Forum > Software > Endless Space

Strona 1 z 5 12345>>>
skocz

thor2k

  • thor2k
  • wiadomość Użytkownik

  • 1343 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-06 23:10

Zdaje się, ze już po premierze. Ktoś gra/grał ? Jakie wrażenia ? Czy nadzieje na godnego (wreszcie) następce MOO2 maja szansę się spełnić czy raz jeszcze nie.

koradon

Wysłane 2012-07-06 23:11

Przyłączam się do pytania \"\cfaniak\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-07 02:16

[LINK] wygląda nieźle \"\hmmm\"

(.)

Sturmovik

Wysłane 2012-07-07 07:32 , Edytowane 2012-07-07 07:36

Ja kilka dnie temu kupiłem Swods of the Stars II za 27 PLN :) więc na razie sobie daruję.
Choć sama gra wygląda smakowicie. Z tego co wiem część technologii jest unikatowych dla danej rasy. Walka jest dość ciekawie rozwiązana, nie ma bezpośredniego wpływu na walkę nożna wybierać jedynie taktykę. Są fazy walki na daleką odległość (rakiety najlepsze), średnią itp. Sama walka w real time.

Gra ma bardzo fajne opinie na razie.

Ten zakupiony SotS 2 jest koszmarnie skomplikowany ja pomimo instrukcji (kiepściutkiej) nadal nie umiem wielu rzeczy w miarę podstawowych.

Tak ogólnie to gra wygląda na nowego MoO2 z wyeliminowanymi wadami ale podkreślam ja nie grałem piszę na podstawie tego co przeczytałem.

P.S. Jaki macie najwyższy wynik w MoO2 zdecydowanie powyżej 4000 punktów.

If I had Canadian Soldiers, American Technology and British Officers, I would rule the world - Winston Churchill

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-07 15:30

@Sturmovik w MoO2 pamiętam, że prawie 30000 jakiś max \"\hmmm\" podobno Swods of the Stars II jeszcze w powijakach? prawda to? dużo bugów? kiedyś bardzo mnie rajcował Space Empires V - ale poziom AI był rozczarowujący \"\wkurzacie\"

(.)

NetCop

  • NetCop
  • wiadomość Moderator

  • 14951 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-07 16:00

Łaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, jak ja to przeoczyłem. Kurcze muszę więcej poczytać o tym ale wygląda idealnie "w moim stylu". \"\brawa\"

ten, który pcha ten wózek ...

Sturmovik

Wysłane 2012-07-07 17:43

@pi_nio

Szczerze nie wydaje mi się to możliwe (30000) chyba iż masz inną wersję.

Co do gry to grałem jakieś 30 minut wiec bardzo mało co napiszę. Mam problem z przemieszczaniem rezerwowych flot. Sam nie wiem dlaczego jeden statek idzie do rezerwowej floty, drugi do obronnej, itp jest chyba z 5 rodzajów flot.

If I had Canadian Soldiers, American Technology and British Officers, I would rule the world - Winston Churchill

ATARi

  • ATARi
  • wiadomość Użytkownik

  • 863 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-07 18:38 , Edytowane 2012-07-07 18:48

Moje ulubione z serii 4X to Space Empires V ( czekam cierpliwie na angielską płytkę gdziekolwiek w Polsce ) i Galactic Civilizations II Ultimate Edition. Oprócz tych przewinęło się też wiele innych ale tamte były imo gorsze.

@pi_nio
Owszem. AI pozostawia wiele do życzenia. Próbowałeś jednak kiedykolwiek modowania a dokładniej tego modu ? Bo ja nie ale ponoć daje co nieco.

Co do Endless Space to dopiero ostatnio się dowiedziałem o niej ale patrząc na szybko na jakiś alpha gameplay ( dobra wiem, że alpha to alpha a final to final i nie powinien się tutaj wypowiadać tym bardziej, że nie przejrzałem całego gameplayu co do sekundy : P ) nie będzie mieć nic nadzwyczajnego. Ot kolejna 4X przy której będzie można spędzić wiele godzin ale raczej się nie wybije ponad inne.

