A może wyjść ponad ten budżet i mierzyć w np. Sony DSC-HX20V?
Forum > Mobilne > kompakt 700-1000zł (nagrywanie FullHD)
Wysłane 2012-08-06 08:37 , Edytowane 2012-08-06 09:31
jako że mam w Lublinie festiwal kuglarzy to kręciłem trochę filmów w nocy (bardzo fajna impreza tak btw, z mnóstwem cyrków, występów i pokazów). Większość całkowicie free.
tutaj linki do dwóch, robiłem zoom, filmy kręcone przy parametrach 1080i 50 fps [LINK], [LINK]
wg mnie doskonale radzi sobie z zoomem, z ostrzeniem i robieniem filmu w środku nocy.
@1084
DSCH5 i 50 niestety nie krecą filmów HD! Nic a nic.
obydwa modele kręcą dość nędzne 640x480 pikseli 16 i 30 fps jako max możliwości filmowych. Zdecydowanie poniżej współczesnych standardów.
Wysłane 2012-08-07 09:42
Kupiłem Hx9v przez internet.
Porobiłem filmy - fajne.
Porobiłem zdjęcia - niestety beznadziejne. W pełnym świetle jeszcze ujdą, ale przy słabym to masakra. Właśnie odesłałem przed chwilą - odstępuje od umowy.
Doszedłem do wniosku, że nic w tej klasie cenowej nie zaspokoi moich potrzeb. Rozszerzyłem budżet x2 i celuję w Panasonic'a G3 lub NEX-5N :)
Myślałem nad lustrzankami (Nikon D5100, Canon 550d, Sony A37). Ale w pierwszych dwóch odrzuca mnie bardzo głośny autofocus w trakcie filmowania - trzeba by kupić zewnętrzny mikrofon lub ultra-cichy obiektyw (kupa kasy). Tych problemów nie ma Sony A37, ale znajoma moja, która siedzi w lustrzankach do Soniaków jest uczulona (chyba niekoniecznie prawidłowo), więc może jej zaufam. G3 i NEX mają też tą zaletę, że są dużo bardziej przenośne.
Wysłane 2012-08-07 09:44 , Edytowane 2012-08-07 10:14
no taka prawda że żaden automat na świecie poniżej 1000 zł nie jest w stanie zrobić ładnych ujęć przy zbyt słabym świetle. Nie ma takiej możliwości fizycznie. Ale że sam sobie taki budżet ustaliłeś to podałem Ci najlepszy możliwy aparat w cenie, którą sobie wyznaczyłeś. Ja osobiście nie używam automatów bo rozwala mnie słaba optyka i zniekształcenia geometrii... tylko do filmików rodzinnych używam.
Lustrzanki to kompletnie inna bajka...
G3 i NEX mają też tą zaletę, że są dużo bardziej przenośne.
to tylko pozornie... przecież i tak do nich założysz duże obiektywy.... cała przenośność wtedy szlag trafia. Ich ergonomia jest tak naprawdę bardzo zbliżona do lustrzanek.
Wysłane 2012-08-07 10:18 , Edytowane 2012-08-07 10:20
@Lukxxx
właśnie o to chodzi... wiesz próbowałem tego przy lustrzankach, niby stałka jest nieduża ale trzeba o niej cały czas pamiętać... fajne przez pół roku, potem robi się upierdliwe (bo i torba na to, i trzeba uważać jednak, i zmieniać na imprezie) i wtedy juz chcesz mieć jeden bardziej uniwersalny obiektyw + inne tylko do specjalnych ujęć, ale nie na impreze.
Pare miesięcy a potem bedziesz potem chodził z uniwersalnym zoomem i żałował że nie wziałeś po prostu lustrzanki z takim samym zoomem
Wysłane 2012-08-07 10:50 , Edytowane 2012-08-07 10:52
@Lukxxx
a to się zgadza.
