Hejka
Mam takie pytanko małe. Tydzień temu wysłałem do naprawy poprzez salon firmowy T-Mobile telefon. Uszkodzona-wypalona matryca, przegrzewanie się w czasie ładowania...nieistotne w sumie. Dziś telefon wrócił z serwisu z orzeczeniem, że usterka nie powstała z winy użytkownika a także, że nie ma możliwości naprawy oraz wymiany sprzętu.
Stwierdzenie lakoniczne lecz jasno określa, że telefon to już złom i dalej chyba ma już zastosowanie kodeks cywilny odnośnie gwarancji. Zapadła decyzja, że telefon ulegnie wymianie na inny model gdyż ani w centralnym magazynie ani w żadnym punkcie nie ma już tego modelu. W poniedziałek mają dzwonić do mnie z listą kilku modeli, które będę miał do wybory ...chyba. Teraz główny temat zapytania. Mój uszkodzony telefon to Huawei P8 LTE . Czy mogą mi zaproponować coś gorszego od mojego P8LTE np. P9 Lite (nie chcę nic w plastikowej obudowie), o gorszych parametrach lub całkiem innej marki -jakis Samszum czy LG i nie pozostawić wyboru? Mnie satysfakcjonowałaby wymiana na np. Huawei P9 ale nie wiem, jak mają się do tego przepisy (wartość przedmiotu)?
Z tego co widzę na stronie T-Mobile, wybór chyba nie jest rewelacyjny obecnie, nie ma nic ciekawego w pokroju P8 LTE ?
Forum > Mobilne > Wymiana telefonu na gwarancji na inny.
Wysłane 2017-07-14 21:05
Wysłane 2017-07-14 21:14
Gorszego nie powinni Ci zaproponować (oczywiście zależy jak to rozumiesz).
U nas w pracy padła Nokia 930, z serwisu wróciła Lumia 950, czyli niby lepszy.
Wysłane 2017-07-14 21:18 , Edytowane 2017-07-14 21:21
Zaraz...masz P8 LTE (?) czy P8 Lite? Bo to jednak "delikatna" różnica i od tego zależy co dostaniesz...
Wysłane 2017-07-14 21:32 , Edytowane 2017-07-14 21:32
Nie ma P8 nie-LTE więc bez sensu to dopisujesz.
W takim razie raczej dostaniesz P9. Mogą Ci też chcieć dać P9 Lite (lepiej pełny) albo Honora 8 (w co wątpię ale tego bym brał).
Wysłane 2017-07-14 21:45 , Edytowane 2017-07-14 21:47
nie odpisuję BEZ SENSU gdyż tak jest opisany ten model na fakturze zakupu. Wiem co to jest LTE lecz dlaczego tak go nazwali modelowo....słodka tejemnica
No właśnie przed chwilką zobaczyłem tego Honora. Kosztuje w detalu mniej niż kosztował mój P8 lecz na stronie tmobile.. nie widać ceny. Bardzo mi się podoba ten model. Co do P9 LIte czy nawet P21...nie zgodzę się jeśli będzie w plastkiowej obudowie
Wysłane 2017-07-14 21:56
Całkiem sporo jest metalowych modeli a nie wiem co mają w różowej sieci ani tym bardziej co Ci zaoferują. HTC One M9 na przykład jest fajny, bo na HTC 10 bym nie liczył. Najlepiej wypytaj o listę i spisz, powiedz że przemyślisz sprawę niech zadzwonią jutro i wrzuć do porównania.
Wysłane 2017-07-18 15:02
Noi dziś się odezwali. Ręce mi opadły gdy usłyszałem propozycje. Jako, że P8 jest juz niedostępny., zaproponowano mi jedyna możliwość wymiany na Sony Xperia XA bez prawa negocjacji. Powiedziałem., że absolutnie nie chce Sony . W takim razie muszę napisać reklamacje na piśmie, że nie zgadzam się z decyzją centrali. Sorry, mam fakturę sprzętową na P8 w kwocie 1647 zł. Telefon używałem przez 16 miesięcy lecz nadal ma gwarancję. Ta xperia jest znacznie słabszym i telefonem i o połowę chyba tańszym.
Nie pozostaje mi nic innego niż napisać to pismo. Tylko teraz, trzeba to mądrze zrobić i zaargumentować. Oczywiście, będzie chyba dłuższa zabawa. Termin rozpatrzenia reklamacji to 14 dni.
Wysłane 2017-07-18 15:18
Po pomoc możesz udać się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta..
Wysłane 2017-07-18 21:33
identyczny przypadek
No właśnie nie jestem sam z tym widać. Można wygrać swoje jednak kosztuje to mnóstwo nerwów i czasu chyba.
Ja zacząłem z innej strony trochę, napisałem bardzo drobiazgowo opisując sprawę do Huawei Polska. Konsultant na ich chacie podał mi adres email na który wysłać opis i obiecał, że postarają się pomóc
No cóż, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie. Ja w każdym razie się nie poddam tak łatwo.
Ciekawe jakby się zachowywali ludzie w sklepie np. gdy w zamian za uszkodzony TV 4K 55" Panasonica, sprzedawca proponował im wymianę na LCD 42 " Mediona np ?
Wysłane 2017-07-19 11:03 , Edytowane 2017-07-19 11:04
@grizli
Nie wiem jakie parametry opisujesz pisząc słabszy telefon. Patrząc na parametry [LINK] zaproponowali Ci podobny/lepszy telefon.
Wysłane 2017-07-19 11:53
@emitar
Bo wziąłeś do porównania Huawei P8 Lite.
Wysłane 2017-07-19 14:16 , Edytowane 2017-07-19 14:18
@kotin
Faktycznie. Przepraszam. Pisząc poprzedni komentarz kojarzyłem z pierwszego posta, że to P8 coś tam, a że z 'coś tam' kojarzę tylko Lite to popełniłem błąd :]
@grizli
'Zaproponowane przez Państwa urządzenie ma gorsze parametry i nie spełnia moich wymagań. Urządzenie Sony ma mniejszy ekran, gorszą rozdzielczość, słabszy procesor, mniejszą ilość RAM, mniej pamięci. Proszę zaproponować urządzenie o podobnych lub lepszych parametrach. Jeżeli nie są w stanie Państwo tego zrobić proszę o zwrot pieniędzy'.
Przecież tutaj nie ma nawet co dyskutować. 'Ładne' zachowanie z innych strony.
Wysłane 2017-07-19 15:26
@emitar
Jeżeli nie są w stanie Państwo tego zrobić proszę o zwrot pieniędzy
Ta i oddadzą złotówkę. Nie wiem czy nie było już takich sytuacji...
Dlatego ja gwarancję załatwiam bezpośrednio, tj. w Samsungu, Huaweiu itp.
Wysłane 2017-07-19 16:24
A sorki, racja, zapomniałem o tym.
Kto jest online: 0 użytkowników, 265 gości