Forum > Mobilne > RIP Symbian... 1998-2013

Strona 4 z 6 <<<123456>>>
skocz

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38049 wypowiedzi

Wysłane 2013-06-16 04:18

@mircoch
Na reklamy jest wiele sposobów. To że Gógl z nimi walczy nie znaczy że ich nie ma.
Nawigacja też jest darmowa i zwie się...Nawigacja. OK wymaga pakietu ale ten i tak trzeba mieć, a małe wycinki mapy można sobie zabuforować w urządzeniu.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

mircoch

Wysłane 2013-06-16 08:40

@djluke

Wiem wiem, a ta cała nawigacja zżrea baterię w mgnieniu oka.

straszny

Wysłane 2013-06-16 11:20 , Edytowane 2013-06-16 13:01

@mircoch
prawda jest taka że gdyby telefon na Symbianie miał możliwości topowych na Androidzie zżerałby baterię tak samo. Ostatni Symbian - Nokia 808 niczym się nie wyróżnia w talk-time czy www: test baterii ostatniego Symbiana tutaj , jakieś nieporozumienie następuje....

Symbian nie ma żadnego magicznego systemu oszczędzania baterii, kompletnie niczym się w energooszczędności nie wyróżnia

Reklamy? Ja mam AppSales, śledzący promocje w Google Play - gry i użytki kupuję na promocjach za 1-3 zł, mam kupionych paredziesiąt wartościowych rzeczy i fajnych gierek wydając mniej niż stówkę w sumie od początku używania Andka (i zero piractwa), przecież trzeba jednak doceniać Autorów tych programów, to są tak śmieszne pieniądze że narzekanie na reklamy w darmowych wersjach wydaje mi się wręcz nie na miejscu... nie mówimy przecież o telefonie za 100 zł.

Nie używam ani jednej aplikacji w której migają mi reklamy.

Bateria? Jest sporo map off-line.

Świetne mapy offline, ale bez nawigacji, za to z ogromem funkcji i opcji - MapswithMe Pro - akurat promocja jest, sa za 9,50 zł

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38049 wypowiedzi

Wysłane 2013-06-16 12:20

@straszny
Ale tutaj właśnie o navi chodzi. Z drugiej strony chyba coraz większe obszary map można sobie cachować, chwila jeszcze i całą Polskę będzie można mieć na karcie i używać offline.

@mircoch
Każda navi żre tak samo - wszędzie działa moduł GPS, wyświetlacz i CPU przeliczający i przesuwający mapkę. W navi samochodowych też nie jest z tym lepiej i bateryjka (zwykle okolice 1000mAh) siada po kilku godzinach jazdy, a w smartfonie masz jeszcze GSM, 3G, czasem WiFi i inne tego typu bajery chodzące nieustannie w tle. Często też do wyżywienia są 2-4 rdzenie >1.5GHz vs. SirfStar 500MHz w nawigacjach, choć tutaj akurat widać postęp w energooszczędności.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Kinslayer

Wysłane 2013-06-16 12:46 , Edytowane 2013-06-16 12:59

7 dni odpoczynku dla skołatanych smartfonami nerwów kolegi. S.

[url=http://gamercards.exophase.com/xbox/user/Kriss+Hietala/][img=http://card.exophase.com/1/891760.png][/url] C2D E6400 @2.4Ghz, 2x 1GB DDR2 667MHz, Intel GMA 950, 160GB Sata + 500GB Sata + 1.5TB external, MAC OS X 10.5.8 Leopard, Lenovo z510 Intel i7 4702mq, 8GB DDR3, 1TB SSHD, Intel HD 4600 + Nvidia Gt740m 2048MB, Windows 8 Pro x64 http://twitter.com/Kriss_Hietala

straszny

Wysłane 2013-06-16 13:00

@djluke
Google pozwala obecnie cachować kwadrat 100x100 km, ale pozwala cachować wiele takowych - więc możesz wczytać obydwa i przełączać je sobie. Jest to jakieś rozwiązanie.

Poza tym nawigacji offline jest jednak sporo.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