Swoją drogą byłoby by wyśmienicie gdyby połączyć kilka tytułów 4X w jeden. Te 2 moje ulubione + jakimś tam ( nie pamiętam tytułu ) gdzie można było generować galaktyki wielkości setek tysięcy układów gwiezdnych ( gorzej, że FPS leciał na łeb na szyję : P ) + efekty wybuchów statków z Hegemonii i jeszcze coś by się znalazło ; )

Mój komputer i peryferia: http://lnnk.in/@ataris_pcs ------ Samsung Note 3 (Snapdragon 800) + Nokia Lumia 625

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-08 02:40

@Sturmovik do 30k nie doszedłem, ale było niewiele poniżej - całe wakacje w to kiedyś nawalałem \"\serduszka\"

@ATARi kiedyś modowałem, ale to dawne dzieje - pewno teraz się wiele pozmieniało - musiałbym się przypatrzeć w wolnym ( \"\lol\") czasie. ostatnio oglądałem mody do Freelancera - gały momentami wychodzą \"\olaboga\" ...że o Oblivionie nie wspomnę... ale dzięki, zainteresuję się tematem \"\przytul\"

(.)

ATARi

  • ATARi
  • wiadomość Użytkownik

  • 863 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-08 05:45 , Edytowane 2012-07-08 05:45

@pi_nio

Mały offtop.

Heh. Nie dawno temu przeszedłem Freelancer'a z modem Crossfire 1.9 ; )

Mój komputer i peryferia: http://lnnk.in/@ataris_pcs ------ Samsung Note 3 (Snapdragon 800) + Nokia Lumia 625

koradon

Wysłane 2012-07-08 09:19

@NetCop chya Steam only \"\diabel\" \"\crazy\" a przynajmniej nie widziałem nigdzie indziej w PL do kupienia niż na Steamie

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

Sturmovik

Wysłane 2012-07-08 21:51

Czy ktoś mi może napisać o co chodzi z tymi punktami G2G na Steam. Co to jest i co one dają?

If I had Canadian Soldiers, American Technology and British Officers, I would rule the world - Winston Churchill

koradon

Wysłane 2012-07-10 09:15 , Edytowane 2012-07-10 09:16

Ktos gra juz? I moze wie czy mozna miec wiecej niz 3 bohaterow? \"\cfaniak\"

Poki co mieszane uczucia mam, niby fajne, AI tez calkiem sobie ale np. walki z automatu najczesciej maja lepszy wynik niz moje rozgrywane manualnie. Do tego dochodza ubogie mozliwosci taktyczne w samej walce, ot wyglada to jak w karciance, mnozone sa statystyki przez ilosc plus modyfikatory, raczej nie ma miejsca na popisy sztuki pilotazu i za to wielki minus.

"Sorrki za brak polskich znakow ale w pracy na linuksie siedze"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

Sturmovik

Wysłane 2012-07-11 12:35

@koradon

Mam za sobą 8 h gry. Wnioski:
Interfejs niezły ale widziałem lepszy.
Fajny tech tree.
Wynik walki zależy od wcześniejszych poczynań - skład i jakość floty. Karty dają coś ale jeśli masz uniwersalne jednostki to od razu wiadomo kto wygra.
Dobre AI jak ja dawno czegoś takiego nie napisałem. Dobra dyplomacja.

If I had Canadian Soldiers, American Technology and British Officers, I would rule the world - Winston Churchill

koradon

Wysłane 2012-07-11 17:01

AI jest dobre, jak grałem na "newbe" dla poznania mechaniki, to nie dość że aktywnie działa dyplomacją (sama oferuje sojusze) to jeszcze jak biłem się z rasą z którą oboje mieliśmy dobre stosunki, to najpierw się odcięli, a potem jak zauważyli okazję (ja się wykrwawiałem niszcząc ich floty) w parę tur zajęli 2/3 jego prowincji... a to był cholera mój plan \"\diabel\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

Sturmovik

Wysłane 2012-07-11 19:41

@koradon

Ja za ambitnie, próbowałem na normal ale bez szans.

Kilka pytań co wpływa na morale systemu gwiezdnego? Dlaczego jak masz juz kilka systemów morale systemów bardzo spada.

Pytanie o przyrost na planetach jak to się ma do żywności.

If I had Canadian Soldiers, American Technology and British Officers, I would rule the world - Winston Churchill

koradon

Wysłane 2012-07-11 19:52 , Edytowane 2012-07-11 19:52

@Sturmovik nie wiem na 100% ale generalnie chodzi o to że jak sie szybko rozrastasz to się buntują (bo z racji kolonizacji spada liczebność ludzi z systemów w których zbudowałeś statek colony, -1 na każdy statek). Do tego zawsze na początku dochodzą czynniki odległości. Jak nie masz upgradeów to jest krucho. No i oczywiście słaba gospodarka itp. To jest tak na szybko co zauważyłem. Nie zmienia to faktu że żeby dogonić newbe, w gospodarce i nauce trzeba się natrudzić. W sumie przychodzi mi jedna opcja tylko. Zaraz na początku zbudować trochę colony-shipów i czym prędzej tak kolonizować systemy aby blokować innym rozwój w danych kierunkach. Oczywiście zamknięte granice to przymus. Potem rozwijanie nauki i gospodarki i powolny dobrze ukierunkowany atak. Tak aby równocześnie grodzić innym nacjom możliwość "dokończenia dzieła".

