD545 w obudowach HD600][PSU 750W][Windows 11 X64][Playstation 5][LG V20][RaspberryPi 4 4GB]

straszny

Wysłane 2013-05-26 15:00 , Edytowane 2013-05-26 15:16

@XoR
teraz nic, i dobrze byłoby żeby tak własnie wyglądała rozmowa. \"\ok\" \"\mikolaj\"

temat jest tak naprawdę ciekawy ale za przesadną agresję bede musiał go ciąć, czego bym nie chciał.

Co do lightboosta - od razu znalazłem parę zastrzeżeń w sieci

- technologia wymusza mniejszą przestrzeń barwną - kolor jest bardziej sprany i niebieskawy, podobno o ok 20% zawęża przestrzeń kolorów (i tak przecież dość ograniczoną na TN)
- zmniejsza możliwą maksymalną jasność monitora
- sa osoby które jednak widzą mruganie, czym bardziej statyczne miejsca gry tym jest ono uciążliwsze.

ps gdybym szukał sobie sam zestawu specjalnie w 99% do szybkich gier FPS - prawdopodobnie bym się na taką technologię jak light boost skusił, natomiast w uniwersalnym komputerze, gdzie gry są dodatkiem, szczególnie dynamiczne... nie widzę sensu.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Pet_BB

  • Pet_BB
  • wiadomość Użytkownik

  • 451 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-26 15:56 , Edytowane 2013-05-26 16:06

tydzień przerwy na ochłodzenie głowy. S.

Maveriq

Wysłane 2013-05-26 16:27

@XoR "ewidentnie widać że kolega Maveriq ma problem z oczami skoro dla niego wychodząc z domu "grafika" jest nieostra."
Nie jest nieostra, nie myl pojęć.
Rozumiem, że jak obok ciebie przejeżdża samochód z prędkością 100km/h, to bez problemu odczytujesz Markę opon z napisów na nich?

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

XoR

  • XoR
  • wiadomość Użytkownik

  • 8725 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-26 17:59

@Maveriq
ani w realu nie jest to do zobaczenia ani na CRT ani na LightBoost \"\mikolaj\"
z 60Hz LCD problem jest taki że gdyby ten samochód staczał się z mało stromego wzniesienia tak powoli że napisy byłyby widoczne w realu to to na takim monitorze już by były one mocno zamazane \"\olaboga\"

tylko kwestia czy komuś to przeszkadza że smuży. Wielu ludziom to wisi i powiewa. Inni nie przemogą się aby użyć TN mimo że rozmycia widzą. A grupa docelowa kupi i będzie grała. Te osoby i tak zazwyczaj nie miały nic lepszego od TN. Kolega kupił i mocno chwali sobie poprawę jakości 2D nowego monitora względem starego \"\ziew\" Wiadomo że jakby miał zamiast 22" TN jakiegoś 2207WA to by apopleksji mógł dostać \"\cfaniak\"

@straszny
obraz nie robi się tyle niebieski co różowy \"\olaboga\"
czy gamut się zmienia to nie wiem, raczej miganie takie czy inne nie powinno mieć żadnego wpływu na gamut bo przecież większość W-LEDów i tak miga np. nie miga na 100% jasności ale już na np. 50% jasności tak, tylko że nie na 120Hz a 185Hz i gamut się od tego jednak nie zmienia \"\ziew\"

wpadnę do kumpla kiedyś ze spyderem3 to sprawdzę to dokładniej \"\upsa\"

najlepiej by było gdyby producenci zauważyli potencjał migającego podświetlenia i zrobili monitory mające tego typu bajery w standardzie jako normalna opcja a nie że trzeba używać hacków.

takie np. Eizo FS2333 monitor dedytkowany graczon a nie ma ani >60Hz ani stroboskopowego podświetlenia \"\olaboga\"
Gdyby dali jakieś 85 czy 100Hz z miganiem to działałoby to bo sam panel w 10-12ms się spokojnie wyrabia ze zmianą pikseli. Może artefakty RTB by się pojawiały ale i tak ostrość/jakość ruchomego byłaby dużo lepsza, do tego mniejszy input lag. Koszt dodania takiej opcji to myślę groszowa sprawa. Tyle co musi być DualLink (prawdopodobnie i tak już tam jest) i odpowiedni firmware. Taki monitor sprzedałby się wielokrotnie lepiej gdyby tak zrobili bo wielu ludzi tylko czeka na taki monitor

a narazie tylko dzięki Nvidiowemu 3D Vision mamy w ogóle 120Hz i stroboskopowe miganie co jest głupie bo większość ludzi jednak kupuje te monitory nie dla 3D Vision tylko 120Hz \"\crazy\"

@KrzysztofT
mój poprzedni post został skasowany więc odpowiem jeszcze raz

monitor świeci bardzo jasno, praktycznie tak jasno jak najjaśniejsze LCD (np. U2410) a już napewno jaśniej niż jakiekolwiek LEDy. Ostrość jest bardzo dobra, lepsza od wszystkich CRT jakie widziałem. Raczej jest wiec mało wypalony. Jakość obrazu jest super \"\serduszka\"

[13600K@5.4/4.3][MSI Z790][AMD 6900XT][DDR4 32GB][4.5TB dysków NVMe][LG 48GQ900 48" 4K 138Hz OLED][LG 27GP950 27" 4K 160Hz IPS][HP LP2480zx 24" IPS RGB-LED A-TW][Sony GDM-FW900 24" CRT + POLAROID mod][Panasonic 42VT30 42" PDP][Xonar STX + Burson V5/V6C/V6V + Sennheiser HD545 w obudowach HD600][PSU 750W][Windows 11 X64][Playstation 5][LG V20][RaspberryPi 4 4GB]

koradon

Wysłane 2013-05-26 18:15

@XoR poczekaj... mniejszy input lag?

Gdyby dali jakieś 85 czy 100Hz z miganiem to działałoby to bo sam panel w 10-12ms się spokojnie wyrabia ze zmianą pikseli. Może artefakty RTB by się pojawiały ale i tak ostrość/jakość ruchomego byłaby dużo lepsza, do tego mniejszy input lag.

Pierwszy raz słyszę żeby od rodzaju "podświetlenia" zależał input lag... \"\hmmm\"

Jak zrobia takie IPSy to pewnie kiedyś kupię (raczej nieprędko). O ile do tego czasu nie będzie OLEDów

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,
Strona 3 z 4 <<<1234>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 201 gości