KrzysztofT

Wysłane 2013-06-16 18:51 , Edytowane 2013-06-16 18:52

@straszny

Nie ma? A to ciekawe. Symbian nie próbuje się co chwila łączyć z internetem, nie jest przeładowany aplikacjami, które na dzień dobry się odinstalowuje, bo marnują tylko zasoby. Symbian ma "pełny multitasking" - czego nie ma w Androidzie, który pracuje na pierdylionie rdzeni! \"\lol\" \"\lol\" GPU pokroju Broadcom BCM2763 nie są super wydajne, ale są energooszczędne i działają na nim super płynnie aplikacje i gry, które do płynności na Andku wymagały 2 rdzeni. (Wina systemu? \"\lol\").
Zaraz gawiedź krzyknie : marna wydajność! Stary procesor, słaby układ GPu i filmy HD wraz napisami i dźwiękiem Doolby Digital 5.1 na N8, E7 przez HDmi lecą. Na Andku potrzeba 2 rdzeni, a czasem nawet na 4 lubi przyciąć. Tyle, że wydajność telefonów na Symbianie nie idzie w gwizdek. \"\lol\"
Tak więc z jednej strony martwy system, a z drugiej system pseudo otwarty, z jądrem linuksa, tylko po to, by odpalić silnik javy, na której opera się cały system jak i aplikacje. Coż za połączenie. \"\lol\" \"\lol\" \"\lol\" \"\lol\"
Android jest dziwnym połaczeniem linuksa i wyjątkowo zawodnego, słabego wydajnościowo silnika Javy, a więc przykładem, tego , co nie powinno się robić. Ale dlatego Android wygrywa – bo łatwo jest go dostosować do każdego procesora. Zmieniając procesor zmienia się tylko jaro linuksa, silnik Javy zawsze zostaje ten sam. Bardzo sprytne, łatwe do zastosowania połaczenie. Tylko jest jeden problem- optymalizacja. Dlatego trzeba takim mocy, aby to działało. Uruchamiając na Linuksie program Wine – czyli środowisko emulacji Windowsa pozwalające na odpalenie spod linuksa apek Windowsa również można zauważyć ze te aplikacje działają wolniej niz pod Windowsem. Podobnie jest w Andoidzie.

\"\spoko\"

straszny

Wysłane 2013-06-16 19:04 , Edytowane 2013-06-16 19:09

@KrzysztofT
nie, to nieprawda co piszesz co doskonale pokazuje test - Symbian nie ma żadnej specjalnej przewagi w energooszczędności, poza video [LINK], również nieprawdą jest że interfejs chodzi jakoś płynniej z powodu softu - chodzi płynniutko bo masz bardzo małą rozdzielczość do obsłużenia - 640x360, do której dobrze dobrano hardware żeby całość chodziła fajnie.

chipset świetnie dekoduje video, ale nowych aplikacji 3D już nie pociągnie...

Zdaje się że Symbian w ogóle jest w stanie wyświetlać wysokie rozdzielczości FullHD i nie ma zmiennego ppi dla ekranów tablet/smartfon. Zdaje się że nikt nie przewidywał tego. To też jest powód problemów systemu - niska uniwersalność.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

maq

  • maq
  • wiadomość Użytkownik

  • 3662 wypowiedzi

Wysłane 2013-06-16 19:25

@straszny Ale z kwestią optymalizacji i wydajności andka, to nie sposób się z Krzysztofem nie zgodzić.
Tylko marketingowcy zrobili z tego atut. To jak z sumowaniem prędkości poszczególnych rdzeni kiedyś w pentiumach. Jak sprzęt nie ma 4 rdzeni to lowend. Takie teksty pojawiły się choćby po premierze BB 10.

Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ***Pamiętaj Franiu, że twój wujku nigdy nie był przeciwko państwu, najwyżej przeciwko głupkom.***

KrzysztofT

Wysłane 2013-06-16 19:25

@straszny

A teraz sprawdź sobie jakie baterie (pojemność) mają telefony z testu na który się powołujesz (oprócz Motki Maxx - wiadomo czemu), a jaką ma Nokia. \"\lol\" Tak naprawdę zaskakuje Xperia P. \"\cfaniak\"

straszny

Wysłane 2013-06-16 19:44 , Edytowane 2013-06-16 20:02

@KrzysztofT
wszystko to jest kwestia płynna - no ok, ma 1300 maH ale z drugiej strony ma ekran z dokładnie 4 razy mniejszą ilością pikseli, co z kolei bardzo poprawia energooszczędność.

(N808 ma 230 400 pikseli do wyświetlenia przy baterii 1300 maH, kiedy obok niej Galaxy S3 ma 921 600 pikseli na baterii 2100 maH - mimo to web browsing na S3 to ponad 5 godzin przy 4 godzinach na N808!)

juz nie mówiąc o talk time - Galaxy S3 daje 10 godzin kiedy Nokia 808 - 5 godzin, widać która konstrukcja ma lepszą energooszczędność i jak dobrze Samsung zoptymalizował swoją teoretycznie "cięższą" konstrukcję.

W momencie jakby miała FullHD (gdyby Symbian je obsługiwał) albo chociaż HD 720p...., no ale nie ma. Wtedy sytuacja robi się zupełnie inna bo system wymagałby pisania nowej wersji i dopiero można by porównać do Androida 4.x.