Ja jestem już po 2 przegranej. W weekend może usiądę bo gra jest strasznie czasochłonna \"\upsa\"

Tylko ciągle mnie wkurza system bitew... kompletnie mi się nie podoba ubogość opcji taktycznych. Sorry ale gra jest na mapie zbyt trudna aby wszystko rozstrzygać podczas jakiejś gry kamień/papier/nożyce z modyfikatorami prawie na ślepo... Za to duży minus dla tej gry.

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

NetCop

  • NetCop
  • wiadomość Moderator

  • 14951 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-12 13:15

Skusiłem się i ja. Interfejs bardzo dobry, nieskomplikowany, tutorial przydatny, badania fajne. Wręcz mam wrażenie, że zbyt uproszczona jest kwestia całej gospodarki. Widać pewne zapożyczenia mechaniki z cywilizacji.
No i jestem po pierwszej grze (galaktyka spiralna z 2 ramionami, 4 rasy, trudność normal). Poddałem w okolicy 60 tury. Zaniedbałem się za mocno militarnie, nie zdążyłem skolonizować kluczowego systemu który blokowałby drogę do całej odnogi galaktyki. W czasie walk najpierw odbiłem ten system, a później tak mnie komp zlał, że odechciało mi się ciągnąć dalej. Nie byłem w stanie dogonić go z produkcją floty, zawsze miał więcej i lepsze jakościowo.
Co do systemu bitew to na manualu można wykorzystać zalety własnej floty, udało mi się tak wygrać kilka bitew które wg. automatu powinienem przegrać ale ogólnie fakt, że bieda. W sumie to chyba taki był zamysł, żeby nie robić z tego gry taktycznej, a bardziej strategiczną. Trzeba wygrać liczebnością i jakością floty. No właśnie, muszę też lepiej przemyśleć projekty statków.

ten, który pcha ten wózek ...

Sturmovik

Wysłane 2012-07-12 19:59

@NetCop

Ja zainwestowałem tylko w rakiety i obronę przed nimi, walczę tylko w tej fazie potem uciekam całkiem skuteczne na silniejsze floty.

Ogólnie to bardzo trzeba dbać o morale jak w MoO2.

Bohaterów można mieć więcej niż 3 są jakieś punkty które za to odpowiadają i technologie które przyspieszają ich progres, ale jeszcze tego nie zrozumiałem. Obecnie mam 4 bohaterów a w poprzedniej grze miałem 5 i możliwość sklonowania istniejącego bohatera - rewelacja.

Fajny patent na obronę zostawiasz w systemie najtańszy statek w trybie strażniczym a w drugim systemie (jeśli można dotrzeć w turę) sporą flotę pozwala tobie decydować czy walczyć ja tylko dzięki temu przetrwałem atak. Flota skoncentrowana była tak silna iż bez problemu by pokonała moją całą flotę jak się rozproszyła to po kolej niszczę mniejsze floty.

Tak ogólnie to zdobywanie systemów jest wymyślone rewelacyjnie. Walka dość słabo co mnie wkurza to to iż nie można przyśpieszyć fazy. Powinien być przycisk umożliwiający przejście do następnej fazy i byłoby dobrze. To jednak strategia a nie Homeword.

Czy ktoś wie czy już stworzoną (create) flotę można wysłać do hangaru? Jeśli tak to jak?

If I had Canadian Soldiers, American Technology and British Officers, I would rule the world - Winston Churchill

Sturmovik

Wysłane 2012-07-12 21:34 , Edytowane 2012-07-12 21:39

Czy ktoś wie co to jest WIT można je wybierać dla bohaterów? Co daje labor dla bohaterów nie zwiększa produkcji na przypisanym systemie gwiezdnym o tą wartość co więc daje?

Sam poszukałem i trochę znalazłem za nowa planeta i nie widać efektu:

[LINK]

If I had Canadian Soldiers, American Technology and British Officers, I would rule the world - Winston Churchill
Strona 1 z 5 12345>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 303 gości