Czy ja dobrze wnioskuję na podstawie filmiku odnośnie 9.0 że będzie opcja uzyskania freeslotów z PzIV i stuga?
Forum > Software > World of Tanks - wątek nr 24
Wysłane 2014-03-22 14:49 , Edytowane 2014-03-22 14:54
@pustelnik
wątpię, w każdym razie nic w asap o tym nie było.
"Zaraz" sprawdzę, jak sprawa wygląda na CT :> (42000 graczy przedemną w kolejce )
EDIT
To "zaraz" idzie jak krew z nosa (40561), także może za jakąś godzinkę wbiję na CT.
W każdym razie, ludzie na forum piszą, że nie będzie darmowych czołgów = żadnych slotów tym razem
Wysłane 2014-03-22 15:55 , Edytowane 2014-03-22 17:06
Wojny historyczne
Ja w JP + Tygrys + Tygrys2 VS 3x Hellcat , 2x Jackson
Przegrana
Zaobserwowałem ze na 5 bitew historycznych zagranych zawsze 1 ze stron miała prawie same TD lub same
t57 Heavy czas ładowania magazynka 21sec tak zawsze było?
Wysłane 2014-03-24 09:51
Tak się zastanawiam czy jest sens opracować drugą wieżę w Type 4 Chi-To przed opracowaniem ostatniego radia? Patrząc na parametry nie ma żadnych różnic pomiędzy tymi wieżami... Czy może coś pominąłem i druga wieża poprawia jakieś parametry?
Wysłane 2014-03-24 10:41
@rockwerner Ma lepszy kształt.
Wysłane 2014-03-24 10:49
@rockwerner
Masz rację, różnic nie ma. Jedna wieża jest prototypowa (czyli ta domyślna), druga to już wersja produkcyjna. Oprócz tej drobnej różnicy - bez zmian. Na szczęście 4k doświadczenia to nie tak dużo. Na wyższych tierach to jest dopiero zabawa.
Co do testów:
Wczoraj próbowałem wbić koło 10-11 - bez szans. wieczorem licznik wskazywał 45k-55k osób w kolejce. Z rana coś udało mi się potestować.
Bitwy historyczne jak dla mnie porażka: brak jakiego kolwiek balansu. 6x tiger I vs 5xkv-1s + 1xsu-152. Nie dość, że historyczna wersja kv-1s bije po 100, to ma penetracji niecałe 80. A tygrysy mają dwa razy więcej hp, lepszą penetrację i co tu dużo mówić - biją mocniej i ciutkę wolniej od kv-1s.
Fajnie prezentuje się sprawa gąsienic, każde koło jest niezależne. No i wreszcie jakiś ciekawszy garaż. Nie mniej brakuje mi takiego patentu, że przeglądamy czołgi w formie 3d. Tj poruszamy się tak jakbyśmy chodzili po garażu. Opcja szybsza - to te sloty (i znów bez odpowiedniego moda ani rusz - wyświetlanie w 2 rzędach)
Wysłane 2014-03-24 11:02 , Edytowane 2014-03-24 11:03
@nickey
taa... miałem bitwę historyczną z kolei amerykanie vs brytyjczycy... gdzie rzuciło masę mediumów T69 na prawie same AT15: autentycznie medy rozmazały się przy jakichś smiesznych stratach wsród "Brytyjczyków".
często rzuca bitwy typu cięzkie TDsy vs trochę heavy+ dużo medów ... kompletnie niezbalansowane strony robi.
Wysłane 2014-03-24 11:02 , Edytowane 2014-03-24 11:04
@nickey A nie jest ciut niższa? Tak mis ie przynajmniej wydaje. No i ma właśnie większe wychylenie działa w dół.
Edit: Co do tych historycznych, to albo będą musieli bardziej zrównoważyć czołgi, albo trzeba będzie wprowadzić różną ich liczbę dla stron :)
Wysłane 2014-03-24 14:10 , Edytowane 2014-03-24 14:39
@rockwerner
Druga wieża w chi-to to PODSTAWA.
Dopiero z nią masz świetne opuszczanie działa, które umożliwia nawiązanie sensownej walki.
@straszny
Chyba coś pomieszałeś, bitwy historyczne dostępne są tylko na serwerze testowym... i nie ma tam bitwy US vs Brytole (w końcu to bitwy historyczne...)