@maq
nie zgadzam się z tymi 4 rdzeniami - mało gdzie jak w smartfonach 4 i 8 rdzeni ma sens - android dużo lepiej niż windows potrafi rozkładać zadania na wątki procesora i dzięki temu osiągamy nie wydajność ale właśnie dobrą energooszczędność.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-06-16 19:58 , Edytowane 2013-06-16 20:02

@KrzysztofT
Takie porównanie systemów jest totalnie nie na miejscu
Idąc takim tokiem myślenia, to telefony 'bezsystemowe' są najlepiej zoptymalizowane

Dzięki takiej, a nie innej budowie androida, zapewnia on nieograniczone możliwości rozwoju, gdzie obecnie oferuje rzeczy, które Symbian nigdy nie byłby w stanie zrobić

Nie patrz na telefon przez pryzmat tylko 'dzwonienia' \"\ziew\"
Szkoda, że nie zauważasz tego, że Androida potrafi mliard rzeczy więcej od Symbiana \"\ziew\"

Na wypaśne Audi/BMW też będziesz marudzić, że dużo pali, gdy Polo malutko i również zawiezie do punktu docelowego? \"\ziew\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

KrzysztofT

Wysłane 2013-06-16 20:01

@straszny

Widzę, że jednak cię nie przekonam (i gdzie w tym teście jest Galaxy S3? \"\hmmm\") i jaka była jego "metodologia"? Nikt nie wie. \"\lol\" A Symbian - system który mimo znacznie słabszych bebechów potrafi bez problemu zrobić coś, do czego na Androidzie potrzeba dwóch i więcej rdzeni.
A FHD - na 4/5/6/7 calach - do czego? \"\lol\"

straszny

Wysłane 2013-06-16 20:03 , Edytowane 2013-06-16 20:05

@KrzysztofT
stary - naciskasz magiczny przycisk EXPAND i masz pełny przegląd telefonów w każdej kategorii.

Metodologia gsmareny jest również dokładnie opisana


przekonałbyś mnie gdybyś miał jakiś argument. Znam te telefony bo sam przeszedłem ewolucję przez ponad 10 modeli Symbiana do potem 4 modeli Androida, szukając sobie idealnego kompana do biznesu \"\lol\" Wiem że jest nim dla mnie seria Note, której uniwersalność jest dla mnie wciąż fascynująca \"\mikolaj\"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

KrzysztofT

Wysłane 2013-06-16 20:04 , Edytowane 2013-06-16 20:04

@Netman

Pokaż/napisz mi co takiego zrobię na Adnku, czego nie zrobię na Symbianie (oprócz gier czy de).
\"\cfaniak\"

KrzysztofT

Wysłane 2013-06-16 20:05

@straszny

NIe zauważyłem tego "ekspandu" - mój błąd. \"\ale_wstyd\"
A metodologii nie widzę. \"\hmmm\"

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-06-16 20:06 , Edytowane 2013-06-16 20:06

@KrzysztofT
Albo jaja znasz robisz, albo serio jesteś strasznie niedoinformowany co potrafi android \"\hmmm\" \"\hmmm\" \"\hmmm\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

straszny

Wysłane 2013-06-16 20:07 , Edytowane 2013-06-16 20:10

@KrzysztofT
na N808? Nie pogadasz 10 godzin \"\lol\"

a na serio wady Symbiana, które go zabiły:


1. dużo wyższa pracochłonność niż na innych platformach (bez użycia Qt)
2. archaiczny język i środowisko programistyczne
3. ukryte API
4. skomplikowany system podpisów
5. „sztuczki i kruczki” zarówno w systemie jak i w środowisku zróżnicowanie między wersjami Symbiana zróżnicowanie między urządzeniami
Czas napisania aplikacji
Platforma: Czas
Java: półtora miesiąca
Symbian: ponad dwa i bez paru funkcjonalności
Android: miesiąc
iOS: trzy tygodnie

to tak od programisty z blogu Ateny...

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-06-16 20:11 , Edytowane 2013-06-16 20:17

@straszny
Zabił go zastój

Symbiana poznałem na wylot za czasów n95 8GB, robiłem z nim wszystko co się dało
Mam doskonałe porównanie do Androida

Jak wymieniłem n95 na SGS1, to nie mogłem uwierzyć, że mogłem tyle czasu siedzieć na tak archaicznym i ograniczonym systemie \"\cfaniak\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38049 wypowiedzi

Wysłane 2013-06-16 20:50

@KrzysztofT
Taka N95 8GB nawet nie miała funkcji latarki - choć miała diodę! Ale nie można jej było zagonić do pracy jako latarki, a to z prostego powodu - bo nie.
Aplikacji też jest o kilka rzędów wielkości mniej. Na Andka czy iOS'a powstaje dziennie multum nowych apek, a na Symbiana...no nikt nie robi, wszyscy zapomnieli. Nawet WP8 dopiero się rozwija i nikt nie wie jak to będzie w przyszłości (Marketplace dla WM6 miał u nas chyba 20 aplikacji).
Nawet jeśli na Symbiana istnieje program pełniący określoną funkcję to na Androida jest 20 - do wyboru do koloru. Płatne, darmowe, lepsze, gorsze, proste, zaawansowane...słowem co chcesz.
System wymaga więcej...a który nie wymaga? Jakoś ludzie używają Windows 8, 7 czy Visty nawet, a powinni 3.11 ew. 95/98 bo są lekkie.
Kurcze no...nawet Firefox podkreśla słowo Symbian jako nieznane \"\lol\"

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.
Strona 4 z 6 <<<123456>>>
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 174 gości

frazes ,