Witam
Chciałem z kimś zagrać w HoM&M 3 przez net. Normalnie się nie da ale przeczytałem że dzięki małej appce "Game Ranger" jest to możliwe. No i faktycznie została zainstalowana na obu kompach, stworzyłem "grę" w tej appce i gra muzyka, czekam na znajomą aż dołączy ale ona dostaje taki komunikat:
[LINK]
Trzeba coś przestawić w połączeniu netowym. Problem w tym że internet kobietka ma przez Aero2 w telefonie i przez wifi na laptopie.
Nie mam pojęcia czy to się da skonfigurować a jeśli tak to czy można to wytłumaczyć przez telefon lub na Skype?
Telefon to Lumia 535, WindowsPhone, standardowa karta Aero2, lapek z Windows XP (mój to Win10 ale to chyba nie ma znaczenia).
Forum > Software > HOMM3+GameRanger+Aero2
Wysłane 2015-11-13 21:25
Wysłane 2015-11-13 21:51
Nie da się bo Aero2 ma poblokowane porty (skoro w CP się nie da to tym bardziej w bidnym Aero). Zostaje jakiś VPN postawić albo skorzystać z innego rozwiązania, które nie wymaga przekierowywania portów.
Wysłane 2015-11-13 22:57
A czy takie VPN da się postawić w prosty sposób jakimś "wizardem"? Jeśli nie to sobie daruję, kiedyś może chciałoby mi się walczyc z takimi rzeczami, dziś oczekuję że coś dziala od razu. Ok, zatem polecę Aero zostawić sobie jako backup a załatwić normalny net. Czy jest jaki net od dostawcy komórkowego, który takie porty będzie miał otwarte? Np Play?
Wysłane 2015-11-13 23:00 , Edytowane 2015-11-13 23:04
Hamachi chyba nie potrzebuje portów otwartych [LINK]
A jak oczekujesz że coś działa od razu to nie oczekuj tego od Aero2. To socjalny darmonet, stworzony tylko po to by dostać koncesję na LTE. Nigdy nie spełniał żadnych standardów jakości i spełniał nie będzie, a do tego jest wykorzystywany do ściągania plików...no lol...
Wysłane 2015-11-14 22:12
No i pupa. Na normalnym necie, Neo przez router też nie dało się w Heroes 3 zagrać.
Ani Game Ranger ani Hamachi ani Tungle.
Ten ostatni to tak zakręcony że masakra, nie wiadomo co gdzie tam klikać. Ale dołączyliśmy z koleżanką do kanału gry H3, podpielismy swoje pliki exe pod tą ową strzałkę, odpalilismy gry i... nic. Ani gdy ja stworzę grę i czekam na dołączenie ani w drugą stronę, IP nie jest widoczne i gra go nie znajduje.
Ręce opadają. Serio, czemu to takie skomplikowane. Ja rozumiem zabezpieczenia, firewalle itd. Ale to powinno być user friendly i działać jak user chce.
Wysłane 2015-11-14 22:41
@agnus
User friendly powiadasz...user friendly to jest Steam.
Na Neo nie działa...a przekierowane porty? UPnP włączone? Żaden firewall u żadnego nie blokuje?
Wysłane 2015-11-14 22:43 , Edytowane 2015-11-14 22:47
@dj
Dowiem sie jak będę mieć lapka kobiety przed oczami. Wlasnie mi o to chodzi, że jak ktoś nie ma doktoratu z IT to jest bezradny w takich sytuacjach. A przecież chodzi o odpalenie gry na multi. Nic szczególnego w XXI wieku. Gra może stara ale przecież TCP/IP wspiera. Powinien być klik i już. A jak bazpieczenia to Windows powinien się zapytać czy grę przepuscić i wsio.
Porty, upnp itd.. to powinien ten soft Hamaczi itp zrobić za użytkownika. Skad przeciętny Kowalski ma się znać na przekierowywaniu portów, no lol.
Ja sam na dobrą sprawę nie wiem jak to zrobić, kiedyś walczyłem z konfiguracją routera by tam coś ustawiać przy innej okazji i się poddałem.
Mamy nowoczesny świat a niektóre rozwiązania pozostały jeszcze w erze kiedy informatyk to był bóg a komputer można było zobaczyc jedynie na uczelni i na fotkach w "Komputerze".
Wysłane 2015-11-14 23:15 , Edytowane 2015-11-14 23:16
@agnus
Z jednej strony masz rację...i tak ogólnie jest. Znaczy UPnP powinno być domyślnie włączone we współczesnych routerach, tyle że:
- każdy przecież musi mieć pakiet Internet Security, pomimo że nie wie co instaluje, nie wie do czego służy, nie wie co i dlaczego blokuje...ale mieć musi bo przecież bez tego to lama jesteś i w ogóle i zaraz ktoś Ci ukradnie kasę z kredytówki której nie masz
- adresacja IPv4 skończyła się wiele lat temu (po raz pierwszy), potem w ruch poszły wszelkie pule rezerwowe i odzyskiwane z przeróżnych źródeł i dla każdego nie starczy - nie ma bata
- w tym celu ktoś pod koniec ubiegłego tysiąclecia wymyślił i ustandaryzował IPv6, którego jednak jakoś do tej pory nie za bardzo chciało się wdrożyć
- i dlatego dostawcy sieci często nie dają ludziom zewnętrznych IP bo te są im zwyczajnie niepotrzebne; inną grupą są ludzie którzy takie IP koniecznie chcą, choć nie bardzo wiedzą po co, ale tak jest lepiej (a jest dokładnie odwrotnie)
- chcesz być dostępny publicznie? pokaż się na prywatnym adresie, wrzuć wewnętrzny adres do DMZ, odinstaluj firewalle by nic nie blokowały...na efekty nie będziesz długo czekał. Coś za coś.
Kto jest online: 0 użytkowników, 236 gości