Pewnie grałeś w trybie konfrontacji na normalnym serwerze. Ten tryb, w 9.0 CT, został zupełnie usunięty... bo balans to był koszmar.
@Maveriq
Balans jeszcze kuleje ale nic dziwnego - nowy tryb, nowe metody ważenia.
Akurat różna ilość maszyn to już jest dopuszczalna. Pretestuj bitwę ardeny, tam to chyba najlepiej widać. Miałem np takie teamy:
5 Hellcatów + 2 Jacksony VS KT, JP, Panther i jakiś Pz IV.
4 Hellcaty, Jackson vs KT, Tiger, Panther
Bardzo fajne pojedynki wychodzą w ardenach.
Co do bitew historycznych:
Generalnie koncepcja mi się bardzo podoba, ale wymaga szlifowania.
Testowałem tylko ardeny (US vs WH) oraz kursk (USSR vs WH).
Ardeny (mapa Erlenberg) były spoko - przewaga liczebna US, techniczna WH. Grając Jacksonem z 90mm było sporo frajdy w biciu KT, JP czy nawet Tygrysa I.
Kursk (odbywa się na mapie Prokhorovka) testowałem tylko na sowietach, jeżdżąc T-34.... Porażka w obecnej postaci, bo działo tylko drapie pancerze tygrysów (a stanowią one 90% składu typowej drużny WH).
Scoutowanie, przy 350m zasięgu widzenia T-34, nie działało, mimo relatywnie przykoksowanej załogi (2 perki w tym kamuflarz).
A strzelać nie było do kogo (praktycznie same Tigery, a te można było tylko podrapać.. i złapać w nagrodę bułę za >50% HP).
Generalnie jazda niskimi tierami to strata czasu, bo z historycznymi działami bardzo ciężko coś uszkodzić... a bez tego kredyty ani XP nie wpadną.
Dzisiaj przetestuję bitwę nad jeziorem Balaton, wygląda, że jest bardziej zbalansowana niż kursk.
Mimo wszystko, ogólne wrażenia - bardzo pozytywne, bo jest potencjał.
Wysłane 2014-03-24 14:42 , Edytowane 2014-03-24 14:42
Kupiłem sobie AMX 50 -100 - o Boże jak dziwnie się tym gra ! Kilka pierwszych bitew - keczup totalny, jak tylko mnie zoczono - kilka bomb i Amen. Nawet strzelić nie zdążyłem. Ale potem udało mi się nawet 3kę wbić nie wiadomo jak i kiedy ( jak już się strzela to idzie damage ) No ale papier jest koszmarny, w ogóle nie mam koncepcji na ten czołg - chyba najlepiej jest komuś pomagać z doskoku ?
Wysłane 2014-03-24 15:09 , Edytowane 2014-03-24 15:13
@cichy
* albo na przysłowiową hienę - ktoś zaczyna a Ty wykańczasz
i zbierasz joby za zabranie killa
* albo polowanie na słabsze tanki, które zmieszczą Ci się z zadaniem damage w zniszczeniu pojazdu.
jako że są szybkie zauważyłem że gracze często zajmują nimi wysunięte pozycje - rozwalają lighta/meda walącego jako rushujący scout, po czym chodu na drugą linię.
@andrzej166
no jasne że pomieszałem obydwa tryby... tak to jest pisać posty z doskoku
Wysłane 2014-03-24 15:33
@cichy
Wymaksuj amx 50 100 i będziesz bardzo zadowolony. Ja jestem. Już mi 4 perk leci. Szybkość + mobilność = ogień! Możesz grać tym czołgiem agresywnie niczym lekki lub med, albo posnajpić trochę w krzaczkach.
Na 7vs7 takie dwa lub trzy amx potrafią zrobić różnicę. Bba! Raz widziałem skład 3x 50 100, 2 x 13 90. W ciągu minuty było po nas. Ty raz strzelisz i czekasz, tamci bili w jednego skupionym ogniem.
Wysłane 2014-03-24 16:22
Generalnie niskie tiery mają w bitwach historycznych więcej zarabiać (podobno +50%) a jak WG zatrudni programistów to mają się też respawnować w czasie bitwy. Może być ciekawie.
Jak 9.0 wyjdzie oficjalnie, wracam do gry - zrobiłem sobie 2 miesiące przerwy i tylko na ten patch czekam... wreszcie coś nowego i ciekawego.
