Forum > Software > Samsung SpinPoint F3 HDD - podejście drugie

Strona 1 z 1 1
skocz

Inferno

Wysłane 2012-07-17 09:57 , Edytowane 2012-07-17 09:59

Witam.
Dysk Samsunga wrócił z gwarancji. Kiedyś coś o nim wspominałem na początku roku chyba, ale nie chce mi się tego szukać i odkopywać :P

Problem jednak został, bo bad sectory, które mi się wtedy pojawiły, wyczyściłem, zamarkowałem i po prostu przejechałem MHDD, nie zostały znalezione przez wspaniały serwis. Oczywiście - podałem za mało danych, albo powiedziałem za cicho i nie zostały dopisane, np. to, że dysk spowalnia w pewnych momentach do kilku MB/s. Także dysk wrócił i ma się dobrze, jak to wynika z opinii wyspecjalizowanej kadry serwisowej.

Problem jednak jest jeszcze gorszy, bo ktoś po drodze zmasakrował mi dysk, czyli SMART wyświetla status BAD, a wpis o RAW Read Error jest na czerwono. System informuje mnie (pierwszy raz w życiu widziałem to okienko), że muszę zrobić kopię zapasową i wymienić dysk - to samo przy POSTcie.

W sklepie kazali mi zrobić, jak co będzie nie tak, testy oprogramowaniem SMASUNGA. Ok. Tylko problem jest w tym, że nie mogę go znaleźć. Dotarłem do takich programów jak:
- HUTIL, który wyświetla brak supportu modelu,
- ESTOOLT, który czyta wszystko, ale przy teście diagnostycznym wyświetla pytanie ile ma być pętli dla tego testu, a potem nic się nie dzieje, żadnej informacji, czy test się wykonuje czy nie. Mogę chodzić po menu. Dodatkowo jakoś sobie ograniczyłem LBA do 128 GB i nie chciał zwrócić natywną jej liczbę. Uratował mnie MHDD, który poinformował o re-power dysku i jeszcze wtedy spróbować użyć rhpa, no i działa, brr.
- Samsung Drive Manager, ale on mi dysku nie wykrył, chyba do zewnętrznych jest.

No i czy jest takie oprogramowanie do celów diagnostycznych, ale dla dysku SAMSUNG ?

To co mi SMART pokazuje:


Wynik HDTUNE:


Okno komunikatu:


Wynik HDDSan w PDF:
[LINK]

I teraz pytanie, czemu HDDScan pokazuje mi taki dziwny odczyt w grafie ? Podczas skanowania normalnie pokazuje 100 000 KBytes/s, a w grafie to jak bym miał SATA III lub coś innego, szybszego ... Może wina tego, że w HBCD jest starsza wersja ?

O to jest odczyt SMART z przed serwisu:


Ale szkoda, że nie screenowałem daty systemowej, bo mi nie uwierzą ani w sklepie, ani w serwisie ...

Próbuję utworzyć symulację pracy dysku, poprzez użycie w CCleaner funkcji ERASE metodą NSA (7 przebiegów), zrobię tak dwa razy, plus czyszczenie wolnej przestrzeni dyskowej przeznaczonej dla SSD. Może w jakiś sposób będzie to odpowiadać pracy dysku przy przechowywaniu plików i spowoduje utworzenie Badów. Wtedy będę wiedział, że dysk nie wytrzymałby zbyt długo.

PS.
No i czy w dobrym dziale napisałem post, bo najpierw miało być, że szukam programu, a rozpisałem się o problemie z dyskiem ...

spider_co

Wysłane 2012-07-17 10:39

"Ale szkoda, że nie screenowałem daty systemowej, bo mi nie uwierzą ani w sklepie, ani w serwisie ..."

A co za problem zmienić datę? \"\cfaniak\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38032 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-17 13:40

A tutaj gwarancji nie masz? Odpuść sobie pośredników i jak jest to ślij bezpośrednio - i szybciej i dysk zawsze nowy...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Inferno

Wysłane 2012-07-17 15:53

Chyba tak zrobię i wyślę sam, chcę tylko uprzednio odpowiednio dysk, że tak powiem, przetestować, a możliwe, że podczas zapisywania jakiś danych pojawią się nowe bady.