A może inne rozwiązanie?
używane body lustrzanki z Allegro + nowy obiektyw z rozsądnym zoomem plus do tego jednak kamerka HD? Na pewno chcesz mieć jedno rozwiązanie?
Przecież czy nosisz np 2 obiektywy do jednego urządzenia czy 2 urządzenia.... jaka różnica? Jedno rozwiązanie miało sens gdy chciałes miec all-in-one automat. Obecnie i tak będziesz nosił rozkładane urządzenia wieloelementowe.
Body Canona 40d (świetny sprzęt) chodzi za 1400 zł [LINK]
Wysłane 2012-08-07 10:54 , Edytowane 2012-08-07 12:29
Hej chcę mieć jednak jedno. Zawsze mogę wziąć w miarę uniwersalny obiektyw w plener i mieć All in One. Zarówno mogę pokręcić dzieciaki sobie biegające jak i zrobić im zdjęcia.
Dodatkowo wydaje mi się, że w tych pieniądzach jakość zdjęć i filmów wyjdzie większa niż z dwóch osobnych urządzeń, chociaż tu mogę się mylić. Nie znam jakości kamer (ale chyba z 1k PLN trzeba by dać), ani cen i jakości używanych lustrzanek.
Ostatni plus to rozłożenie kosztów w czasie. Na razie sobie będę używał kita i mam wszystko, za jakiś czas dokupię sobie dodatkowe obiektywy, mikrofon czy ewentualnie wizjer (dla NEXa). Dzięki temu współczynnik WAF (Wife Acceptance Factor) jest większy.
Jeszcze ostatniejszy plus:
Przy kamerowaniu z bliska np. na jakiejś stałce te 200-300g przy dłuższych ujęciąch będzie czuć w rękach.
Wysłane 2012-08-07 11:04
@Lukxxx
Miałem podobne dylematy i... zobacz Panasonic DMC-FZ150.
Cena wyższa niż zakładana ale naprawdę warto.
Ja sprzedałem lustrzankę i przestałem używać kompakta (poza wyprawami wodnymi ->Panasonic FT3.
Dlaczego kupiłem:
1) nie znalazłem sensownego kompakta w podobnej cenie... ogólnie mam wrażenie, że teraźniejsze kompakty robią na "odpie@#$ się"
2) znudziło mi się chodzenie z obiektywami.
Postanowiłem zwiększyć budżet i kupić najlepsze co osobiście przetestuję. Nie znalazłem nic NOWEGO lepszego.
Wysłane 2012-08-07 13:05
@mysiauek - spoko, porównaj sobie zdjęcia (NEX-5n, Panasonic Lumix DMC-G3 i Twojego DMC-FZ150):
[LINK]
Od razu powiem, że patrz na ISO 800-3200.
Wysłane 2012-08-07 14:15
Kup Pentaxa K30
Wysłane 2012-08-07 14:58
patrze sobie na te sample z cyfrówek, aqnalizuje jak nagrywają i niby na papierze wszystk osuper ale o ile w swietle dziennym to jakosc jest d ozaakceptowania (poza tym ,ze matryce sa zdecydowanie za wolne w tych wszystkich sprzetach i widac chwilowe rozmawyzanie/szarpanie obrazu) to juz w gorszyc hwarunkach oswietlenia jakosc jest kompletnie do niczego ...
czy naprawde ciezko jest zrobic kamere cyfrowa o jakosci naqgrywania chocby zblizonej do kamer analogowych nagrywajacych na tasmie i chocrównei szybkiej? nie mam na mysli wypas kamer filmowych ale chociazby te nagrywajace na waskich taśmach celuloidowych ....
Wysłane 2012-08-07 20:55 , Edytowane 2012-08-07 22:03
Poza tym nagrywanie filmów na imprezach za pmocą aparatu jest...hmm... nieco ryzykowne
Wysłane 2012-08-07 21:45
@djluke kurcze, nie wiedziałem, że takie coś może się stać. A jak ludzkie oko reaguje na takie lasery?
Kto jest online: 0 użytkowników, 270 gości