Wysłane 2014-03-24 23:04
Z tego co piszecie to widzę że odrobina realizmu wraca do gry - t 34 które są rozsmarowywane przez tygrysy toż to taki był porządek rzeczy na polu bitwy
Może jednak wrócę do zabawy
Jak tylko czegoś nie zrobią żeby znów armia czerwona była niezwyciężona to zapowiada się ciekawie
@andrzej166 Historycznie dużo rzeczy było niezbalansowanych. Najpierw ruscy mieli niezniszczalne t-34 i kw, potem były niemieckie tygrysy i pantery, a amerykanie poza fireflyami i niszczycielami to nie mieli równorzędnych przeciwników dla tych czołgów.
@Maveriq To akurat mogło by być ciekawe - trzy tygrysy broniące się przed piętnastoma m4, czy kw2 walące do oddziału pz III czy pzIV na krótkich lufach.
Oj mogliby pójść nieco w stronę historycznego realizmu i zapodać czołgi jednego modelu ale różniące się opancerzeniem kadłuba, a nie tylko wieży. Takiemu pz IV strasznie się utyło między '39 a '45. Czy stug, który był całą linią/wykonań pojazdów a tu sprowadzono go do jednego modelu z różnymi lufami.
Wysłane 2014-03-25 08:19 , Edytowane 2014-03-25 12:12
@pustelnik
a amerykanie poza fireflyami i niszczycielami to nie mieli równorzędnych przeciwników dla tych czołgówz tym że wiesz... wspominasz o realiźmie historycznym, z nim to nigdy nie będzie miało wiele wspólnego bo Amerykanie w 1944 roku uczyli się już koncepcji zintegrowanego pola walki, więc im było rybka czy mają czołg służący do niszczenia Tigerów czy samolot szturmowy do tego samego celu: mieli samolot, i jak było widać z przebiegu walk stykał wyśmienicie.
W grze nigdy tego nie da się oddać. Armia niemiecka była bardzo wyspecjalizowana, amerykańska bardzo uniwersalna. To trochę jak w czasach starożytnych, armia grecka była wyspecjalizowana jak niemiecka (wyspecjalizowana lekka i ciężka piechota i specjalna jazda) a rzymska uniwersalna jak amerykańska.

@Maveriq To akurat mogło by być ciekawe - trzy tygrysy broniące się przed piętnastoma m4, czy kw2 walące do oddziału pz III czy pzIV na krótkich lufach.takie walki byłyby fajne ale za dużo hejtu szło by wśród graczy
Wysłane 2014-03-25 10:07 , Edytowane 2014-03-25 10:43
@pustelnik
gameplay>realizm
"Bitwy historyczne" to li tylko taka nazwa dla pewnego zestawu zasad - nie są po to, by jedna strona rozjeżdżała drugą. Szanse muszą być wyrównane, bo nie będzie chętnych do gry w obu drużynach.
Jeżeli tego szukasz (bitwy hmmm.... "niesymetryczne"), to nie ta bramka.
Zawsze możesz sobie stworzyć pokój treningowy i odzwierciedlić dowolne warunki... o ile znajdziesz chętnych
Zresztą, juz devsi poprawiają balans, na potrzeby drugiej rundy CT, o czym zainteresowani na pewno czytali
To jest duża sprawa (tryb "bitwy historyczne"), także będą pewnie jeszcze z 2-3 rundy CT i wiele wiele zmian.
Konkretnie w bitwie zwanej Kursk:
- some vehicles will get a hardcap on some battles, for example Tigers and SU-152 in Kursk
- MM weights of Panthers and Tigers in Kursk will be fixed (they were too low)
Kursk – added premium Churchill, removed Panzer II
Wyraźnei widać, że devsi dostrzegli problem niezbilansowania drużyn na Kursku i wzmacniają mocno sowietów - nic dziwnego, nie dało się grać.
BTW
Panzer IV został podzielony na 3 czołgi: T3 Panzer IV A, T4 Panzer IV D oraz obecny T5 Panzer IV, zmieniony na Panzer IV H - w związku z tym oczywiście dostał ekrany pancerne po bokach kadłuba, chroniące (w grze) przed HEAT/HE.
Stug podzielony na 2 czołgi - T4 (działo 75mm L43 lub haubica 105mm) i obecny T5 Stug III G bez zmian (oczywiście konfig na potrzeby bitew historycznych, to 75mm L48 a nie L70).
Kto jest online: 0 użytkowników, 174 gości