@straszny ja zauwazyłem że czasami przeciwnik skupia ogień na jednym statku, natomiast nie udało mi się ustalić jak to dobiera.
Forum > Software > Endless Space
Wysłane 2012-07-17 09:43 , Edytowane 2012-07-17 11:18
ja dopiero w drugiej grze załapałem że są różne wielkości kadłubów, coś jak niszczyciele, krążowniki lekkie i ciężkie i pancerniki Na początku grałem na 2 podstawowych.
W każdym razie te pytania wyżej pozostają aktualne i jeśli ktoś już zaobserwował temat bliżej bede wdzięczny za podzielenie się uwagami.
Wysłane 2012-07-17 11:29 , Edytowane 2012-07-17 11:30
@straszny
Ja widzę iż przeciwnik rozkłada ogień (używał rakiet). Nie wiem jak wybiera cele.
Patent mocny statek z modułami wspierającymi całą flotę + statki wyspecjalizowane w uzbrojeniu(jest taki kadłub mający - 25% na uzbrojenie 1 punt dowodzenia) top moja standardowa taktyka.
Wysłane 2012-07-17 12:14 , Edytowane 2012-07-17 12:15
A ja znów wtopa w okolicy 200 tury. Tym razem grałem na dużej galaktyce spiralnej z 8 ramionami i też na normalu (trzecie podejście Terranami)
Moim zdaniem kluczem do wygrania jest szybka blokada ekspansji pozostałych ras gdzieś na kluczowych planetach środka. Tym razem przejścia do odnóg były w środku galaktyki i jako pierwsi pojawili mi się tam Craversi (ja musiałem odkryć tunele aby się wydostać ze swojej odnogi) więc od początku była jazda z nimi. W między czasie boczkiem udało mi się zacząć kolonizować drugą odnogę ale spotkałem zaraz Sophonów więc wolałem uniknąć wojny na dwa fronty. W tym czasie cwaniaki z drugiego United Empire ominęli Craversów i zaczęli kolonizować cały dół galaktyki, po czym przyłączyli się i pobili Craversów (mnie się jedynie udało zahamować ich ekspansję). No i UE zaczęło ochładzać ze mną stosunki po czym wojna (nie pomógł sojusz z Sophonami). Nie dałem rady z produkcją, technologicznie też byli lepsi.
Z tego co widziałem to AI montuje różne statki z reguły były to statki specjalizowane typu broń kinetyczna+deflektory lub beamy+tarcze. Pojawiły się też rakiety.
Generalnie im mniejsza galaktyka tym łatwiej dla nas, im bardziej któraś frakcja się rozrośnie tym mniejsze szanse na wygraną.
Wysłane 2012-07-17 13:14 , Edytowane 2012-07-17 13:16
@koradon
własnie, dużo wynalazków jest porozrzucanych w innych drzewkach - wielkość floty jest w lewym drzewku a nie górnym, nowe kadłuby statków w dolnym a np. doskonały feature jak mocno poprawiona samonaprawa w bitwie (działa genialnie) jest np. pod antymaterią w prawym drzewku.
Zauwazyliście że statki też mają swoje doświadczenie bitewne? Warto zachować je jak najdłużej
moja ulubiona uniwersalna taktyka kart do bitwy:
1. adaptive strategy
2. nano naprawy
3. nano naprawy
i często kończe bitwe z 100% HP
Wysłane 2012-07-17 13:27 , Edytowane 2012-07-17 13:29
Napiszę kilka ogólników.
Pierwsze rasy ja stworzyłem swoją bardzo dobrze mi się nią gra:
Właściwie nie muszę budować żadnych budynków żywnościowych i praktycznie nie mam farm. Poziom normal. Mi jest bardzo trudno handlować nie bardzo chcą za mną więc można zdjąć handel.
Bardzo trzeba dbać o badania od początku trzeba wybierać specjalizacje kolonii jako naukę nie tylko farmy, produkcja czy finanse.
Trzeba mieć dużo command point zarówno dla floty i bohaterów. Na początku bohaterowie tylko dla systemów potem dla floty.
Nauka musi iść mniej więcej równomiernie we wszystkich gałęziach wszędzie są kluczowe technologie.
Co do bitw to jak mają dobre rakiety trudno skończyć bitwę bez strat wygląda to tak po 2 salwach z beam nie ma żadnego wrogiego statku lecz jak dolatują jego rakiety to tracisz jakieś jednostki.
