Cześć
Jak w tytule.
Zmieniłem operatora z exUPC (Play) na Netie. Mam swój router i w obecnym chce zrobić mostek i nie mogę sobie z tym poradzić. Wyskakuje komunikat "The current service type is not supported in bridge WAN mode"
Dzwonić do Netii czy da się to zrobić samemu?
Forum > Software > Zmiana operatora = zmiana modemu - tryb bridge - Netia, problem
Wysłane 2025-01-16 21:22
Wysłane 2025-01-18 10:53
Dobra. Netia nie pozwala na tryb bridge ale pozwala połączyć router wejsciem WAN. Wszystko gra po za jednym. Nie przekierowuje portu synology. W swoim routerze mam przekierowane i na poprzednim operatorze bylo ok. Teraz nie jest..
Wysłane 2025-01-19 13:44 , Edytowane 2025-01-19 14:07
Raczej powszechną praktyką jest blokowanie wszystkiego przez operatorów, chyba że mamy "zewnętrzne" IP, ale za to zwykle trzeba dopłacić.
Netia raczej nie jest tutaj chlubnym wyjątkiem (w szczególności chlubnym).
/EDIT/
Nie wiem na ile (a raczej od której strony) to aktualne [LINK] ale zależnie jaki masz router tak postępujesz:
1. jak masz combo to trzeba do nich zadzwonić o przestawienie w tryb bridge,
2. jak masz już przestawione albo masz sam ONT od nich to trzeba u siebie zestawić sesję PPPoE.
Tu też piszą różne rzeczy [LINK] ale niezalogowany nie widzę linków.
Wysłane 2025-01-19 18:25
No, czyli zgodnie z powyższymi trzeba zadzwonić na infolinię i poprosić o przełączenie na tryb bridge, bo mamy własny router.
Wysłane 2025-01-20 21:14 , Edytowane 2025-01-20 21:17
Rozmawiałem z netią. Telefonicznie bez problemu odblokowali mi możliwość zmiany trybu na bridge. Jednak coś przy konfiguracji w moim routerze się rozsypało. Muszę go zresetować. Dam znać jak mi poszło - może w weekend.
Generalnie teraz mam info na asusie: DHCP Twojego dostawcy Internetu nie działa poprawnie.
Wysłane 2025-01-23 20:15 , Edytowane 2025-01-23 20:21
Udało się..
Po 4 czy pięciu telefonach w końcu zostałem przekierowany to "technika" technika co umie. Wcześniej miła pani informowała mnie że oni nie ingerują w ustawianie routerów od klienta i mam se poradzić sam bo to problem po mojej stronie.
No i okazało się że mój MAC miał źle przydzielony port i za nic nie mogłem się połączyć poprzez swój sprzęt. Technik to naprawił. Nawet załatwiłem więcej niż oczekiwałem. Powiedział ze mogę bez problemu podłączyć się bezpośrednio do swojego routera a ich wstawić do szafy i zapomnieć. Tak też zrobiłem. Porty odblokowane, wszystko działa.
Tak więc da się tylko trzeba od razu prosić o polaczenie z "chopem" co ogarnia.
Kto jest online: 0 użytkowników, 290 gości