W sieci pojawił sie pierwszy dev diary z robionego przez Firaxis remaku klasycznego XCom.
[LINK]
[LINK]
Co myslicie? Mnie podoba się to strasznie i naprawdę budzi to nadzieje, na porządny i udany remake. Jedyne co mnie męczy to jak przeniosą mechanikę badań oraz walki w powietrzu. Ostatnio na DOS Boxie skończyłem pierwszego XComa i Terror from the Deep i mam nadzieje, że:
1. Walka w powietrzu pozostanie jak w oryginale - czyli pościg, walka w osobnym oknie i td.
2. Badania będa mocno rozbudowane i mieć kilka gałęzi. Badania na martwych i żywych obcych MUSI powrócić! Daje to ogromne możliwości i pole do popisu. Takiego potencjału nie można zmarnować. Oczywiście wyniki sekcji ukazane w odpowiedni sposób - stół operacyjny i td., jak w starym UFO.
3. Misje typu Terror, rajdy na bazy, obrona własnej - oby tego nie porzucili.
4. Dużo gatunków obcych z podziałem na rangi i może jakieś mutacje wewnątrz danych gatunków. Oczywiście każdy z nich dawałby inna rzecz, po przepadaniu będąc żywym lub martwym.
To mi na razie do głowy przychodzi. Poza tym świetna sprawa z systemem osłon, niszczeniem się otoczenia, poruszaniem się po polu walki (Sectoidopodobny alien skaczący przez szyby mnie rozbił). Kurcze - zajarałem się na maksa...
Generalnie chciałbym aby ten temat żył, bo udane wskrzeszenie tak wspaniałego klasyka jak seria XCom byłaby wydarzeniem co najmniej epokowym :)
Dawajcie swoje doświadczenia z poprzednimi odsłonami, przemyślenia, analizy tego co widać. I czekamy na następny materiał.
Forum > Software > Czyżby realny remake XCom?
Wysłane 2012-03-07 14:27
Wysłane 2012-03-07 14:51
O ja Cię... dodając do tego kolejny X-COM w latach 50' który jest raczej strzelanką, zapowiada się bardzo ciekawie.
Brakuje mi tylko save'a jakoś sobie ciężko wyobrażam po tych wszystkich latach brak zapisu stanu gry
Wysłane 2012-03-07 16:05
Jeśli będzie pojawi się remake to dla mnie rewelacja. X-Com 1 i 2 był rewelacyjny, Apocalypsa już mnie nie wciągnęła.
Wysłane 2012-03-07 17:14
UFO było wyśmienite, przełomowe, spędziłem przy nim mnóstwo czasu. Czytałem o tym projekcie i liczę na prawdziwy powrót klasyka we współczesnej szacie ale dalej jako turową grę taktyczną jaką był oryginał. Jak dla mnie najbardziej oczekiwany tytuł tego roku
Wysłane 2012-03-07 17:40
to samo co Netcop, rżneliśmy w to latami. Firaxis to może nie gwarancja ale szansa na najbardziej epicką gre 2012.
Czekam z ogromną niecierpliwością
Wysłane 2012-03-07 20:04
A ja ile w to grałem... hohohoho. Graliśmy razem z kuzynem, ja miałem kilku ziomków i on. Ale były czasy. Również na 486 grałem. Do tego co się ufo do domu przyniosło i przeskanowało mks`em to zawsze jakiegoś vira miało. Opierdziel od taty bo jego soft się pozarażał. Super czasy...
Wysłane 2012-03-08 12:56
Oglądając po raz drugi ten materiał można dojść do kilku wniosków.
Powracają starzy znajomi z nowym lub lekko zmienionym wizerunkiem. Z obcych mamy Sectoidy i Mutony. Przez moment widać Interceptora oraz pociski Avalanche. Powraca zatem walka powietrzna i baaaardzo mnie to cieszy. Także badania wyglądają na całkiem sensownie przedstawione. Teraz występują resztki broni, które będziemy badać - nie od razu gotowe egzemplarze jak w poprzednikach.
Co do saveów - będą normalnie w grze, ale będzie również poziom trudności, który umożliwia tylko saveowanie, ale nie będzie możliwości odczytania save'u w trakcie gry. Jakaś misja się nie udała i połowa oddziału padła - live with it.
Nowy obcy - Berseker. Walka tylko w zwarciu, ale potrafi przebijać sie przez ściany. Przypomina nieco Mutona w innym kombinezonie, a w dłoni ma coś w rodzaju organicznego ostrza. Fajna sprawa - ciekawe czy jeśli Bersekerzy przypominają Mutony to czy motyw z mutacjami wewnątrz ras obcych stanie się faktem. Na screenach widać też obcych wyglądających bardzo podobnie do ludzi. A może to są ludzie? Na pewno pamiętacie, że w starym XComie niektóre kraje potrafiły przechodzić na stronę Ufoków jeśli nie szło nam za dobrze i wycofywać się z finansowania. Ciekaw jestem co z tego wyniknie bo perspektywa walki z zmanipulowanymi genetycznie ludźmi też zapowiada się obiecująco.
Agenci XCom nie będą już mieli punktów akcji. Zamiast tego powstanie coś na kształt puli ruchów, jakie nasz żołnierz jest wstanie wykonać w określonym czasie. Brzmi to nieco zagadkowo i przydałoby się zobaczyć jakiś materiał, który to wyjaśni. System Time Units idealnie pasował do mechaniki gry. Miejmy nadzieje, że ten nowy da radę godnie go zastąpić. Kolejna nowość u naszych wojaków to podział na klasy. Mamy więc ludzi z odgórnie przypisanymi predyspozycjami do bycia wsparciem, szturmowcem czy snajperem. Dobry pomysł.
To chyba najważniejsze rzeczy, jakie udało mi się wychwycić. Znaleźliście coś jeszcze?
Wysłane 2012-03-08 13:08
@Buroberu
cut scenki z mordowania obcych
dodają dramaturgii i widowiskowości walce, ale mam ogromną nadzieję że w długiej grze da sie je wyłączyć, inaczej będą wkurzające.
Wysłane 2012-03-08 13:45
@straszny
W wywiadzie gość mówi, że będą się załączać w wyjątkowych wypadkach - czyli daleki strzał, trafienie ufolca w karkołomne j pozycji i td. Zatem nie powinny być nachalne.
Poszperałem i są też złe wieści. Znika system rang Obcych - czyli koniec z medykami, inżynierami, squad leaderami i commanderami. Będziemy mieli tylko jedną bazę. Nie będzie rozbudowanego systemu fizyki - tylko ciała i niszczenie ścian i temu podobne.
[LINK]
Sumaryczna lista faktów.
Wysłane 2012-05-22 14:51
Pozwolę sobie odkopać temat bo podano datę premiery i kilka szczegółów z nią związanych:
[LINK]
Wysłane 2012-05-23 10:39
[LINK]
Powracają Chryssaildy i Flying Armour :)
Wysłane 2012-05-23 19:59
Gra się zapowiada bardzo bardzo ciekawie. Oby tylko nie uprościli za bardzo. Oglądałem na YT kilka wypowiedzi twórców w których podkreślali iż żołnierz może zginać w czasie misji i już się go nie odzyska i iż można przegrać grając w tą grę.
Te dzisiejsze gry.
Kto jest online: 0 użytkowników, 234 gości