@emitar
Ale przecież w miarę dodawania tych megabitów routing też się poprawia...w sumie gigantyczna moc idzie teraz na to, łącznie z całym load balancingiem na ogromną skalę. Jak ping i jitter się trzyma nisko to można grać i na 50Mbps.
Forum > Software > Streaming gier
Wysłane 2019-08-20 00:32
Wysłane 2019-08-20 01:42
Właśnie o to chodzi, że wśród rozwiązań, z których ja do tej pory korzystałem, czyli lokalnego dostawcy po WiFi, Neostrady, czy Vectry (bez TV), zawsze było tak, że każde zwiększenie prędkości ciagnęło ze sobą widoczną różnicę w stabilności pingu. Na niekorzyść.
Wysłane 2019-08-20 08:31
ooo Pany na Google Stadia - czyli streaming i granie przez Chrome na wszystkim i wszędzie (tablety, smartfony itd) Google zapowiedziało własnie ... Cyberpunk 2077
Wysłane 2019-08-20 08:40
Przetestowałem Geforce Now i niestety nie jestem zbyt zadowolony. Testowałem na Assassin's Creed IV (wersja z konta Uplay), więc tytuł wcale nie świeży, ani mocno wymagający.
Testowałem na dwóch różnych laptopach, zarówno podpiętych do routera poprzez Ethernet, jak i Wi-Fi (zarówno 2,4, jak i 5GHZ). Internet mam z Vectry, 600 Mb/s.
Po kolei spostrzeżenia:
- za każdym uruchomieniem gry prosi mnie o jej aktualizację, co trwa kilkanaście minut (krok discovering files) - nie wiem jednak, czy jest to wina samej usługi, czy może zainstalowanego w jej ramach klienta Uplay. Wyłączę i włączę - znowu aktualizacja.
- gra nie trzyma niektórych ustawień, ale tylko niektórych, np. rozdzielczość, czy język menu (co ciekawe, język napisów już jest zapamiętywany).
- Bardzo duże "lagi" podczas akcji. Gdy chodzę po mieście, czy skaczę sobie po dachach, wszystko jest w porządku, ale już gdy spadam lub walczę, pojawiają się lagi, przez które praktycznie nie da się grać.
- Już po wyłączeniu gry dostaję błąd runtime'u o źle zamkniętej aplikacji.
Nie wiem, ile z powyższych jest spowodowanych przez to, że gra jest odpalana z konta Uplay, ale tak czy inaczej, nie powinno tak być. Może powinienem przetestować usługę na jakiejś innej grze - spróbuję, gdy znajdę trochę czasu.
Czy koledzy, którzy przetestowali i wypowiadają się pozytywnie, mogą podzielić się informacją, w jakie gry grali i jak im to działało?
Wysłane 2019-08-20 10:21
A ja nie jestem zadowolony, bo zapisałem się 2 tygodnie temu i nadal nie otrzymałem akceptacji ;P
Pewnie nie ma żadnego serwera wystarczająco blisko końca świata.
No Pany, jeśli to jest w fazie produkcji, to nie można jeszcze wyciągać wniosków.
Wysłane 2019-08-20 20:05 , Edytowane 2019-08-20 20:06
@Ignacek 9
Komputer 1:
- łącze chyba 100mbit
- gra CS: GO
- płynnie, wszystko na full @ 1080
- chwilę tylko grałem, lagów nie było
- myszka 'pływała', nie dało się strzelać
Komputer 2:
- łącze 500/500
- gry fortnite (tylko przez chwilę było płynnie, grałem na padzie 'celownik' nie pływał), batman arkham city (płynnie, raz na jakiś czas delikatny spadek fps, i chyba z 2x miałem komunikat o problemie z połączeniem)
Od x lat jestem niedzielnym graczem i taki rodzaj usługi jak najbardziej mi odpowiada. Wiem, że mało dokładnie napisałem, ale na prawdę nie mam się do czego przyczepić. Nie miałem opisywanych przez Ciebie problemów (gubienie ustawień, aktualizacje).
Wysłane 2019-08-21 10:37 , Edytowane 2019-08-21 10:38
@Ignacek 9
tak - póki nie mamy 5G i jego osławionego opóźnienia 1ms, współczesne granie przez streaming to gry rpg, przygodówki, strategie, symulatory .... wszystko generalnie poza dedykowanymi FPSami o bardzo krótkim czasie reakcji.
Dlatego np Cyberpunk 2077 będzie super przez streaming Google Stadia, a taki stareńki CounterStrike bez 5G nie nadaje się do zabawy w ten sposób.
Wysłane 2019-08-21 12:38
@straszny
A tam 5G...myślisz że ludzie mają tylko mobilny internet?
Kupa ludzi ma symetrycznego gigabita, masa klientów kablówek ma te przynajmniej 250Mbps, wszystko po światłowodzie z pingiem grubo poniżej 1ms. 5G zmieni tylko ostatni odcinek do klienta - wcześniej i tak musi być szkielet światłowodowy.
Wysłane 2019-08-21 16:16
@djluke
no jasne - ale 5G upowszechni game-streaming z niskim pingiem praktycznie wszędzie - smartfony, tablety, stare laptopy, ultrabooki, smart-telewizory ..
Wysłane 2019-08-21 17:28 , Edytowane 2019-08-21 17:28
Ale te wszystkie urządzenia o których piszesz są przecież już teraz podpięte do stabilnego światłowodu z jeszcze niższym pingiem! A nim te wszystkie "tablety, stare laptopy, ultrabooki, smart-telewizory"* będą urządzeniami z modemem 5G to jeszcze wieeeele czasu upłynie. Dla porównania upowszechnienie IPv6 zajęło od jego wprowadzenia...niemal 20 lat...
* smartfony celowo pominąłem - tutaj 5G przyjdzie rzecz jasna szybciej.
Wysłane 2019-08-23 21:16 , Edytowane 2019-08-23 21:17
@straszny - 5G niczego nie zmieni. Poczytaj link ktory wstawilem o tym jak dziala siec 5G. Ping do Ciebie moze i bedzie niski, ale w druga strone ... poza tym jeszcze trzeba zapewnic bardzo dobre lacza do nadajnikow, co przy Twoim wyobrazeniu 5G sie zwyczajnie nie stanie tak szybko. No i pamietajmy, ze wzrost uslug streamingowych obciazy lacza szkieletowe (co dzis robi np.: netflix), dlatego taki Orange ma u siebie kolokowane serwery Netflixa. W streamingu gier moze byc z tym problem, zwlaszcza u mniejszych operatorow.
Wysłane 2019-08-25 01:30
Ach te czasy, kiedy granie było tylko 4fun :)
Kto jest online: 0 użytkowników, 276 gości