Forum > Software > Zmiana operatora = zmiana modemu - tryb bridge - Netia, problem

Strona 1 z 1 1
skocz

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4376 wypowiedzi

Wysłane 2025-01-16 21:22

Cześć

Jak w tytule.
Zmieniłem operatora z exUPC (Play) na Netie. Mam swój router i w obecnym chce zrobić mostek i nie mogę sobie z tym poradzić. Wyskakuje komunikat "The current service type is not supported in bridge WAN mode"

Dzwonić do Netii czy da się to zrobić samemu?

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4376 wypowiedzi

Wysłane 2025-01-18 10:53

Dobra. Netia nie pozwala na tryb bridge ale pozwala połączyć router wejsciem WAN. Wszystko gra po za jednym. Nie przekierowuje portu synology. W swoim routerze mam przekierowane i na poprzednim operatorze bylo ok. Teraz nie jest..

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***

Natan

Wysłane 2025-01-19 10:18

oo, to prosze daj znac czy na modemie od Netii da sie przekierowac porty - sam zamierzam się przenieść do Netii, ale nie wyobrażam sobie opcji bez przekierowania...

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4376 wypowiedzi

Wysłane 2025-01-19 12:00 , Edytowane 2025-01-19 12:01

Narazie metodą prób i błędów sprawdzam. Na razie bez skutku. Z sieci jestem słaby.

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38280 wypowiedzi

Wysłane 2025-01-19 13:44 , Edytowane 2025-01-19 14:07

Raczej powszechną praktyką jest blokowanie wszystkiego przez operatorów, chyba że mamy "zewnętrzne" IP, ale za to zwykle trzeba dopłacić.
Netia raczej nie jest tutaj chlubnym wyjątkiem (w szczególności chlubnym).

/EDIT/
Nie wiem na ile (a raczej od której strony) to aktualne [LINK] ale zależnie jaki masz router tak postępujesz:
1. jak masz combo to trzeba do nich zadzwonić o przestawienie w tryb bridge,
2. jak masz już przestawione albo masz sam ONT od nich to trzeba u siebie zestawić sesję PPPoE.

Tu też piszą różne rzeczy [LINK] ale niezalogowany nie widzę linków.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4376 wypowiedzi

Wysłane 2025-01-19 14:29

Ichniejszy sprzęt to Huawei DN8245X6-10.
Mój router to ASUS 4G-AX56.


Netia nie pozwala zmienić na tryb bridge.
Mam umówionego technika - w sprawie otwarcia portu - telefonicznie.

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38280 wypowiedzi

Wysłane 2025-01-19 18:25

No, czyli zgodnie z powyższymi trzeba zadzwonić na infolinię i poprosić o przełączenie na tryb bridge, bo mamy własny router.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4376 wypowiedzi

Wysłane 2025-01-20 21:14 , Edytowane 2025-01-20 21:17

Rozmawiałem z netią. Telefonicznie bez problemu odblokowali mi możliwość zmiany trybu na bridge. Jednak coś przy konfiguracji w moim routerze się rozsypało. Muszę go zresetować. Dam znać jak mi poszło - może w weekend.

Generalnie teraz mam info na asusie: DHCP Twojego dostawcy Internetu nie działa poprawnie.

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4376 wypowiedzi

Wysłane 2025-01-23 20:15 , Edytowane 2025-01-23 20:21

Udało się..

Po 4 czy pięciu telefonach w końcu zostałem przekierowany to "technika" technika co umie. Wcześniej miła pani informowała mnie że oni nie ingerują w ustawianie routerów od klienta i mam se poradzić sam bo to problem po mojej stronie.

No i okazało się że mój MAC miał źle przydzielony port i za nic nie mogłem się połączyć poprzez swój sprzęt. Technik to naprawił. Nawet załatwiłem więcej niż oczekiwałem. Powiedział ze mogę bez problemu podłączyć się bezpośrednio do swojego routera a ich wstawić do szafy i zapomnieć. Tak też zrobiłem. Porty odblokowane, wszystko działa.

Tak więc da się tylko trzeba od razu prosić o polaczenie z "chopem" co ogarnia.

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 290 gości