Tylko chciałbym krok po kroku mieć jakąś instrukcję jak to zrobić, jak wysłać, w czym, gdzie, jak zabezpieczyć. Dodatkowo czy gdzieś tam się wpisuje informacje o tym, co jest wadliwe ? A jeśli nie to czy mam dołączyć coś do wysyłki ?

Mam nadzieję, że zmieszczę się w 50 zł za wysyłkę ? :D

bartekxc

Wysłane 2012-07-17 21:56


@Inferno

Widzisz było wysłać od razu do producenta a nie bawić się z gwarancją przez sklep.
W ciągu 2 tygodni dostał byś nowy dysk z Holandii.
[LINK]

[i5 3470 4.0 GHz] [ASRock Z77E-ITX] [Kingston HyperX 8GB DDR3 1840MHz CL10] [Gainward GTX 660 GS] [Plextor M6S 128GB] [Samsung 830 SSD 64GB] [Samsung F3 HD502HJ 500GB] [Samsung HD103UJ 1TB] [6 x Samsung F4 HD204UI 2TB] [4 x WD WD20EARX 2TB] [Dell P2414H] [Panasonic TX-P50U30 50"] [Benq W1070 - 136"] [Logitech Z-5500] [Silverstone Sugo SG05] [FSP 300w 80+ SFX] ๏̯͡๏﴿☻⛽️

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38032 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-17 23:55 , Edytowane 2012-07-17 23:59

@Inferno
Jest cały poradnik pakowania i wysyłki od Seagate, że trza mieć dedykowane pianki, nie wolno bąbelków itp itd. Natomiast jak wyślesz tak będzie, choć ja nie owijałem w bąble skoro nie chcieli. Jak wróci to będziesz już miał owo dedykowane pudełko \"\mikolaj\"
50zł? \"\lol\" Mnie jakoś 11 priorytetem wyszło, chyba że chcesz kurierem to 16.10. Wysyłasz do jakiejś tam komórki UPS w Wawie. Powrotna wysyłka na koszt Seagate.

Wysyłasz goły dysk, żadnych akcesoriów, papierów, nic. Możesz ale nie musisz (chyba) wpisać kod z Seatools - dysk nie wykrywany (bo Samsungów nie wykrywa \"\lol\"). Potem wygenerowanie numeru RMA, ewentualny wydruk etykiety i wysyłasz.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Inferno

Wysłane 2012-07-18 10:28

@djluke

Kurka, ja nie wiem co to za pianki i skąd je wziąć, folię bąbelkową jeszcze znajdę, bo została mi jak kupowałem komputer. Jak źle zapakuję, to nie będzie źle ? :P Ja myślałem o 50 zł, bo miało do tego dojść jeszcze folia, pudełko i bąbelki, ale chyba już to wszystko mam, więc tylko koszt wysyłki.

Będę mieć bezbarwną folię, mam nadzieję, że starczy na pudełko :) To nakleję adresata, odbiorcę, kod i RMA na pudło i dam to samo jeszcze do środka. Nie dam żadnych druków dotyczących wydajności i nie napisze, że dysk mi się popsuł, tylko, żeby mi nie odesłali ten sam z napisem STATUS OK ;D

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38032 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-18 13:32

Przecież przez stronę zgłaszasz ten dysk. I oni potem czekają na ten konkretny egzemplarz. Potem go przetwarzają i na końcu odsyłają.

Co do pakowania to plastik tzw. Seashell, kupa zmiętych gazet, jakiś karton i tyle.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Inferno

Wysłane 2012-07-19 21:11 , Edytowane 2012-07-19 21:12

A mi tego pudełka dla dysku nie oddali ;/
Cóż opakuję w bąble, i dam jakieś gazety, albo uda mi się pożyczyć ...

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 385 gości