Wysłane 2012-07-18 20:28 , Edytowane 2012-07-18 21:01
Ja właśnie myślałem iz wygram pierwszą grę na hard. Rozpoczynałem ponownie grę z save z początku , pierwsze podejście mi nie poszło nie zablokowałem kluczowego systemu. Szło dobrze miałem wojnę ale utrzymałem wszystkie systemy, właśnie zająłem jeden przeciwnika, doszedłem technologicznie do niego i mój Vertex 2 postawił przenieść się do krainy złomu komputerowego wraz z moimi danymi....
Ściągam ponownie grę.
P.S. Powrót do HDD jako systemowy jest bardzo bardzo bolesny....
Wysłane 2012-07-19 11:17 , Edytowane 2012-07-19 11:18
ten ostatni rodzaj kadłubów statków z dolnego drzewka daje kolosalną przewagę nad resztą.... przeżywalność statku przy mądrym projekcie rośnie nieproporcjonalnie mocno w stosunku do średnich i małych kadłubów.
Zagrałem gre medium mapa, 8 graczy, medium poziom trudności. Wygrałem. Było fajnie i momentami trochę ciężko (raz nawet cofnąłem się w saveie o 3 tury) ale wygrałem bez jakichś dramatycznych problemów. Kluczem są lepsze floty o wysokiej przeżywalności (bardzo dużo HP, wysoka samonaprawialność w bitwie i jeszcze przez cechy dowódców) dobrze rozlokowane + odwody, i do tego nietypowa dyplomacja (np poproszony inny wróg mojego wroga dał mi gratis 4 wynalazki choć nie miałem z nim specjalnych układów!! tylko dlatego że biłem jego przeciwnika, który mocno go już kasował)
Jednak odpowiadają mi małe mapy - zagram sobie teraz 8 graczy na small mapie + hard poziom.
Wysłane 2012-07-20 19:53 , Edytowane 2012-07-20 19:59
Czy ktoś mi może napisać od czego zależą szlaki handlowe. Nie chodzi mi o ilość możliwych (sa odpowiednie budynki) tylko nie wiem dlaczego raz mi się tworzą a drugi raz pomimo iż mam pełno slotów nie ma szlaków handlowych. Czy można handlować tylko z innymi rasami? Jakie porozumienie jest potrzebne?
Obecnie gram na hard i taka pomoc by się bardzo przydała.
Kilka słów o bitwach i statkach. Jednak nie można się skoncentrować tylko na beam. Obecnie na hard walczę z tą rasą która zawsze jest w wojnie. Zaatakowali mnie. Myślałem iż nie będzie większego problemu ale obecnie jestem w stanie tylko się bronić na swoim terytorium (odpowiednie budynki). Co zauważyłem dwie floty przeciwnika o bardzo podobnej punktowo sile około 7000 punktów. Jedną (miała tylko beam pokonałem bez strat i właściwie nie tracą nic HP statków. Druga już z rakietami zniszczyła mi 3 z 5 battleship każdy o HP około 1000. Ci mieli rakiety a moje beam w 1 fazie niewiele zrobiły. Jak nie masz przewagi technologicznej to rakiety mogą być decydujące. Moja flota miała jakieś 8000 punktów, przeciwnika 7000. Na automacie przegrywałem wszystkie walki.
Wysłane 2012-08-10 22:13
kolejny 4X [LINK]
wygląda chyba jeszcze lepiej, tylko że ta cena mocno niestudencka
Wysłane 2012-08-11 00:08 , Edytowane 2012-08-11 00:09
@koradon
Widzę tu Hegemonię + SOSE + bajerki Ciekawie chociaż ta cena to bardziej jak z konsol... wtf
Btw czemu nie Legends of Atari
Wysłane 2012-11-30 03:40
Macie free weekend na Steamie + jakąś tam promocję na to.
Wysłane 2012-12-02 17:18 , Edytowane 2012-12-02 17:21
@djluke
No to jakieś 10 zł drożej, ta sama edycja Emperor, na Allegro box, darmowa przesyłka [LINK]
Wysłane 2012-12-02 20:25
a czym się różni edycja Admirał od Emperor ?
Wysłane 2012-12-02 20:33
@alii
Kto jest online: 0 użytkowników, 214 gości