Prowadzę sobie w arkuszu 'finanse domowe' i w związku z tym mam pytanie. Co miesiąc są 'stałe' opłaty takie jak czynsz. Czy była by możliwość, aby w jednym miejscu wpisywać wartość aktualnego czynszu, a w poszczególnych miesiącach kwota była brana z tego ww. miejsca z tym, że kwota ta powinna być aktualizowana w kolejnych miesiącach?
Np. w polu wpisuję wartość 100
W kolejnych miesiącach w polu czynsz od stycznia do grudnia widnieje wartość 100, przychodzi zawiadomienie w lutym, że od marca czynsz będzie wynosił 120, wpisuję tą wartość i tak: styczeń 100, luty 100, marzec 120, kwiecień 120 itd w czerwcu przychodzi kolejne zawiadomienie, że czynsz od lipca będzie wynosił 150. wprowadzam wartość 150 i miesiące wyglądają następująco: styczeń 100, luty 100, marzec 120, kwiecień 120, maj 120, czerwiec 120, lipiec 150, sierpień 150
Można robić to ręcznie, ale wolałbym to 'zautomatyzować' jeżeli jest taka możliwość
Forum > Software > Arkusz kalkulacyjny - finanse domowe
Wysłane 2015-08-28 13:18
Wysłane 2015-08-28 20:47
Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem, w czym jest problem. Jeśli mówimy o arkuszu zaplanowanym na 1 rok, to przy zmianie ceny np. w czerwcu, należy wpisać nową cenę w komórce czerwcowej i... albo wpisywać wartość z ręki w komórkach dotyczących kolejnych miesięcy, albo skopiować wartość z czerwca i wkleić w kolejnych miesiącach albo przeciągnąć wartość z czerwca do komórek odpowiadających kolejnym miesiącom.
Tak, czy inaczej zautomatyzowanie tego zajmie o wiele więcej czasu od każdej z powyższych metod. BTW. jeśli dostajesz podwyżki czynszu więcej niż raz w roku i nie wynika to z inflacji (jakiej inflacji, przecież teraz jest ona zerowa!!!!!), to nie warto poszukać innego lokalu?
Wysłane 2015-08-29 10:08
@maq2
Tak, czy inaczej zautomatyzowanie tego zajmie o wiele więcej czasu od każdej z powyższych metod.
Wiesz jak to zrobić czy tylko tak napisałeś? Przecież w ostatnim swoim zdaniu napisałem, że można to robić ręcznie bo nie zajmuje to wielu czasu, ale jeżeli jest możliwość 'zautomatyzowania' to chętnie bym to zrobił.
1. Miałbym mniej roboty
2. Nauczyłbym się czegoś nowego
Przecież z tym czynszem to był przykład
Wysłane 2015-08-29 13:37
zobacz sobie [LINK] do tego jest apka - o wiele bardzie wygodniejsze niż exel :)
Wysłane 2015-08-29 20:10
Jesli wspomnianym akruszem kalkulacyjnym jest MS Excel, to jest to stosunkowo proste. Sadze ze w konkurencyjnych tworach powinny znalezc sie adekwatne mozliwosci.
Do tego rodzaju pracy dobrze jest sobie taki arkusz nieco "z-bazo-danowac". Czyli osobne tabele/kartki/obszary zdefiniowane z poszczegolnymi typami informacji.
I jedna tabela glowna zpinajaca informacje.
We wspomnianym przykladzie, tabela historii zmian (z typem oplaty, data zmiany (miesiac) i obecna stawka) a'la:
czynsz; 2015-01-01; 100
prad; 2015-01-01; 80
czynsz; 2015-05-01; 120
prad, 2015-06-01; 90
czynsz; 2015-08-01; 130
wtedy w glownej piszesz miesiac za ktory placisz i typ oplaty, a kwota bierze sie z najnowszego wpisu porownujac daty.
opcji generalnie jest duzo ;)
Wysłane 2015-09-08 21:52
Rozumiem, że czynsz jest w każdym miesiącu w zadanej komórce, więc wystarczy
w lutym zrobić =komórka stycznia,
w marcu =komórka lutego,
w kwietniu = komórka marca itd...
wtedy po wpisaniu w styczniu 700zł wypełni nam się czynsz do końca roku, ale zmieniając go np. w maju (wpisując wartość z palca) zmienią się automatycznie wszystkie kolejne miesiące.
Chyba, że źle zrozumiałem zadanie.
Kto jest online: 0 użytkowników, 216 gości